Napraattopic deel 36
maandag 14 september 2015 om 23:42
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraat topic
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraat topic
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
zaterdag 19 september 2015 om 09:30
quote:Goede-Fee schreef op 19 september 2015 @ 09:15:
Ow gelukkig alle discussie zijn alweer besproken gisteren? Lekker kort deze keer!
Vandaag ga ik heerlijk bakken en koken, alles vers, ja ik weet het hoe durf ik.
Fijne zaterdag!
Moet toch juist?
Koken en alles vers?
Nu snap ik het niet meer.
Ik ben bang dat de overgang heeft toegeslagen. Ik ben vergeetachtig, opvliegerig, emotioneel én vreselijk ongesteld.
Of mag je dat niet zeggen op de napraat? Mag dat pas achteraf?
Ow gelukkig alle discussie zijn alweer besproken gisteren? Lekker kort deze keer!
Vandaag ga ik heerlijk bakken en koken, alles vers, ja ik weet het hoe durf ik.
Fijne zaterdag!
Moet toch juist?
Koken en alles vers?
Ik ben bang dat de overgang heeft toegeslagen. Ik ben vergeetachtig, opvliegerig, emotioneel én vreselijk ongesteld.
zaterdag 19 september 2015 om 09:42
quote:frida_suarez schreef op 19 september 2015 @ 09:30:
[...]
Moet toch juist?
Koken en alles vers?
Of mag je dat niet zeggen op de napraat? Mag dat pas achteraf?Pakjes en zakjes is het nieuwe vers.
[...]
Moet toch juist?
Koken en alles vers?
Of mag je dat niet zeggen op de napraat? Mag dat pas achteraf?Pakjes en zakjes is het nieuwe vers.
Self-reflection: You were an idiot then, and you are still an idiot now.
Week 20 van de Extremely Demotivational Calendar
zaterdag 19 september 2015 om 09:42
[...]
Moet toch juist?
Koken en alles vers?
Of mag je dat niet zeggen op de napraat? Mag dat pas achteraf?De overgang heeft al toegeslagen dus dat is napraat. De rest is tegenwordige tijd dus dat mag je vanavond vertellen.
[...]
Moet toch juist?
Koken en alles vers?
Of mag je dat niet zeggen op de napraat? Mag dat pas achteraf?De overgang heeft al toegeslagen dus dat is napraat. De rest is tegenwordige tijd dus dat mag je vanavond vertellen.
zaterdag 19 september 2015 om 09:45
[...]
Moet toch juist?
Koken en alles vers?
Ongesteld en in de overgang? Ik dacht dat je dan juist niet meer ongesteld werd?
En vers koken is vreselijk hier... kan echt niet hoor.
[...]
Moet toch juist?
Koken en alles vers?
Ongesteld en in de overgang? Ik dacht dat je dan juist niet meer ongesteld werd?
En vers koken is vreselijk hier... kan echt niet hoor.
zaterdag 19 september 2015 om 09:48
quote:Goede-Fee schreef op 19 september 2015 @ 09:45:
[...]
Ongesteld en in de overgang? Ik dacht dat je dan juist niet meer ongesteld werd? Jawel hoor, eerst wordt je menstruatie lekker onregelmatig en moet je altijd tampons bij je hebben voor het geval dat, en het kan jaren duren. Wie dat verzonnen heeft...
[...]
Ongesteld en in de overgang? Ik dacht dat je dan juist niet meer ongesteld werd? Jawel hoor, eerst wordt je menstruatie lekker onregelmatig en moet je altijd tampons bij je hebben voor het geval dat, en het kan jaren duren. Wie dat verzonnen heeft...
zaterdag 19 september 2015 om 09:49
zaterdag 19 september 2015 om 09:53
quote:Cateautje schreef op 19 september 2015 @ 09:51:
[...]
Als de overgang is begonnen haalt de huisarts je van de pil af, omdat je er dan kanker van kan krijgen. Dat vertelde mijn huisarts.De gyn vertelde mij dat dat reuze meevalt, die verhoogde kans op kanker. Wel dat je om die reden liefst niet langer dan 5 jaar (geloof ik) de pil nog moet gebruiken, maar er is iig een veilige weg.
[...]
Als de overgang is begonnen haalt de huisarts je van de pil af, omdat je er dan kanker van kan krijgen. Dat vertelde mijn huisarts.De gyn vertelde mij dat dat reuze meevalt, die verhoogde kans op kanker. Wel dat je om die reden liefst niet langer dan 5 jaar (geloof ik) de pil nog moet gebruiken, maar er is iig een veilige weg.
Self-reflection: You were an idiot then, and you are still an idiot now.
zaterdag 19 september 2015 om 09:55
quote:Cateautje schreef op 19 september 2015 @ 09:51:
[...]
Als de overgang is begonnen haalt de huisarts je van de pil af, omdat je er dan kanker van kan krijgen. Dat vertelde mijn huisarts.Maar als je extreme last hebt van de overgang wordt de pil/of andere hormonen wel voorgeschreven en ik meen eens een studie van een vrouwelijke gynaecoloog gelezen te hebben dat het best meevalt hoe slecht dat zou zijn. Het is kiezen tussen 2 kwaden denk ik.
[...]
Als de overgang is begonnen haalt de huisarts je van de pil af, omdat je er dan kanker van kan krijgen. Dat vertelde mijn huisarts.Maar als je extreme last hebt van de overgang wordt de pil/of andere hormonen wel voorgeschreven en ik meen eens een studie van een vrouwelijke gynaecoloog gelezen te hebben dat het best meevalt hoe slecht dat zou zijn. Het is kiezen tussen 2 kwaden denk ik.
zaterdag 19 september 2015 om 09:56
Ik hoor andere verhalen van mijn moeder pas nog en anders is er vast wat anders tegen die tijd wat je kan slikken, inspuiten ect die ervoor zorgt dat je niet zo als ik er helemaal van ontregel. Ik krijg de hormonen terwijl ik geen kinderen meer kan krijgen met een hele goede reden. Lijkt me hel tegelijk met de overgang die me ook al niet zo fijn lijkt.
zaterdag 19 september 2015 om 10:10
quote:cochise schreef op 19 september 2015 @ 09:55:
[...]
Maar als je extreme last hebt van de overgang wordt de pil/of andere hormonen wel voorgeschreven en ik meen eens een studie van een vrouwelijke gynaecoloog gelezen te hebben dat het best meevalt hoe slecht dat zou zijn. Het is kiezen tussen 2 kwaden denk ik.
ik heb al vaker gelezen dat de hormonen die ze je kunnen voorschrijven een hoger risico geven (hogere kans op kanker) dan gewoon de pil blijven slikken.
het beste is om beide niet te doen, denk ik. maar ja, als je echt heel veel last hebt van alle overgansverschijnselen dan kan ik me voorstellen dat je voor een oplossing kiest die het wat leefbaarder maakt.
[...]
Maar als je extreme last hebt van de overgang wordt de pil/of andere hormonen wel voorgeschreven en ik meen eens een studie van een vrouwelijke gynaecoloog gelezen te hebben dat het best meevalt hoe slecht dat zou zijn. Het is kiezen tussen 2 kwaden denk ik.
ik heb al vaker gelezen dat de hormonen die ze je kunnen voorschrijven een hoger risico geven (hogere kans op kanker) dan gewoon de pil blijven slikken.
het beste is om beide niet te doen, denk ik. maar ja, als je echt heel veel last hebt van alle overgansverschijnselen dan kan ik me voorstellen dat je voor een oplossing kiest die het wat leefbaarder maakt.
zaterdag 19 september 2015 om 10:13
quote:cochise schreef op 19 september 2015 @ 09:55:
[...]
Ja ik ben net weer begonnen met de pil. Kreeg ineens vreselijke pms
Nooit eerder last van gehad.
[...]
Ja ik ben net weer begonnen met de pil. Kreeg ineens vreselijke pms
Nooit eerder last van gehad.