Napraattopic deel 121

12-11-2019 16:32 3023 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
doornroosje9 schreef:
20-11-2019 16:36
Voor 2 personen:

200 gr pasta koken.

Thanks, ik ga sla 'm op.
yasmijn schreef:
20-11-2019 16:41
Wat laten jullie dan allemaal bezorgen?
Ik heb die problemen niet, ik loop nooit wat online. Ik steun de lokale ondernemers. Die gaan stuk voor stuk het straatbeeld uit door online winkelen.
Geen boodschappen, althans niet voor thuis, voor werk weer wel.
Maar kleding en schoenen? Ja zeker! Heb een steeds grote hekel aan dat aan- en weer uit- en daarna weer aankleden in een hokje van 0,85 bij 0,85 cm.
grobbekuiken_ wijzigde dit bericht op 20-11-2019 16:55
0.21% gewijzigd
There is always something happening, and it's usually right now
yasmijn schreef:
Ik heb die problemen niet, ik loop nooit wat online. Ik steun de lokale ondernemers. Die gaan stuk voor stuk het straatbeeld uit door online winkelen.
Drogisterij producten, cadeautjes, kleding,... Ik heb een hekel aan shoppen, dus zoveel mogelijk.
Life is short. Eat dessert first.
Ik bestel katoenen kleding, omdat ik super chagrijnig word dat winkels dat nauwelijks hebben. Zomer én winter.

En ik bestel wel boeken (want in een boekwinkel koop ik vaak teveel) maar wel bij de lokale boekwinkel.

Nieuwe fiets kocht ik inderdaad juist bij de lokale fietsenmaker, omdat ik blij ben dat die man er is.
Later is nu
Ik heb net deze op Postnl punt opgehaald

https://www.iciparisxl.nl/nl/only-you/l ... el=1020499

Ik vind het nogal makkelijk praten met lokale winkeliers steunen als je in een grote stad woont met goede winkels.

Waar ik woon kan ik geen kleding kopen die ik wil en ICI Paris hebben we ook al niet
Fotoproducten bestel ik ook online (posters, fotoboeken, op aluminum...)
Coconuts12 schreef:
20-11-2019 16:46
Kleding en schoenen. Maar koop ook gewoon nog steeds in kleding- en schoenenwinkels.
Ik moet echt passen en de stof voelen.
yasmijn schreef:
20-11-2019 17:06
Ik moet echt passen en de stof voelen.
Ik ook, en vind dat thuis net zo goed gaan als in de winkel.
De lokale boekwinkel is mij kwijt omdat ik een kobo abonnement heb voor de e-boeken.
Ik loop er altijd wel even binnen want boekwinkels zijn te leuk.
Coconuts12 schreef:
20-11-2019 17:08
Ik ook, en vind dat thuis net zo goed gaan als in de winkel.
En als het niet goed is moet je weer terugsturen. Mij te omslachtig :proud:
yasmijn schreef:
20-11-2019 17:10
En als het niet goed is moet je weer terugsturen. Mij te omslachtig :proud:
Ja, dat is wel een nadeel. Maar thuis passen vind ik vaak iets prettiger, kan ik langer en meer op mijn gemak passen en kijken.
yasmijn schreef:
20-11-2019 17:09
De lokale boekwinkel is mij kwijt omdat ik een kobo abonnement heb voor de e-boeken.
Ik lees ook voornamelijk digitaal en die koop ik dan ook online bij de lokale boekwinkels. Sommige boeken wil ik 'hebbe hebbe' en de ene keer koop ik die als ik 'per ongeluk' toch in een boekwinkel ben, of online.
Later is nu
yasmijn schreef:
20-11-2019 17:09
Voor mij gaat er niks boven papieren boeken. En als ik een boek koop is dat in de boekhandel, niet online.
Coconuts12 schreef:
20-11-2019 17:13
Voor mij gaat er niks boven papieren boeken. En als ik een boek koop is dat in de boekhandel, niet online.
Dat heb ik ook wel. Maar in het tempo waarin ik lees is er geen kopen meer aan. Plus de ruimte.
Ik wilde eerst ook niet aan de e-reader. Volgens mij was ik een van de laatsten in mijn omgeving.
Nu ben ik er wel blij mee. Downloaden en gáán.
Ik vlieg nog liever met een hele foute budgetmaatschappij dan dat ik PostNL help om afhankelijke mensen nog iets verder uit te knijpen.

Sorry.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
yasmijn schreef:
20-11-2019 17:18
Dat heb ik ook wel. Maar in het tempo waarin ik lees is er geen kopen meer aan. Plus de ruimte.
Ik wilde eerst ook niet aan de e-reader. Volgens mij was ik een van de laatsten in mijn omgeving.
Nu ben ik er wel blij mee. Downloaden en gáán.
Ik leen ook bij de bieb, maar koop ook graag boeken.
Ik koop online vooral dingen die ik niet of moeilijk in een plaatselijke winkel kan vinden.
Als ze in winkels eens broeken in lengtemaat 36 gaan verkopen dan koop ik daar wat. Helaas doen ze dat niet, nee mevrouw die moet u online bestellen.

De meeste merken hebben het niet eens de lengtemaat ook niet online.

Toegevoegde waarde van de winkel is wat dat betreft dus nul voor mij.
I like being a mess. It's who I am.
feow schreef:
20-11-2019 17:22
Ik vlieg nog liever met een hele foute budgetmaatschappij dan dat ik PostNL help om afhankelijke mensen nog iets verder uit te knijpen.

Sorry.
:blond:
Live in the here and now, because your future doesn't look bright.
Week 8 van de Extremely Demotivational Calendar
yasmijn schreef:
Ik ben ook niet echt een internetkoper, maar spul voor de katten is vele malen goedkoper bij Zooplus (scheelt liefst 25 euro per zak voer) en wordt tot in mijn hal bezorgd. Dus goedkoper en geen gesleep met 10 kg zakken.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Hutspot met stoverij van procureur/pastinaak/wortel.
yasmijn schreef:

Alles. Ook de lokale ondernemer bezorgt hier. En dat de Blokker en de Bart Smit uit het straatbeeld verdwijnen interesseert me geen biet eigenlijk.
Coconuts12 schreef:
20-11-2019 17:13
Hier ook papieren boeken. Ik heb een e-reader maar die ligt al zeker 10 jaar in de kast. Daarnaast ook vaak naar de bieb.
Oudblond schreef:
20-11-2019 17:54
Ik ben ook niet echt een internetkoper, maar spul voor de katten is vele malen goedkoper bij Zooplus (scheelt liefst 25 euro per zak voer) en wordt tot in mijn hal bezorgd. Dus goedkoper en geen gesleep met 10 kg zakken.

Ik ben ook vaste klant bij Zooplus.

De plaatselijke dierenwinkel verkoopt geen 10 kilo zakken Royal Canin Maine Coon.
PoesinBoots schreef:
20-11-2019 17:58
Ik ben ook vaste klant bij Zooplus.

De plaatselijke dierenwinkel verkoopt geen 10 kilo zakken Royal Canin Maine Coon.

En ze zijn rustig twee tientjes duurder dan bij Zooplus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven