Napraattopic deel 34

08-08-2015 16:15 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraat topic

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:Alixane schreef op 18 augustus 2015 @ 22:40:

[...]

Kijk, het is al jaren hier op het forum bekend dat je niet mag dubbelnicken, maar er zijn uitzonderingen. Om verwarring te voorkomen kun je toch even een mailtje naar de mods sturen om het uit te leggen? Hoe moeten de mods nu ruiken dat het om partners of huisgenoten gaat?

Je kunt je natuurlijk ook afvragen wat er nou zo erg is aan dubbelnikken (sic) in een kletstopic.

Dubbelnikken is alleen storend (of lachwekkend, ik ga zelf liever voor de tweede optie) in een discussie waar iemand dan zijn alter ego gebruikt om ondersteuning te creëren voor zijn/haar omstreden standpunt. In het Sprookjesbos was daar geen enkele sprake van, dus dan kan ik ook niet zien waarom je dan een ban zou uitdelen. Erger nog: in dit geval zou je als mod eigenlijk al op je klompen moeten aanvoelen dat het gewoon twee verschillende mensen betreft die toevallig, geheel buiten hun schuld, in dezelfde IP-range verkeren. Want het is maar een range he, het is echt niet alsof er een één-op-één relatie bestaat tussen IP-adres en fysiek adres. Dat zou toch een van de eerste dingetjes moeten zijn die ze leren tijdens hun mod-cursus, zo die er al is.
quote:Lady-Voldemort schreef op 18 augustus 2015 @ 22:42:

[...]

Ik deel hier niks wat ik niet achter de mangel met mijn collega zal bespreken. Het zal me dus een rooie rotzorg zijn of ze me herkennen of niet.Het zal mij ook jeuken of iemand mij herkent, want ik deel hier niets wat ik niet wil delen. Dat anderen het niet prettig vinden om herkend te worden kan ik daarom wel begrijpen.
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
quote:SuzanneSuus schreef op 18 augustus 2015 @ 22:53:

[...]

Stel dat jij en ik in 1 huis wonen en we posten zoals nu, dan zal er toch geen verdenking komen op zgn dubbelnicken? Waarom is er gestaft dan in dat sprookjesboos?Omdat het kan?
quote:Alixane schreef op 18 augustus 2015 @ 22:49:

[...]

Het gaat er toch niet om waarom er actie is gezet op het dubbelnicken? Dat er gestaft is geloof ik wel, maar je kan dan wel gaan klagen en zeuren tegen de mods maar die ondernemen gewoon actie volgens de regels. Als je dit wilt voorkomen dan mail je van te voren waarom er met twee nicks vanaf hetzelfde ip adres wordt geforumd.En weer eens.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

[...]

Het gaat er toch niet om waarom er actie is gezet op het dubbelnicken? Dat er gestaft is geloof ik wel, maar je kan dan wel gaan klagen en zeuren tegen de mods maar die ondernemen gewoon actie volgens de regels. Als je dit wilt voorkomen dan mail je van te voren waarom er met twee nicks vanaf hetzelfde ip adres wordt geforumd.Hoe kun je nou van tevoren weten dat er gestaft gaat worden in zo'n onschuldig topic, en hoe kun je nou weten dat de mods geen reet snappen van het verschijnsel IP? Moet ik zeker ook de mods er tevoren van in kennis gaan stellen dat ik een grapje ga maken, want misschien gaat er wel een gek staffen en heeft de mod van dienst geen kaas gegeten van smilies. Ja doei.
quote:SuzanneSuus schreef op 18 augustus 2015 @ 22:53:

[...]

Stel dat jij en ik in 1 huis wonen en we posten zoals nu, dan zal er toch geen verdenking komen op zgn dubbelnicken? Waarom is er gestaft dan in dat sprookjesboos?Er is gestaft omdat Matth0 er postte.
Try something new today. For example: make a good decision.
Week 13 van de Extremely Demotivational Calendar
quote:Lady-Voldemort schreef op 18 augustus 2015 @ 22:56:

[...]

Hoe kun je nou van tevoren weten dat er gestaft gaat worden in zo'n onschuldig topic, en hoe kun je nou weten dat de mods geen reet snappen van het verschijnsel IP? Moet ik zeker ook de mods er tevoren van in kennis gaan stellen dat ik een grapje ga maken, want misschien gaat er wel een gek staffen en heeft de mod van dienst geen kaas gegeten van smilies. Ja doei.Natuurlijk weet je dat niet. Maar ik heb ook even een mailtje gestuurd met wat mijn puppet is. (en of ik plaatjes mocht plakken, maar dat mocht niet )

[...]

Het gaat er toch niet om waarom er actie is gezet op het dubbelnicken? Dat er gestaft is geloof ik wel, maar je kan dan wel gaan klagen en zeuren tegen de mods maar die ondernemen gewoon actie volgens de regels. Als je dit wilt voorkomen dan mail je van te voren waarom er met twee nicks vanaf hetzelfde ip adres wordt geforumd.Maar dat is toch de omgekeerde wereld?
quote:Solomio schreef op 18 augustus 2015 @ 22:57:

[...]

Er is gestaft omdat Matth0 er postte.Blijft wel gek dat er dan van anderen de IP gecheckt werd.
Ik vermoed trouwens dat er helemaal niet is gestaft. Ik denk eerder dat een overijverige mod eens is gaan kijken omdat er ineens zo veel nieuwe nicks waren. Zeker net aangenomen door het uitzendbureau, dan zijn ze nog eager he.
quote:Solomio schreef op 18 augustus 2015 @ 22:58:

[...]

Maar dat is toch de omgekeerde wereld?Waarom? Je kan toch ook om gezeik te voorkomen even mailen? Je doet toch wel meer dingen vooraf om ellende te voorkomen in je leven?
quote:-Puss-in-Boots- schreef op 18 augustus 2015 @ 22:59:

[...]

Blijft wel gek dat er dan van anderen de IP gecheckt werd.

Ja, eens.

Maar mss postte Matth0 ook wel vanaf datzelfde IP-adres.
quote:Lady-Voldemort schreef op 18 augustus 2015 @ 22:56:

[...]

Hoe kun je nou van tevoren weten dat er gestaft gaat worden in zo'n onschuldig topic, en hoe kun je nou weten dat de mods geen reet snappen van het verschijnsel IP? Moet ik zeker ook de mods er tevoren van in kennis gaan stellen dat ik een grapje ga maken, want misschien gaat er wel een gek staffen en heeft de mod van dienst geen kaas gegeten van smilies. Ja doei.Mens maak je niet zo druk. Ik vind dat er overtrokken is gereageerd door de "schuldigen" omdat er nu eenmaal niet gedubbelnickt mag worden. Dat er in dat topic door twee huisgenoten wordt gepost zal mij een fuck interesseren, voor mijn part forumt er een hele commune in dat topic, of voor mijn part alle zeven geitjes tegelijk, boeit me niet.
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
quote:Moiren_ schreef op 18 augustus 2015 @ 23:00:

[...]

Waarom? Je kan toch ook om gezeik te voorkomen even mailen? Je doet toch wel meer dingen vooraf om ellende te voorkomen in je leven?Ik zou er niet aan denken iig.
quote:Moiren_ schreef op 18 augustus 2015 @ 22:58:

[...]

Natuurlijk weet je dat niet. Maar ik heb ook even een mailtje gestuurd met wat mijn puppet is. (en of ik plaatjes mocht plakken, maar dat mocht niet )Dat zou niet nodig moeten zijn, want je mag hier zo veel nicks hebben als je maar wil. En dubbelnikken zou je alleen moeten bestraffen als het de discussie belemmert. Ik heb ook wel eens gedubbelnikt, openlijk nog wel toen ik net een nieuwe nick had aangemaakt. Niemand die zich daar druk over maakte.
quote:Alixane schreef op 18 augustus 2015 @ 23:00:

[...]

Mens maak je niet zo druk. Ik vind dat er overtrokken is gereageerd door de "schuldigen" omdat er nu eenmaal niet gedubbelnickt mag worden. Dat er in dat topic door twee huisgenoten wordt gepost zal mij een fuck interesseren, voor mijn part forumt er een hele commune in dat topic, of voor mijn part alle zeven geitjes tegelijk, boeit me niet.Nou ja dat dus. Ik maak me trouwens niet echt druk hoor, maak je geen zorgen
quote:Lady-Voldemort schreef op 18 augustus 2015 @ 23:02:

[...]

Dat zou niet nodig moeten zijn, want je mag hier zo veel nicks hebben als je maar wil. En dubbelnikken zou je alleen moeten bestraffen als het de discussie belemmert. Ik heb ook wel eens gedubbelnikt, openlijk nog wel toen ik net een nieuwe nick had aangemaakt. Niemand die zich daar druk over maakte.

Dan moet de hele regel over dubbelnicken aangepast worden.

Volgens mij staat er sowieso in de regels dat puppets gemeld moeten worden. En verder, kleine moeite, groot plezier.
quote:Solomio schreef op 18 augustus 2015 @ 23:00:

[...]

Ik zou er niet aan denken iig.Ik ook niet. Nou is mijn sprookjesnick na aanvankelijk geactiveerd te zijn geweest intussen om onnaspeurlijke redenen alweer overleden , dus hoef ik me er ook niet meer mee bezig te houden. Dat is wel lekker rustig. Ik had er trouwens nog nooit mee gepost, laat staan gedubbelnikt. En toch is het weg, rara politiepet.
quote:Moiren_ schreef op 18 augustus 2015 @ 22:54:

[...]

Omdat het kan?Huh? Ik nie snap nie. Waarom /waarover werd er gestaft dan?
Je bent zelf een theepot
quote:SuzanneSuus schreef op 18 augustus 2015 @ 23:08:

[...]

Huh? Ik nie snap nie. Waarom /waarover werd er gestaft dan?Weet ik veel. Ik denk dat Matt gestaft is, verder weet ik het natuurlijk niet.
quote:Moiren_ schreef op 18 augustus 2015 @ 23:03:

[...]

Dan moet de hele regel over dubbelnicken aangepast worden.

Volgens mij staat er sowieso in de regels dat puppets gemeld moeten worden. En verder, kleine moeite, groot plezier.

Ik heb de huisregels even bekeken en volgens mij staat er niets in over puppets.

Ik heb mijn sprookjesnick uitsluitend voor het sprookjesbos aangemaakt. En niet gemeld.
quote:Solomio schreef op 18 augustus 2015 @ 23:00:

[...]

Ja, eens.

Maar mss postte Matth0 ook wel vanaf datzelfde IP-adres.

Zit je alu hoedje weer in de was?
Nou ja, aangezien mijn sprookjesnick dus zomaar zonder aanleiding verdwenen is denk ik aan hele andere opties dan staffen.
quote:Solomio schreef op 18 augustus 2015 @ 22:57:

[...]

Er is gestaft omdat Matth0 er postte.Aha. Door 2 mensen met hetzelfde IP-adres?
Je bent zelf een theepot
quote:Solomio schreef op 18 augustus 2015 @ 23:11:

[...]

Ik heb de huisregels even bekeken en volgens mij staat er niets in over puppets.

Ik heb mijn sprookjesnick uitsluitend voor het sprookjesbos aangemaakt. En niet gemeld.Ik post met 2 nicks in dat topic, dus netjes gemeld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven