Napraattopic deel 123
zaterdag 21 december 2019 om 01:00
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
donderdag 26 december 2019 om 15:23
Mijn man is de kokerij nu aan het doen. De vrienden die komen zijn aan het wandelen en als ze zo terug zijn gaan we borrelen en eten. Mannetje of 12.
Gisteren deed mijn broer het koken. En wat blijkt? Mijn kleine broertje wordt opa! Ik word oudtante! Hoe kunnen kleine broertjes nou opa worden?
Ik vind het heel leuk omdat ik geen kleinkinderen ga krijgen.
Gisteren deed mijn broer het koken. En wat blijkt? Mijn kleine broertje wordt opa! Ik word oudtante! Hoe kunnen kleine broertjes nou opa worden?
Ik vind het heel leuk omdat ik geen kleinkinderen ga krijgen.
Geen bijzonderheden

donderdag 26 december 2019 om 15:44
En dan ligt het in stukken op je bord en dan ziet het er ineens uit alsof de kat niet goed geworden is.RikM schreef: ↑26-12-2019 14:13Die pasteitjes met ragout zijn toch ook onhandig. Ten eerste heb je veel te veel ragout, dus die pasteitjes worden helemaal bedolven. Vervolgens brand je je bek omdat die ragout veel te heet is. Dan moet je ze in stukken snijden, dus een pasteitje is het al heel snel niet meer (noem het dan ragout met stukken deeg of zo). En waarom zitten die "dekseltjes" erop, als je die er toch af moet snijden?
Ik vind het maar onzinnig allemaal.![]()

donderdag 26 december 2019 om 15:59
Als het maar geen kerstkransjes zijn. Met van die stomme spikkels.

donderdag 26 december 2019 om 16:29
Jij frequenteert de mindere keukens/tafels vrees ik.... Of je hebt nog nooit kattenkosts geroken. Dat kan ook natuurlijk.
De stoofperen stoven, het kaneelijs staat op te stijven, de progrestaart is exact mals genoeg en man kan niet wachten om de crème te laten brullen. Wij eten met een aantal buren en zijn van toetjesdienst.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
donderdag 26 december 2019 om 16:32
(onderstaande niet quoten, haal het waarschijnlijk weer weg, wegens te persoonlijk)
Ik heb in een vergelijkbare situatie gezeten als deze TO.
Dus een jarenlang durende depressie met angstklachten en kinderen in ongeveer dezelfde leeftijd.
TO heeft bericht na bericht geschreven de afgelopen jaren waarin ze hevige klachten meldt.
Ze vergelijkt haar situatie zelfs met een moeder van 3 kinderen in een documentaire van Louis Theroux, die ik ook gezien heb.
Ze zegt, dat ze lief is voor haar kinderen (waarom zou je dat niet zijn?) en die kinderen "er niets van mee krijgen."|
Mijn kinderen kregen er wel "iets van mee" en dan druk ik me nog eufemistisch uit.
Dat is geen verwijt aan TO, wel dat ik het onbegrijpelijk vind, dat je daarna nog twee kinderen krijgt.
Ongepland, zegt TO.
Onverantwoordelijk en diep triest.
Met depressie schiet iedereen meteen in een kramp (zielig en zo), maar je hersens werken nog prima hoor en TO en haar man hadden kunnen weten, dat dit heel onverstandig was in hun situatie.
Nu zijn niet 2 kinderen de dupe maar 4.
Had niet gehoeven en daar sloeg ik op "aan".

donderdag 26 december 2019 om 16:34
Garnalencocktail, zelfs de garnalen heb ik vanmiddag zelf gesleept.
Stoofpeertjes, zelf geplukt en gestooft.
Pommes Duchesses, zelf uit de vriezer halen en in de oven doen.
Varkenshaas van eigen varken met een champignonsaus op basis van bospaddenstoelenfond (zelf geplukt natuurlijk) en room.
En de man is nu op weg terug uit Italië met het ijs.
Varkenshaas van eigen varken met een champignonsaus op basis van bospaddenstoelenfond (zelf geplukt natuurlijk) en room.
donderdag 26 december 2019 om 16:35

donderdag 26 december 2019 om 16:35
Sudrì schreef: ↑26-12-2019 16:34Garnalencocktail, zelfs de garnalen heb ik vanmiddag zelf gesleept.
Wat armoedig.
donderdag 26 december 2019 om 16:36
Dan nu maar weer je pilletjes innemen hè......Sudrì schreef: ↑26-12-2019 16:34Garnalencocktail, zelfs de garnalen heb ik vanmiddag zelf gesleept.

When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning

donderdag 26 december 2019 om 16:40
Ik hou het eenvoudig dit jaar. Het is een heftig jaar geweest tenslotte.

donderdag 26 december 2019 om 16:48
Die TO is helemaal niet te helpen met een vraag op een forum na 8 jaar heftige klachten.
Als hier vrouwen een kind krijgen met een onbetrouwbare man/weinig of geen inkomen/ enz. enz. dan breekt de hel los.
Maar met een depressie die (de eerste keer) 2 en een half jaar duurde, laat je het er maar op aan komen en maak je een derde en zelfs een vierde????
Want zielig en hoop.

donderdag 26 december 2019 om 16:49
Je vergeet de radio.Maud*de*Braose schreef: ↑26-12-2019 16:45Valt me toch een beetje van je tegen. Dat je je niveau zo verlaagt. Dan doe je zeker ook geen avondjurk aan met bijpassende make up en een parelketting.
Skyradio. Heel.de.dag.
donderdag 26 december 2019 om 16:51
Tja, ik heb ondanks depressies ook voor kinderen gekozen en ik vind het dan weer niet zo heel aardig dat jij daar zo over oordeelt.hannaa45 schreef: ↑26-12-2019 16:48Die TO is helemaal niet te helpen met een vraag op een forum na 8 jaar heftige klachten.
Als hier vrouwen een kind krijgen met een onbetrouwbare man/weinig of geen inkomen/ enz. enz. dan breekt de hel los.
Maar met een depressie die (de eerste keer) 2 en een half jaar duurde, laat je het er maar op aan komen en maak je een derde en zelfs een vierde????
Want zielig en hoop.
Daarbij waren haar jongste twee kinderen ongepland begrijp ik.
David Dunning
David Dunning
donderdag 26 december 2019 om 16:54
De ene depressie is de andere niet.
Ik heb deze TO geloept en ik schrok ervan.
donderdag 26 december 2019 om 16:55
Blijkbaar dus toch:
https://www.quest.nl/mens/voeding/a2564 ... rschillen/
David Dunning
David Dunning