Napraattopic deel 43

17-11-2015 09:03 3014 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:EmmaSwan86 schreef op 25 november 2015 @ 14:43:

[...]

Ik heb vaak genieg gehoord niveau2? Wat heb je geleerd dan. Vooral omdat mijn vriend een master heeft en als ik in zijn kringen kom schaam ik me gewoon. Omdat ik over niks kan meepraten.

Jij schaamt voor jezelf dat heeft niets met het netwerk van je vriend te maken tenzij het gewoon vervelende mensen zijn.

En ik stel iemand met niveau 2 ook de vraag wat leer je dan omdat ik geen idee heb wat die opleiding inhoudt. Geldt net zo hard voor een automonteur, geen idee wat ze leren op school. Dat heet interesse, maar als jij je schaamt hoor jij de negatieve klanken van die vraag terwijl in mijn geval ik alleen oprecht benieuwd ben omdat ik het niet weet.
Het vivaforum heeft wel een hoop regels waar de werkelijkheid slecht in past. *Feow
Zou even lekker zijn als je niet meer vanuit je vakgebied of expertise mag of kan reageren hier op het forum.

Ik ben al vaak geholpen door mensen hier met verstand van zaken betreffende uiteenlopende zaken.

Al krijg je maar de weg gewezen naar instanties die je verder kunnen helpen. Dat is juist al zo fijn van het VF.

Het is aan de geadviseerde om de adviezen als richtlijn te gebruiken. Niet perse als wet van Meden en Perzen.

En dan is er wat mij nog een verschil tussen een advies over hoe je de lekkerste aardappelen bakt, je vitrage wit krijgt, je behang strak op de schuine muur en welke hypotheek je moet nemen of hoe te dealen met een eetstoornis.

Prima idee om ook voorzichtig te zijn met financiële adviezen maar tips over waar je heen kunt met je geldvragen moeten gewoon kunnen vind ik.
quote:EmmaSwan86 schreef op 25 november 2015 @ 14:52:

[...]

Ja dat kan maar als ze bij elkaar zijn zijn gaat het over economische zaken en over hun werk.Dat is vervelend ja (en saai, dat ook ), maar daarmee is niet gezegd dat jij met je lagere opleiding niks voorstelt. Anders zou je vriend nu toch ook niet meer je zijn? Die wil Emma, niet Emma-met-minimaal-een-hbo-opleiding, of zie ik dat verkeerd?
quote:Grobbekuiken schreef op 25 november 2015 @ 14:59:

[...]

Dat is vervelend ja (en saai, dat ook ), maar daarmee is niet gezegd dat jij met je lagere opleiding niks voorstelt. Anders zou je vriend nu toch ook niet meer je zijn? Die wil Emma, niet Emma-met-minimaal-een-hbo-opleiding, of zie ik dat verkeerd?Ja zeker
Mijn man kon ook zo heerlijk vertellen over zijn werk, waar hij het over had , daar had ik geen flauw idee van
quote:missie_m schreef op 25 november 2015 @ 14:53:

[...]

Ik heb het gelezen. Ik zeg: geen discriminatie op gronde van afkomst, cultuur, godsdienst, leeftijd, sexuele voorkeur, geslacht, opleiding enz.

Echter op Napraat merk ik sinds ik hier in augustus of september voor de eerste keer kwam alleen maar het misselijkmakende-negeren-zodra-iemand-een-andere-mening-heeft, uitdelen van misselijke sneren naar nieuwelingen/missie M. En vragen ze zich af waarom ik niet aardig terug doe. Zodra er eentje is die iets afwijkt springen jullie d'r met z'n allen bovenop.

Hoe vaak worden forummers hier voor dom versleten alleen omdat ze anders denken?

Schijnheilig-gedoe.

Je stelt je echt aan. Ik heb je alleen gezegd dat je irritant bent om je kleurgebruik en quote gedrag. En ik spreek je aan op dat je niet altijd even aardig doet.

Als je een probleem met mij hebt spreek me aan en zeg geen jullie.

Ik oordeel niet op nieuw zijn (ik ben ook nieuw geweest en met open armen ontvangen, wat doe je dan fout als dat niet zo ís? ) en een andere mening hebben of wat dan ook. Ik oordeel over gedrag en als dat onaardig is mag ik daar best iets over zeggen.
Het vivaforum heeft wel een hoop regels waar de werkelijkheid slecht in past. *Feow
quote:-RoseRed- schreef op 25 november 2015 @ 15:01:

Mijn man kon ook zo heerlijk vertellen over zijn werk, waar hij het over had , daar had ik geen flauw idee vanGhehehe... Herkenbaar. Je zou denken dat je er na al die verhalen wat van opsteekt, maar da's nog niet erg gelukt
quote:Grobbekuiken schreef op 25 november 2015 @ 15:06:

[...]

Ghehehe... Herkenbaar. Je zou denken dat je er na al die verhalen wat van opsteekt, maar da's nog niet erg gelukt En dan hebben ze nog geen eens masters.
Maar goed, EmmaSwan86 had het over dit topic, en ik zie nog steeds niets verkeerd.

Bellen naar veilig thuis
quote:-RoseRed- schreef op 25 november 2015 @ 15:13:

Maar goed, EmmaSwan86 had het over dit topic, en ik zie nog steeds niets verkeerd.

Bellen naar veilig thuisIk gok dat het over de reactie van konijn tegen wikka gaat.
Nee, hier ook geen masters.

Heb dat topic ook gelezen. Ik denk dat gezien hoe lang die to die signalen al opvangt, ze er goed aan heeft gedaan iig haar verhaal te doen en advies te vragen.
Aemateur is je verrassing geslaagd?
quote:EmmaSwan86 schreef op 25 november 2015 @ 14:39:

[...]

Het is bij mij er vaak ingewreven ik ben er maar in blijven hangen. Ik wil ook wel verder studeren.

Alle werk moet gedaan worden. Wat heb je aan een land vol -hoogopgeleide- wetenschappers als je de helft ervan niet nodig hebt en 6 weken moet wachten op een rioolontstopper?

Je moet zoveel mogelijk proberen te doen waar je goed in bent; grote kans dat je dat werk dan nog leuk vindt ook.

Als je iets doet dat je niet bevalt/waar je niet goed in bent, wil dat niet zeggen dat je dan maar verder moet studeren omdat er kans is dat je een 'hoger' beroep wel goed kunt en leuk vindt.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
quote:Kia-Ora schreef op 25 november 2015 @ 15:18:

[...]

Ik gok dat het over de reactie van konijn tegen wikka gaat.

Klopt, ik zie nog steeds niets verkeerd. Maar de een mag wel linken neer zetten over veilig thuis wat niet te controleren is, maar de

ander mag niets over haar beroep neer zetten of verdedigen van EmmaSwan86 want het is haar beroep.
Ze is er weer.

Wanneer baby voor het eerst ergens logeren?
Life is short. Eat dessert first.

[...]

Ik heb vaak genieg gehoord niveau2? Wat heb je geleerd dan. Vooral omdat mijn vriend een master heeft en als ik in zijn kringen kom schaam ik me gewoon. Omdat ik over niks kan meepraten.

En 'zijn kring' kan wellicht niet meepraten over dat waar jij verstand van hebt.

En algemene kennis kun je opdoen via tv, krant, internet, boeken enzo.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
quote:Kia-Ora schreef op 25 november 2015 @ 15:02:

[...]

Je stelt je echt aan. Ik heb je alleen gezegd dat je irritant bent om je kleurgebruik en quote gedrag. En ik spreek je aan op dat je niet altijd even aardig doet.

Als je een probleem met mij hebt spreek me aan en zeg geen jullie.

Ik oordeel niet op nieuw zijn (ik ben ook nieuw geweest en met open armen ontvangen, wat doe je dan fout als dat niet zo ís? ) en een andere mening hebben of wat dan ook. Ik oordeel over gedrag en als dat onaardig is mag ik daar best iets over zeggen.Trouwens nu ik mij herinner was jij diegene die mij vroeg wat mijn opleiding was. En nu zeg je dit vindt ik wel heel erg raar.
quote:Kia-Ora schreef op 25 november 2015 @ 15:18:

Aemateur is je verrassing geslaagd? Ik heb het vandaag verzonden, dus het komt als het goed is morgen aan. En ik hoop dat het aankomt als ik werk/op de vloer sta. Dus morgenavond update! Overigens ruikt nu wel mijn hele huis naar pepernoten
quote:doornroosje9 schreef op 25 november 2015 @ 15:22:

Ze is er weer.

Wanneer baby voor het eerst ergens logeren?D'r nick klopt niet meer.
quote:EmmaSwan86 schreef op 25 november 2015 @ 15:24:

[...]

Trouwens nu ik mij herinner was jij diegene die mij vroeg wat mijn opleiding was. En nu zeg je dit vindt ik wel heel erg raar.Maar wat is er mis met vragen naar iemands opleiding?
quote:simbalabimba schreef op 25 november 2015 @ 15:22:

[...]

En 'zijn kring' kan wellicht niet meepraten over dat waar jij verstand van hebt.

En algemene kennis kun je opdoen via tv, krant, internet, boeken enzo.Gewoon naar Penny kijken van The Big Bang Theory, die weet nooit waar de heren het over hebben.

[...]

Ik heb vaak genieg gehoord niveau2? Wat heb je geleerd dan. Vooral omdat mijn vriend een master heeft en als ik in zijn kringen kom schaam ik me gewoon. Omdat ik over niks kan meepraten.Minder forummen en meer de nrc lezen.
quote:iemand_anders schreef op 25 november 2015 @ 15:29:

[...]

Minder forummen en meer de nrc lezen. Of de financial times
quote:doornroosje9 schreef op 25 november 2015 @ 15:22:

Ze is er weer.

Wanneer baby voor het eerst ergens logeren?Arme man, arme moeder, arm kind
quote:-RoseRed- schreef op 25 november 2015 @ 15:33:

[...]

Arme man, arme moeder, arm kindYep.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven