Napraattopic deel 126
zondag 23 februari 2020 om 21:55
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
zaterdag 7 maart 2020 om 18:58

zaterdag 7 maart 2020 om 19:02
Leek me een no-brainer dat de rookworst uit een zakje kwam. En van de jus wilde ik dat graag vertellen, ik schaam me niet voor het koken uit een pakje. Dat juist jij daar nu over valt

zaterdag 7 maart 2020 om 19:04
Nou, dat 'erover vallen' is denk ik precies het punt dat Solomio wil maken.

Ik daarentegen ben wél teleurgesteld hoor, in jus uit een zakje bij jou.

Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.

zaterdag 7 maart 2020 om 19:06

zaterdag 7 maart 2020 om 19:07
Hmm, misschien was ze blijer geweest als ik dat koken uit pakjes had gemeld in het overgewichttopic? En je kent me dan toch nog niet goed genoeg blijkbaar. Er was een reden dat we kozen voor een restaurant

zaterdag 7 maart 2020 om 19:09
Ik val daarover omdat dus gewoon iedereen uit pakjes en zakjes eet, maar dat dus helemaal niet doorheeft.
Ik wilde op dat obesitastopic een lijstje maken met wat ik zoal eet, niet gedaan, maar dat zou er dan zo uitzien:
Brood (uit een zak)
Crackers (uit een pak)
Vleeswaren (pakje)
Kaas (pakje)
Kwark (bak)
Yoghurt (pak)
Vla (pak)
Hüttenkäse (bakje)
Warm eten (vers van de maaltijdservice

Enz
Enz
En dat ik dus denk dat de meesten zo eten. En ik dus niet begrijp waar die pakjes-zakjes-aversie vandaan komt, want dan heb je het meestal idd over de jus ofzo, of de pastasaus (bij de pasta uit een zak).
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
zaterdag 7 maart 2020 om 19:10
Ow, dat soort commentaar krijg je ook als je bijv abortus overweegt (er zijn ook ongewenst kinderlozen namelijk) en wrsch bij nog tig miljoen onderwerpen.Marana schreef: ↑07-03-2020 19:06Wisten jullie dat je geen topics mag openen over een jurk van 500 euro? Er zijn hier op het forum ook mensen die bij de voedselbank komen en dus is het heel bezwaarlijk om een topic te openen over zulke dure kledingstukken?
Ik weet nog wel wat topics die dan ook nooit geopend hadden mogen worden![]()
David Dunning
David Dunning

zaterdag 7 maart 2020 om 19:15
Ah ja, nu snap ik je Solo.
Ik zie het verschil ook niet tussen een pot tomatensaus en een potje gemengde Italiaanse kruiden, of een pot tomatensaus en zelf allerlei kruiden en specerijen toevoegen, of tomatenpuree en een zakje macaronimix. Hoeveel meer zout zit daar dan eigenlijk in? In alle gevallen voeg ik evenveel groente toe (meestal zelf gesneden, maar soms voorgesneden uit een pakje), en dat is het gedeelte wat het gezond maakt.
En ja, iedere niet-vegetarier eet wel eens rookworst uit een pakje volgens mij. Of salami. Of een andere vleesbereiding.
Mijn moeder maakte vroeger altijd zelf yoghurt, veel lekkerder dan yoghurt uit een pak. Maar zelfs zij is daarmee gestopt, geen gezondheidswinst tov yoghurt uit een pak, en het iedere keer halen van verse melk bij mijn broer die hen op de boerderij heeft opgevolgd was teveel gedoe (mijn vader heeft de melkkan een keer om laten vallen in de auto, wat een stank, vreselijk, is er nooit meer uitgegaan).
Ik zie het verschil ook niet tussen een pot tomatensaus en een potje gemengde Italiaanse kruiden, of een pot tomatensaus en zelf allerlei kruiden en specerijen toevoegen, of tomatenpuree en een zakje macaronimix. Hoeveel meer zout zit daar dan eigenlijk in? In alle gevallen voeg ik evenveel groente toe (meestal zelf gesneden, maar soms voorgesneden uit een pakje), en dat is het gedeelte wat het gezond maakt.
En ja, iedere niet-vegetarier eet wel eens rookworst uit een pakje volgens mij. Of salami. Of een andere vleesbereiding.
Mijn moeder maakte vroeger altijd zelf yoghurt, veel lekkerder dan yoghurt uit een pak. Maar zelfs zij is daarmee gestopt, geen gezondheidswinst tov yoghurt uit een pak, en het iedere keer halen van verse melk bij mijn broer die hen op de boerderij heeft opgevolgd was teveel gedoe (mijn vader heeft de melkkan een keer om laten vallen in de auto, wat een stank, vreselijk, is er nooit meer uitgegaan).
zaterdag 7 maart 2020 om 19:18
zaterdag 7 maart 2020 om 19:18
Bij mij thuis werd vlees gebraden in een pakje roomboter, vervolgens werd die boter afgeblust met een beetje water en dat was dan de jus.
Vetter dan vet.
Jus uit een pakje is mss zouter, maar bevat iig stukken minder calorieën.
Vetter dan vet.
Jus uit een pakje is mss zouter, maar bevat iig stukken minder calorieën.
David Dunning
David Dunning
zaterdag 7 maart 2020 om 19:20
Was ik niet vergeten Marana.
Daarom juist, ik zat je een beetje te plagen.

Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.

zaterdag 7 maart 2020 om 19:21
Valt me wel tegen, dat je dat kalf hebt laten slachten.
zaterdag 7 maart 2020 om 19:23
Precies.
Ik heb een kalf met 3 poten op het balkon. Het 4e pootje hebben we eraf gesneden om op te eten.
Verser dan vers hoor.
David Dunning
David Dunning

zaterdag 7 maart 2020 om 19:24
Zo ging dat bij mij thuis ook. En mijn moeder voegde altijd nogal wat zout toe aan de aardappelen. Wij voegen nooit zout toe. Dat beetje zout in de jus kan dus best.
zaterdag 7 maart 2020 om 19:24
zaterdag 7 maart 2020 om 19:31
Maar die sikkeneur post eerst wel dat ze enkel in 'winkeltjes' shopt. Ze is dan ook vrijenblij. Dat we het weten!Marana schreef: ↑07-03-2020 19:06Wisten jullie dat je geen topics mag openen over een jurk van 500 euro? Er zijn hier op het forum ook mensen die bij de voedselbank komen en dus is het heel bezwaarlijk om een topic te openen over zulke dure kledingstukken?
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
zaterdag 7 maart 2020 om 19:32
Wij aten thuis heel zout en ik doe dat nog steeds, ik kan het niet afleren.
Ik voeg soms zout toe aan een kant-en-klaar-maaltijd, maar das geheim.
David Dunning
David Dunning
zaterdag 7 maart 2020 om 19:33
Ow, dat is lief, maar dat hoeft niet hoor, binnenkort gaan we zijn bil verorberen. Hij went er wel aan.
David Dunning
David Dunning

zaterdag 7 maart 2020 om 19:43
Ik ben ook echt ernstig verbolgen over de topics over vakanties en koophuizen, dat kan natuurlijk ook allemaal niet.Marana schreef: ↑07-03-2020 19:06Wisten jullie dat je geen topics mag openen over een jurk van 500 euro? Er zijn hier op het forum ook mensen die bij de voedselbank komen en dus is het heel bezwaarlijk om een topic te openen over zulke dure kledingstukken?