Napraattopic deel 118

04-10-2019 13:13 3080 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
the_Wicked_Witch schreef:
19-10-2019 11:31
Kan best. Maar laten we vooral niet vergeten dat FV niet de enige is waarop gejaagd wordt.
Klopt ook.

En het gejaag wordt bekrachtigd door mods die niet verder kijken dan het stafje lang is. Maar daar is al zo vaak en zo lang en zo hard over geklaagd, en het verandert toch niet.
Iedereen waar (af en toe of vaker) op gejaagd wordt heeft ook een eigen verdedigingsclubje.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
19-10-2019 11:31
Kan best. Maar laten we vooral niet vergeten dat FV niet de enige is waarop gejaagd wordt.
Dat klopt ook.
yasmijn schreef:
19-10-2019 09:18
Plus dat er nergens in de huisregels staat dat je bij zaken die je oppikt uit roddelbladen of van kletsprogrammas op tv een bronvermelding dient te melden. En dat is ook geen doen. De Nederlandse showbizz draait op roddels en laster.
Alleen al die vileine Albert Verlinde.

Daar zou ik graag opheldering over zien.
het is weer meten met twee maten, op actueel mag je van alles zeggen over politici (maar ooh wee als je hun naam verbasterd). Je mag hele groepen wegzetten als terrorist of klimaatgekkie, je mag speculeren over verschrikkelijke misdaden. Maar je mag niet zeggen dat Marco Borsato het halve gooi naait, terwijl iedereen weet dat dat gewoon waar is
Lady*Voldemort schreef:
19-10-2019 11:29
Het gejaag op FV vind ik stom, maar dat mensen zich aan haar manier van discussiëren ergeren kan ik me zeer levendig voorstellen. Ik ben zelf ook regelmatig aan die ergernis ten prooi gevallen.
Heel simpel. Dan moeten ze haar niet lezen. Irl mijd ik ook mensen die ik niet mag, hier pleur ik ze onder de negeer. Makkelijk zat.

Zij is nooit anders geweest hier. Vanaf dag 1 niet. En pittige discussies altijd, toen dat nog kon en hoe dat hoort. Zij en ik hadden vroeger op de maatschappijpijler de fikste discussies en tegelijkertijd hier op overig slap van het lachen en ouwehoeren. Maar dat kan allemaal niet meer omdat de zolderkamertoetsenbordenhelden en internetgekkies de boel hebben overgenomen.
Afschuwelijk volk.

En belachelijke moderatie.
Geen bijzonderheden
SHIFTY schreef:
19-10-2019 10:47
Ik vind FV als fenomeen heel apart. Het roept constant een soort tweestrijd op. Ze veroorzaakt het zelf dat ze veel weerstand oproept maar daardoor ontstaat ook weer een soort constante weerstand die soms weer onterecht is. Wat er dan weer om vraagt om verdedigd te worden. Maar eigenlijk wil je dat dan weer niet verdedigen omdat je ook wel snap waar de weerstand vandaan komt. Bovendien wordt die verdediging dan ook vaak weer als een soort standaard reactie ingezet op basis van het feit dat ze nou eenmaal verdedigd moet worden. Dus ook de verdediging is dan weer soms onterecht.

Ze wordt dus veralgemeniserend aangevallen en veralgemeniserend verdedigd wat beide een soort karikatuur van haar maakt wat steeds verder los staat van haar inhoud en wie ze als persoon is. Wat ze overigens dan zelf weer versterkt dus eigenlijk is dat 'karikatuur' dan weer wel wie ze is.

Afijn, een wonderlijk fenomeen in elk geval.
Ik vind dit soort posts heel erg vervelend en ook zeer beledigend. Jij kent mij helemaal niet, dus ik stel dat gepsychologiseer alsof je bij me in bed ligt echt niet op prijs.
Am Yisrael Chai!
SHIFTY schreef:
19-10-2019 11:23
Precies dat bedoel ik dus. Ik val haar niet aan, maar ze moet wel meteen verdedigd worden.
fashionvictim schreef:
19-10-2019 11:42
Ik vind dit soort posts heel erg vervelend en ook zeer beledigend. Jij kent mij helemaal niet, dus ik stel dat gepsychologiseer alsof je bij me in bed ligt echt niet op prijs.
Precies.

Ook jij gaat buiten je boekje, Shifty.
Geen bijzonderheden
FV , ik loop hier al 100 jaar en ik lees je graag
fashionvictim schreef:
Hij psychologiseert zichzelf, niet jou. Het enige wat hij over jou zegt is dat je weerstand oproept, maar dat zegt ook al niks over jou, hooguit over degenen die de weerstand voelen.
Lady*Voldemort schreef:
19-10-2019 11:54
Hij psychologiseert zichzelf, niet jou. Het enige wat hij over jou zegt is dat je weerstand oproept, maar dat zegt ook al niks over jou, hooguit over degenen die de weerstand voelen.

Zo las ik het ook ja.
Lady*Voldemort schreef:
19-10-2019 11:54
je hebt voor het gemak over uitspraken als:

Ze wordt dus veralgemeniserend aangevallen en veralgemeniserend verdedigd wat beide een soort karikatuur van haar maakt wat steeds verder los staat van haar inhoud en wie ze als persoon is. Wat ze overigens dan zelf weer versterkt dus eigenlijk is dat 'karikatuur' dan weer wel wie ze is.

heengelezen?
Am Yisrael Chai!
Bovendien is het niet de eerste keer dat hij ellenlange posts aan een soort analyse van mij wijdt. Die analyses kloppen nooit, en ik vind ze bovendien vervelend en beledigend. Ik ben geen dierentuindier, ik ben een mens.
Am Yisrael Chai!
Hij speelt graag de polderpsycholoog.
Geen bijzonderheden
fashionvictim schreef:
19-10-2019 11:56
je hebt voor het gemak over uitspraken als:

heengelezen?

Ik zeg dus dat anderen van jou een karikatuur maken wat los staat van jouw inhoud.
Het lijkt me vermoeiend, altijd alles als een aanval zien of willen zien.
SHIFTY schreef:
19-10-2019 12:04
Ik zeg dus dat anderen van jou een karikatuur maken wat los staat van jouw inhoud.
En waar baseer jij dat “karikatuur” op?

Ik zie en voel dat nergens. Ik merk alleen haat en de jacht om een forumfossiel met een sterke eigen mening voorgoed van dit forum te verwijderen. En dat is erg genoeg.
Geen bijzonderheden
fashionvictim schreef:
19-10-2019 11:57
Bovendien is het niet de eerste keer dat hij ellenlange posts aan een soort analyse van mij wijdt. Die analyses kloppen nooit, en ik vind ze bovendien vervelend en beledigend. Ik ben geen dierentuindier, ik ben een mens.
Een analyse van jou als forumfenomeen ja, en de wisselwerking tussen forumfenomeen FV en de andere forummers. Ik zou het niet zo hoog opnemen allemaal. Hoewel ik me ook best voor kan stellen dat zo'n post je ergert, maar dan is er gelukkig altijd nog een negeerknop.
Als je aan iemand een hekel hebt of die persoon ligt je niet, dan reageer je er niet teveel op en/of laat je die persoon met rust.
In een topic kan ik best iemand daar stom vinden posten, maar elders het weer eens zijn met wat hjj/zij post.
19-10-2019 10:58
Qua budgetphone kan ik je ook de samsung A 40 aanraden Fijn ding!

Heb ik ook, fijne telefoon idd.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Lady*Voldemort schreef:
19-10-2019 12:10
Een analyse van jou als forumfenomeen ja, en de wisselwerking tussen forumfenomeen FV en de andere forummers. Ik zou het niet zo hoog opnemen allemaal. Hoewel ik me ook best voor kan stellen dat zo'n post je ergert, maar dan is er gelukkig altijd nog een negeerknop.
Ik vind het gewoon vervelend want juist dergelijke posts scheppen een klimaat waarin er jacht op mij gemaakt moet worden. Ik ben immers een "fenomeen".

Dat ben ik helemaal niet, ik ben gewoon een mens dat al meer dan 20 jaar hier forumt, daardoor hier wat vriendinnen heeft zitten, en graag over dingen haar mening geeft. Staat mijn mening je niet aan, dan kan je me onder de negeerknop zetten, me niet lezen of gewoon met me in discussie gaan. Maar dat rare eerst mij tot een soort mythische proporties verheffen om vervolgens heel verbolgen tegen die zelfgecreëerde mythe ten strijde te trekken bevalt me al jaren allerminst.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
19-10-2019 11:57

Ik reflecteer op hoe er van jou een karikatuur gemaakt wordt. Waardoor juist de koppeling met jou als mens verloren gaat. Ik signaleer dat en probeer daarnaast jou op de inhoud te beoordelen. Net zo goed als ik het modtopic een opmerking maak over de belachelijke waarschuwing aan jouw adres ben ik het over andere onderwerpen soms hartgrondig met je oneens.

Dat jij in een situatie zit die extremen op roept, verdedigend en aanvallend, is jou toch niet onbekend? Ik reflecteer op die situatie en waar dat vandaan komt. Dat zou je ook ter overweging mee kunnen nemen en erbij nadenken of je daar iets aan hebt. Maar doordat je het als aanval ziet kan je er inhoudelijk niks mee. En daar zit de kern: het verzand in ofwel een aanval ofwel een verdediging waardoor de inhoud verloren gaat.
SHIFTY schreef:
19-10-2019 12:16
Ik reflecteer op hoe er van jou een karikatuur gemaakt wordt. Waardoor juist de koppeling met jou als mens verloren gaat. Ik signaleer dat en probeer daarnaast jou op de inhoud te beoordelen. Net zo goed als ik het modtopic een opmerking maak over de belachelijke waarschuwing aan jouw adres ben ik het over andere onderwerpen soms hartgrondig met je oneens.

Dat jij in een situatie zit die extremen op roept, verdedigend en aanvallend, is jou toch niet onbekend? Ik reflecteer op die situatie en waar dat vandaan komt. Dat zou je ook ter overweging mee kunnen nemen en erbij nadenken of je daar iets aan hebt. Maar doordat je het als aanval ziet kan je er inhoudelijk niks mee. En daar zit de kern: het verzand in ofwel een aanval ofwel een verdediging waardoor de inhoud verloren gaat.
Geeft ze net aan dat ze het strontvervelend vindt dat gepsychologiseer van jou, doe je er nog een schepje bovenop. Hou daar gewoon mee op.
Bemoei je lekker met je eigen zaken. Godsklere zeg.
nouschi wijzigde dit bericht op 19-10-2019 12:20
0.77% gewijzigd
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Echt Shifty, schei uit :facepalm:
Geen bijzonderheden
yasmijn schreef:
Heel simpel. Dan moeten ze haar niet lezen. Irl mijd ik ook mensen die ik niet mag, hier pleur ik ze onder de negeer. Makkelijk zat.
Mijn eerste reactie: we kunnen niet allemaal zo geweldig zijn als vroeger.
Mijn tweede reactie: onzin, zodra sommige mensen zich volledig vastbijten in een discussie nemen ze het topic over, en Ik vind FV daar een heel treffend voorbeeld van. (Maar zeker niet de enige die dit doet) Misschien dat dat overnemen van de discussie nog niet zo opviel in de oertijd toen er nog amper deelnemers waren, nu vind ik het behoorlijk irritant.
En het klopt dat ik stop met lezen als dat weer zo gaat.
En bij een groeiend aantal onderwerpen niet eens begin met lezen omdat je van te voren weet wie uiteindelijk in een monoloog of in een klein clubje met het Gelijk aan hun zijde zullen eindigen. En dat is echt niet alleen op de actueelpijler. Homeopathie, diëten, en verjaardagsvoer zijn ook van die onderwerpen.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven