Napraattopic deel 34
zaterdag 8 augustus 2015 om 16:15
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraat topic
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraat topic
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
woensdag 2 september 2015 om 07:59
quote:ThunderassMan schreef op 02 september 2015 @ 07:49:
Ik vind Braboneger wél heel leuk.
Het zal best een leuke man zijn.
Maar omdat hij zichzelf zo noemt en van alles roept over zwarte Piet denken sommige mensen dat het ok is om
- donkere mensen neger te noemen want braboneger doet ook niet moeilijk
- en je bent een zeikerd omdat je zwarte Piet wel irritant vind want braboneger vindt dat ook niet
Maar verder de man wel als een soort clown zien. Hahaha een soewarte met een brabo accent. Als het hen uitkomt een soort buikspreekpop en verder vermaak. Zie hier hoe veel mensen hun 'negers" graag zien.
Dat vind ik er lastig aan.
Ik vind Braboneger wél heel leuk.
Maar omdat hij zichzelf zo noemt en van alles roept over zwarte Piet denken sommige mensen dat het ok is om
- en je bent een zeikerd omdat je zwarte Piet wel irritant vind want braboneger vindt dat ook niet
Maar verder de man wel als een soort clown zien. Hahaha een soewarte met een brabo accent. Als het hen uitkomt een soort buikspreekpop en verder vermaak. Zie hier hoe veel mensen hun 'negers" graag zien.
woensdag 2 september 2015 om 08:31
quote:ThunderassMan schreef op 01 september 2015 @ 18:43:
[...]
Mag ik even zeggen dat, ondanks dat ik je standpunten niet helemaal deel, ik je wel netjes en respectvol vind reageren op 'die' topics. Ik zou bijna graag met je in discussie gaan. Ik reageer schandelijk laat, maar bedankt! Ik zou ook graag met jou in discussie gaan, niet eens bijna
[...]
Mag ik even zeggen dat, ondanks dat ik je standpunten niet helemaal deel, ik je wel netjes en respectvol vind reageren op 'die' topics. Ik zou bijna graag met je in discussie gaan. Ik reageer schandelijk laat, maar bedankt! Ik zou ook graag met jou in discussie gaan, niet eens bijna
woensdag 2 september 2015 om 08:32
quote:Honeymoonquiz schreef op 01 september 2015 @ 22:32:
[...]
Braboneger
Verschrikkelijk.
Wat een non humor.
Leuk omdát het een donkere man is die met een Brabants accent praat of zo. Ha ha.
Ik zie gewoon een man die een oninteressant verhaal op hangt. Dat hij niet roomblank is maakt het verhaal niet lolliger.
Maar ik snap dat ze het op GS enig vinden.
[...]
Braboneger
Verschrikkelijk.
Wat een non humor.
Leuk omdát het een donkere man is die met een Brabants accent praat of zo. Ha ha.
Ik zie gewoon een man die een oninteressant verhaal op hangt. Dat hij niet roomblank is maakt het verhaal niet lolliger.
Maar ik snap dat ze het op GS enig vinden.
woensdag 2 september 2015 om 08:51
quote:vruchtgebruik schreef op 02 september 2015 @ 07:59:
[...]
Nou, ik denk dat braboneger vaak een dubbele bodem heeft die veel mensen niet zien. Ik denk eigenlijk dat hij helemaal niet zo vóór zwarte Piet is eigenlijk. Dat is mijn gevoel als ik hem hoor.
Maar misschien heb ik het mis.
[...]
Nou, ik denk dat braboneger vaak een dubbele bodem heeft die veel mensen niet zien. Ik denk eigenlijk dat hij helemaal niet zo vóór zwarte Piet is eigenlijk. Dat is mijn gevoel als ik hem hoor.
Maar misschien heb ik het mis.
woensdag 2 september 2015 om 08:57
woensdag 2 september 2015 om 09:13
quote:meivogel schreef op 02 september 2015 @ 08:51:
[...]
Maar misschien heb ik het mis.Oh dat geeft weer hoop
[...]
Maar misschien heb ik het mis.Oh dat geeft weer hoop
woensdag 2 september 2015 om 09:20
quote:Moiren_ schreef op 02 september 2015 @ 09:02:
[...]
Heb jij het uitgekeken? Ik ben binnen een minuut al afgehaakt.
Ik keek even samen met mijn dochter.
En die kijkt filmpjes áf! als ze er eenmaal aan begonnen is.
Ze heeft asperger en vaak moet ik humor dingen uitleggen. Omdat ze er dan letterlijk de lol niet van inziet. Mr. Bean of Fawlty Towers, soit, dat is duidelijk maar een cabaretier of stand upper is vaak lastiger omdat de gezichten serieus blijven terwijl er grappige uitspraken worden gedaan.
Dus we zijn uitgekeken en ze vroeg 'wat is hier leuk aan?'.
Ik zei dat ik het niet wist.
Om nou te gaan zeggen dat het zo koddig is dat die bruingekleurde meneer Brabants zit te praten en dat dát zo grappig is vond ik stom klinken. Het onderwerp vond ik namelijk totaal niet leuk, dus dan zou dat kleurelement de enige lol zijn.
Mensen die daar geboren worden en er opgroeien praten zo.
Ik ken een Somalische familie waarvan de kinderen vloeiend Fries spreken.
Ze wonen er.
Dan krijg je dat.
[...]
Heb jij het uitgekeken? Ik ben binnen een minuut al afgehaakt.
Ze heeft asperger en vaak moet ik humor dingen uitleggen. Omdat ze er dan letterlijk de lol niet van inziet. Mr. Bean of Fawlty Towers, soit, dat is duidelijk maar een cabaretier of stand upper is vaak lastiger omdat de gezichten serieus blijven terwijl er grappige uitspraken worden gedaan.
Om nou te gaan zeggen dat het zo koddig is dat die bruingekleurde meneer Brabants zit te praten en dat dát zo grappig is vond ik stom klinken. Het onderwerp vond ik namelijk totaal niet leuk, dus dan zou dat kleurelement de enige lol zijn.
Ze wonen er.
Dan krijg je dat.
woensdag 2 september 2015 om 09:28
quote:Honeymoonquiz schreef op 01 september 2015 @ 23:22:
[...]
Hoewel ik dat verwijderde bericht van Pejeka dan weer niet waarschuwwaardig vind. Het moet ook niet doorslaan, als alle kritiek op (oa) islam wordt verwijderd is een normale discussie ook niet mogelijk.
Ik ken de quote niet. Leef in een soort positieve mix van culturen en vind het soms wel een leuk 'uitstapje' en leerzaam om bijv hollebollegijs te lezen met een mening over de nadelen daarvan.
Dus graag een afwisseling in meningen.
Ik kon me bijvoorbeeld werkelijk niet voorstellen waarom mensen zo kwaad waren over de verandering van zwarte Piet (in mijn directe omgeving niet eens een punt van discussie). Heb hier toch wel geleerd dat het inderdaad nogal beledigend is een discussie te starten met:
Jij bent al je hele leven een racist en ik zal jou eens uitleggen waarom.
Het werd alleen zo jammer dat de al genoemde irritante discussietechnieken en grofheden in de actueelpijler de overhand namen. Maar discussie, graag.
[...]
Hoewel ik dat verwijderde bericht van Pejeka dan weer niet waarschuwwaardig vind. Het moet ook niet doorslaan, als alle kritiek op (oa) islam wordt verwijderd is een normale discussie ook niet mogelijk.
Ik ken de quote niet. Leef in een soort positieve mix van culturen en vind het soms wel een leuk 'uitstapje' en leerzaam om bijv hollebollegijs te lezen met een mening over de nadelen daarvan.
Dus graag een afwisseling in meningen.
Ik kon me bijvoorbeeld werkelijk niet voorstellen waarom mensen zo kwaad waren over de verandering van zwarte Piet (in mijn directe omgeving niet eens een punt van discussie). Heb hier toch wel geleerd dat het inderdaad nogal beledigend is een discussie te starten met:
Jij bent al je hele leven een racist en ik zal jou eens uitleggen waarom.
Het werd alleen zo jammer dat de al genoemde irritante discussietechnieken en grofheden in de actueelpijler de overhand namen. Maar discussie, graag.
woensdag 2 september 2015 om 09:28
quote:Eleonora schreef op 02 september 2015 @ 09:20:
[...]
Ze wonen er.
Dan krijg je dat.
Zou dat de grap zijn? Dat hij een Brabants accent heeft? Dat kan ik me gewoon niet voorstellen. Je accent is gewoon afhankelijk van waar je opgroeit en volgens mij is waar je woont in Nederland niet kleur gebonden.
Waarschijnlijk bevestigt dit wel dat ik een zure gleuf ben.
[...]
Ze wonen er.
Dan krijg je dat.
Zou dat de grap zijn? Dat hij een Brabants accent heeft? Dat kan ik me gewoon niet voorstellen. Je accent is gewoon afhankelijk van waar je opgroeit en volgens mij is waar je woont in Nederland niet kleur gebonden.
Waarschijnlijk bevestigt dit wel dat ik een zure gleuf ben.
woensdag 2 september 2015 om 09:36
woensdag 2 september 2015 om 09:43
quote:Star schreef op 02 september 2015 @ 09:41:
Ik vind de naam Braboneger alleen al stom.
En een Brabants accent bij elke kleur man ook stom.
En nu ga ik 48 uur op de bank vanwege discriminatie vrees ik.Ah, nog niet uitgerust dus.
En nu ga ik 48 uur op de bank vanwege discriminatie vrees ik.Ah, nog niet uitgerust dus.
Try something new today. For example: make a good decision.
Week 13 van de Extremely Demotivational Calendar
woensdag 2 september 2015 om 09:47
quote:Star schreef op 02 september 2015 @ 09:41:
En nu ga ik 48 uur op de bank vanwege discriminatie vrees ik.
Denk het ook.
Wegens het stom vinden van alle mannen met een Brabants accent.
Ik staf je even.
En nu ga ik 48 uur op de bank vanwege discriminatie vrees ik.
Denk het ook.
Wegens het stom vinden van alle mannen met een Brabants accent.
Ik staf je even.
woensdag 2 september 2015 om 09:48
quote:Eleonora schreef op 02 september 2015 @ 09:36:
Ik weet het serieus niet.
Wat er leuk aan is. Zijn teksten vind ik niet om te lachen in ieder geval.
Maar ik vind Guido Weijers meestal ook niet grappig en zie de lol van heel veel Jackass dingen ook niet in.
Humor is een kwestie van smaak.
En die verschilt gewoon van mens tot mens.
Jackass begrijp ik vaak niet. En cabaretiers vind ik meestal vooral flauw en makkelijk inkoppen.
Toch vind ik wel dat ik humor heb en kan ook flink lachen
Ik weet het serieus niet.
Wat er leuk aan is. Zijn teksten vind ik niet om te lachen in ieder geval.
Maar ik vind Guido Weijers meestal ook niet grappig en zie de lol van heel veel Jackass dingen ook niet in.
Humor is een kwestie van smaak.
En die verschilt gewoon van mens tot mens.
Jackass begrijp ik vaak niet. En cabaretiers vind ik meestal vooral flauw en makkelijk inkoppen.
Toch vind ik wel dat ik humor heb en kan ook flink lachen
woensdag 2 september 2015 om 09:48
quote:Star schreef op 02 september 2015 @ 09:46:
[...]
Nee. Schuld van de stucadoor die vandaag zou komen maar zich vanmorgen ziek meldde terwijl mijn hele inboedel nu buiten staat Dan zou ik nog even wachten met die 48 uur op de bank. Tis frisjes buiten.
[...]
Nee. Schuld van de stucadoor die vandaag zou komen maar zich vanmorgen ziek meldde terwijl mijn hele inboedel nu buiten staat Dan zou ik nog even wachten met die 48 uur op de bank. Tis frisjes buiten.
Try something new today. For example: make a good decision.