Napraattopic deel 121

12-11-2019 16:32 3023 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Dreamer schreef:
24-11-2019 16:48
Nee, ik denk niet dat mijn man dat gedaan zou hebben. Die zou trouwens niet geirriteerd geweest zijn, het wel grappig hebben gevonden en hebben gezegd "ik haal je morgen wel op". Ze is niet ziek he, dronken. Lekker op bed, morgen weer over. En van vrienden verwacht je dat je daar gewoon veilig en prettig ligt.
Mijn man zou het niet zo grappig vinden, we drinken beide wel alcohol maar nooit zoveel dat we dronken zijn.
Ik veroordeel het dronken worden niet trouwens.

De mijne zou dus wel gebleven zijn, maar ook omdat het een ritje uitspaart. Of hij had me toch in de auto gelegd en meegenomen.
Sudrì schreef:
24-11-2019 16:39
Dus? Daar zijn exact dezelfde juridische term en voorwaarden voor.
Dus je mag jezelf niet verkracht voelen , omdat er bepaalde voorwaarden voor gelden . Oké .
Nu is er weer een cipier verliefd op een gevangene. :sigh:
Ik ga maar even wat anders doen geloof ik.
Wat bullshitalarm betreft, gaan hiervan relaties/verschrikkelijk-moeilijke-situ ... 53201# bij bij mij de bellen rinkelen.
There is always something happening, and it's usually right now
Calypso- schreef:
24-11-2019 17:00
Dus je mag jezelf niet verkracht voelen , omdat er bepaalde voorwaarden voor gelden . Oké .
Dat zeg ik toch nergens? Je mag je van mij verkracht voelen maar dat wil nog niet zeggen dat je ook daadwerkelijk verkracht bent.
rosanna08 schreef:
24-11-2019 16:49
dat het vaak niet zo overduidelijk is voor iemand, wat niet hetzelfde is als dat er niks is gebeurd. Er zijn meer topics geweest en wat je vooral vaak ziet, is dat vrouwen zich altijd afvragen wat zij gedaan hebben waardoor het gebeurd is. Dat zij het over zichzelf hebben afgeroepen, want als ze wel dit en niet dat etc hadden gedaan, was er niks gebeurd. Nog even fijn bevestigd door een aantal anderen.
Je ziet dit inderdaad zo vaak. Ook als de vrouw niet dronken was. En als de vrouw zelf al niet twijfelt of ze het had kunnen voorkomen, is er altijd wel iemand die haar dat gevoel probeert te geven. Een walgelijke gevolg van de maakbaarheidsgedachte.

In dit geval vind ik het ingewikkeld. Een vrouw hoort veilig te zijn, hoe dom ze ook bezig is. Dat ze nu niet veilig was, mag je die man zéker aanrekenen.

Misschien vergelijkbaar, ik kende ooit iemand die -terwijl beiden dronken waren- hielp bij een zelfmoord. De suïcidale persoon dreigde daar regelmatig mee. Ook die keer. De ander was dat blijkbaar zat en regelde in een opwelling de middelen: 'Alsjeblieft, ga je gang'.
Die heeft daar toen ook een tijd voor vastgezeten.
Calypso- schreef:
24-11-2019 17:00

Waarom blijf je hier zo op door gaan? Het is toch een heel simpel gegeven dat het feit of iets daadwerkelijk gebeurt is niet bepaald wordt door je gevoel. Als ik me overvallen voel wil dat ook niet zeggen dat ik overvallen ben. En als ik me genegeerd voel dan wil dat ook niet zeggen dat ik genegeerd ben.

Je mag het allemaal voelen, daar koppelt ze helemaal geen voorwaarden aan. Maar of het daadwerkelijk zo is wordt niet bepaald door je gevoel. Dat is het enige wat ze zegt.
SHIFTY schreef:
24-11-2019 18:51
Waarom blijf je hier zo op door gaan? Het is toch een heel simpel gegeven dat het feit of iets daadwerkelijk gebeurt is niet bepaald wordt door je gevoel. Als ik me overvallen voel wil dat ook niet zeggen dat ik overvallen ben. En als ik me genegeerd voel dan wil dat ook niet zeggen dat ik genegeerd ben.

Je mag het allemaal voelen, daar koppelt ze helemaal geen voorwaarden aan. Maar of het daadwerkelijk zo is wordt niet bepaald door je gevoel. Dat is het enige wat ze zegt.
Ik begrijp haar zo ook wel hoor .
Oude Baas, je gebruikt het woord troglodiet, wat leuk! Ik vind het een leuk woord, maar hoor het eigenlijk nooit.
Calypso- schreef:
24-11-2019 18:52
Ik begrijp haar zo ook wel hoor .

Nou, het duurde best lang hoor.
anoniem_63edfe1106ed8 wijzigde dit bericht op 24-11-2019 18:54
95.89% gewijzigd
Ik lees de hele tijd "vaginisme, hoe consequent". Weird.
Mag ik weer even een teiltje? :pukey:

viewtopic.php?f=5&t=452692&p=30659232&s ... #p30659232
SHIFTY schreef:
24-11-2019 18:53
Nou, het duurde best lang hoor.
Nee hoor.
Jouw reactie was pas lang .
Calypso- schreef:
24-11-2019 19:00
Nee hoor.

Beter lang van stof dan traag van begrip.
Calypso- schreef:
24-11-2019 19:00
Nee hoor.
Ach laat het gaan, ik snap je wel hoor. Beetje raar om eerst op de stoel van rechter te moeten gaan zitten met een rechtboek ernaast en dan pas empathie te mogen hebben op een forum.
Het-groepje schreef:
24-11-2019 19:19
Ach laat het gaan, ik snap je wel hoor. Beetje raar om eerst op de stoel van rechter te moeten gaan zitten met een rechtboek ernaast en dan pas empathie te mogen hebben op een forum.
Dan snap je ook niet wat ik zeg.
Sudrì schreef:
24-11-2019 19:21
Dan snap je ook niet wat ik zeg.
Ik begrijp dat je pas van jou en een paar anderen:
als iemand zich verkracht voelt het een verkrachting mag noemen als het ook van de wet een verkrachting is.
Dus daar reageer ik op, wat snap ik niet dan?
Jij snapt dan niet dat Calypso dat omdraait en zegt dat als iemand zich verkracht voelt dat ze dan ook verkracht is.
anoniem_63edfe1106ed8 wijzigde dit bericht op 24-11-2019 19:26
71.67% gewijzigd
Het-groepje schreef:
24-11-2019 19:24
Ik begrijp dat je pas van jou en een paar anderen:
als iemand zich verkracht voelt het een verkrachting mag noemen als het ook van de wet een verkrachting is.
Dus daar reageer ik op, wat snap ik niet dan?
Wat heeft dat met empathie te maken?

Stellen we het zo: ik voel me nu met de dood bedreigd door jou, dus heb je mij ook met de dood bedreigd.
SHIFTY schreef:
24-11-2019 19:24
Jij snapt dan niet dat Calypso dat omdraait en zegt dat als iemand zich verkracht voelt dat ze dan ook verkracht is.
Goh net stond er wat anders .
Vervelende manier van reageren heb jij soms zeg als iemand het niet met je eens is . Denk je nou echt door te beledigen dat je je punt kracht bij kunt zetten ?
anoniem_392700 wijzigde dit bericht op 24-11-2019 19:31
26.88% gewijzigd
Sudrì schreef:
24-11-2019 19:26
Wat heeft dat met empathie te maken?

Stellen we het zo: ik voel me nu met de dood bedreigd door jou, dus heb je mij ook met de dood bedreigd.
Maar dit heeft toch niks met het desbetreffende topic te maken?
Het heeft geen bal met empathie te maken.

Het is gewoon een hele simpele stelling dat je niet kan zeggen dat iets nou eenmaal zo is omdat je het zo voelt. Als ik me de koning te rijk voel heb ik niet ineens meer geld op m'n rekening.
Het-groepje schreef:
24-11-2019 19:30

Dat zegt ze toch ook; dat ze niet inhoudelijk op het topic reageerde maar alleen op die rare stelling.
anoniem_63edfe1106ed8 wijzigde dit bericht op 24-11-2019 19:31
0.20% gewijzigd
Het-groepje schreef:
24-11-2019 19:30
Dat zeg ik toch ook steeds? Ik reageer in DIT topic op iets wat in DIT topic geschreven wordt. Namelijk dat als je je verkracht voelt je dat ook bent.
Kinders, geen ruzie maken.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven