Napraattopic deel 123

21-12-2019 01:00 3023 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Is het vol? :-D
Hè bah, wat naar.
Life is short. Eat dessert first.
Star² schreef:
03-01-2020 19:28
Jij, en de meeste mensen ben ik van overtuigd, kunt prima voor je eigen leven kiezen en keuzes maken zonder een ander te bedonderen. Ben je klaar met je relatie? Tuurlijk, kan, je weet inderdaad niet wat er over tien of twintig jaar gebeurt, maar sluit het dan netjes af voor je 'm in een ander hangt of op je rug gaat. Maar goed, daar hebben de meeste mensen helaas de ballen niet voor.
Zeg ik ergens dat ik dat niet doe dan?
Zit ik op de Relatiepijler?
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Solomio schreef:
03-01-2020 20:01
Zit ik op de Relatiepijler?
Nee, op digi
Malinois schreef:
03-01-2020 20:02
Nee, op digi
Ah, dan is het goed.

David Dunning
Solomio schreef:
03-01-2020 20:02
Ah, dan is het goed.
:proud:
Sudrì schreef:
03-01-2020 19:26
Ik weet niet hoor, maar er bestaat toch nog altijd zoiets als overleg en in gesprek gaan als je het anders zou willen in plaats van stiekem de boel belazeren?

Ik kon dat dus niet. Toen dacht ik dat vreemdgaan een oplossing was. Inmiddels weet ik wel beter, en weet ik dat ik toen vooraf of het gesprek toch had moeten aangaan of de relatie had moeten verbreken, maar beide opties waren voor mij destijds gewoon niet mogelijk.
Soms is in gesprek gaan echt heel erg moeilijk, zelfs met je eigen partner. En ja, dat zegt iets over je relatie, en daarmee zit je dan dus klem.
Nu nog op zoek naar dat motorboaten.
Marana schreef:
03-01-2020 20:08
Ik kon dat dus niet. Toen dacht ik dat vreemdgaan een oplossing was. Inmiddels weet ik wel beter, en weet ik dat ik toen vooraf of het gesprek toch had moeten aangaan of de relatie had moeten verbreken, maar beide opties waren voor mij destijds gewoon niet mogelijk.
Soms is in gesprek gaan echt heel erg moeilijk, zelfs met je eigen partner. En ja, dat zegt iets over je relatie, en daarmee zit je dan dus klem.
Dus dan is vreemdgaan wel begrijpelijk? Sorry, ik heb er echt geen enkel begrip voor.
Sudrì schreef:
03-01-2020 20:10
Dus dan is vreemdgaan wel begrijpelijk? Sorry, ik heb er echt geen enkel begrip voor.
Dat geeft niks. Zoals ik al zei: iedereen heeft zo z’n zwakheden.
Malinois schreef:
03-01-2020 20:15
Dat geeft niks. Zoals ik al zei: iedereen heeft zo z’n zwakheden.
Heeft mi niets met zwakheden te maken, maar met ethiek, met waarden.
Sudrì schreef:
03-01-2020 20:17
Heeft mi niets met zwakheden te maken, maar met ethiek, met waarden.
Nee hoor, met inlevingsvermogen. Dan weet je dat wat zou moeten niet altijd is hoe het gaat.

Ik zou zelf ook in gesprek gaan, vind ik belangrijk. Maar dat neemt niet weg dat ik begrip heb voor hoe het komt dat mensen dat niet doen.
anoniem_391194 wijzigde dit bericht op 03-01-2020 20:19
23.03% gewijzigd
Het maakt het niet goed, en ik vraag niet om begrip van jou, maar ik begrijp zelf wel heel goed waar het bij mij vandaan kwam. En bij een hoop anderen begrijp ik dat ook. Ik ben niet zwartwit, ik ben nogal opportunistisch en ik ben inmiddels een stuk assertiever.
Malinois schreef:
03-01-2020 20:18
Nee hoor, met inlevingsvermogen. Dan weet je dat wat zou moeten niet altijd is hoe het gaat.
Het boeit mij niet wat moet, het boeit mij wat IK belangrijk vind. En dat is vertrouwen. Zonder eerlijkheid geen vertrouwen.
Ik kan geen enkele reden verzinnen die belangrijk genoeg is om mezelf voor seks zo te verloochenen.
Sudrì schreef:
03-01-2020 20:21
Het boeit mij niet wat moet, het boeit mij wat IK belangrijk vind. En dat is vertrouwen. Zonder eerlijkheid geen vertrouwen.
Ik kan geen enkele reden verzinnen die belangrijk genoeg is om mezelf voor seks zo te verloochenen.
Ok
Geen relatie, kan ik ook niet vreemdgaan.

David Dunning
Ik loop raar, dat is ook een soort vreemdgaan.
Dankzij de Lees Ook zie ik steeds ene kutje.

memberlist.php?mode=viewprofile&u=185894
Sudrì schreef:
03-01-2020 20:21
Nee, dat kon ik destijds ook niet, ik was net zo stellig als jij nu bent.
En toch...
Marana schreef:
03-01-2020 20:19
Het maakt het niet goed, en ik vraag niet om begrip van jou, maar ik begrijp zelf wel heel goed waar het bij mij vandaan kwam. En bij een hoop anderen begrijp ik dat ook. Ik ben niet zwartwit, ik ben nogal opportunistisch en ik ben inmiddels een stuk assertiever.
Herkenbaar. Eerlijk gezegd ben ik een keer erg in de verleiding gekomen (heeeeeel erg) en de enige reden waarom ik het oo dat moment niet heb gedaan is omdat ik grijs schaamhaar heb tegenwoordig en deze persoon een stuk jonger is dan ik. Dat leek me zo genant.
Iets nobelers kan ik er niet van maken.
Terwijl ik normaal ook wel van de waarden en normen ben. Maar die was ik echt even kwijt.
klavertje-vier2019 schreef:
03-01-2020 21:03
Nee, dat kon ik destijds ook niet, ik was net zo stellig als jij nu bent.
En toch...
Prima toch, had jij die reden wel.
Beste forummers,

Er is een nieuw Napraattopic:

overig/napraattopic-deel-124/list_messa ... 97?style=4

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven