Napraattopic deel 119

25-10-2019 22:23 3031 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
S-Meds schreef:
29-10-2019 21:36
het is een compleet belachelijke situatie. Dat mods en redactie zo in de kramp schieten van een kritisch stukje geeft te denken. Dat ze vervolgens op geen enkele manier in gesprek willen gaan is ontzettend onvolwassen. We worden met z’n allen geghost joh. op geen enkele manier hebben de mods de community gemanaged. En zo moeilijk was het niet.

ik vind het wel echt van de pot gerukt dat mensen die opgeleid zijn en werken als journalist of auteur censuur toepassen wanneer er kritiek wordt gegeven. Daarbij ook niet eens het onderscheid kunnen maken tussen kritiek op het instituut of kritiek op de persoon. Ik kwam nog voor Fleurop omdat ik het zielig vond dat haar redacteur zo’n absurde titel naast haar hoofd had gezet.

Ik maak me nu dus zorgen over de kernwaarden van vrije pers en vrijheid van meningsuiting. Ik verwacht van journalisten en auteurs dat ze die waarden met vuur en zwaard bewaken en niet dat ze hun idealen verkwanselen omdat ze zich persoonlijk aangevallen voelen.
+1
Absuurd inderdaad dat het juist de journalisten waren die censuur hebben toegepast.
Lange-met-een-korte schreef:
29-10-2019 21:35
Niet zo krampachtig proberen grappig te zijn.
Eerst houd je een betoog over hoe meds haar betoog niet zo op de persoonlijke bewoording van Fleur gericht had moeten zijn, en dat ze zichzelf daarmee te kort doet.

En nu kom je zelf met zo’n opmerking. Interessant.
S-Meds schreef:
29-10-2019 21:36

Ik maak me nu dus zorgen over de kernwaarden van vrije pers en vrijheid van meningsuiting. Ik verwacht van journalisten en auteurs dat ze die waarden met vuur en zwaard bewaken en niet dat ze hun idealen verkwanselen omdat ze zich persoonlijk aangevallen voelen.
Ga je niet een beetje te ver nu? Dat je je onheus bejegend voelt snap ik best. Maar om daardoor de kernwaarden van vrije pers en vrijheid van meningsuiting in twijfel te trekken is te wel erg ver gezocht.
Let’s Go Brandon!
29-10-2019 21:57
Ga je niet een beetje te ver nu? Dat je je onheus bejegend voelt snap ik best. Maar om daardoor de kernwaarden van vrije pers en vrijheid van meningsuiting in twijfel te trekken is te wel erg ver gezocht.
Ze heeft een punt. Eerst staat ze volledig achter haar stuk. Vervolgend word de titel aangepast. Vervolgens komt ze met dat er een verward persoon zou zijn omdat haar stuk niet goed ontvangen wordt. Om dan het hele stuk van je Facebook te halen.

Ik denk dat je dan eens goed moet nadenken over wat je belangrijk vind als journalist en waar je voor wil staan.
Was dat stuk met die emmers journalistiek??
Meds, welkom terug :hello:

Dát is wel een gewetensvraag, Murrmurr..
Later is nu
YellowLemon schreef:
29-10-2019 21:55
Eerst houd je een betoog over hoe meds haar betoog niet zo op de persoonlijke bewoording van Fleur gericht had moeten zijn, en dat ze zichzelf daarmee te kort doet.

Interessant dat je niet op dat betoog reageert maar wel hierop.
Let’s Go Brandon!
Fijn dat je terug bent Meds. De politie is er vast ook erg blij mee, weer een verward persoon minder op straat.
Briljant geschreven stuk trouwens maar toen ik dat op je topic wilde schrijven was het al foetsie.
Thank you furry much.
Doreia* schreef:
29-10-2019 21:38
S-Meds wat heb je teweeg gebracht. Wat heb je de laatste 48 uur gedaan? Ik sta meer dan vierkant achter je.
- yasmijn tot bedaren brengen
- mantelzorg lex
- beha’s ophalen bij vrouwen in het dorp
- trekker naar den haag
- leesbril gekocht bij shell
- behaverbranding op het binnenhof
- vuurtje werd iets groter dan gepland
- heel veel ruzie gekregen met hagenezen wegen vuurvonkjes
- terug met trekker
- eten bij van der valk
- weglopen zonder betalen (als ze er wat van zeggen, doen alsof je verward bent)

enzo voort
YellowLemon schreef:
29-10-2019 21:59
Ze heeft een punt. Eerst staat ze volledig achter haar stuk. Vervolgend word de titel aangepast. Vervolgens komt ze met dat er een verward persoon zou zijn omdat haar stuk niet goed ontvangen wordt. Om dan het hele stuk van je Facebook te halen.

Ik denk dat je dan eens goed moet nadenken over wat je belangrijk vind als journalist en waar je voor wil staan.
Dit inderdaad.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Dreamer schreef:
29-10-2019 22:01
Meds, welkom terug :hello:

Dát is wel een gewetensvraag, Murrmurr..
Ze staat benoemd als Viva Journalist die een column schrijft. Dus het lijkt me erg naïef om dat dan los van elkaar te willen zien.

En naja wat ik op mijn studie communicatie en multimedia design heb geleerd is dat juist nu storytelling heel belangrijk is. Daar bind je mensen mee.
Calamitycat schreef:
Fijn dat je terug bent Meds. De politie is er vast ook erg blij mee, weer een verward persoon minder op straat.
Briljant geschreven stuk trouwens maar toen ik dat op je topic wilde schrijven was het al foetsie.
ik heb het ook even naar de mods gemaild dus ze hebben het!
S-Meds schreef:
29-10-2019 22:04
- mantelzorg lex
- trekker naar den haag
- terug met trekker
- eten bij van der valk
- weglopen zonder betalen (als ze er wat van zeggen, doen alsof je verward bent)

enzo voort
:HA:
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Interessant dat je niet op dat betoog reageert maar wel hierop.
Ik ben net pas terug. Was mijn nagels aan het lakken. :thumbsup:
YellowLemon schreef:
29-10-2019 22:05
Ze staat benoemd als Viva Journalist die een column schrijft. Dus het lijkt me erg naïef om dat dan los van elkaar te willen zien.

En naja wat ik op mijn studie communicatie en multimedia design heb geleerd is dat juist nu storytelling heel belangrijk is. Daar bind je mensen mee.

Oh dear, het volgende stukje zal dan wel over sm gaan?
BGB had er al pittige plaatjes bij :love:
Later is nu
YellowLemon schreef:

ZP is ook journalist van het blad? Want ik zou niet elke columnist een journalist willen noemen
Wacht, welke journalisten hebben we het nu over? Toch niet die tuttebel met d'r flutblogje? :hihi:
S-Meds schreef:
29-10-2019 22:04
- mantelzorg lex
- trekker naar den haag
- terug met trekker
- eten bij van der valk

enzo voort
29-10-2019 21:57
oh wie ben jij dan?
S-Meds schreef:
ik heb het ook even naar de mods gemaild dus ze hebben het!
:proud:
Goed gedaan, een zenuwinzinkinkje meer of meer maakt nu ook niets meer uit.
Thank you furry much.
Dreamer schreef:
29-10-2019 22:07
Oh dear, het volgende stukje zal dan wel over sm gaan?
BGB had er al pittige plaatjes bij :love:

Ok het ligt dus echt niet aan mij dat ik hele aparte gedachtes kreeg toen ik een potje met zaad aan het vullen was in de tuin. Bloemzaad!
YellowLemon schreef:
29-10-2019 21:55

mijn stuk ging helemaal niet over fleur maar fleur snapte dat niet
S-Meds schreef:
29-10-2019 22:09
Weinig mensen.
S-Meds schreef:
Ik zeg dat niet he. :O
S-Meds schreef:
Dat was echt volkomen duidelijk. Maar niet voor de betreffende personen die het zich persoonlijk aantrokken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven