Napraattopic deel 125
maandag 27 januari 2020 om 09:03
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
dinsdag 11 februari 2020 om 08:53

dinsdag 11 februari 2020 om 09:51
Goh, ik zeg altijd zoontje. Misschien omdat ik een oudere moeder ben en mensen anders denken dat ik het over een sliertige puber heb, in plaats van over een kind van 6. Ik ben benieuwd wanneer ik zelf niet meer vind dat het kan

dinsdag 11 februari 2020 om 09:55
Ik vond het nóg erger als andere (áltijd kinderloze) mensen mijn kind ‘de kleine’ gingen noemen. Die dachten dan dat ze zich een bepaald jargon moesten aanmeten omdat ik ze anders niet meer zou snappen na het baren ofzo.PoesinBoots schreef: ↑11-02-2020 00:04Ik krijg echt uitslag van mensen die hun kind 'de kleine' noemen.
‘Hoe gaat het met de kleine’ of ‘hoe is het met de kids’

Ook nog eens terwijl je weet dat het antwoord ze geen móet interesseert, maar dat is wat je vraagt aan een moeder, blijkbaar.

dinsdag 11 februari 2020 om 09:57
Gewoon schijt aan hebben wat mensen verwachten

dinsdag 11 februari 2020 om 10:00
Ik heb het andersom. Als ik zeg kinderen dan verwachten mensen een peuter en een kleuter, en niet twee sliertige pubers.
Ik had het laatst met iemand die ik niet goed kende over mijn kind, dat die maar bleef appen en bellen. ‘Huh, hoe oud is ze dan dat ze al een eigen telefoon heeft’
Eh. 14.
Die dacht dat ik een 6 jarige met een iPhone had rondlopen
anoniem_395148 wijzigde dit bericht op 11-02-2020 10:01
21.86% gewijzigd

Th∅rdis schreef: ↑11-02-2020 09:55Ik vond het nóg erger als andere (áltijd kinderloze) mensen mijn kind ‘de kleine’ gingen noemen. Die dachten dan dat ze zich een bepaald jargon moesten aanmeten omdat ik ze anders niet meer zou snappen na het baren ofzo.
‘Hoe gaat het met de kleine’ of ‘hoe is het met de kids’![]()
Ook nog eens terwijl je weet dat het antwoord ze geen móet interesseert, maar dat is wat je vraagt aan een moeder, blijkbaar.
Ja altijd lollig. Laatst iemand, overduidelijk niet al te veel ervaring met kinderen, die dacht dat mazzel een goeie groet was voor mijn tien-jarige. Overduidelijk niet een woord dat hij vaak gebruikte

Ik noem de mijne ook graag kids.
Ten eerste omdat dat eigenlijk niet hoort, maar vooral omdat ze via KID verwekt zijn en ik het dus de ultieme KIDkids vind.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning

dinsdag 11 februari 2020 om 10:01
Mag ik ook schijt hebben aan wat andere mensen vinden van het woord ‘zoontje’? Of is dat dan weer not done?

En kan er niet een sticky komen bij overig met algemeen aanvaarde verboden forumwoorden? Ik word hier bloednerveus van!
dinsdag 11 februari 2020 om 10:01
Of als ik telefonisch iets moest regelen voor mijn puber en aan de andere kant vroeg iemand: hoe oud is uw zoontje?
ZoonTJE?????
Dat heb ik al nooit gezegd, maar in mijn familie is dat 'tje' helemaal idioot, met een gemiddelde lengte van minimaal 1 kop boven de rest van de wereld.
ZoonTJE?????
Dat heb ik al nooit gezegd, maar in mijn familie is dat 'tje' helemaal idioot, met een gemiddelde lengte van minimaal 1 kop boven de rest van de wereld.
David Dunning
David Dunning
dinsdag 11 februari 2020 om 10:02
Dat vinden wij lastig.

David Dunning
David Dunning