Napraattopic deel 39

19-10-2015 12:14 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:Oudblond schreef op 20 oktober 2015 @ 16:56:

Heeft er iemand nog een zakdoek? Snotverkouden en zakdoekjes en tissues zijn op. Pleepapier snuit echt niet lekker.Toevallig wel, ik was net toch bij de drogist voor pleisters .

quote:Fenrir-Greyback schreef op 20 oktober 2015 @ 16:43:

[...]

Nee, het gaat op inschrijfduur. Blijkbaar piept het hier van de mensen die nog langer dan honderd jaar staan ingeschreven .

Nou ja, het leven gaat door. We zoeken vrolijk verder en zo lang we nog niet onder een brug hoeven te slapen is er nou ook weer geen man overboord natuurlijk. Maar het is wel jammer.Soms schrijven mensen zich bij voorbaat al jaaaaren voor ze iets nodig hebben, in. Met de hoop dat als het nodig is, ze meteen aan de beurt zijn.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Oh wat fijn Fenrir! Alleen hangt mijn scherm nu vol snot
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
quote:simbalabimba schreef op 20 oktober 2015 @ 17:01:

[...]

Soms schrijven mensen zich bij voorbaat al jaaaaren voor ze iets nodig hebben, in. Met de hoop dat als het nodig is, ze meteen aan de beurt zijn.Snap ik, en dat is ook hun goed recht natuurlijk. Op de vorige woning waar we op reageerden waren we trouwens derde, dus ik hou goeie hoop hoor.
quote:Fenrir-Greyback schreef op 20 oktober 2015 @ 17:11:

[...]

Snap ik, en dat is ook hun goed recht natuurlijk. Op de vorige woning waar we op reageerden waren we trouwens derde, dus ik hou goeie hoop hoor.

"Mijn" woningverhuurder heeft besloten, dat de verkoop van huurhuizen aan banden wordt gelegd (dat was al niet altijd een even groot succes).

Als ik mijn huis zou willen kopen, kan dat nog t/m 31 december

Nee, ik wil niet.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

Wat jammer, FG. Ik heb te reumatische handjes om dagenlang te duimen maar ik ben wel goed in nazorg. Je zal zien, de volgende is een veel mooier huis en die krijgen jullie dan wel. En dan ben je blij dat je deze niet hebt gekregen. Ik gooi wel wat vleermuizen en vissenogen in mijn heksenketel, dan is dat zo geregeld.

Nel, mijn konijn, is weer gestopt met hoppen. Dus zijn we net weer bij de dierenarts geweest voor prikken steroide en antibiotica. Ze eet, drinkt prima en haar darmen liggen niet stil goddank. Maarja, EC is zo onvoorspelbaar en ze kan er nog steeds aan bezwijken. En als die poten niet meer gaan werken, is het einde verhaal. We gaan nog een week behandelen in the worst case scenario en dan inslapen, maar hopelijk gaat ze over een paar uur weer bewegen. Dat kan. We moeten haar wisselligging geven en steeds wassen. Ondanks alles is ze levendig en zit zich lekker te wassen. En heeft gewoon een vette eetlust zoals altijd. Grrr ik wil haar niet afgeven aan Magere Hein, maar als het moet, dan moet het. De dierenarts vond me eigenwijs maar ik ken veel verhalen over EC en het is niet te voorspellen hoe het afloopt. Niet te snel opgeven maar ook niet te lang doorgaan, vind ik echt lastig. Toch heb ik nog wel wat hoop. Dan maar eigenwijs.
Chiefseattle: Hopen dat Nel even vasthoudend is als jij, dan komt het helemaal goed.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Nou dan ga ik nu maar eens flink duimen, voor Nel. Dat het gewoon een tijdelijke terugval is en dat het daarna klaar is. Met die stomme EC natuurlijk, niet met Nel.

Fen, wat balen van dat huis. Echt jammer. Hier zie je huizen in populaire wijken soms gaan naar mensen die al sinds 1976 ingeschreven staan! Die wonen natuurlijk al heel lang ergens anders, hebben zich in de oertijd wel eens ingeschreven etc. Balen is het wel, ik woon al 16 jaar hier en kom voor populaire woningen ook nog lang niet in aanmerking.
Wat lief! Bedankt voor de duimen! Ze is zo'n schatje, die Nel. Bobby, haar maatje zit onafgebroken bij haar, haar te wassen enzo, snjik, lief.
FG, jammer van het huis!

Duimen nu voor Nel, arm nijn

Sid al nieuws?
quote:Fenrir-Greyback schreef op 20 oktober 2015 @ 16:43:

[...]

Nee, het gaat op inschrijfduur. Blijkbaar piept het hier van de mensen die nog langer dan honderd jaar staan ingeschreven .

Nou ja, het leven gaat door. We zoeken vrolijk verder en zo lang we nog niet onder een brug hoeven te slapen is er nou ook weer geen man overboord natuurlijk. Maar het is wel jammer.Nou da's jammer zeg. Echt jammer.
Je bent zelf een theepot
quote:simbalabimba schreef op 20 oktober 2015 @ 17:01:

[...]

Soms schrijven mensen zich bij voorbaat al jaaaaren voor ze iets nodig hebben, in. Met de hoop dat als het nodig is, ze meteen aan de beurt zijn.Uhhhh, zo gaat het toch tegenwoordig? Woonduur telt.
Je bent zelf een theepot
Jammer FG. Op naar de volgende.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 20 oktober 2015 @ 17:41:

Fen, wat balen van dat huis. Echt jammer. Hier zie je huizen in populaire wijken soms gaan naar mensen die al sinds 1976 ingeschreven staan! Die wonen natuurlijk al heel lang ergens anders, hebben zich in de oertijd wel eens ingeschreven etc. Balen is het wel, ik woon al 16 jaar hier en kom voor populaire woningen ook nog lang niet in aanmerking.Ach, wie weet waar het goed voor is. Eigenlijk willen we helemaal niet speciaal naar dat dorpje, we willen liefst hier in de wijk blijven. We wonen in een hele leuke wijk namelijk, alleen het huis is gewoon kudt en dat huis is dat dorpje was ons echt op het lijf geschreven. Toen man op reageren drukte zat ik al te geinen: zul je net zien dat er over een week hier in de wijk een pracht van een huis beschikbaar komt .
Jeetje jammer Fenrir, maar wel fijn dat ik dit lees. Dochter wordt bijna achttien dus die moet zich ook inschrijven bij de woningbouw. Dan heeft ze vast zeven inschrijfjaren als haar termijn van inwoning hier eindigt. Ik sxhrijf het bij op de lijst van dingen die ik/zij moet regelen voor die tijd,
quote:Fenrir-Greyback schreef op 20 oktober 2015 @ 17:52:

[...]

Ach, wie weet waar het goed voor is. Eigenlijk willen we helemaal niet speciaal naar dat dorpje, we willen liefst hier in de wijk blijven. We wonen in een hele leuke wijk namelijk, alleen het huis is gewoon kudt en dat huis is dat dorpje was ons echt op het lijf geschreven. Toen man op reageren drukte zat ik al te geinen: zul je net zien dat er over een week hier in de wijk een pracht van een huis beschikbaar komt .

Haha, that's the spirit!

Ik woon op zich ook prima hoor, niet bijster inspirerend, maar wel ruim en met een schitterend uitzicht.
Jammer Fen. Hopen dat je snel een nog beter huis vindt. Ik blijf schietgebedjes voor je opzeggen.
He FG balen van het huis zeg! Misschien ligt er wel een mooier en beter huis op jullie te wachten .
Het vivaforum heeft wel een hoop regels waar de werkelijkheid slecht in past. *Feow
quote:SuzanneSuus schreef op 20 oktober 2015 @ 17:47:

[...]

Uhhhh, zo gaat het toch tegenwoordig? Woonduur telt.

Nee, het gaat niet altijd zo. Er zijn ook verhuurders die met een lotingsysteem werken, iedereen gelijke kansen. Dat was tot voor kort hier tenminste nog de methode.

Even nagekeken, is nog steeds zo.

quote:simbalabimba schreef op 20 oktober 2015 @ 18:06:

[...]

Nee, het gaat niet altijd zo. Er zijn ook verhuurders die met een lotingsysteem werken, iedereen gelijke kansen. Dat was tot voor kort hier tenminste nog de methode.

Even nagekeken, is nog steeds zo.Hier werken ze met een combinatie: de meeste woningen worden toegewezen op grond van woonduur en een aantal woningen wordt verloot. Bij de lootwoningen is er inderdaad sprake van gelijke kansen. Helaas staan die lootwoningen tot nu toe slechts in buurten waar ik nog niet begraven wens te liggen, maar dat kan veranderen natuurlijk.
quote:Fenrir-Greyback schreef op 20 oktober 2015 @ 18:17:

[...]

Hier werken ze met een combinatie: de meeste woningen worden toegewezen op grond van woonduur en een aantal woningen wordt verloot. Bij de lootwoningen is er inderdaad sprake van gelijke kansen. Helaas staan die lootwoningen tot nu toe slechts in buurten waar ik nog niet begraven wens te liggen, maar dat kan veranderen natuurlijk.

Zo gaat het bij ons ook en gemiddelde wachtijd van een normaal rijtjeshuis is 15/20 jaar.

Niet te doen dus.
Ik heb trouwens die schoenen binnen. Het zijn pantoffelschoenen, ik kan er op naar China. Ben er heel blij mee.
quote:Cateautje schreef op 20 oktober 2015 @ 18:01:

Jammer Fen. Hopen dat je snel een nog beter huis vindt. Ik blijf schietgebedjes voor je opzeggen. Katoo, heb je gisteren jouw held (Dijkhoff) gezien op ned. 1? Had hij nou glittertjes in zijn baard??????
quote:simbalabimba schreef op 20 oktober 2015 @ 18:06:

[...]

Even nagekeken, is nog steeds zo.Hier gaat het anders, woonduur dus. Al maakt dat soms nog weinig uit.
Je bent zelf een theepot

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven