Napraattopic deel 120
vrijdag 1 november 2019 om 10:03
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
De link naar het nieuwe topic:
overig/napraattopic-deel-121/list_messa ... #p30613252
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
De link naar het nieuwe topic:
overig/napraattopic-deel-121/list_messa ... #p30613252
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
donderdag 7 november 2019 om 10:02
doornroosje9 schreef: ↑07-11-2019 09:55Altijd spoiler in de titel en klaar. Dan is het voor iedereen duidelijk.

“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)

donderdag 7 november 2019 om 10:08
Weet je, ik denk maar zo. Argentivo zal niet opzettelijk om te pesten een spoiler er in plakken. Dat is gewoon onwetendheid. Ik ben daar trouwens ook totaal niet in thuis (ik kopieerde tot deze week ook nog qoutes).
Ik zou vooral die gedachten vasthouden, per ongeluk gedaan en zeker niet om te zuigen.
Ga daar dan ook geen heel ding van maken. Waarom zou je dat wél doen? Is toch de energie niet waard, naar mijn idee.
Ik zou vooral die gedachten vasthouden, per ongeluk gedaan en zeker niet om te zuigen.
Ga daar dan ook geen heel ding van maken. Waarom zou je dat wél doen? Is toch de energie niet waard, naar mijn idee.
donderdag 7 november 2019 om 10:08
Maar nu weet je dat het dan over de uitgezonden afleveringen gaat en verder niets.simbalabimba schreef: ↑07-11-2019 10:02Sorry maar nee. Dan zou ik ( met de betekenis vh woord spoiler) denken dat er bijv. iemand mee schrijft die meedoet/werkt aan/ in de serie. En dan gaat schrijven dat in de laatste aflevering blijkt dat mevrouw Stelwagen een dochter van Hendrik Groen blijkt te zijn ofzo

Life is short. Eat dessert first.
donderdag 7 november 2019 om 10:09
Nee joh, ze is de nicht van Thekla.simbalabimba schreef: ↑07-11-2019 10:02Sorry maar nee. Dan zou ik ( met de betekenis vh woord spoiler) denken dat er bijv. iemand mee schrijft die meedoet/werkt aan/ in de serie. En dan gaat schrijven dat in de laatste aflevering blijkt dat mevrouw Stelwagen een dochter van Hendrik Groen blijkt te zijn ofzo
Reuten.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
donderdag 7 november 2019 om 10:10
Jaaa die! Dankje

Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!

donderdag 7 november 2019 om 10:11
pilatespas schreef: ↑07-11-2019 10:08Weet je, ik denk maar zo. Argentivo zal niet opzettelijk om te pesten een spoiler er in plakken. Dat is gewoon onwetendheid. Ik ben daar trouwens ook totaal niet in thuis (ik kopieerde tot deze week ook nog qoutes).
Er is ook niemand die zegt dat ze dat expres deed. Dit is een algemene discussie over spoileren.
Hou deze gedachte vast

donderdag 7 november 2019 om 10:13
Ja en dan hoef je dus dus bij een topic waarin je wel informatie zet die je nog niet kunt weten als je alleen maar naar de lopende afleveringen kijkt, geen "incl spoilers" meer te zetten.doornroosje9 schreef: ↑07-11-2019 10:08Maar nu weet je dat het dan over de uitgezonden afleveringen gaat en verder niets.![]()

“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

donderdag 7 november 2019 om 10:13
Volgens mij kan een 'spoiler' dan alleen op persoonlijke basis geïnterpreteerd worden als iets wat je niet had willen weten. Je kan niet van anderen verwachten dat zij dezelfde interpretatie hebben en je kan ook niet verwachten dat ze niks inhoudelijks zeggen in een topic wat er over gaat. Een topic zonder spoilers bestaat sowieso niet. Ook een 'niet-spoiler-topic' bevat per definitie spoilers.
Een 'niet-spoiler-topic' is dan een topic waarbij er specifiek moeite wordt gedaan om het wel over het programma te hebben maar tegelijkertijd zo weinig mogelijk te zeggen over de inhoud. En dat is dan op basis van ieders persoonlijke interpretatie van wat een spoiler zou zijn.
Dat lijkt mij dan in elk geval een nogal kunstmatige en achterhaalde manier om er mee om te gaan, die je dan zeker niet (meer) als standaard aan kan houden. Dan kan je hooguit een 'poging-tot-zo-min-mogelijk-spoilers-indicatie' hangen aan die specifiek topics.
Maar degene die dit altijd willen neigen dan uiteraard eerder naar het standaardiseren/altijd aanhouden daarvan.
Een 'niet-spoiler-topic' is dan een topic waarbij er specifiek moeite wordt gedaan om het wel over het programma te hebben maar tegelijkertijd zo weinig mogelijk te zeggen over de inhoud. En dat is dan op basis van ieders persoonlijke interpretatie van wat een spoiler zou zijn.
Dat lijkt mij dan in elk geval een nogal kunstmatige en achterhaalde manier om er mee om te gaan, die je dan zeker niet (meer) als standaard aan kan houden. Dan kan je hooguit een 'poging-tot-zo-min-mogelijk-spoilers-indicatie' hangen aan die specifiek topics.
Maar degene die dit altijd willen neigen dan uiteraard eerder naar het standaardiseren/altijd aanhouden daarvan.
donderdag 7 november 2019 om 10:14
donderdag 7 november 2019 om 10:16
Precies.
Die mevrouw Stelwagen speelt.
David Dunning
David Dunning

donderdag 7 november 2019 om 10:17
Deze snap ik niet, want dat zijn dan toch ook spoilers? Als het over niet uitgezonden afleveringen gaat?simbalabimba schreef: ↑07-11-2019 10:13Ja en dan hoef je dus dus bij een topic waarin je wel informatie zet die je nog niet kunt weten als je alleen maar naar de lopende afleveringen kijkt, geen "incl spoilers" meer te zetten.![]()
donderdag 7 november 2019 om 10:18
Dat vind jij, dat vind ik, dat vindt herfstappeltaart, maar een hoop anderen vinden dat niet.SHIFTY schreef: ↑07-11-2019 10:13Volgens mij kan een 'spoiler' dan alleen op persoonlijke basis geïnterpreteerd worden als iets wat je niet had willen weten. Je kan niet van anderen verwachten dat zij dezelfde interpretatie hebben en je kan ook niet verwachten dat ze niks inhoudelijks zeggen in een topic wat er over gaat. Een topic zonder spoilers bestaat sowieso niet. Ook een 'niet-spoiler-topic' bevat per definitie spoilers.
David Dunning
David Dunning
donderdag 7 november 2019 om 10:19
Daarom heb ik em nog een keer herhaald.
Bij scripties is mijn probleem altijd dat ik een halve pagina moet typen terwijl het ook in 1 zin past.
Ieder z'n talent suwwemaarsegge.
David Dunning
David Dunning

donderdag 7 november 2019 om 10:26
Dat was ook mijn probleem bij filosofie tentamens... Je verhandeling als onderdeel van een tentamen moest dan bestaan uit 100 woorden. Werd ook echt geteld en per 10 woorden een punt!
Protest hielp niet als ik wel het juiste antwoord in 60 woorden had gegeven

donderdag 7 november 2019 om 10:30
Ik vind het juist een pre, als je in weinig woorden iets kunt uitleggen.
David Dunning
David Dunning

donderdag 7 november 2019 om 10:34
Bij het Netflix topic is het best makkelijk. Je kunt een serie aanraden of afraden en het onderwerp vermelden.
Maar een topic over een lopende serie vind ik weer ingewikkelder en lees ik ook zelden. Want ik kijk het later en dan lees ik al wat ik nog niet weet. Of ik moet tegelijk kijken met de uitzending of het topic gewoon niet volgen.
Maar een topic over een lopende serie vind ik weer ingewikkelder en lees ik ook zelden. Want ik kijk het later en dan lees ik al wat ik nog niet weet. Of ik moet tegelijk kijken met de uitzending of het topic gewoon niet volgen.

donderdag 7 november 2019 om 10:35
Hier regent het al.

donderdag 7 november 2019 om 10:38
donderdag 7 november 2019 om 10:38
Nee hoor, die is er al.
donderdag 7 november 2019 om 10:39
Juist.
En misschien blijkt in de laatste aflevering dat ze gespeeld heeft dat ze *MISSCHIEN SPOILER ALERT* een dochter blijkt te zijn van Hendrik Groen.
Het wordt nog spannend!