Napraattopic deel 128

17-04-2020 00:35 3054 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Mijn iPhone vind Moederdag ook leuk. Die schrijft het automatisch met een hoofdletter
Odense* schreef:
10-05-2020 14:31
Dank je wel.

Dan valt het in de categorie 'mails over erfenis uit Zimbabwe'.
Niets persoonlijks.
Yep, het halve forum heeft die mail gehad. En was een nepperT idd.
Life is short. Eat dessert first.
Th∅rdis schreef:
10-05-2020 14:38
Mijn iPhone vind Moederdag ook leuk. Die schrijft het automatisch met een hoofdletter
Wat gaaf, dat iphones nu ook een emotiefunctie hebben :cheer2: :proud:
En ik hoop dat Hitler z’n moeder ook af en toe een bloemetje kreeg. Dat is toch wel het minste als de vrucht van je lendenen een paar miljoen mensen heeft uitgemoord en niet eens de autobahn heeft uitgevonden
anoniem_395148 wijzigde dit bericht op 10-05-2020 14:40
0.24% gewijzigd
Th∅rdis schreef:
10-05-2020 14:36
Ik vind Moederdag gewoon leuk. Dan maar commercieel. Het sluit ook niet uit dat je op andere dagen leuk tegen je moeder doet. Het is niet dat omdat je Moederdag viert je de rest van het jaar je moeder negeert.

En ik kreeg een gedicht en een paar sokken met unicorns. En croissantjes met nutella. Wat wil een mens nog meer?
Absoluut niets.

Ik ga ook naar mijn moeder vandaag en heb gisteren een plant laten bezorgen. Vindt ze leuk en zij vindt het een speciale dag, dus ga ik even naar haar toe.
Life is short. Eat dessert first.
Oudblond schreef:
10-05-2020 11:44
Ik schrijf dan ook niet dat het niet mooi is. Ik vind ander schoeisel mooier. En dat ga ik niet roepen in een topic over 'welke sneakers'.
In appje wel.. Spuuglelijk was daar het woord :rofl:

Waar ik het niet mee eens ben maar omdat ze nogal ' anders' zijn begrijp ik die opmerking 100%
En dat jij iets lelijk vind mag toch gewoon?
Yasmijn : :redrose: gefeliciteerd!
Betty

Kijk jij ook naar 100 dagen voor de klas?

Het verschil in visie over wel / niet knuffelen.
Grappig.
Zelf zou ik niet de halve dag staan knuffelen maar in bijzondere, en of emotionele situaties zeker wel.
Uiteraard alleen als leerling dat zou willen.
Proficiat Yas :gift:
benmamma schreef:
10-05-2020 15:22
Betty

Kijk jij ook naar 100 dagen voor de klas?

Het verschil in visie over wel / niet knuffelen.
Grappig.
Zelf zou ik niet de halve dag staan knuffelen maar in bijzondere, en of emotionele situaties zeker wel.
Uiteraard alleen als leerling dat zou willen.
Is gewoon niet handig, zeker niet in een aparte ruimte/afgesloten lokaal etc.
Nemain• schreef:
10-05-2020 15:42
Is gewoon niet handig, zeker niet in een aparte ruimte/afgesloten lokaal etc.
Klopt, kan tegen je gebruikt worden.
Al zou het wel mijn moederlijke reactie zijn als bv een leerling met verdrietig situatie bij je komt. Moet huilen..
Dan zou mijn reactie wel zijn om ff aai over bol, of misschien zelfs knuffel geven zijn.

Maar je hebt een heel goed punt.
benmamma schreef:
10-05-2020 16:01
Klopt, kan tegen je gebruikt worden.
Al zou het wel mijn moederlijke reactie zijn als bv een leerling met verdrietig situatie bij je komt. Moet huilen..
Dan zou mijn reactie wel zijn om ff aai over bol, of misschien zelfs knuffel geven zijn.

Maar je hebt een heel goed punt.
Knuffel doe ik echt nooit. Hand op schouder of even bij iemand zitten wel. Collega’s die wel knuffelen vind ik wat van.
Nemain• schreef:
10-05-2020 16:08
Knuffel doe ik echt nooit. Hand op schouder of even bij iemand zitten wel. Collega’s die wel knuffelen vind ik wat van.
Heb je die dan?

Ik heb (als ouder) niet zoveel tegen op een knuffelende leerkracht, zolang het alleen plaatsvindt in situaties waarin een kind wat troost nodig heeft. Maar als (hypothetische) leerkracht zou ik er niet aan beginnen. Het verbaast me dat er blijkbaar leerkrachten zijn die het wel doen.
Ik knuffel niet. Het is me drie keer overkomen dat een leerling mij knuffelde. Dat waren altijd bijna-volwassenen en ik snapte ook wel waarom ze me een knuffel wilden geven, maar ik zou het zelf nooit doen.
Kinderen zijn kwetsbaar en ik wil graag voorzichtig zijn met hun lichamelijke integriteit, al klinkt dat misschien overdreven. Dat een kleuterjuf een knuffel geeft, vind ik weer anders.
Mijn buurvrouw oefent al sinds de Corona uitbraak elke dag urenlang op haar viool.
En ze maakt geen progressie zo te horen.
Betty_Slocombe schreef:
10-05-2020 16:53
Ik knuffel niet. Het is me drie keer overkomen dat een leerling mij knuffelde. Dat waren altijd bijna-volwassenen en ik snapte ook wel waarom ze me een knuffel wilden geven, maar ik zou het zelf nooit doen.
Kinderen zijn kwetsbaar en ik wil graag voorzichtig zijn met hun lichamelijke integriteit, al klinkt dat misschien overdreven. Dat een kleuterjuf een knuffel geeft, vind ik weer anders.
Vind ik niet. En buiten dat: je hebt er heel hysterische ouders tussen zitten. Laatst hier nog op het forum een mevrouw die helemaal in de war was omdat ze op de kinderopvang haar bloedje hadden gecontroleerd op teken na een uurtje ravotten in het bos. Gelukkig bond deze mevrouw een beetje in, maar er zijn er genoeg die totaal niet meer voor rede vatbaar zijn als ze zoiets vernemen.
Op het voortgezet onderwijs een knuffel geven vind ik op z’n minst heel raar. En eigenlijk ook wel heel erg ongepast. Ik zou daar iig grote vraagtekens bij zetten als mijn kind een knuffel van een docent zou krijgen.

Een kleuterjuf die iets fysieker is vind ik niet gek. De juf die mijn dochter 3 jaar achter elkaar had op de basisschool of de meester die ze 3 jaar heeft gehad, daarvan zou ik niet raar staan te kijken van een arm om de schouder of fysiek contact. Maar dat vind ik wezenlijk anders.
Lady*Voldemort schreef:
10-05-2020 16:13
Heb je die dan?

Ik heb (als ouder) niet zoveel tegen op een knuffelende leerkracht, zolang het alleen plaatsvindt in situaties waarin een kind wat troost nodig heeft. Maar als (hypothetische) leerkracht zou ik er niet aan beginnen. Het verbaast me dat er blijkbaar leerkrachten zijn die het wel doen.
Ja, best wel. Maar zijn ook altijd bijzondere dames die dat wel doen en zelf niet zo goed zijn in afstand/nabijheid.
Mijn 'knuffel' is een arm om iemands schouder, nooit van voor en altijd van opzij en alleen in open ruimtes met anderen erbij. Zeker bij de doelgroep waar ik mee werk.
Ooit 1x een uitzondering gemaakt. Die jongen had al een maand geen bezoek gehad en vroeg an mij if hij asjeblieft een knuffel mocht, omdat hij al 4 weken niet aangeraakt was en zo graag een knuffel wilde. Toen wel gedaan, uiteraard met anderen erbij en een leerling die ik al heel lang kende.
Betty_Slocombe schreef:
10-05-2020 16:53
Exact dit en ik verwacht dat van anderen naar mij toe ook.
Als Pejeka nog wat harder gaat zuigen op de Coronapijler dan zuigt hij/zij/het* straks zo die hele pijler weg. Godskolere.

(*doorhalen wat niet van toepassing is)
Nemain• schreef:
10-05-2020 17:17

Ooit 1x een uitzondering gemaakt. Die jongen had al een maand geen bezoek gehad en vroeg an mij if hij asjeblieft een knuffel mocht, omdat hij al 4 weken niet aangeraakt was en zo graag een knuffel wilde. Toen wel gedaan, uiteraard met anderen erbij en een leerling die ik al heel lang kende.
Ach wat een zielig verhaal :( . En dit soort situaties bedoel ik dus. Soms is een knuffel gewoon wel op zijn plek en dan zou je wel een onmens zijn als je het niet deed. Vind ik dan.
anoniem_648c663507eb3 wijzigde dit bericht op 10-05-2020 17:23
0.09% gewijzigd
Lady*Voldemort schreef:
10-05-2020 16:13
Heb je die dan?

Mijn oudste had een schat van een mentor vorig jaar die het ok vond dat mijn dochter haar een knuffel gaf in plaats van een hand. Was voor dochter erg fijn.
Star3 schreef:
10-05-2020 17:23
Mijn oudste had een schat van een mentor vorig jaar die het ok vond dat mijn dochter haar een knuffel gaf in plaats van een hand. Was voor dochter erg fijn.
Ja maar dan komt de knuffel vanuit het kind. Dat is toch anders. Ik heb er ook wel eens bij gestaan dat één van mijn kinderen de juf ineens helemaal plat knuffelde en dan zou ik het op zijn minst heel erg raar hebben gevonden als die juf het kind heel correct van zich af had geduwd.
Lady*Voldemort schreef:
10-05-2020 17:25
Ja maar dan komt de knuffel vanuit het kind. Dat is toch anders. Ik heb er ook wel eens bij gestaan dat één van mijn kinderen de juf ineens helemaal plat knuffelde en dan zou ik het op zijn minst heel erg raar hebben gevonden als die juf het kind heel correct van zich af had geduwd.
Dat is ook weer waar.

Ik knuffel ook geen cliënten, maar ik heb heus weleens toch een client geknuffeld
Ik vind knuffelen dus met je gezicht en lichaam naar elkaar toe. Buiten dat ik dat zelf niet prettig vind, vind ik het ook iets (bij mijn doelgroep) dat lln moeten dat steeds in de intieme cirkel de duiken niet oke is. Van collega's ook hoor, daar vind ik het helemaal erg van. Zijn dan ook nog van die types die werkelijk om alles in een tranendak storten.brrrrr

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven