Napraattopic deel 118

04-10-2019 13:13 3080 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
doornroosje9 schreef:
19-10-2019 12:37
Maar het is toch normaal dat er een mening gevormd wordt over forummers? Dat betekent natuurlijk niet dat iemand je irl of echt kent, dat is puur en alleen gebaseerd op wat je hier schrijft.
Tuurlijk is dat normaal, maar je hebt nogal een verschilletje tussen een mening over wat iemand schrijft vormen of hele psychoanalyses en "reflecties" over iemand loslaten. Ik lees hier soms dingen over mij dat ik ofwel schaterend achter de computer zit, zo absurd, of echt flabbergasted ben van zoveel aanmatigende onzin. Speculaties over mijn karakter, over mijn moederschap, over mijn relaties, over mijn werk, over hoe ik woon, you name it. Echt bizar.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
19-10-2019 12:52
Tuurlijk is dat normaal, maar je hebt nogal een verschilletje tussen een mening over wat iemand schrijft vormen of hele psychoanalyses en "reflecties" over iemand loslaten. Ik lees hier soms dingen over mij dat ik ofwel schaterend achter de computer zit, zo absurd, of echt flabbergasted ben van zoveel aanmatigende onzin. Speculaties over mijn karakter, over mijn moederschap, over mijn relaties, over mijn werk, over hoe ik woon, you name it. Echt bizar.

Of je neemt het allemaal heel persoonlijk op.
Ik las in het verhaal van shifty meer algemeenheden dan wat anders, jij blijkbaar niet.
Marana schreef:
19-10-2019 12:41
Dit. Ik heb over heel veel mensen hier een mening, en ik heb er nog maar weinig ontmoet. Overigens heb ik bij degenen die ik ontmoet heb mijn mening na de ontmoeting niet hoeven bijstellen. Maar je ontmoet elkaar natuurlijk vooral omdat je mening positief is.

FV jij hebt ook duidelijk een mening over mensen die je niet irl kent. En die is ook lang niet altijd positief. En dat zul je via je eigen kanalen soms ook heus wel eens delen met anderen. En dat is prima, je kunt niet iedereen leuk vinden toch?
Ik heb het serieus nooit over forummers met anderen. En ik vind dit dus alweer een vervelende insinuatie. Spreek lekker voor jezelf.

Ik spreek ofwel mensen direct aan, of ik zet ze onder de negeer, maar ik ga nooit met een groepje over andere forummers zitten lullen. Ik zou ook niet weten waar, want ik heb ook al met niemand achter de schermen contact en ik doe niet aan kletsgroepjes, in de dik 20 jaar dat ik hier forum heb ik ook nog nooit aan kletsgroepjes gedaan.
Am Yisrael Chai!
the_Wicked_Witch schreef:
19-10-2019 12:54
Of je neemt het allemaal heel persoonlijk op.
Ik las in het verhaal van shifty meer algemeenheden dan wat anders, jij blijkbaar niet.
Ik vind een opmerking als "dat is blijkbaar wie zij is" of "zo zit ze in elkaar" inderdaad persoonlijk. Het gaat toch over mij?
Am Yisrael Chai!
Natuurlijk was dat niet algemeen. Als je dat erin leest, raad ik wat bijlessen aan.
Geen bijzonderheden
fashionvictim schreef:
19-10-2019 12:29
Neem van mij aan: dat laatste.

Als er iemand is met wie ik zo vaak, tot ruzie aan toe, op de inhoud discussieer is het Yasmijn wel.

En trouwens: jij bent nota bene een van de mensen die vaak als eerste de jacht op mij opent zonder daarbij ook maar op de inhoud in te gaan maar juist altijd op de man te spelen, dus waar komen dit soort hypocriete reflecties sowieso vandaan?

Dat is dus precies wat ik bedoel. Ik kom je al relatief weinig tegen omdat je veel schrijft in topics die niet mijn interesse hebben. En ik verdedig je ook als je onterecht wordt aangevallen. Nu in het modtopic sta ik ook aan jouw kant. En toen vanzai op jou los ging heb ik een ban gehad omdat ik jou verdedigde. Maar omdat ik nu in dit onderwerp aan de verkeerde kant sta ben ik ineens degene die vaak als eerste jacht op jou maakt?

Dat is dus precies wat er gebeurt. Ik kan het niet met jou eens zijn zonder veroordeeld te worden tot fv-knuffelaar. En ik kan het niet met je oneens zijn zonder veroordeeld te worden tot fv-basher.
Ik zou jullie eigen advies opvolgen en elkaar lekker op negeer zetten. Maar dat ben ik ;-D
¡Apagando las luces!
fashionvictim schreef:
19-10-2019 11:56
je hebt voor het gemak over uitspraken als:

Ze wordt dus veralgemeniserend aangevallen en veralgemeniserend verdedigd wat beide een soort karikatuur van haar maakt wat steeds verder los staat van haar inhoud en wie ze als persoon is. Wat ze overigens dan zelf weer versterkt dus eigenlijk is dat 'karikatuur' dan weer wel wie ze is.

heengelezen?
:rofl: Je bewijst iig het punt dat gemaakt werd.
Ik denk niet dat het zin heeft.
Volkorenboterham met paté en nog één met vlokken.
Frambozenkwarktaart schreef:
19-10-2019 12:04
Het lijkt me vermoeiend, altijd alles als een aanval zien of willen zien.
Maar vanaf de zijlijn soms wel vermakelijk. Een post lezen en van te voren bedenken wat de tegenreactie zal zijn en dan gelijk hebben :D
Solomio schreef:
19-10-2019 12:49
Maar wat ik dus zie: als je om wat voor reden dan ook opvalt heb je meer tegenstanders, maar ook meer medestanders.
Houdt elkaar prima in evenwicht.
Nee, dat ben ik niet met je eens.
Dat zou elkaar prima in evenwicht houden als er niet mensen loerend zaten te wachten op een bericht waarmee je een ander lekker kunt staffen. Waar de mods omdat ze niet meelezen met open ogen intrappen onder het mom van “deze forummer heeft dit zélf zo geschreven, dus gaat zélf opnieuw over de schreef” En waardoor het dús belangrijk is dat er een reddingsbrigade is die zich uitspreek.

Bij jou is het voor zover ik meekrijg best in evenwicht.
Bij anderen niet.

En ik beken: ik heb wel eens openlijk de “ik ga op jacht en staf hem naar de permaban”tactiek gebruikt. Bij het vluchtelingentopicnr2 ofzo.
Nooit een geheim van gemaakt en gelukkig jammerlijk mislukt.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Betty_Slocombe schreef:
19-10-2019 13:08
Ik vond van wel.

En ik vind het naar dat het je gekwetst heeft. :hug:
Life is short. Eat dessert first.
Betty_Slocombe schreef:
Het was niet mijn bedoeling je te kwetsen, maar je maakt nu ook wel weer een heel ander verhaal van wat ik zei. Dát is wat ik melodramatisch vind. Kennelijk gebruik je dat als een soort grappig bedoeld stijlfiguur maar je schiet er je doel mee voorbij. Want ik heb helemaal niet gezegd dat je koketteerde met je slechte jeugd, ook al niet gezegd dat je jeugd een glitterparadijs oid was, en dat vind ik ook helemaal niet.

Jij trok je een post die helemaal niet over jou ging heel erg aan, en ging op dezelfde wijze als je nu hier doet daarover reageren, met allerlei overdrijvingen en hyperbolen die kennelijk grappig bedoeld waren.

Als je dat niet zou doen, zouden we er ook normaal over kunnen praten en het uit kunnen praten maar dat maak je zelf onmogelijk door te beweren dat ik iets gezegd heb wat ik helemaal niet gezegd heb, en vervolgens te zeggen dat hetgeen ik niet gezegd had jou heeft gekwetst.
Am Yisrael Chai!
Betty_Slocombe schreef:
:-o
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Marana schreef:
19-10-2019 13:11
Volkorenboterham met paté en nog één met vlokken.
2 vezelrijke crackers (smaken naar karton) met zalmsalade.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Solomio schreef:
19-10-2019 13:16
2 vezelrijke crackers (smaken naar karton) met zalmsalade.
Veel beleg gebruiken, dat helpt.
Life is short. Eat dessert first.
fashionvictim schreef:
19-10-2019 13:14
Het was niet mijn bedoeling je te kwetsen, maar je maakt nu ook wel weer een heel ander verhaal van wat ik zei. Dát is wat ik melodramatisch vind. Kennelijk gebruik je dat als een soort grappig bedoeld stijlfiguur maar je schiet er je doel mee voorbij. Want ik heb helemaal niet gezegd dat je koketteerde met je slechte jeugd, ook al niet gezegd dat je jeugd een glitterparadijs oid was, en dat vind ik ook helemaal niet.

Jij trok je een post die helemaal niet over jou ging heel erg aan, en ging op dezelfde wijze als je nu hier doet daarover reageren, met allerlei overdrijvingen en hyperbolen die kennelijk grappig bedoeld waren.

Als je dat niet zou doen, zouden we er ook normaal over kunnen praten en het uit kunnen praten maar dat maak je zelf onmogelijk door te beweren dat ik iets gezegd heb wat ik helemaal niet gezegd heb, en vervolgens te zeggen dat hetgeen ik niet gezegd had jou heeft gekwetst.
Ik heb geen idee of je het heel anders bedoelde, maar feit is dat ik het zo gelezen heb. Ik ben altijd vrij goed in begrijpend lezen geweest, ik kon er echt niets anders van maken. Wanneer ik jou consequent verkeerd begrijp, zijn er twee opties: óf ik kan je gewoon niet correct interpreteren, of jouw posts zijn toch anders te lezen dan jij bedacht hebt. En om dit soort ellende te voorkomen heb ik er voor gekozen mij niet meer over bepaalde zaken uit te laten op dit forum en voorzichtig te zijn met of en hoe ik op andere forummers reageer.
overigens: aangezien je er zelf over begint in het licht van het gesprek dat hier gevoerd werd, Betty Slocombe:

Dit is wel degelijk iets wat heel vaak gebeurd. Mensen gaan mijn posts "interpreteren" of parafraseren, maar eigenlijk zeggen ze gewoon iets totaal anders dan dat ik zei. Als ik daarop wijs, dan ben ik ineens de draaikont, maar de realiteit is dat er echt ontstellend vaak een soort megarel ontstaat over dingen die FV gezegd zou hebben die ik helemaal niet heb gezegd. En de mods gaan daar ook altijd in mee.

Neem de kwestie van gister, daar deed ik aan laster. Ik ben weleens geband omdat ik gescholden zou hebben (het woord in kwestie was "wijf", wat bij ieder ander op dit forum niet als scheldwoord gezien wordt) en vervolgens wordt dat onderdeel van de overlevering, dat FV toen en toen ook al schold.

Nu weer dat akkefietje met Betty. Ik heb nooit gezegd dat zij koketteerde met een slechte jeugd en dat haar jeugd een glitterparadijs was in vergelijking met anderen of hoe ze dat net ook omschreef. Integendeel.

Maar het staat hier nu wel, compleet met de beschuldiging dat ik haar gekwetst heb, vervolgens wordt het ook weer dramatisch gewist want "heeft toch geen zin" en voilà, ineens is onderdeel van de mythe dat FV Betty Slocombe laatst ook al zo vreselijk heeft gekwetst en het had ook al geen zin om dat te proberen uit te praten.

Echt, jullie voeren dit soort discussies min of meer met jezelf, ik kan bij wijze van spreken gewoon helemaal niks zeggen en dan eindigt het precies hetzelfde.
Am Yisrael Chai!
Zucht.
¡Apagando las luces!
Ik volg je perfect, FV.
Geen bijzonderheden
Betty_Slocombe schreef:
19-10-2019 13:19
Ik heb geen idee of je het heel anders bedoelde, maar feit is dat ik het zo gelezen heb. Ik ben altijd vrij goed in begrijpend lezen geweest, ik kon er echt niets anders van maken. Wanneer ik jou consequent verkeerd begrijp, zijn er twee opties: óf ik kan je gewoon niet correct interpreteren, of jouw posts zijn toch anders te lezen dan jij bedacht hebt. En om dit soort ellende te voorkomen heb ik er voor gekozen mij niet meer over bepaalde zaken uit te laten op dit forum en voorzichtig te zijn met of en hoe ik op andere forummers reageer.
Het zal wel, Betty. Ik word een beetje moe van dit soort discussies met jou. Whatevah.
Am Yisrael Chai!
Nou zeg je nota bene dat het dramatisch was, maar dat is ook JOUW interpretatie. Ik had er gewoon geen zin in, niets dramatisch aan.

Hoe dan ook: ik negeer jou voortaan, dan zul je van mij geen last meer hebben. En staffen en op dit forum achtervolgen heb ik je nooit gedaan, zoals je ook weet. Sterker nog, ik heb je pagina's lang verdedigd tegen assorti mafklappers. Maar dat is lang geleden.
Fv, ik zit me net de bedenken: als er vroeger zo’n modbeleid was heerst als nu hadden wij allang wegens” laster”een perma gehad.

Coke snuiven van de reling van “die Neeltje Jacoba”.
Geen bijzonderheden
fashionvictim schreef:
19-10-2019 13:24
Het zal wel, Betty. Ik word een beetje moe van dit soort discussies met jou. Whatevah.
Het genoegen is volstrekt wederzijds. Toedeledoki.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven