Napraattopic deel 128

17-04-2020 00:35 3054 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
benmamma schreef:
10-05-2020 17:46

Uiteraard vind ik dat het sowieso nooit ongewenst mag zijn!
Ik weet niet wat de norm is. Ik vind het niet oke eigenlijk, tenzij zoiets als het voorbeeld wat ik noemde. Bij sommige mensen ontbreekt het natuurlijke gevoel van afstand en nabijheid. Daarbij kan je ook niet weten of een lln nee durft te zeggen of er later, al dan niet onder druk van anderen, een heel ander verhaal van maakt.
Op non-actief gezet worden en een onderzoek te moeten ondergaan lijkt mij iig verschrikkelijk.
Ik hou van knuffelen van mensen die ik lief vind. Raak sowieso mensen die ik ken makkelijk aan.
Studenten knuffelen deed ik niet, dat gaat te ver.
Nu heb ik al zo'n 6 weken geen levend wezen aangeraakt. Dat begin ik wel echt te missen.
Lady*Voldemort schreef:
10-05-2020 18:21
Soms stopt het nooit. Mijn oudste is 19 en ze komt me nog steeds trouw ieder jaar een knutsel brengen :love:
Haha, dat zou mooi zijn. :-D
Maud*de*Braose schreef:
10-05-2020 18:27
Ik hou van knuffelen van mensen die ik lief vind. Raak sowieso mensen die ik ken makkelijk aan.
Nu heb ik al zo'n 6 weken geen levend wezen aangeraakt. Dat begin ik wel echt te missen.
Dat kan ik me zo voorstellen.
Maud*de*Braose schreef:
Dat snap ik.

Al haat ik knuffelen en aanraken, vooral dat geaai. Of dat net licht aanraken van mijn arm of hand. Brrr. Slaanneigingen krijg ik er af.

Kinderen mogen me knuffelen. Soms vind ik het niks maar kan beter hebben van ze, ik knuffel hen ook best veel.

Man soms, rest van de wereld moeten van me afblijven.
Ik heb liever dat je me aankijkt en lacht, dat vind ik fijn aan contact. Dat gaat ook niet best over beeld, dat mis is wel.
Nemain• schreef:
10-05-2020 18:29
Dat kan ik me zo voorstellen.

Ik ben sowieso een einzelganger en heel veel alleen. Had echt niet verwacht dat het een ding zou worden. Maar het eerste wat ik doe als het weer kan is mijn ouders een dikke knuffel geven.
Luci_Morgenster schreef:
10-05-2020 18:30
Dat snap ik.

Al haat ik knuffelen en aanraken, vooral dat geaai. Of dat net licht aanraken van mijn arm of hand. Brrr. Slaanneigingen krijg ik er af.

Kinderen mogen me knuffelen. Soms vind ik het niks maar kan beter hebben van ze, ik knuffel hen ook best veel.

Man soms, rest van de wereld moeten van me afblijven.
Ik heb liever dat je me aankijkt en lacht, dat vind ik fijn aan contact. Dat gaat ook niet best over beeld, dat mis is wel.
Daarin verschilt iedereen wel weer. Mijn zus is veel afstandelijker dan ik. Al kan ik bij mensen die ik niet ken of niet graag mag ook echt afstandelijk zijn fysiek gezien.
Maud*de*Braose schreef:
Ja ik ook wel, gewoon een keer een schouderklopje of zo. Dat vind ik wel fijn. Maar je hoeft toch niet meteen met kleren aan te gaan scharen met mekaar denk ik dan. Wat dat betreft vind ik die corona wel een zegen want aan dat achterlijke gedrag is heel snel een einde gekomen.
Lady*Voldemort schreef:
10-05-2020 18:36
Ja ik ook wel, gewoon een keer een schouderklopje of zo. Dat vind ik wel fijn. Maar je hoeft toch niet meteen met kleren aan te gaan scharen met mekaar denk ik dan. Wat dat betreft vind ik die corona wel een zegen want aan dat achterlijke gedrag is heel snel een einde gekomen.
Haha, nee scharen doe ik ook niet graag.
Maud*de*Braose schreef:
10-05-2020 18:37
Haha, nee scharen doe ik ook niet graag.
Mwah, er zijn mensen met wie ik best wel een beetje wil scharen hoor. Maar dan verkies ik wel graag zelf met wie ik dat dan doe en dat zij het ook wil en dat niet jan en alleman getuige is en zo :proud:
Lady*Voldemort schreef:
10-05-2020 18:40
Mwah, er zijn mensen met wie ik best wel een beetje wil scharen hoor. Maar dan verkies ik wel graag zelf met wie ik dat dan doe en dat zij het ook wil en dat niet jan en alleman getuige is en zo :proud:
:thumbsup:
Maud*de*Braose schreef:
10-05-2020 18:34
Daarin verschilt iedereen wel weer. Mijn zus is veel afstandelijker dan ik. Al kan ik bij mensen die ik niet ken of niet graag mag ook echt afstandelijk zijn fysiek gezien.
Ook bijna alle mensen die ik goed ken moeten van me afblijven. Ik kan er echt niet tegen. :whip:
Luci_Morgenster schreef:
10-05-2020 18:45
Ook bijna alle mensen die ik goed ken moeten van me afblijven. Ik kan er echt niet tegen. :whip:
Lijkt me wel lastig, want er zullen veel mensen zijn die (onbewust) toch even aanraken.
Maud*de*Braose schreef:
10-05-2020 18:51
Lijkt me wel lastig, want er zullen veel mensen zijn die (onbewust) toch even aanraken.
Ook collega’s hoor. Schijnbaar totaal ik uit dat ik knuffelig ben.
Ik heb geen idee wat voor beeld er van mij ontstaat nu maar ik knuffel zeer beperkt.
Net zoon, ook al is hij 15. En heel soms met iemand anders maar ben zeker niet iemand die vriendinnen standaard om de nek vliegt.

Ik ben wel aanrakerig. Als in ff een arm aanraken, duwtje tegen zoon als we zitten te geinen.
Korte, redelijk oppervlakkige aanrakingen.

Punt dat leerlingen moeite met nee zeggen hebben is wel een goed punt.
Hoe goed je het ook bedoeld het kan nog steeds ongewenst zijn.
En als leerling zit je wel in een afhankelijke positie.
Willen jullie ook een niet-moederdag, trouwens?
Betty_Slocombe schreef:
10-05-2020 19:02
Daar snak ik soms wel naar.
Nemain• schreef:
10-05-2020 18:58
Ook collega’s hoor. Schijnbaar totaal ik uit dat ik knuffelig ben.
Hmm. Ik heb jou ook wel eens aangeraakt terwijl ik weet hoe je erover denkt. Dat ligt dan aan mij, gebeurde spontaan omdat ik je mag.

Maar je hebt geen "raak me niet aan!!! :mad: " uitstraling, vind ik. Dat zullen andere mensen ook niet vinden.

Ik kan dat heel goed als mijn pet zo staat, uitstralen dat iedereen bij me uit de buurt moet blijven.
Betty_Slocombe schreef:
Een week.
benmamma schreef:
10-05-2020 19:01
Ik heb geen idee wat voor beeld er van mij ontstaat nu maar ik knuffel zeer beperkt.
Net zoon, ook al is hij 15. En heel soms met iemand anders maar ben zeker niet iemand die vriendinnen standaard om de nek vliegt.

Ik ben wel aanrakerig. Als in ff een arm aanraken, duwtje tegen zoon als we zitten te geinen.
Korte, redelijk oppervlakkige aanrakingen.

Punt dat leerlingen moeite met nee zeggen hebben is wel een goed punt.
Hoe goed je het ook bedoeld het kan nog steeds ongewenst zijn.
En als leerling zit je wel in een afhankelijke positie.
Ja, daar moet je wel rekening mee houden.
Betty_Slocombe schreef:
Ja! Zo oneerlijk dat dat niet bestaat. Heel fijn dat to dat bespreekbaar maakt.
Maud*de*Braose schreef:
10-05-2020 18:51
Nu niet meer, meeste mensen weten het wel ondertussen wel hoor. En bij vreemden blijf ik heel ver uit hun aura's. :-D :-D

Qua dat is Corona prima te doen. Al geef ik wel altijd bekenden 1/2/3 kussen als begroeting. Dat vind ik nog steeds raar om niet te doen.

Ik zou een onvolwassen leerling die het echt nodig hebt wel knuffelen. Maar gelukkig heb ik die niet. ;-)
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 10-05-2020 19:11
11.02% gewijzigd
Maud*de*Braose schreef:
10-05-2020 19:04
Hmm. Ik heb jou ook wel eens aangeraakt terwijl ik weet hoe je erover denkt. Dat ligt dan aan mij, gebeurde spontaan omdat ik je mag.

Maar je hebt geen "raak me niet aan!!! :mad: " uitstraling, vind ik. Dat zullen andere mensen ook niet vinden.

Ik kan dat heel goed als mijn pet zo staat, uitstralen dat iedereen bij me uit de buurt moet blijven.
Gelukkig is het geen trauma geworden. Ik weet het niet eens meer ;)
Mensen denken altijd dat ik een grapje maak als ik vraag om me niet an te raken. Vooral een arm om me heen lijk ik om te vragen.
anoniem_396738 wijzigde dit bericht op 10-05-2020 19:11
11.49% gewijzigd
Maud*de*Braose schreef:
10-05-2020 19:06
Ja! Zo oneerlijk dat dat niet bestaat. Heel fijn dat to dat bespreekbaar maakt.
Die TO is sowieso altijd enorm invoelend.
Betty_Slocombe schreef:
10-05-2020 19:11
Die TO is sowieso altijd enorm invoelend.
Ja, zij was mij ook al opgevallen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven