Napraattopic deel 121

12-11-2019 16:32 3023 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Sudrì schreef:
20-11-2019 14:03
Grrr, ik zit al de hele ochtend op DHL te wachten, ze zouden er tussen 9 en 13 zijn, mooi niet dus.
DPD hier. Ook zo'n feest. Echt, wat een verschrikkelijke service. Geef mij maar Postnl.
Life is short. Eat dessert first.
Ik zit te wachten op PostNL. Ene keer zijn ze heel vroeg en andere keer laat ( en ze komen altijd als ik er net niet ben) :facepalm:
Voor iedereen een groene tuin
Zit ook te wachten op m'n "nieuwe" tweedehands koel/vriescombi, komt tussen 13.00 en 17.00. Preciezer kon hij het niet aangeven
Coconuts12 schreef:
20-11-2019 14:01
Oudebaas en Oudblond, recepten graag! :yum:
Google even op Paolo's Ragu. Ik vervang de witte wijn door rode wijn. Krijg je een nog intensere smaak. En heeeeeel lang in een Creuset de oven.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
De echte Italiaanse ragù alla bolognese heeft niets te maken met de bolognese saus zoals we die in Nederland vaak maken. We zijn gewend om daar naast het vlees ook veel tomaten en groenten bij te doen. Terwijl de ragù saus zich bijna alleen concentreert op het vlees. Vlees dat je met liefde koopt en bereidt. Zonder die liefde kun je namelijk ook niet het geduld opbrengen om zolang te wachten. Want daar moet je wel rekening mee houden, je pan met goddelijke saus voor deze spaghetti al ragù heeft circa 5 uur nodig om te pruttelen. Maar als deze dan klaar is, kan het grote smullen genieten. Officieel eten Italianen dit gerecht met tagliatelle, maar ik vind het net zo lekker met spaghetti. En ach, wat maakt het uit. Deze saus is zelfs goddelijk op een broodje. Dus eet het lekker zoals je wilt.

Wat je nodig hebt voor 4 personen:
500gr (runder)gehakt (van de slager)
1 grote ui
1/2 winterwortel
1 stengel bleekselderij
250ml passata di pomodoro (bij de supermarkt te koop, neem wel een goede kwaliteit)
250ml runderbouillon (van een blokje)
75ml rode wijn
mespunt nootmuskaat
1 pak spaghetti
Parmezaanse kaas
olijfolie om te bakken

Wat je gaat doen:
Doe de ui, wortel en bleekselderij als grove stukken in de keukenmachine en maal het dan fijn. Je kunt het ook met de hand snijden, maar dan ben je wat langer bezig.

Neem een (gietijzeren) braadpan en verwarm hierin wat olijfolie. Bak de groenten zachtjes hierin, circa 5 minuten fruiten. Schep de groenten uit de pan en bak daarna het gehakt op hoog vuur bruin.

Voeg de groenten weer toe aan het gehakt samen met de bouillon, wijn, passata en nootmuskaat. Er moet genoeg vocht in de pan zitten (gehakt moet net onder staan). Is dit niet het geval, voeg dan nog wat extra bouillon toe.

Laat de saus zo lang mogelijk pruttelen op het vuur, het mooiste is toch zeker 5 uur. Dan wordt de smaak heerlijk intens. Doe dit wel heel zachtjes en controleer af en toe of de pan niet droog kookt. Voeg dan gelijk wat extra bouillon toe!

Als de saus bijna klaar is, ga je de spaghetti koken. Doe dit al dente, zodat de spaghetti nog een lichte bite heeft.

Serveer de spaghetti op een bord met daarover een flinke schep van de saus. Rasp daarover wat verse Parmezaanse kaas. Buon appetito 🙂
Betty_Slocombe schreef:
20-11-2019 11:35
Wie zegt wat en hoe betrouwbaar is dat?

Voor de rest vind ik het ook stom dat mijn topics altijd slecht aflopen. Ik zal voortaan geen topics meer openen.
Volgens mij is er een zeer goedlopend topic, dat jij met een eerdere nick opende. Dus ga gewoon door. Ze zijn vaak wel origineel :-]
Later is nu
doornroosje9 schreef:
20-11-2019 14:16
DPD hier. Ook zo'n feest. Echt, wat een verschrikkelijke service. Geef mij maar Postnl.
Hij staat als gemist! Ik zit de hele fokking dag thuis te wachten en de deurbellen hier zijn zo hard dat het hele blok de bel hoort gaan.
yasmijn schreef:
20-11-2019 14:29
De echte Italiaanse ragù alla bolognese heeft niets te maken met de bolognese saus zoals we die in Nederland vaak maken. We zijn gewend om daar naast het vlees ook veel tomaten en groenten bij te doen. Terwijl de ragù saus zich bijna alleen concentreert op het vlees. Vlees dat je met liefde koopt en bereidt. Zonder die liefde kun je namelijk ook niet het geduld opbrengen om zolang te wachten. Want daar moet je wel rekening mee houden, je pan met goddelijke saus voor deze spaghetti al ragù heeft circa 5 uur nodig om te pruttelen. Maar als deze dan klaar is, kan het grote smullen genieten. Officieel eten Italianen dit gerecht met tagliatelle, maar ik vind het net zo lekker met spaghetti. En ach, wat maakt het uit. Deze saus is zelfs goddelijk op een broodje. Dus eet het lekker zoals je wilt.

1 grote ui
1/2 winterwortel
1 stengel bleekselderij
250ml passata di pomodoro (bij de supermarkt te koop, neem wel een goede kwaliteit)
75ml rode wijn
mespunt nootmuskaat
1 pak spaghetti
Parmezaanse kaas
olijfolie om te bakken

Wat je gaat doen:
Doe de ui, wortel en bleekselderij als grove stukken in de keukenmachine en maal het dan fijn. Je kunt het ook met de hand snijden, maar dan ben je wat langer bezig.

Neem een (gietijzeren) braadpan en verwarm hierin wat olijfolie. Bak de groenten zachtjes hierin, circa 5 minuten fruiten. Schep de groenten uit de pan en bak daarna het gehakt op hoog vuur bruin.

Voeg de groenten weer toe aan het gehakt samen met de bouillon, wijn, passata en nootmuskaat. Er moet genoeg vocht in de pan zitten (gehakt moet net onder staan). Is dit niet het geval, voeg dan nog wat extra bouillon toe.

Laat de saus zo lang mogelijk pruttelen op het vuur, het mooiste is toch zeker 5 uur. Dan wordt de smaak heerlijk intens. Doe dit wel heel zachtjes en controleer af en toe of de pan niet droog kookt. Voeg dan gelijk wat extra bouillon toe!

Als de saus bijna klaar is, ga je de spaghetti koken. Doe dit al dente, zodat de spaghetti nog een lichte bite heeft.

Serveer de spaghetti op een bord met daarover een flinke schep van de saus. Rasp daarover wat verse Parmezaanse kaas. Buon appetito 🙂
Grappig, ik weet niet beter dan dat je zo spaghetti bolognese maakt.
GroenTuintje schreef:
20-11-2019 14:18
Ik zit te wachten op PostNL. Ene keer zijn ze heel vroeg en andere keer laat ( en ze komen altijd als ik er net niet ben) :facepalm:
Je krijgt toch altijd een tijdsslot van 2 uur?
yasmijn schreef:

1 grote ui
1/2 winterwortel
1 stengel bleekselderij
75ml rode wijn
mespunt nootmuskaat
1 pak spaghetti
Parmezaanse kaas
olijfolie om te bakken

Wat je gaat doen:

Zet de bron er even bij voor we dat weer krijgen.
Ja, nee, de bezorger zegt dat hij geweest is. Oh, nee, een briefje had dan inderdaad gemoeten.

Kut DHL.
Ik heb echt nog nooit met liefde vlees gekocht. Mag je dan wel gewoon je broek er bij aanhouden (aan houden? erbij?)?
yasmijn schreef:

1 grote ui
1/2 winterwortel
1 stengel bleekselderij
75ml rode wijn
mespunt nootmuskaat
1 pak spaghetti
Parmezaanse kaas
olijfolie om te bakken

Wat je gaat doen:

Zo maak ik het ook :cheer2:
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Sudrì schreef:
20-11-2019 14:33
Hij staat als gemist! Ik zit de hele fokking dag thuis te wachten en de deurbellen hier zijn zo hard dat het hele blok de bel hoort gaan.
Yep, ook ervaring mee. Zowel DHL als DPD doen dat. Na verschillende klachten aan het adres van DPD bellen ze nu netjes aan.

