Napraattopic deel 127

18-03-2020 13:19 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Betty_Slocombe schreef:
19-03-2020 17:59
Ik ben geen hamsteraar, wel een prepper. Dat verschil krijg ik niet uitgelegd.

Ik snap het denk ik. Gewoon een lekker voorraadje waar je altijd uit kunt putten en dat regelmatig wordt aangevuld. Je slaat je hand nooit op een lege plek.
Heel handig, heb ik ook.
Maar geen 20 pakken houdbare melk, w.c.rollen, 10 pindakaas enz.
2east schreef:
19-03-2020 18:24
Inderdaad. Hoorde gisteren van mensen die nog "gewoon" naar parijs gingen. Weekendje weg....

Hoe dan?
Dat kan niet. Frankrijk zit in lockdown.
Geen bijzonderheden
2east schreef:
19-03-2020 18:24
Inderdaad. Hoorde gisteren van mensen die nog "gewoon" naar parijs gingen. Weekendje weg....

Hoe dan?
Nou ja, er zit natuurlijk nog wel iets tussenin he.
Lady*Voldemort schreef:
19-03-2020 18:29
Nou ja, er zit natuurlijk nog wel iets tussenin he.
Hoe dan?
Geen bijzonderheden
2east schreef:
19-03-2020 17:27
Héél veel mensen dénken ook echt datvl het de pest is!

Meisje van de viskraam maakte zichnzorgen over haar kleding. Niet veilig genoeg. Toen ik aangaf nog wel een goeie website in latex catsuits te kennen, werd ze boos.....
Ja echt hè?! ‘Nergens aan zitten!!‘. Kreeg ik vandaag te horen o_o alsof ik een enge ziekte heb ofzo.
groentuintje wijzigde dit bericht op 19-03-2020 18:34
1.12% gewijzigd
Voor iedereen een groene tuin
Lady*Voldemort schreef:
19-03-2020 17:43
Ja, met zo'n giftige blik van 'wat doe jij hier'. Terwijl ik dat net zo goed aan hun zou kunnen vragen :lol:
Inderdaad :mrgreen:
yasmijn schreef:
19-03-2020 18:30
Hoe dan?
Ik reageerde op het 1-2 tje tussen 2east en EHR, waarbij de één riep dat hamsteren schaamteloos is en de ander riep dat het juist schaamteloos is om net te doen of je gek bent.
Lady*Voldemort schreef:
19-03-2020 18:34
Ik reageerde op het 1-2 tje tussen 2east en EHR, waarbij de één riep dat hamsteren schaamteloos is en de ander riep dat het juist schaamteloos is om net te doen of je gek bent.
O, ik dacht het weekendje Parijs :lol:
Geen bijzonderheden
Plastic platen tussen caissière en klant bij de jumbo ( nog niet eerder gezien deze week). Bij een cafetaria hadden ze alle stoelen ingepakt in plastic.. mensen met plastic handschoentjes aan. Mensen die 3 meter om je heen lopen, alsof je radioactief bent.. .zijn we niet aan het doorslaan? Als je kijkt hoe we eerst gewoon leefden. En toen waren er ook al virussen in de lucht.
Ik weet nog goed dat ik vaak een caissière van bijv een bakker, gerust zonder handen wassen (of handschoenen aan) een broodje bereidde.
groentuintje wijzigde dit bericht op 19-03-2020 18:39
33.33% gewijzigd
herfstappeltaart schreef:
19-03-2020 18:28
Ik snap het denk ik. Gewoon een lekker voorraadje waar je altijd uit kunt putten en dat regelmatig wordt aangevuld. Je slaat je hand nooit op een lege plek.
Heel handig, heb ik ook.
Maar geen 20 pakken houdbare melk, w.c.rollen, 10 pindakaas enz.
Altijd heel veel voorraad hebben idd. En daar soms in doorslaan. En dan tegen jezelf zeggen dat je echt moet stoppen met douchegel kopen, want 20 op voorraad is voorlopig echt voldoende.

Niet nu hè, gewoon altijd. Echt, je moet mijn kasten eens zien. :sigh:
Life is short. Eat dessert first.
Lady*Voldemort schreef:
19-03-2020 18:34
Ik heb de indruk (maar wie ben ik) dat de meerderheid van NL zich zo goed mogelijk aanpast aan de nieuwe werkelijkheid. De excessen komen alleen wel iedere keer in de media.
jouw leven is een keuze
yasmijn schreef:
19-03-2020 18:29
Dat kan niet. Frankrijk zit in lockdown.
Ben ook benieuwd hoe ze dat gaan doen. Willen morgen weg. Belgische grens wordt al een uitdaging!
jouw leven is een keuze
2east schreef:
19-03-2020 18:41
Ben ook benieuwd hoe ze dat gaan doen. Willen morgen weg. Belgische grens wordt al een uitdaging!
Ik mag ook niet over de grens boodschappen doen. Dus ik mag hopen dat hen niet lukt. :peace:
2east schreef:
19-03-2020 18:39
Ik heb de indruk (maar wie ben ik) dat de meerderheid van NL zich zo goed mogelijk aanpast aan de nieuwe werkelijkheid. De excessen komen alleen wel iedere keer in de media.
Ik heb net nog een foto gezien van een volkomen uitgestorven Zeedijk (Amsterdam). Hier in Zutphen is het ook uitgestorven. Maar het is natuurlijk altijd leuk om te fulmineren over die drie mensen die zich niet aan de voorschriften houden.

Ik vraag me trouwens wel af wat we aanmoeten met de daklozen.
Betty_Slocombe schreef:
Dit
2east schreef:
19-03-2020 18:41
Dat wordt lachen. Ze komen geen grens over en als wel dan worden ze in Frankrijk van de straat gehaald, fikse boete en opsluiting. Dat wordt lachen. :lol:

Keep us posted :hyper:

In Frankrijk is geen hotel of andere horeca open. Dat redden ze niet eens om daar naar te zoeken want dan staat de Franse politie al voor hun neus. :whip:
Geen bijzonderheden
doornroosje9 schreef:
19-03-2020 18:37
Altijd heel veel voorraad hebben idd. En daar soms in doorslaan. En dan tegen jezelf zeggen dat je echt moet stoppen met douchegel kopen, want 20 op voorraad is voorlopig echt voldoende.

Niet nu hè, gewoon altijd. Echt, je moet mijn kasten eens zien. :sigh:

Hahahaha 20 douchegel heb ik dan weer niet (wel een stuk of drie)
Betty_Slocombe schreef:
Ik voel je. Ik ben geen luie chaoot, ik ben een filantroop en steun de lokale Griek door eten te bestellen.
19-03-2020 19:04
Hahahaha 20 douchegel heb ik dan weer niet (wel een stuk of drie)
Zijn wel kleintjes, van 200ml en ik gebruik vrij veel douchegel. Zie je, ik heb het echt nodig hoor. :proud:
Ik zal maar niet zeggen hoeveel douchegel ik heb. En hoeveel tandpasta. Dan word ik straks nog een leeg dorpsplein opgesleept om met pek en veren bekogeld te worden.
doornroosje9 schreef:
19-03-2020 19:07
Zijn wel kleintjes, van 200ml en ik gebruik vrij veel douchegel. Zie je, ik heb het echt nodig hoor. :proud:

Ooooow 200 ml. ! Ja dan moet je er minstens 20 hebben :proud:
Betty_Slocombe schreef:
19-03-2020 19:14
Ik zal maar niet zeggen hoeveel douchegel ik heb. En hoeveel tandpasta. Dan word ik straks nog een leeg dorpsplein opgesleept om met pek en veren bekogeld te worden.

:P je maakt me wel nieuwsgierig nu.
Betty_Slocombe schreef:
19-03-2020 19:14
Word je ook zo gelukkig van die voorraad? ;-D
19-03-2020 19:15
Ooooow 200 ml. ! Ja dan moet je er minstens 20 hebben :proud:
Precies! En mss heb ik er meer dan 20...
Lady*Voldemort schreef:
19-03-2020 18:59

Ik vraag me trouwens wel af wat we aanmoeten met de daklozen.
In Amsterdam zijn er een aantal hoteliers die hun faciliteiten aanbieden aan hulporganisaties voor dak- en thuislozen. Dakloze waar man vaak een praatje mee maakt vertelde dat hij daar heen zou gaan omdat hij zijn kostje niet meer bij elkaar gezocht krijgt omdat de mensen die nog op straat zijn met een nog grotere boog om hen heen lopen.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven