Napraattopic deel 122
maandag 2 december 2019 om 08:32
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
zondag 15 december 2019 om 11:11
oudebaas schreef: ↑15-12-2019 11:02Ik heb voor mezelf wel grenzen gesteld wanneer ik niet meer behandeld wil worden, of hooguit als pijnbestrijding. Ik noem dat alleen geen opgeven maar het aanvaarden van het onvermijdelijke. Hoop doet leven, maar je moet je grenzen kennen. Waar ik naar streef is dat mijn laatste fase, en ik hoop dat die nog op zich laat wachten, een ontspannen en mooie tijd zal zijn, net zoals bij mijn tante zaliger.
zondag 15 december 2019 om 11:12
O, verschrikkelijk! Maar in dit geval ging het om iemand die zelf zo positief mogelijk het behandeltraject in wilde gaan.Luci_Morgenster schreef: ↑15-12-2019 11:01Natuurlijk!
Maar als dat hoofd niet de hele tijd 'boven water' gehouden kan worden?
Is dat heel raar?
Moeten daar ook weer allerlei andere mensen iets negatiefs van vinden?
Want dat 'vechten' moet je ook nog HEEL positief aangaan.
Het lijkt me dat je als omgeving degene die het betreft altijd probeert te steunen, of die zich nu strijdlustig opstelt of er helemaal doorheen zit.
zondag 15 december 2019 om 11:16
Eens.Luci_Morgenster schreef: ↑15-12-2019 11:01Natuurlijk!
Maar als dat hoofd niet de hele tijd 'boven water' gehouden kan worden?
Is dat heel raar?
Moeten daar ook weer allerlei andere mensen iets negatiefs van vinden?
Want dat 'vechten' moet je ook nog HEEL positief aangaan.
zondag 15 december 2019 om 11:25
zondag 15 december 2019 om 11:27
zondag 15 december 2019 om 11:28
"No bastard ever won a war by dying for his country. He won it by making the other poor dumb bastard die for his country.“
(George Patton)
(George Patton)
zondag 15 december 2019 om 11:34
Eens hoor.
Had zelf over de algemene opmerkingen en opvattingen. Niet over haar post in dat topic.
zondag 15 december 2019 om 11:36
Nou, met z'n allen...... ik geloof dat ik de enige ben die het echt storend vind.
Verder is vooral de mores dat als je kanker hebt dat alles wat je doet toegejuicht moet worden.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
zondag 15 december 2019 om 11:54
Valt IRL ook wel mee, kan ik je vertellen.
Wat ik vooral vind is dat degene die het treft helemaal zelf moet weten hoe hij/zij er mee omgaat.
En meestal krijgt de buitenwereld daar weinig van mee.
zondag 15 december 2019 om 11:58
Ik heb het dan ook over het forum.the_Wicked_Witch schreef: ↑15-12-2019 11:54Valt IRL ook wel mee, kan ik je vertellen.
Wat ik vooral vind is dat degene die het treft helemaal zelf moet weten hoe hij/zij er mee omgaat.
En meestal krijgt de buitenwereld daar weinig van mee.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
zondag 15 december 2019 om 12:07
Maar wat is ‘opgeven’ in dit geval dan? Geen behandeling willen? Lijkt me iemands goed recht, maar ik vind het geen opgeven.
zondag 15 december 2019 om 12:15
Ik vind helemaal niets over die forummer.
Ik vind wel wat ouder dat veel van vechten, opgeven en verliezen.
Ik voer die discussie dan ook hier en niet daar met haar.
zondag 15 december 2019 om 12:29
Ik heb het over het gevolg van jouw opmerking, die in eerste instantie (volgens mij) ging om hoe een luchtig topic ineens beladen wordt doordat er iemand over heftige sores begint.
En ja, het toejuichen ... dat hoort er nou eenmaal bij als je niet jankt terwijl je over je uitzonderlijke pech vertelt. Ik krijg daar ook altijd de kriebels van. Iemand die met een halve tiet van de zon geniet 'een sterke vrouw' noemen ... tsja, dan begrijp je het niet helemaal en kap je verder ook elk gesprek af.
zondag 15 december 2019 om 12:44
Precies. En hoe ze dat dan wil noemen ook.
zondag 15 december 2019 om 12:59
Eens met jullie over dat 'vechten'. Het enige 'gevecht' wat ik heb gevoerd is geestelijk een beetje overeind blijven, de rest deed vooral het behandelteam.
Wat Sudrì ook al zei, heb je dan verloren als je toch overlijdt?
Ik kon soms ook flink narrig worden als iemand zei 'wel positief blijven hoor!'. Goed bedoeld, dat weet ik heus wel dus zei er ook niks van, maar soms zat dat positief blijven er gewoon even niet in.
Verder gaat er geen dag voorbij dat ik er niet aan denk. Heeft behoorlijk impact gehad.
Wat Sudrì ook al zei, heb je dan verloren als je toch overlijdt?
Ik kon soms ook flink narrig worden als iemand zei 'wel positief blijven hoor!'. Goed bedoeld, dat weet ik heus wel dus zei er ook niks van, maar soms zat dat positief blijven er gewoon even niet in.
Verder gaat er geen dag voorbij dat ik er niet aan denk. Heeft behoorlijk impact gehad.
There is always something happening, and it's usually right now
zondag 15 december 2019 om 13:08
Dan zeg ik wel eens, Ik denk niet positief, ik denk ná.
Het ergste is als iemand iets zegt als Oh, je gaat nu een heel nieuwe uitdaging aan!. Dergelijke positivoos gooi ik het liefst in het kanaal.
"No bastard ever won a war by dying for his country. He won it by making the other poor dumb bastard die for his country.“
(George Patton)
(George Patton)
zondag 15 december 2019 om 13:14
Volgens mij is het zoiets als 'eigenlijk heb ik werkelijk géén idee wat ik zeggen moet'. Ik kan er ook niks mee. Zeg dan alsjeblieft 'ik heb werkelijk géén idee wat ik zeggen moet'. Dat weet ik zelf vaak niet eens. Maar goed, ik probeer altijd maar te denken dat het goed bedoeld is, al kon ik ze soms wel wat aandoen.
There is always something happening, and it's usually right now
zondag 15 december 2019 om 13:27
Mooi antwoord van je. Hoe reageren mensen dan?
Wat dacht je trouwens van 'ik zou dat niet kunnen!' Alsof jij de uitzonderlijke gave hebt om op een toffe manier ellende mee te maken.
Oh en als je ergens niet dood aan gaat, zoals ik, dan wil er ook nog wel eens iemand stellen dat je er vast en zeker sterker uit komt. Fijn joh. Daar zat ik op te wachten.
Ik vind het trouwens vooral kut als zo'n opmerking van naasten komt - daarvan hoop je toch op wat meer begrip. Anderen kletsen maar een end weg.