Napraattopic deel 118
vrijdag 4 oktober 2019 om 13:13
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
zaterdag 19 oktober 2019 om 13:28
Maar als het zo vaak gebeurt, zou het dan ook aan jouw manier van communiceren kunnen liggen? Geen idee of dat echt zo is, daar lees ik je te weinig voor, maar als jij zegt dat het altijd zo gaat, dan ligt het mss niet alleen aan diegenen die het lezen?fashionvictim schreef: ↑19-10-2019 13:21overigens: aangezien je er zelf over begint in het licht van het gesprek dat hier gevoerd werd, Betty Slocombe:
Dit is wel degelijk iets wat heel vaak gebeurd. Mensen gaan mijn posts "interpreteren" of parafraseren, maar eigenlijk zeggen ze gewoon iets totaal anders dan dat ik zei. Als ik daarop wijs, dan ben ik ineens de draaikont, maar de realiteit is dat er echt ontstellend vaak een soort megarel ontstaat over dingen die FV gezegd zou hebben die ik helemaal niet heb gezegd. En de mods gaan daar ook altijd in mee.
Life is short. Eat dessert first.
zaterdag 19 oktober 2019 om 13:28
Ondanks dat ik het vaak met je eens bent ben je voor mij al zo vaak en zo hard van je voetstukken gevallen dat ik je mening helemaal niet meer waardeer.
Je kunt me niet raken, je kunt me niet kwetsen.
Sterker nog: ik baal als je precies mijn mening weergeeft.
Je kunt me niet raken, je kunt me niet kwetsen.
Sterker nog: ik baal als je precies mijn mening weergeeft.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
zaterdag 19 oktober 2019 om 13:29

Ik denk dat we dan überhaupt nooit op dit forum waren blijven hangen.
Am Yisrael Chai!
zaterdag 19 oktober 2019 om 13:30
O sjesis nee. Gelukkig hebben wij de goede tijden nog meegemaakt.fashionvictim schreef: ↑19-10-2019 13:29![]()
Ik denk dat we dan überhaupt nooit op dit forum waren blijven hangen.
Geen bijzonderheden
zaterdag 19 oktober 2019 om 13:31
Nee want dat wás nooit zo!doornroosje9 schreef: ↑19-10-2019 13:28Maar als het zo vaak gebeurt, zou het dan ook aan jouw manier van communiceren kunnen liggen? Geen idee of dat echt zo is, daar lees ik je te weinig voor, maar als jij zegt dat het altijd zo gaat, dan ligt het mss niet alleen aan diegenen die het lezen?
Geen bijzonderheden
zaterdag 19 oktober 2019 om 13:33
Oh, ongetwijfeld. Er is duidelijk een enorm verschil tussen mij en een groot deel harde kern forummers. Ik vind het dan weer fascineren om te bedenken waar dat aan zou kunnen liggen. Misschien de grote hoeveelheid provincialen? Wellicht een generatiekloof? Wellicht een verschil in milieu? Opleiding? Ik heb geen idee. Soms zie ik forummers vallen over dingen die irl echt zo normaal voor iedereen die ik ken zijn dat ik het op sommige momenten ook wel weer hilarisch kan vinden.doornroosje9 schreef: ↑19-10-2019 13:28Maar als het zo vaak gebeurt, zou het dan ook aan jouw manier van communiceren kunnen liggen? Geen idee of dat echt zo is, daar lees ik je te weinig voor, maar als jij zegt dat het altijd zo gaat, dan ligt het mss niet alleen aan diegenen die het lezen?
Am Yisrael Chai!
zaterdag 19 oktober 2019 om 13:34
Dit vonden we vroeger al min of meerfashionvictim schreef: ↑19-10-2019 13:33Oh, ongetwijfeld. Er is duidelijk een enorm verschil tussen mij en een groot deel harde kern forummers. Ik vind het dan weer fascineren om te bedenken waar dat aan zou kunnen liggen. Misschien de grote hoeveelheid provincialen? Wellicht een generatiekloof? Wellicht een verschil in milieu? Opleiding? Ik heb geen idee. Soms zie ik forummers vallen over dingen die irl echt zo normaal voor iedereen die ik ken zijn dat ik het op sommige momenten ook wel weer hilarisch kan vinden.

Geen bijzonderheden
zaterdag 19 oktober 2019 om 13:35
Heb je het nu tegen mij?
Am Yisrael Chai!
zaterdag 19 oktober 2019 om 13:36
Dat denk ik ook dan maar. Plus het feit dat dit forum tegenwoordig bevolkt wordt door tere zieltjes.fashionvictim schreef: ↑19-10-2019 13:34Ja, dat verbaast mij dus ook zo! Echt zo apart is dat, he?
Voor nu hou ik het er maar op dat leeftijd waarschijnlijk een best bepalende factor is.
Geen bijzonderheden
zaterdag 19 oktober 2019 om 13:40
Nou, wat dat betreft moet ik het voor FV opnemen: het niveau van begrijpend lezen hier op het forum is dramatisch.doornroosje9 schreef: ↑19-10-2019 13:28Maar als het zo vaak gebeurt, zou het dan ook aan jouw manier van communiceren kunnen liggen? Geen idee of dat echt zo is, daar lees ik je te weinig voor, maar als jij zegt dat het altijd zo gaat, dan ligt het mss niet alleen aan diegenen die het lezen?
Ik krijg regelmatig reacties waarvan ik amper begrijp hoe iemand dat in vredesnaam in mijn post heeft kunnen lezen.
Overigens reken ik Betty Slocombe niet tot de slechte begrijpend-lezers.
solomio wijzigde dit bericht op 19-10-2019 13:41
6.10% gewijzigd
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
zaterdag 19 oktober 2019 om 13:40
zaterdag 19 oktober 2019 om 13:41
Mouthgard schreef: ↑19-10-2019 13:40Dit topic neemt een hallucinante wending.
https://www.youtube.com/watch?v=8Tt_H8SzYBw
![]()

Die teaser!
Am Yisrael Chai!
zaterdag 19 oktober 2019 om 13:44
Je bent wel erg goed in jezelf te verheffen boven dat plebs. En daar erger ik me vaak aan. Dat hautaine toontje in je posts: Zowat iedereen die je niet meteen bijvalt of - nog liever - bejubelt, zet je negatief weg.fashionvictim schreef: ↑19-10-2019 13:33Oh, ongetwijfeld. Er is duidelijk een enorm verschil tussen mij en een groot deel harde kern forummers. Ik vind het dan weer fascineren om te bedenken waar dat aan zou kunnen liggen. Misschien de grote hoeveelheid provincialen? Wellicht een generatiekloof? Wellicht een verschil in milieu? Opleiding? Ik heb geen idee. Soms zie ik forummers vallen over dingen die irl echt zo normaal voor iedereen die ik ken zijn dat ik het op sommige momenten ook wel weer hilarisch kan vinden.
En het dan nog vreemd vinden als er tegengeluid komt. En tegengeluid strandt heel vaak in geschop, getier en paranoia van jouw kant. Maar dat hebben anderen dan uitgelokt. Jaja.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
zaterdag 19 oktober 2019 om 13:46
En Shifty, ik zal je in normale taal uitleggen hoe het werkt.
Toen de maatschappij pijler nog niet bevolkt werd door racisten, vreemdelingenhaters en ander eng gespuis kon je daar heerlijk tot op het scherpst van de snede discussiëren.
En niemand zaten elkaar vaker in de haren dan FV en ik. Heel erg. Nu zijn we het door die zingende coltrui wel eens en dat mag in de krant.
Dan denk jij dus dat ik een FV basher ben en vice versa.
Maar wij zijn wel forummatties. We hebben met malkander meegeleefd met zwangerschappen, bevallingen, scheidingen, moeders die zomaar ineens doodgaan en meer hoogte- en dieptepunten.
En zo werkt dat.
Toen de maatschappij pijler nog niet bevolkt werd door racisten, vreemdelingenhaters en ander eng gespuis kon je daar heerlijk tot op het scherpst van de snede discussiëren.
En niemand zaten elkaar vaker in de haren dan FV en ik. Heel erg. Nu zijn we het door die zingende coltrui wel eens en dat mag in de krant.
Dan denk jij dus dat ik een FV basher ben en vice versa.
Maar wij zijn wel forummatties. We hebben met malkander meegeleefd met zwangerschappen, bevallingen, scheidingen, moeders die zomaar ineens doodgaan en meer hoogte- en dieptepunten.
En zo werkt dat.
Geen bijzonderheden

zaterdag 19 oktober 2019 om 13:46
Dat lees ik er ook niet in!Oudblond schreef: ↑19-10-2019 13:44Je bent wel erg goed in jezelf te verheffen boven dat plebs. En daar erger ik me vaak aan. Dat hautaine toontje in je posts: Zowat iedereen die je niet meteen bijvalt of - nog liever - bejubelt, zet je negatief weg.
En het dan nog vreemd vinden als er tegengeluid komt. En tegengeluid strandt heel vaak in geschop, getier en paranoia van jouw kant. Maar dat hebben anderen dan uitgelokt. Jaja.
yasmijn wijzigde dit bericht op 19-10-2019 13:47
2.32% gewijzigd
Geen bijzonderheden

zaterdag 19 oktober 2019 om 13:47
heren, dames
er zijn hier gekkies ja, behoorlijke gekkies en die zijn uit op bloed. Van fv maar ook van anderen. Maar dat zijn er niet veel. Nog geen 10 gok ik. En er zijn mods, jonge mods, die niet op de hoogte zijn van de Geschiedschrijving.
het probleem is niet FV, of Shifty of Betty of wie dan ook. De vaste kliek bestaat uit een gevarieerd gezelschap en je hoeft het echt niet altijd met elkaar eens te zijn om de handen ineen te slaan als er rare dingen gebeuren zoals banaannaaierij en nieuwe forumregels. Geef de gekkies en het beleid niet de kans vaste garde uit elkaar te spelen.
er zijn hier gekkies ja, behoorlijke gekkies en die zijn uit op bloed. Van fv maar ook van anderen. Maar dat zijn er niet veel. Nog geen 10 gok ik. En er zijn mods, jonge mods, die niet op de hoogte zijn van de Geschiedschrijving.
het probleem is niet FV, of Shifty of Betty of wie dan ook. De vaste kliek bestaat uit een gevarieerd gezelschap en je hoeft het echt niet altijd met elkaar eens te zijn om de handen ineen te slaan als er rare dingen gebeuren zoals banaannaaierij en nieuwe forumregels. Geef de gekkies en het beleid niet de kans vaste garde uit elkaar te spelen.

zaterdag 19 oktober 2019 om 13:48
Goed punt.S-Meds schreef: ↑19-10-2019 13:47heren, dames
Geen bijzonderheden

zaterdag 19 oktober 2019 om 13:52
Door dit soort opmerkingen trek ik mij dus terug uit de discussie.
Het geschreven woord is nu eenmaal voor veel interpretatie vatbaar, als je dát al niet eens meer mag uitspreken is de discussie überhaupt zinloos.
Daarom dat ik dat schreef. Het gaat niet alleen over de forummers die slecht zijn in begrijpend lezen.Solomio schreef: ↑19-10-2019 13:40Nou, wat dat betreft moet ik het voor FV opnemen: het niveau van begrijpend lezen hier op het forum is dramatisch.
Ik krijg regelmatig reacties waarvan ik amper begrijp hoe iemand dat in vredesnaam in mijn post heeft kunnen lezen.
Overigens reken ik Betty Slocombe niet tot de slechte begrijpend-lezers.
Life is short. Eat dessert first.
Welnee. Er zijn zat mensen die mij nooit bijvallen of aan wiens mening ik zelfs een enorme spuughekel heb die ik toch waardeer. Blondie bijvoorbeeld lees ik erg graag. Pejeka ook. En zeker met die laatste kan ik me toch een enorme ruzies hebben!Oudblond schreef: ↑19-10-2019 13:44Je bent wel erg goed in jezelf te verheffen boven dat plebs. En daar erger ik me vaak aan. Dat hautaine toontje in je posts: Zowat iedereen die je niet meteen bijvalt of - nog liever - bejubelt, zet je negatief weg.
Maar ja, het klopt wel dat ik mezelf boven een bepaald slag forummers verhef, ja. Dat doen we toch uiteindelijk allemaal? Moet je op dit forum eens lezen hoe er over "tokkies" geschreven word, of over uitkeringstrekkers, of over allochtonen. Dat is toch precies hetzelfde? Het enige verschil is dat ik andere criteria gebruik.
Am Yisrael Chai!