Napraattopic deel 143, met geklets!

01-05-2021 07:20 3009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Welkom in napraat 143!

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 .

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0/list_messages/465266#

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Moderator team
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
-Shifty- schreef:
15-05-2021 09:20


De dichter in dit graf
is nu van het dichten af

Was hij eerder scherp en snedig
nu ligt hij heerlijk stil en vredig
niks en niemand te verlichten
Alleen dit gat hoeft hij te dichten
Dat klinkt dan weer naar Toon Hermans ofzo. ;-))
Later is nu
Oudblond schreef:
14-05-2021 19:46
Een roze :'(
(Ik gebruik geen producten in mijn haar. En ook toen ik dat nog wel deed, was het 1 statische ragebol met borstelen).
Haha bij roze ga ik gelijk kijken.
Dreamer schreef:
15-05-2021 10:12
Dat klinkt dan weer naar Toon Hermans ofzo. ;-))

Ik ben niet zo oud dat het aannemelijk is dat hij op mij heeft willen lijken :biggrin:
Ik word wel altijd vrolijk als ik Toon Hermans voorbij zie komen :cheer:
Topic over het roosteren in de gehandicaptenzorg. Reageert er iemand hoe het in de horeca werkt.
Echt hoor :facepalm:
PoezzinBoots schreef:
15-05-2021 11:15
Topic over het roosteren in de gehandicaptenzorg. Reageert er iemand hoe het in de horeca werkt.
Echt hoor :facepalm:
Ik snap dat wel, dan heb je toch even je plasje kunnen doen. Ophouden is ook zo wat.
-Shifty- schreef:
15-05-2021 09:20
De dichter in dit graf
is nu van het dichten af

Was hij eerder scherp en snedig
nu ligt hij heerlijk stil en vredig
niks en niemand te verlichten
Alleen dit gat hoeft hij te dichten

Hier ligt Poot.
Hij is dood.
Afbeelding
Mansplaining is inderdaad irritant. Maar ik zie ook wel wat vrouwen hier womansplaining doen, richting anderen m/v. Is net zo irritant.


Het valt mij op dat de laatste maanden de algehele sfeer met name richting mannen nogal geïrriteerd is, en daar erger ik me aan. Richting Westerpaviljoen, richting Moirmel, richting Shifty, richting Hollebollegijs, richting Spell, richting Midnight Blue, richting Kadanz, etc etc.

Natuurlijk hebben ze ieder voor zich heus wel eens irritante posts. Maar dat heb ik ook wel eens, en iedereen hier. Waarom wordt er specifiek richting mannen zo massaal opgedoken door meerdere forummers? Ik vind het voor de variëteit op dit forum prettig dat er ook wat mannen meeschrijven. Rik en het paard en nog wat anderen zijn al weggepest. Ik vind dat jammer. En ik vind het heel vervelend voor de sfeer hier.
Alle reacties Link kopieren
Wat heeft 't nu weer met womansplaining te maken als je reageert op een, in jouw ogen, betweterige, nare reactie?
Alsof ik op dit post reageerde omdat betreffende poster een man is.
Ik vond MissieM ook vreselijk met haar multiquotes, volgens mij was dat een vrouw.
Ik vind 't zelfs een vorm van pesten. "Kijk dan, kijk dan, dit zeg jij allemaal".

En ik vind mannen helemaal geen verrijking van 't forum.
Wat kan 't mij nu schelen of iemand een man of een vrouw is. Van een aantal die jij opnoemt wist ik niet eens dat dat een man is.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Mansplaining, womansplaining.

Tenzuidenvandegroterivierensplaining: jij komt uit het Noorden, dus jij snapt carnaval niet.
Moedersplaining: Jij hebt geen kinderen. Jij hebt geen liefdesenergie.
Vleesetersplaining: Vegetariërs moeten een voorbeeld nemen aan de oermensen.
Atheistsplaining: God kan niet bewezen worden.
Ik vind dat je wel een punt hebt, ik merk ook dat ik me aan sommige dingen begin te storen. Als het terecht is om beschuldigd te worden snap ik het wel, maar het wordt ook wel eens ingezet omdat je een man bent heb ik het idee.
Minto schreef:
15-05-2021 15:53
Mansplaining, womansplaining.

Tenzuidenvandegroterivierensplaining: jij komt uit het Noorden, dus jij snapt carnaval niet.
Moedersplaining: Jij hebt geen kinderen. Jij hebt geen liefdesenergie.
Vleesetersplaining: Vegetariërs moeten een voorbeeld nemen aan de oermensen.
Atheistsplaining: God kan niet bewezen worden.


Er zijn veel vormen ja en ze zijn altijd vervelend.
Marana schreef:
15-05-2021 15:43
Mansplaining is inderdaad irritant. Maar ik zie ook wel wat vrouwen hier womansplaining doen, richting anderen m/v. Is net zo irritant.


Het valt mij op dat de laatste maanden de algehele sfeer met name richting mannen nogal geïrriteerd is, en daar erger ik me aan. Richting Westerpaviljoen, richting Moirmel, richting Shifty, richting Hollebollegijs, richting Spell, richting Midnight Blue, richting Kadanz, etc etc.

Natuurlijk hebben ze ieder voor zich heus wel eens irritante posts. Maar dat heb ik ook wel eens, en iedereen hier. Waarom wordt er specifiek richting mannen zo massaal opgedoken door meerdere forummers? Ik vind het voor de variëteit op dit forum prettig dat er ook wat mannen meeschrijven. Rik en het paard en nog wat anderen zijn al weggepest. Ik vind dat jammer. En ik vind het heel vervelend voor de sfeer hier.
Meen je dat nou? Die komt/kwam hier al 100 jaar en ging elke 10 jaar wel op anoniem, dus echt niet iets van de laatste tijd.
Gatti schreef:
15-05-2021 15:51
Wat heeft 't nu weer met womansplaining te maken als je reageert op een, in jouw ogen, betweterige, nare reactie?
Alsof ik op dit post reageerde omdat betreffende poster een man is.
Ik vond MissieM ook vreselijk met haar multiquotes, volgens mij was dat een vrouw.
Ik vind 't zelfs een vorm van pesten. "Kijk dan, kijk dan, dit zeg jij allemaal".

En ik vind mannen helemaal geen verrijking van 't forum.
Wat kan 't mij nu schelen of iemand een man of een vrouw is. Van een aantal die jij opnoemt wist ik niet eens dat dat een man is.

@Marana, ik kom speciaal even voor jou naar napraat :)

Voor mij geldt wat Gatti schrijft. Mijn reactie op betreffende forummer heeft niets te maken met zijn manzijn, maar met zijn manier van posten (in mijn ogen zuigend, betweterig).

Ik vind mannen hier niet per se een aanwinst, maar vind het prima dat ze er zijn. Sommige mannen vind ik echt leuk, over sommigen heb ik niet echt een mening (niet interessant, sorry) en een klein aantal vind ik gewoon (stront)vervelend. Vanwege hun manier van posten of het steeds weer openen van kinderachtige topics bijvoorbeeld (rara :P ). Net zo als ik dat bij vrouwelijke forummers heb.
En ik hoef het niet (steeds) eens te zijn met een forummer om hem/haar leuk te vinden.
anoniem_275457 wijzigde dit bericht op 15-05-2021 16:21
3.39% gewijzigd
Ik zie nu dat je het paard noemt, Marana. Die had dezelfde manier.van posten en hem vind ik dus net zo vervelend. Niet omdat hij een man is.
In_Tenebris schreef:
15-05-2021 15:55
Ik vind dat je wel een punt hebt, ik merk ook dat ik me aan sommige dingen begin te storen. Als het terecht is om beschuldigd te worden snap ik het wel, maar het wordt ook wel eens ingezet omdat je een man bent heb ik het idee.
Klopt hoor. Er zit hier een contingent vrouwen die puur tegen iemand zeiken omdat ie een man is. Ik hou d'r niet van.
In_Tenebris schreef:
15-05-2021 15:55
Ik vind dat je wel een punt hebt, ik merk ook dat ik me aan sommige dingen begin te storen. Als het terecht is om beschuldigd te worden snap ik het wel, maar het wordt ook wel eens ingezet omdat je een man bent heb ik het idee.



Ah ja, ik had jou nog niet eens genoemd. De laatste tijd valt het mee, maar eerder werd er tegen jou ook vervelend gedaan.
Gatti schreef:
15-05-2021 15:51
Wat heeft 't nu weer met womansplaining te maken als je reageert op een, in jouw ogen, betweterige, nare reactie?

Dat is niet wat ik met het womansplaining bedoel. Ik bedoel met womansplaining bijvoorbeeld de manier waarop sommigen reageren in het borstenstarentopic nu. En ik zie het veel vaker gebeuren.
Lady*Voldemort schreef:
15-05-2021 16:19
Klopt hoor. Er zit hier een contingent vrouwen die puur tegen iemand zeiken omdat ie een man is. Ik hou d'r niet van.

Nou dit dus.

Jij zegt het zoveel korter en krachtiger :proud:
eva-luna schreef:
15-05-2021 16:10
@Marana, ik kom speciaal even voor jou naar napraat :)

Voor mij geldt wat Gatti schrijft. Mijn reactie op betreffende forummer heeft niets te maken met zijn manzijn, maar met zijn manier van posten (in mijn ogen zuigend, betweterig).

Ik vind mannen hier niet per se een aanwinst, maar vind het prima dat ze er zijn. Sommige mannen vind ik echt leuk, over sommigen heb ik niet echt een mening (niet interessant, sorry) en een klein aantal vind ik gewoon (stront)vervelend. Vanwege hun manier van posten of het steeds weer openen van kinderachtige topics bijvoorbeeld (rara :P ). Net zo als ik dat bij vrouwelijke forummers heb.
En ik hoef het niet (steeds) eens te zijn met een forummer om hem/haar leuk te vinden.


Fijn dat je naar hier bent gekomen. Het was niet voor dat topic specifiek, en het was ook niet specifiek hoe jij of Gatti op hem reageerde. Het is mij van jullie allebei niet opgevallen dat jullie specifiek tegen (bepaalde) mannen vervelend posten, maar van een aantal anderen wel. En dat vind ik irritant. Vooral ook dat 6 anderen zo'n eerste reactie dan ook nog eens bijvallen. Daar valt die ene irritante post van die man dan bij in het niet.
Marana schreef:
15-05-2021 16:37
Fijn dat je naar hier bent gekomen. Het was niet voor dat topic specifiek, en het was ook niet specifiek hoe jij of Gatti op hem reageerde. Het is mij van jullie allebei niet opgevallen dat jullie specifiek tegen (bepaalde) mannen vervelend posten, maar van een aantal anderen wel. En dat vind ik irritant. Vooral ook dat 6 anderen zo'n eerste reactie dan ook nog eens bijvallen. Daar valt die ene irritante post van die man dan bij in het niet.
Dat gebeurt net zo goed met vrouwen, daar komt dat hele groepjesgezeik elke keer vandaan.
Marana schreef:
15-05-2021 16:33
Ah ja, ik had jou nog niet eens genoemd. De laatste tijd valt het mee, maar eerder werd er tegen jou ook vervelend gedaan.


Ja, het valt wel mee met mij nu. Wel de laatste tijd wel een paar dingetjes en dat vind ik dan toch niet leuk.
Alle reacties Link kopieren
Marana schreef:
15-05-2021 16:33
Ah ja, ik had jou nog niet eens genoemd. De laatste tijd valt het mee, maar eerder werd er tegen jou ook vervelend gedaan.
en dat heeft dan per definitie er mee te maken dat In Tenebris een man is?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Marana schreef:
15-05-2021 16:37
Fijn dat je naar hier bent gekomen. Het was niet voor dat topic specifiek, en het was ook niet specifiek hoe jij of Gatti op hem reageerde. Het is mij van jullie allebei niet opgevallen dat jullie specifiek tegen (bepaalde) mannen vervelend posten, maar van een aantal anderen wel. En dat vind ik irritant. Vooral ook dat 6 anderen zo'n eerste reactie dan ook nog eens bijvallen. Daar valt die ene irritante post van die man dan bij in het niet.
Het kan natuurlijk ook gewoon zijn dat die 6-8 personen hetzelfde dachten.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven