Napraattopic deel 125

27-01-2020 09:03 3033 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Ik vind kindje(s) nog erger, denk ik.

En goedemorgen :)
Later is nu
Dreamer schreef:
11-02-2020 08:50
Ik vind kindje(s) nog erger, denk ik.

En goedemorgen :)
Ook zo erg, vooral als ze al een jaar of 5 zijn.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nouschi schreef:
11-02-2020 08:53
Ook zo erg, vooral als ze al een jaar of 5 zijn.

Net als zoontje of dochtertje voor een kind dat ruim baby-af is.
mensen die “kindje’ zeggen
brrrrrrrrrrrrrrrrr
Ik zie dat iemand een ban heeft vanwege negatief forumgedrag. Wat is dat?
Moet er een percentage positieve reacties zijn, en krijg je anders straf?

Yas, wat zit je haar goed vandaag!
(zo, dat is alvast een +1 )
Later is nu
me kindje en dan laten ze je in een kinderwagen kijken en dan ligt daar toch een gedrocht
Star² schreef:
11-02-2020 08:54
Net als zoontje of dochtertje voor een kind dat ruim baby-af is.
Goh, ik zeg altijd zoontje. Misschien omdat ik een oudere moeder ben en mensen anders denken dat ik het over een sliertige puber heb, in plaats van over een kind van 6. Ik ben benieuwd wanneer ik zelf niet meer vind dat het kan ;-D
PoesinBoots schreef:
11-02-2020 00:04
Ik krijg echt uitslag van mensen die hun kind 'de kleine' noemen.
Ik vond het nóg erger als andere (áltijd kinderloze) mensen mijn kind ‘de kleine’ gingen noemen. Die dachten dan dat ze zich een bepaald jargon moesten aanmeten omdat ik ze anders niet meer zou snappen na het baren ofzo.

‘Hoe gaat het met de kleine’ of ‘hoe is het met de kids’ :bonk:

Ook nog eens terwijl je weet dat het antwoord ze geen móet interesseert, maar dat is wat je vraagt aan een moeder, blijkbaar.
Sinds ze me boven het hoofd gegroeid zijn heb ik het weer over 'mijn wondertjes'.
Vinden ze niet leuk.
Daarom.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Met andere woorden hoe je een kind ook noemt het is nooit goed genoeg voor de napraat.
Pik vind ik overigens het toppunt. Van die aso ouders die hun 2 jarige koter roepen met ‘Ah pikkie, kom eens hier’
Griebus67 schreef:
11-02-2020 09:51
Goh, ik zeg altijd zoontje. Misschien omdat ik een oudere moeder ben en mensen anders denken dat ik het over een sliertige puber heb, in plaats van over een kind van 6. Ik ben benieuwd wanneer ik zelf niet meer vind dat het kan ;-D
Gewoon schijt aan hebben wat mensen verwachten ;-)
*2020* schreef:
11-02-2020 09:57
Met andere woorden hoe je een kind ook noemt het is nooit goed genoeg voor de napraat.
:there:
Solomio schreef:
Sinds ze me boven het hoofd gegroeid zijn heb ik het weer over 'mijn wondertjes'.
Vinden ze niet leuk.
Daarom.
Ik denk dat ik over 5 cm mijn zoon ook weer mijn kindje ga noemen.

Ik noem ze nu vaak mijn nageslacht.
*2020* schreef:
Ik heb je tekst even verbeterd
Star² schreef:
:there:
Tja het staat er wel zo.
Ik kan er niets anders van maken.
Griebus67 schreef:
11-02-2020 09:51
Ik heb het andersom. Als ik zeg kinderen dan verwachten mensen een peuter en een kleuter, en niet twee sliertige pubers.

Ik had het laatst met iemand die ik niet goed kende over mijn kind, dat die maar bleef appen en bellen. ‘Huh, hoe oud is ze dan dat ze al een eigen telefoon heeft’

Eh. 14.

Die dacht dat ik een 6 jarige met een iPhone had rondlopen
anoniem_395148 wijzigde dit bericht op 11-02-2020 10:01
21.86% gewijzigd
Th∅rdis schreef:
11-02-2020 09:55
Ik vond het nóg erger als andere (áltijd kinderloze) mensen mijn kind ‘de kleine’ gingen noemen. Die dachten dan dat ze zich een bepaald jargon moesten aanmeten omdat ik ze anders niet meer zou snappen na het baren ofzo.

‘Hoe gaat het met de kleine’ of ‘hoe is het met de kids’ :bonk:

Ook nog eens terwijl je weet dat het antwoord ze geen móet interesseert, maar dat is wat je vraagt aan een moeder, blijkbaar.

Ja altijd lollig. Laatst iemand, overduidelijk niet al te veel ervaring met kinderen, die dacht dat mazzel een goeie groet was voor mijn tien-jarige. Overduidelijk niet een woord dat hij vaak gebruikte :rofl:
Th∅rdis schreef:
11-02-2020 09:58
Ik denk dat ik over 5 cm mijn zoon ook weer mijn kindje ga noemen.

Ik noem ze nu vaak mijn nageslacht.
Ik noem de mijne ook graag kids.
Ten eerste omdat dat eigenlijk niet hoort, maar vooral omdat ze via KID verwekt zijn en ik het dus de ultieme KIDkids vind.

David Dunning
Th∅rdis schreef:
Pik vind ik overigens het toppunt. Van die aso ouders die hun 2 jarige koter roepen met ‘Ah pikkie, kom eens hier’

Dat is het allerergst idd!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
*2020* schreef:
11-02-2020 09:59
Tja het staat er wel zo.
Ik kan er niets anders van maken.

Dat is dan jouw manco.
Th∅rdis schreef:
11-02-2020 10:00
Ik heb het andersom. Als ik zeg kinderen dan verwachten mensen een peuter en een kleuter, en niet twee sliertige pubers.
jij tiendermoeder jij.
Star² schreef:
Gewoon schijt aan hebben wat mensen verwachten ;-)
Mag ik ook schijt hebben aan wat andere mensen vinden van het woord ‘zoontje’? Of is dat dan weer not done? ;-D

En kan er niet een sticky komen bij overig met algemeen aanvaarde verboden forumwoorden? Ik word hier bloednerveus van!
Of als ik telefonisch iets moest regelen voor mijn puber en aan de andere kant vroeg iemand: hoe oud is uw zoontje?
ZoonTJE?????
Dat heb ik al nooit gezegd, maar in mijn familie is dat 'tje' helemaal idioot, met een gemiddelde lengte van minimaal 1 kop boven de rest van de wereld.

David Dunning
Griebus67 schreef:
11-02-2020 10:01
Mag ik ook schijt hebben aan wat andere mensen vinden van het woord ‘zoontje’? Of is dat dan weer not done? ;-D

En kan er niet een sticky komen bij overig met algemeen aanvaarde verboden forumwoorden? Ik word hier bloednerveus van!
Dat vinden wij lastig. :roll:

David Dunning

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven