Napraattopic deel 118
vrijdag 4 oktober 2019 om 13:13
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
zaterdag 19 oktober 2019 om 12:22
Dit.Lady*Voldemort schreef: ↑19-10-2019 11:54Hij psychologiseert zichzelf, niet jou. Het enige wat hij over jou zegt is dat je weerstand oproept, maar dat zegt ook al niks over jou, hooguit over degenen die de weerstand voelen.
En hij psychologiseert over hoe een fenomeen hier op het forum werjt, met FV als voorbeeld.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning

zaterdag 19 oktober 2019 om 12:23
Dat klimaat was er al, Shifty is slechts de boodschapper van het slechte nieuws.fashionvictim schreef: ↑19-10-2019 12:16Ik vind het gewoon vervelend want juist dergelijke posts scheppen een klimaat waarin er jacht op mij gemaakt moet worden.
De grootste klimaatscheppers zijn de mods, die de jacht (op wie dan ook) stimuleren door negen van de tien keer de stafjes van de jagers te honoreren.
anoniem_648c663507eb3 wijzigde dit bericht op 19-10-2019 12:24
2.00% gewijzigd
zaterdag 19 oktober 2019 om 12:24
Het is heel simpel: die extremen komen omdat er enerzijds een groep gekkies is die sowieso alles wat ik zeg probeert te staffen, omdat ze het tot hun missie hebben gemaakt om mij van dit forum weg te treiteren of te bannen. Vervolgens is er een groep die dat ook ziet, en daar dus wat van probeert te zeggen, omdat het iets zegt over het forumklimaat en de moderatie hier.SHIFTY schreef: ↑19-10-2019 12:16Ik reflecteer op hoe er van jou een karikatuur gemaakt wordt. Waardoor juist de koppeling met jou als mens verloren gaat. Ik signaleer dat en probeer daarnaast jou op de inhoud te beoordelen. Net zo goed als ik het modtopic een opmerking maak over de belachelijke waarschuwing aan jouw adres ben ik het over andere onderwerpen soms hartgrondig met je oneens.
Dat jij in een situatie zit die extremen op roept, verdedigend en aanvallend, is jou toch niet onbekend? Ik reflecteer op die situatie en waar dat vandaan komt. Dat zou je ook ter overweging mee kunnen nemen en erbij nadenken of je daar iets aan hebt. Maar doordat je het als aanval ziet kan je er inhoudelijk niks mee. En daar zit de kern: het verzand in ofwel een aanval ofwel een verdediging waardoor de inhoud verloren gaat.
Vervolgens heb je een groep die dat weer aangrijpt voor een soort metadiscussie over "het fenomeen FV" en daarmee volledig de plank misslaat en bovendien de eerste groep daarmee volledig in de kaart speelt. Die hebben dan namelijk nog meer reden om te staffen, zuigen, provoceren, etcetera.
En voor wat betreft je laatste alinea: als je echt goede intenties had, ging je wel gewoon met me in gesprek, in plaats van OVER mij te oreren.
Am Yisrael Chai!

zaterdag 19 oktober 2019 om 12:26
Jij staat aan de verdedigende kant en verdedigt haar los van de inhoud. Anderen staan aan de aanvallende kant en vallen haar aan los van de inhoud. En het ene versterkt het andere waardoor het eigenlijk niet eens meer over de inhoud gaat. Dat zie ik als 'karikatuur'. En persoonlijk vind ik dat jammer en probeer ik daar niet in mee te gaan. Maar dat is best lastig; dat is wat ik signaleer.
Degene die dat niet zien staan waarschijnlijk sterk aan één kant (ze doet alles fout / ze doet alles goed / niet waar ze wordt alleen maar onterecht aangevallen / niet waar ze wordt alleen maar onterecht verdedigd).
Of ik heb het natuurlijk helemaal mis met mijn waarnemingen. Dat kan ook best een valide optie zijn.

zaterdag 19 oktober 2019 om 12:28
fashionvictim schreef: ↑19-10-2019 12:24Het is heel simpel: die extremen komen omdat er enerzijds een groep gekkies is die sowieso alles wat ik zeg probeert te staffen, omdat ze het tot hun missie hebben gemaakt om mij van dit forum weg te treiteren of te bannen. Vervolgens is er een groep die dat ook ziet, en daar dus wat van probeert te zeggen, omdat het iets zegt over het forumklimaat en de moderatie hier.
Vervolgens heb je een groep die dat weer aangrijpt voor een soort metadiscussie over "het fenomeen FV" en daarmee volledig de plank misslaat en bovendien de eerste groep daarmee volledig in de kaart speelt. Die hebben dan namelijk nog meer reden om te staffen, zuigen, provoceren, etcetera.
En voor wat betreft je laatste alinea: als je echt goede intenties had, ging je wel gewoon met me in gesprek, in plaats van OVER mij te oreren.
Het gaat juist ook over hoe anderen met jou om gaan.
zaterdag 19 oktober 2019 om 12:29
Man hou op!!!!SHIFTY schreef: ↑19-10-2019 12:26Jij staat aan de verdedigende kant en verdedigt haar los van de inhoud. Anderen staan aan de aanvallende kant en vallen haar aan los van de inhoud. En het ene versterkt het andere waardoor het eigenlijk niet eens meer over de inhoud gaat. Dat zie ik als 'karikatuur'. En persoonlijk vind ik dat jammer en probeer ik daar niet in mee te gaan. Maar dat is best lastig; dat is wat ik signaleer.
Degene die dat niet zien staan waarschijnlijk sterk aan één kant (ze doet alles fout / ze doet alles goed / niet waar ze wordt alleen maar onterecht aangevallen / niet waar ze wordt alleen maar onterecht verdedigd).
Of ik heb het natuurlijk helemaal mis met mijn waarnemingen. Dat kan ook best een valide optie zijn.
yasmijn wijzigde dit bericht op 19-10-2019 12:29
0.62% gewijzigd
Geen bijzonderheden
zaterdag 19 oktober 2019 om 12:29
Neem van mij aan: dat laatste.SHIFTY schreef: ↑19-10-2019 12:26Jij staat aan de verdedigende kant en verdedigt haar los van de inhoud. Anderen staan aan de aanvallende kant en vallen haar aan los van de inhoud. En het ene versterkt het andere waardoor het eigenlijk niet eens meer over de inhoud gaat. Dat zie ik als 'karikatuur'. En persoonlijk vind ik dat jammer en probeer ik daar niet in mee te gaan. Maar dat is best lastig; dat is wat ik signaleer.
Als er iemand is met wie ik zo vaak, tot ruzie aan toe, op de inhoud discussieer is het Yasmijn wel.
En trouwens: jij bent nota bene een van de mensen die vaak als eerste de jacht op mij opent zonder daarbij ook maar op de inhoud in te gaan maar juist altijd op de man te spelen, dus waar komen dit soort hypocriete reflecties sowieso vandaan?
Am Yisrael Chai!
zaterdag 19 oktober 2019 om 12:31
Nou zeg dat. Avonden hielden we dat vol. En tegelijkertijd slap ouwehoeren en geinen in een ander topic.fashionvictim schreef: ↑19-10-2019 12:29Neem van mij aan: dat laatste.
Als er iemand is met wie ik zo vaak, tot ruzie aan toe, op de inhoud discussieer is het Yasmijn wel.
Geen bijzonderheden
zaterdag 19 oktober 2019 om 12:34
Weet je waar ik juist moe van word en waarom ik normaal gesproken dit topic mijd? Omdat ik altijd precies weet wie er kennelijk zichzelf hebben uitgeroepen tot FV-fluisteraar die hier wel even zullen reflecteren over hoe FV in elkaar zit, waarom ze doet wat ze doet, zegt wat ze zegt en wat haar rol op dit forum is.feow schreef: ↑19-10-2019 12:21Mijn eerste reactie: we kunnen niet allemaal zo geweldig zijn als vroeger.
Mijn tweede reactie: onzin, zodra sommige mensen zich volledig vastbijten in een discussie nemen ze het topic over, en Ik vind FV daar een heel treffend voorbeeld van. (Maar zeker niet de enige die dit doet) Misschien dat dat overnemen van de discussie nog niet zo opviel in de oertijd toen er nog amper deelnemers waren, nu vind ik het behoorlijk irritant.
En het klopt dat ik stop met lezen als dat weer zo gaat.
En bij een groeiend aantal onderwerpen niet eens begin met lezen omdat je van te voren weet wie uiteindelijk in een monoloog of in een klein clubje met het Gelijk aan hun zijde zullen eindigen. En dat is echt niet alleen op de actueelpijler. Homeopathie, diëten, en verjaardagsvoer zijn ook van die onderwerpen.
Schijtziek word ik ervan. En het is ook altijd hetzelfde kliekje. Het rare is: geen van dat kliekje heeft ooit tot mijn "inner circle" hier op dit forum gehoord, maar is hier net als ik wel allemaal al lang. Maar als je ze leest zou je denken dat ze me allemaal irl kennen en alles van me weten.
Am Yisrael Chai!
zaterdag 19 oktober 2019 om 12:35
Volgens mij hebben wij ook best wel vaak tijden niet met elkaar gesproken omdat we nog aan het na-mokken waren over dingen. Ik in ieder geval wel,

Am Yisrael Chai!

zaterdag 19 oktober 2019 om 12:37
zaterdag 19 oktober 2019 om 12:40
Zo mee eens.SHIFTY schreef: ↑19-10-2019 12:26Jij staat aan de verdedigende kant en verdedigt haar los van de inhoud. Anderen staan aan de aanvallende kant en vallen haar aan los van de inhoud. En het ene versterkt het andere waardoor het eigenlijk niet eens meer over de inhoud gaat. Dat zie ik als 'karikatuur'. En persoonlijk vind ik dat jammer en probeer ik daar niet in mee te gaan. Maar dat is best lastig; dat is wat ik signaleer.
En ik zie dat niet alleen bij FV, ik zie het bij mezelf ook: sommigen laten geen mogelijkheid voorbijgaan om ff tegen me te sneren, maar ik weet ook precies wie me dan komen verdedigen.
Ik heb nog de hoop dat mijn 'verdedigers' dat toch ook doen op basis van inhoud, maar een stuk sympathie zit er zeker bij.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning

zaterdag 19 oktober 2019 om 12:41
doornroosje9 schreef: ↑19-10-2019 12:37Maar het is toch normaal dat er een mening gevormd wordt over forummers? Dat betekent natuurlijk niet dat iemand je irl of echt kent, dat is puur en alleen gebaseerd op wat je hier schrijft.
Dit. Ik heb over heel veel mensen hier een mening, en ik heb er nog maar weinig ontmoet. Overigens heb ik bij degenen die ik ontmoet heb mijn mening na de ontmoeting niet hoeven bijstellen. Maar je ontmoet elkaar natuurlijk vooral omdat je mening positief is.
FV jij hebt ook duidelijk een mening over mensen die je niet irl kent. En die is ook lang niet altijd positief. En dat zul je via je eigen kanalen soms ook heus wel eens delen met anderen. En dat is prima, je kunt niet iedereen leuk vinden toch?

zaterdag 19 oktober 2019 om 12:42
Solomio schreef: ↑19-10-2019 12:40Zo mee eens.
En ik zie dat niet alleen bij FV, ik zie het bij mezelf ook: sommigen laten geen mogelijkheid voorbijgaan om ff tegen me te sneren, maar ik weet ook precies wie me dan komen verdedigen.
Ik heb nog de hoop dat mijn 'verdedigers' dat toch ook doen op basis van inhoud, maar een stuk sympathie zit er zeker bij.
Sympathie?
Alleen op inhoud natuurlijk

zaterdag 19 oktober 2019 om 12:45
Kloptfashionvictim schreef: ↑19-10-2019 12:35Volgens mij hebben wij ook best wel vaak tijden niet met elkaar gesproken omdat we nog aan het na-mokken waren over dingen. Ik in ieder geval wel,![]()

Geen bijzonderheden

zaterdag 19 oktober 2019 om 12:49