Ze komen ook gewoon niet langs hoor. Ik heb die live tracking eens gevolgd en echt gekeken uit het raam toen ik de volgende was. Geen busje te zien.
doornroosje9 schreef:
20-11-2019 14:47
Yep, ook ervaring mee. Zowel DHL als DPD doen dat. Na verschillende klachten aan het adres van DPD bellen ze nu netjes aan.

Ze komen ook gewoon niet langs hoor. Ik heb die live tracking eens gevolgd en echt gekeken uit het raam toen ik de volgende was. Geen busje te zien.
Ik ben niet verder dan 2 meter van de voordeur af geweest. Stelletje naaiers. Nu kan ik het vrijdagavond pas aannemen en had het juist voro vandaag gepland.
Sudrì schreef:
20-11-2019 14:49
Ik ben niet verder dan 2 meter van de voordeur af geweest. Stelletje naaiers. Nu kan ik het vrijdagavond pas aannemen en had het juist voro vandaag gepland.
Klacht indienen hoor. Mss helpt het. Ooit.
Betty_Slocombe schreef:
20-11-2019 14:40
Ik heb echt nog nooit met liefde vlees gekocht. Mag je dan wel gewoon je broek er bij aanhouden (aan houden? erbij?)?
:HA: :HA: :HA:
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
doornroosje9 schreef:
20-11-2019 14:53
Klacht indienen hoor. Mss helpt het. Ooit.
Die mevrouw zei: oja, nee ik weet ook niet.
Ik zit een beetje te puzzelen met deze opeenvolgende zinnen uit het dierenwinkeltopic: “ Wat stoer om een winkel te beginnen.
Steeds meer dierenwinkels zijn gesloten de afgelopen jaren.”

Is het tegenwoordig stoer om aan iets kansloos te beginnen?

(Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik altijd moeite heb met dat “wat goed van je” en “wat stoer” dat te pas en te onpas gebruikt wordt)
Sudrì schreef:
20-11-2019 14:54
Die mevrouw zei: oja, nee ik weet ook niet.
Nou, leuk dan.
bethweeter schreef:
20-11-2019 15:04
Ik zit een beetje te puzzelen met deze opeenvolgende zinnen uit het dierenwinkeltopic: “ Wat stoer om een winkel te beginnen.
Steeds meer dierenwinkels zijn gesloten de afgelopen jaren.”

Is het tegenwoordig stoer om aan iets kansloos te beginnen?

(Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik altijd moeite heb met dat “wat goed van je” en “wat stoer” dat te pas en te onpas gebruikt wordt)
Ik heb me zo netjes ingehouden toen ik dat las :proud:

Financiële kamikaze stoer vinden. Koekoek.
Ik moest een verwijsbriefje ophalen bij de huisarts. Groepspraktijk, twee wachtkamers.
Bleek vandaag de griepprikmiddag te zijn. In wachtkamer 1. Enorme rij mensen.
Ik moest naar wachtkamer 2, dus ik liep langs de rij.
En er werden mensen boos, omdat ik voordrong. :roll:
Er kwam een mevrouw met een forse bloedneus langs en die werd echt fysiek tegengehouden, terwijl die toch vrij obvious niet voor de griepprik kwam. O_O
Live in the here and now, because your future doesn't look bright.
Week 8 van de Extremely Demotivational Calendar
Solomio schreef:
20-11-2019 15:20
Ik moest een verwijsbriefje ophalen bij de huisarts. Groepspraktijk, twee wachtkamers.
Er kwam een mevrouw met een forse bloedneus langs en die werd echt fysiek tegengehouden, terwijl die toch vrij obvious niet voor de griepprik kwam. O_O
Wat bizar! Ik had echt even gesproeid denk ik.
Solomio schreef:
20-11-2019 15:20
Wat een aso's.
Star² schreef:
20-11-2019 14:39
Zet de bron er even bij voor we dat weer krijgen.
Francesca kookt.nl

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven