Napraattopic deel 137, met geklets!

11-10-2020 23:36 3037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Welkom in napraat 137!

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 .

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0/list_messages/465266#

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Moderator team
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
VANTA schreef:
19-10-2020 23:30
Aww dank dank voor alle liefde en humor. :heart:


Hoe is het eigenlijk met jouw gebroken been Zowizo, is ie weer normaal in formaat en kleur?

Nee dat gaat nog steeds kut... ik had mijn voet gebroken is nu dus bijna 4 maanden geleden, maar op hakken lopen is een HEL (en ik draag juist zo graag hakken....) en hij heeft nog een andere kleur... heel apart...

Ik hoop dat het wel beter gaat worden dan dit want dit zuigt...
Zowizo schreef:
19-10-2020 23:32
Nee dat gaat nog steeds kut... ik had mijn voet gebroken is nu dus bijna 4 maanden geleden, maar op hakken lopen is een HEL (en ik draag juist zo graag hakken....) en hij heeft nog een andere kleur... heel apart...

Ik hoop dat het wel beter gaat worden dan dit want dit zuigt...
Dat is balen zeg. Ik hoop voor je dat het nog wel terug gaat naar hoe het eerst was!
VANTA schreef:
19-10-2020 23:38
Dat is balen zeg. Ik hoop voor je dat het nog wel terug gaat naar hoe het eerst was!

Ja dat hoop ik ook... ik heb juist een mooi jurkje en pumps gekocht voor de kerst. Ik ben in meerdere opzichten optimistisch :shame:
Zowizo schreef:
19-10-2020 23:55
Ja dat hoop ik ook... ik heb juist een mooi jurkje en pumps gekocht voor de kerst. Ik ben in meerdere opzichten optimistisch :shame:
En zo’n gelzooltje in je schoenen?
LīlyRose schreef:
20-10-2020 00:20
En zo’n gelzooltje in je schoenen?

Ja er werd mij aangeraden om naar een podotherapeut te gaan idd om zooltjes aan te laten meten... maar zo'n gelzooltje is een goed idee voor in hakken! Dankjewel!
Alle reacties Link kopieren
Oeh Vanta, ik hoop dat je de nacht nog wat goed bent doorgekomen? :hug:
En Zwz wat vervelend dat het nog steeds niet goed is. Ze zeggen juist altijd dat een breuk makkelijker is dan een kneuzing. Zo zie je maar weer dat 'ze' er ook niets van weten. :redrose:
Later is nu
Dreamer schreef:
20-10-2020 07:56
Oeh Vanta, ik hoop dat je de nacht nog wat goed bent doorgekomen? :hug:
En Zwz wat vervelend dat het nog steeds niet goed is. Ze zeggen juist altijd dat een breuk makkelijker is dan een kneuzing. Zo zie je maar weer dat 'ze' er ook niets van weten. :redrose:
Het ging goed vannacht! Beetje stijf en zwaar, maar geen zwelling dus ik heb geluk.

Ik heb echt nog nooit gehoord dat een breuk makkelijker is dan een kneuzing. Lijkt me ook heel onwaar!
Zeggen ze met ribben vaak. Gekneusde ribben is een gedoe.
Waarin is een breuk makkelijker dan een kneuzing?
Alle reacties Link kopieren
Omdat een breuk heelt en dan is het klaar. Een kneuzing is meer het zachte spul om een gewricht en dat is minder makkelijk te behandelen, ofzo. Het werd me altijd gezegd als kind (ik kneusde altijd alles, maar brak nooit wat) en dat is al ruim 40 jaar terug :-]
Het werd wél gezegd door artsen, trouwens.
Later is nu
Misschien zeiden ze wel dat een kneuzing meer pijn kan doen.
Als jij alles had gebroken i.p.v. al die kneuzingen denk ik dat je daar namelijk nu nog last van zou hebben.
En genoeg breuken die niet helen. Wil je niet meemaken.
Alle reacties Link kopieren
In_Tenebris schreef:
20-10-2020 08:58
Zeggen ze met ribben vaak. Gekneusde ribben is een gedoe.
Nou zeg dat wel! In april gekneusd, heeft echt maanden nodig gehad om te genezen. Nu is het eindelijk oké. En soms voel ik Het nog een heel klein beetje.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Niq schreef:
20-10-2020 09:11
Misschien zeiden ze wel dat een kneuzing meer pijn kan doen.
Als jij alles had gebroken i.p.v. al die kneuzingen denk ik dat je daar namelijk nu nog last van zou hebben.
Zou maar zo kunnen. En een breuk zal ook vaak gepaard gaan met een kneuzing. Wel zul je met een breuk beter rust geven, denk ik, als er een laag gips omheen zit.

Maar goed, het is mij indertijd ook maar verteld. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar (na-)pijn is altijd vervelend.
Later is nu
En Zowiezo, blijf vooral proberen op hakken te lopen als je voet net 4 maanden terug nog was gebroken :thumbsup:
Alle reacties Link kopieren
Ik denk persoonlijk dat Zowizo voorlopig beter kan gaan kijken naar leuke platte schoenen voor onder de jurkjes ;-))

Maar goed, ik kan al jaren niet meer op hakken lopen.
Later is nu
Mumper schreef:
19-10-2020 18:03
Lubach gezien?

Ik vind het wel een beetje alarmerend hoor, ik kwam laatst op een best eng Youtube-filmpje van een volwassen man die gevlucht is naar Spanje omdat hij als kind heeft gezien dat Jaap van Dissel een klein kind in stukjes heeft gesneden. En die mensen zijn bloedserieus en het zijn er niet weinig. Politici worden bedreigd, politie wordt uitgescholden... Ik ben bang dat dit gaat escaleren.
Sorry voor de late reactie.
Idd Lubach gezien en voor mij is het ook alarmerend. Want wat hij stelt over de algoritmes klopt gewoon, bekijk een van die filmpjes en je dwaalt verder af in the rabbit hole als je doorklikt.

Voor mij is het vreemd dat kennelijk een hele laag van onze bevolking dit geloofd. En dit is wel gevaarlijk voor de vrede, zeker in samenlevingen waar de vrije wapendracht geldt.
Alle reacties Link kopieren
VANTA schreef:
19-10-2020 19:39

Anneke heeft een driedelig interview op YT staan. De moeite waard, maar niet voor tere zieltjes.
Vierdelig zag ik. Twee delen gekeken gisteren. Ik ga de andere twee niet meer kijken. Mss later. En niet 's avonds. :-(
Life is short. Eat dessert first.
Dreamer schreef:
20-10-2020 09:17
Ik denk persoonlijk dat Zowizo voorlopig beter kan gaan kijken naar leuke platte schoenen voor onder de jurkjes ;-))
Ja een paar mooie sneakers :)
doornroosje9 schreef:
20-10-2020 09:19
Vierdelig zag ik. Twee delen gekeken gisteren. Ik ga de andere twee niet meer kijken. Mss later. En niet 's avonds. :-(
Poeh, ja eerlijk, ik heb het niet af kunnen kijken. :-(
Dreamer schreef:
20-10-2020 09:08
Omdat een breuk heelt en dan is het klaar. Een kneuzing is meer het zachte spul om een gewricht en dat is minder makkelijk te behandelen, ofzo. Het werd me altijd gezegd als kind (ik kneusde altijd alles, maar brak nooit wat) en dat is al ruim 40 jaar terug :-]
Het werd wél gezegd door artsen, trouwens.
Misschien zeiden ze dat tegen je om je op te beuren?

Nou heb ik niet alles gebroken en gekneusd gehad, dus kan het niet met zekerheid zeggen, maar de breuken die ik heb gehad waren allemaal erger dan de kneuzingen.
Ja goeie opbeuring, helaas heb je weer een kneuzing, een breuk zou minder pijn doen :lol:
Niq schreef:
20-10-2020 09:27
Ja goeie opbeuring, helaas heb je weer een kneuzing, een breuk zou minder pijn doen :lol:
Hahaha

Reverse psychology!


Ik ben nog niet zo scherp Niq, lig nog in bed. :lol:
Kan je net zo goed nog even gaan slapen ook weer ;)
Och was het maar waar. Ik lig nu al de tijd te lenen. Oké, eruit dan maar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven