Napraattopic deel 34

08-08-2015 16:15 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraat topic

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:jippie55 schreef op 31 augustus 2015 @ 20:05:

[...]

En dat heb ik dus maar gedaan. Wat een niveau. Om kotsmisselijk van te worden. Oh wacht, dat was ik al

ik ben fel tegen dat kl*testafje, maar ook ik heb gestaft.

de cm verzoekt er tenslotte zelf om

vind het véél, véél te ver gaan daar.

dan snap je het echt niet hoor, als je eerst de op moet verwijderen omdat je mensen met een andere mening uitsluit en die dan vervolgens vervangt met deze tekst. heb je dan een plaat voor je kop of niet?

Deze ook. Duidelijk schorriemorrie.
Ik probeer al een tijd om de Actueel-pijler heen te forummen omdat ik de sfeer daar echt niet meer trek. Als ik er dan nog weleens kom, dan vergaat meer en meer de hele lust tot forummen me, als ik zie dat ik blijkbaar regelmatig gezellig heb zitten keuvelen met een stel diehard xenofoben. Met zulke mensen wil ik niet gezellig keuvelen, in elk geval niet online, waar ik (zeker met al die nickchanges) niet weet wie ik voor me heb. Sorry, dat heeft voor mij niets meer met 'een mening' te maken. Zeker niet sinds ik in het verleden, toen ik de discussie vaak nog wel aanging, gemerkt heb wat hier ook al is genoemd: het zijn mensen die niet wíllen discussiëren. Als je iets zegt waarop ze geen antwoord weten, dan wordt je post doodgezwegen en laten ze zich een tijdje niet meer zien in zo'n topic, tot je opmerking is vergeten en ze iets lezen waar ze wél weer op in willen haken en dan komt de hele enge meute weer aanstormen.

Waarbij ik me trouwens afvraag of die meute nou echt zo groot is. Het is zeker geen afspiegeling van de maatschappij volgens mij. Ik kom zoveel haat maar zelden tegen in het dagelijks leven, gelukkig. Vroeger had je op dit forum nog redelijk beeld van wie wie was, maar tegenwoordig wisselen ze om de haverklap van naam zodat het er veel meer lijken dan het er zijn.

Wat eraan te doen is, weet ik niet. Volgens mij heeft Fashion Victim in het verleden weleens voorstellen naar de mods gestuurd om racisme te herkennen en te bestrijden, maar is daar destijds weinig mee gedaan.

Ik heb zelf toen ik nog vaker op de Actueelpijler kwam wel goede ervaringen opgedaan met melden bij het Meldpunt Discriminatie Internet - maar zij grijpen alleen in als het echt heel duidelijk tegen de wet is wat er gezegd wordt. Dan wordt er een verwijderingsverzoek gestuurd aan de mods hier - en simsalabim dan wordt er ineens wel ingegrepen door de mods.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
mooie horloge
quote:Morrigan- schreef op 31 augustus 2015 @ 20:07:

[...]

ik ben fel tegen dat kl*testafje, maar ook ik heb gestaft.

de cm verzoekt er tenslotte zelf om

vind het véél, véél te ver gaan daar.

dan snap je het echt niet hoor, als je eerst de op moet verwijderen omdat je mensen met een andere mening uitsluit en die dan vervolgens vervangt met deze tekst. heb je dan een plaat voor je kop of niet? Helaas is dat echt het niveau volgens mij. Beton, heel dik beton. Maar goed, weer iemand op m'n lijstje die ik niet meer serieus neem
quote:jippie55 schreef op 31 augustus 2015 @ 20:09:

[...]

Helaas is dat echt het niveau volgens mij. Beton, heel dik beton. Maar goed, weer iemand op m'n lijstje die ik niet meer serieus neem

inderdaad.

er zijn er een paar enorm in mijn achting gedaald inmiddels.
denk dat ze daar niet wakker van liggen hoor
Wat ik wel jammer vind, is dat als er reuring ontstaat in een topic op Actueel, dat vaak is omdat er ook tegengeluid wordt gegeven. En juist zo'n topic wordt dan vaak geheel of gedeeltelijk verwijderd. Zoals nu het villa-topic. Terwijl er volgens mij ook topics zijn waarin ze zonder tegengeluid hun gang maar gaan, tientallen of zelfs honderden pagina's lang. Daar komt geen discussie en die blijven dan gewoon staan. Volgens mij was die hele villa-discussie bijv. ook al ellenlang bezig in het geen-huizen-topic. De keren dat ik daar keek, werden er net zulke xenofobe en haatzaaiende uitspraken gedaan, maar zonder veel weerwoord.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
quote:Elsa schreef op 31 augustus 2015 @ 20:09:

mooie horlogeJa he? Misschien wel gekocht toen hij nog een goede baan had voordat het land door oorlog werd verscheurd. En dat hij daardoor ook het bedrag kon betalen voor een levensgevaarlijke overtocht omdat hij zijn kinderen en zichzelf een beter leven, zonder oorlog gunt.
quote:Dana schreef op 31 augustus 2015 @ 20:12:

Wat ik wel jammer vind, is dat als er reuring ontstaat in een topic op Actueel, dat vaak is omdat er ook tegengeluid wordt gegeven. En juist zo'n topic wordt dan vaak geheel of gedeeltelijk verwijderd. Zoals nu het villa-topic. Terwijl er volgens mij ook topics zijn waarin ze zonder tegengeluid hun gang maar gaan, tientallen of zelfs honderden pagina's lang. Daar komt geen discussie en die blijven dan gewoon staan. Volgens mij was die hele villa-discussie bijv. ook al ellenlang bezig in het geen-huizen-topic. De keren dat ik daar keek, werden er net zulke xenofobe en haatzaaiende uitspraken gedaan, maar zonder veel weerwoord.Dit is zelfs een vervolg op dat topic. En ze hebben er ipv huizen maar villa's van gemaakt. Dat is al triest op zichzelf. Volgens mij wordt er altijd geprobeerd tegengeluid te geven maar geven mensen het uiteindelijk op want tegen zoveel ongenuanceerde domheid valt niet op te boksen.
quote:Elsa schreef op 31 augustus 2015 @ 20:09:

mooie horlogeEn? Dus?
quote:Dana schreef op 31 augustus 2015 @ 20:08:

Ik probeer al een tijd om de Actueel-pijler heen te forummen omdat ik de sfeer daar echt niet meer trek. Als ik er dan nog weleens kom, dan vergaat meer en meer de hele lust tot forummen me, als ik zie dat ik blijkbaar regelmatig gezellig heb zitten keuvelen met een stel diehard xenofoben. Met zulke mensen wil ik niet gezellig keuvelen, in elk geval niet online, waar ik (zeker met al die nickchanges) niet weet wie ik voor me heb. Sorry, dat heeft voor mij niets meer met 'een mening' te maken. Zeker niet sinds ik in het verleden, toen ik de discussie vaak nog wel aanging, gemerkt heb wat hier ook al is genoemd: het zijn mensen die niet wíllen discussiëren. Als je iets zegt waarop ze geen antwoord weten, dan word je post doodgezwegen en laten ze zich een tijdje niet meer zien in zo'n topic, tot je opmerking is vergeten en ze iets lezen waar ze wél weer op in willen haken en dan komt de hele enge meute weer aanstormen.

Waarbij ik me trouwens afvraag of die meute nou echt zo groot is. Het is zeker geen afspiegeling van de maatschappij volgens mij. Ik kom zoveel haat maar zelden tegen in het dagelijks leven, gelukkig. Vroeger had je op dit forum nog redelijk beeld van wie wie was, maar tegenwoordig wisselen ze om de haverklap van naam zodat het er veel meer lijken dan het er zijn.

Wat eraan te doen is, weet ik niet. Volgens mij heeft Fashion Victim in het verleden weleens voorstellen naar de mods gestuurd om racisme te herkennen en te bestrijden, maar is daar destijds weinig mee gedaan.

Ik heb zelf toen ik nog vaker op de Actueelpijler kwam wel goede ervaringen opgedaan met melden bij het Meldpunt Discriminatie Internet - maar zij grijpen alleen in als het echt heel duidelijk tegen de wet is wat er gezegd wordt. Dan wordt er een verwijderingsverzoek gestuurd aan de mods hier - en simsalabim dan wordt er ineens wel ingegrepen door de mods.Ik ben het helemaal met je eens, en ik ben blij dat niemand in mijn kennissenkring zo haatdragend is. Stelt me ook weer een beetje gerust waneer ik sommige reacties onder nieuwsberichten zie op bijvoorbeeld FB of andere social media.
quote:Dana schreef op 31 augustus 2015 @ 20:16:

[...]

En? Dus?Niet op ingaan joh.
quote:Wompie schreef op 31 augustus 2015 @ 20:02:

[...]

Pryppp

Wat vind ik dit dom gedrag, ooit kwam je best ok op mij over. Nu niet meer.

Ik heb het topic gelezen en heb er gereageerd. Het is zoals ik lees gewoon weer meer van weer hetzelfde. Maar wie weet want er zouden veranderingen komen en ik wacht die nogmaals eerst wel even af.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Moiren_ schreef op 31 augustus 2015 @ 19:31:

[...]

Ik heb ooit gemeld bij het meldpunt racisme. Nooit wat over teruggehoord.

Idem, misschien heb ik in een verleden van jou het daar nog over gehad.

Gemaild en niets van gehoord
Je bent zelf een theepot
Het wordt tijd dat ze de TO een flink eindje gaan bannen. Bah bah bah.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Enn schreef op 31 augustus 2015 @ 20:22:

[...]

Wat vind ik dit dom gedrag, ooit kwam je best ok op mij over. Nu niet meer.

Ik heb het topic gelezen en heb er gereageerd. Het is zoals ik lees gewoon weer meer van weer hetzelfde. Maar wie weet er zouden veranderingen komen en ik wacht die nogmaals eerst wel even af.Mens stel je niet aan, het gaat hier 10 pagina's lang al over 1 topic. Dus moest ik lachen dat jij heel droog vroeg "Welk topic".
arme woppie, je krijgt steeds meer ruggen te zien
quote:Roland303 schreef op 31 augustus 2015 @ 20:05:

Yep duidelijk, allemaal tuig.

[afbeelding]

(en dan heb ik gegoogled op Syrian refugees)
quote:Wompie schreef op 31 augustus 2015 @ 20:24:

[...]

Mens stel je niet aan, het gaat hier 10 pagina's lang al over 1 topic. Dus moest ik lachen dat jij heel droog vroeg "Welk topic".

Mens? Ok. Wat jij wilt.

Ik had geen idee dat het hier al zo lang over dat topic gaat.

Het houdt de mensen op het forum blijkbaar bezig? Want het is actueel en momenteel gaande op dit forum?

Jou niet. Dat kan en een tip: reageer anders eens normaal op me zodat ik tenminste begrijp wat je zegt.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik heb de actueelpijler geblokt. heb in dit topic wel een paar pagina's gelezen (begin) en toen de pistolen boven tafel kwamen en de opmerking 'natuurlijk schieten we er niet met scherp op, maar bang maken kan geen kwaad' of iets in die richting, was mij wel duidelijk hoe infantiel die mensen zijn daar
quote:Roland303 schreef op 31 augustus 2015 @ 20:05:

Yep duidelijk, allemaal tuig.

[afbeelding]

(en dan heb ik gegoogled op Syrian refugees)Kunnen ze zich wel eerst even wassen?
The most common reason people fail in life: They're just not good enough.
Week 12 van de Extremely Demotivational Calendar
Nou, ik ben het wel met Enn eens, je bent niet in je voordeel veranderd Wompie. Waarom draag je niet een keer iets zinnigs bij? In plaats van die infantiele zwets.
Leuk woord vind ik het: infantiel.
Ja ik ben op een ander forum een beetje mind numb gemaakt, excuses.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven