Napraattopic deel 41

05-11-2015 17:57 3031 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:cochise schreef op 07 november 2015 @ 14:52:

[...]

Dat zeg en vraag ik helemaal niet. En ik praat niet tegen jou maar tegen Dadelduifje.Dit schreef je: Maar goed Dadelduifje, waarom kom je ook nog 's naar de napraat om je mening te verkondigen en iedereen op de kast te jagen? Was het nog niet erg genoeg?

Jij vraagt het idd specifiek aan @dadelduifje.

Dan vraag ik het in 't algemeen: Is het niet de bedoeling dat je hier als forummer mee praat op Napraat als het over jezelf gaat?
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
quote:yasmijn schreef op 07 november 2015 @ 14:56:

[...]

Er is 1 mod die niet zo taalvaardig is. Daar heb ik mijn briljante motto aan te danken

quote:dadelduifje schreef op 07 november 2015 @ 14:53:

[...]

Dat doe ik niet. Ik verdedig alleen mijn mening. Ik kwam binnen op het moment dat Star zei dat ik door de mand viel. Daar reageerde ik op. En dit is nog altijd napraat dus als het over mij gaat wil ik daar ook wel op reageren. Of is dat alleen aan anderen voorbehouden? Logisch toch.Oke, dus het is erg belangrijk voor je je mening te verkondigen. Ik denk dat Grobbekuiken gelijk heeft.
quote:simbalabimba schreef op 07 november 2015 @ 14:57:

[...]

Dit schreef je: Maar goed Dadelduifje, waarom kom je ook nog 's naar de napraat om je mening te verkondigen en iedereen op de kast te jagen? Was het nog niet erg genoeg?

Jij vraagt het idd specifiek aan @dadelduifje.

Dan vraag ik het in 't algemeen: Is het niet de bedoeling dat je hier als forummer mee praat op Napraat als het over jezelf gaat?Joh, zou het mss zo kunnen zijn dat ik oprecht benieuwd was naar het antwoord? Napraat is voor iedereen.
quote:cochise schreef op 07 november 2015 @ 14:58:

[...]

Oke, dus het is erg belangrijk voor je je mening te verkondigen. Ik denk dat Grobbekuiken gelijk heeft.

Angst voor het onbekende, angst voor eigen gevoelens, angst dat kinderen deze gevoelens hebben, angst dat partner deze gevoelens heeft etc. Het draait allemaal om angst.

Maar dadel hoe kun je de vluchtelingen verdedigen want ze kunnen er immers niets aan doen dat ze in deze situatie zitten verdedigen en ondertussen een zelfde groep mensen die daar ook niet voor gekozen hebben en er niets aan kunnen doen op zo een walgelijke manier beschrijven?
Het vivaforum heeft wel een hoop regels waar de werkelijkheid slecht in past. *Feow
quote:cochise schreef op 07 november 2015 @ 14:58:

[...]

Oke, dus het is erg belangrijk voor je je mening te verkondigen. Ik denk dat Grobbekuiken gelijk heeft.Dit is een forum ja. Die hangt aan elkaar van meningen.
quote:cochise schreef op 07 november 2015 @ 14:59:

[...]

Joh, zou het mss zo kunnen zijn dat ik oprecht benieuwd was naar het antwoord? Napraat is voor iedereen.Dat leek mij idd wel de bedoeling ja, maar door jouw vraag juist niet; vandaar.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

quote:simbalabimba schreef op 07 november 2015 @ 15:03:

[...]

Dat leek mij idd wel de bedoeling ja, maar door jouw vraag juist niet; vandaar.Nee dat klopt niet, het komt door jouw interpretatie.
quote:dadelduifje schreef op 07 november 2015 @ 15:03:

[...]

Dit is een forum ja. Die hangt aan elkaar van meningen.Nog maar een keer dan: waar komt die mening dan vandaan? Opvoeding, geloof?

[...]

Dit is een forum ja. Die hangt aan elkaar van meningen.Ondertussen zit Grob nog steeds op haar antwoord te wachten
anoniem_641c6270acdb8 wijzigde dit bericht op 07-11-2015 15:06
Reden: Grob was me weer eens voor.. Scherp ding
% gewijzigd
quote:simbalabimba schreef op 07 november 2015 @ 15:03:

[...]

Dat leek mij idd wel de bedoeling ja, maar door jouw vraag juist niet; vandaar.Inderdaad. Wat kom ik hier doen. Nou wat denk je? Napraten over een topic. Dus Cohise mag er wel een mening over hebben maar ik mag mijn mening of mijzelf niet verdedigen. Heel logisch.
In de goeie ouwe tijd, toen je nog in het ene topic stampende ruzie kon maken en in het andere topic kon lachengierenbrullen, waren de ruzies toen ook zo fundamenteel?

Ik probeer het nu soms wel, iemand ergens een schone lei gunnen. Het lukt me zo slecht.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Tof onderschrift Feow!

[...]

Dit is een forum ja. Die hangt aan elkaar van meningen.Zo is het. Maar sommige meningen kun je niet zomaar verkondigen. Dat vind je zelf namelijk ook in bepaalde andere topics. En helaas voor jou, maar de regels hier worden niet voor jou op maat gesneden.
quote:dadelduifje schreef op 07 november 2015 @ 15:05:

[...]

Inderdaad. Wat kom ik hier doen. Nou wat denk je? Napraten over een topic. Dus Cohise mag er wel een mening over hebben maar ik mag mijn mening of mijzelf niet verdedigen. Heel logisch.Jij leest ook al zo slecht.
quote:Grobbekuiken schreef op 07 november 2015 @ 15:05:

[...]

Nog maar een keer dan: waar komt die mening dan vandaan? Opvoeding, geloof?Opvoeding en voornamelijk geloof. Maar als zou dat niet het geval zijn. Ik als individu sta er gewoon niet voor open of achter. Ik forum nu mobiel maar kom er later ( eventueel) nog op terug.
quote:Mopsie41 schreef op 07 november 2015 @ 15:07:

[...]

Zo is het. Maar sommige meningen kun je niet zomaar verkondigen. Dat vind je zelf namelijk ook in bepaalde andere topics. En helaas voor jou, maar de regels hier worden niet voor jou op maat gesneden.Weer zo een die mij schijnbaar gelezen heeft al die tijd. Ik ken jou ook niet. En als het je zo stoorde waarom heb ik je toen niet gehoord?
quote:Mopsie41 schreef op 07 november 2015 @ 15:07:

[...]

Zo is het. Maar sommige meningen kun je niet zomaar verkondigen. Dat vind je zelf namelijk ook in bepaalde andere topics. En helaas voor jou, maar de regels hier worden niet voor jou op maat gesneden.Was dat niet zij van die roze letters, die ooit kwam met: 'de wereld is niet ingericht naar jóuw comfort'?

[...]

Inderdaad. Wat kom ik hier doen. Nou wat denk je? Napraten over een topic. Dus Cohise mag er wel een mening over hebben maar ik mag mijn mening of mijzelf niet verdedigen. Heel logisch......
quote:dadelduifje schreef op 07 november 2015 @ 15:08:

[...]

Opvoeding en voornamelijk geloof. Maar als zou dat niet het geval zijn. Ik als individu sta er gewoon niet voor open of achter. Ik forum nu mobiel maar kom er later ( eventueel) nog op terug.

Ooit gehoord van heb uw naasten lief en veroordeel hen niet?

*ben wat roestig qua de exacte tekst .
Het vivaforum heeft wel een hoop regels waar de werkelijkheid slecht in past. *Feow
quote:cochise schreef op 07 november 2015 @ 15:05:

[...]

Nee dat klopt niet, het komt door jouw interpretatie.

Mijn interpretatie is gebaseerd op jouw woorden.

N.a.v. mijn interpretatie een vraag daarover aan jou; en die is beantwoord.

[...]

Inderdaad. Wat kom ik hier doen. Nou wat denk je? Napraten over een topic. Dus Cohise mag er wel een mening over hebben maar ik mag mijn mening of mijzelf niet verdedigen. Heel logisch.

Echt elke keer dat jij aangesproken wordt reageer je met 'onzin' en 'hoe kom je daar bij'.

Wel, van mijn mening hoef jij je niets aan te trekken. Maar ik vind het persoonlijk wel erg prettig om hier van anderen die ik hoog heb zitten te lezen dat ook zij jou zien als iemand die negatief opvalt.

En tot nu toe vond ik je akelig discussiëren en regelmatig naar op de man spelen. Maar nu blijkt dat ik ook een fundamenteel verschil met jou heb over menselijkheid en fatsoen. Daarmee ben je voor mij idd wel door de mand gevallen. Ik dacht dat je alleen maar vervelend was, wist nog niet dat je ook graag onfatsoenlijke en discriminerende en in de hoek plaatsende denkbeelden wilde verspreiden onder het mom van vrijheid van meningsuiting.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.

[...]

Opvoeding en voornamelijk geloof. Maar als zou dat niet het geval zijn. Ik als individu sta er gewoon niet voor open of achter. Ik forum nu mobiel maar kom er later ( eventueel) nog op terug.Eerlijk gezegd vraag ik me af of je dat zo kunt stellen. Jouw mening is gekleurd door je geloof. Elke kerk schijnt homoseksualiteit af te keuren en jij bent opgevoed met dat geloof. Hoe kun je dan zeggen, dat jij als individu er niet achter staat? Dat weet je dan dus niet want gekleurd met alles wat je je leven lang al is voorgeschoteld.

[...]

Opvoeding en voornamelijk geloof. Maar als zou dat niet het geval zijn. Ik als individu sta er gewoon niet voor open of achter. Ik forum nu mobiel maar kom er later ( eventueel) nog op terug.

helaas blijken dogma's uit religie vaak nergens op gestoeld. Ook opvoeding kan je dingen leren die niet overeenkomen met de werkelijkheid. De werkelijkheid is dit: er zijn homoseksuelen, die zijn er niet omdat ze daarvoor kiezen, maar omdat ze zo worden geboren. Zij houden van mensen met hetzelfde geslacht. Dat is volstrekt natuurlijk, het gebeurt al sinds de eerste mens op aarde en het gebeurt zelfs bij dieren.

Waar het in essentie om gaat is dat er twee mensen zijn die elkaar liefhebben. Dat kan niet slecht zijn. God die de mens schiep, heeft ook de homo (groot) geschapen.

Het is de mens en de kerk die er problemen van maken. Wie zijn zij om in te gaan tegen de natuur (zo je wilt: God)
quote:Kia-Ora schreef op 07 november 2015 @ 15:11:

[...]

Ooit gehoord van heb uw naasten lief en veroordeel hen niet?

*ben wat roestig qua de exacte tekst .Heb uw naaste lief als uzelf. ... Laten we elkaar daarom niet langer veroordelen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven