Napraattopic deel 43

17-11-2015 09:03 3014 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:prada schreef op 18 november 2015 @ 01:03:

Zou ik dan van jou de link mogen Suus?Mijn God zeg, why? Je kleinkind schrijft beter, het is onzin etc.
Je bent zelf een theepot
quote:Dana schreef op 18 november 2015 @ 01:01:

[...]

Ja, dat snap ik.

Maar ik neem aan dat er nog iets zit tussen internettoegang volledig afsluiten en totaal vrije toegang geven?Een x aantal uur per dag of onder begeleiding .
Het vivaforum heeft wel een hoop regels waar de werkelijkheid slecht in past. *Feow
quote:blijfgewoonbianca schreef op 18 november 2015 @ 01:01:

[...]

Mensen gaan niet zo zeer naar een prof omdat de buuf niet wil luisteren, maar omdat de buuf niet geleerd heeft om iets te zeggen wat ook helpt, in zulke gevallen. Laten we nou niet doen alsof het internet en dit forum alleen bezet worden door aardige, invoelende, verstandige mensen.

Met dat laatste ben ik het helemaal eens. Daarom snap ik ook niet goed waarom bijv. Bente hier zo graag wil posten (terwijl ze weet dat ze rottige reacties gaat krijgen zodra ze herkend wordt).

Maar bij je eerste opmerking heb ik wel mijn bedenkingen, eerlijk gezegd.

Even los van het kip-en-ei-aspect, zie ik het wel degelijk als een groot probleem in onze samenleving dat mensen met psychiatrische problemen maar al te vaak in een isolement raken.

Misschien kan de buuf niet iets zeggen wat echt helpt, maar als alle buufs iemand met de nek aankijken, kan je volgens mij op je vingers uitrekenen dat eenzaamheid een heel grote negatieve factor in iemands leven wordt.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
quote:Kia-Ora schreef op 18 november 2015 @ 01:08:

[...]

Een x aantal uur per dag of onder begeleiding .Er komt choco over je heg zo
Je bent zelf een theepot
quote:Dana schreef op 18 november 2015 @ 01:10:

[...]

Met dat laatste ben ik het helemaal eens. Daarom snap ik ook niet goed waarom bijv. Bente hier zo graag wil posten (terwijl ze weet dat ze rottige reacties gaat krijgen zodra ze herkend wordt).

Even los van het kip-en-ei-aspect, zie ik het wel degelijk als een groot probleem in onze samenleving dat mensen met psychiatrische problemen maar al te vaak in een isolement raken.

Misschien kan de buuf niet iets zeggen wat echt helpt, maar als alle buufs iemand met de nek aankijken, kan je volgens mij op je vingers uitrekenen dat eenzaamheid een heel grote negatieve factor in iemands leven wordt.Maar dat zegt bgb toch ook niet. De buuf wil wel luisteren en troosten maar kan niet iets helpends zeggen. Een luisterend oor wordt vaak wel geboden maar iemand bezoekt een professional om de handvatten te krijgen om te leren omgaan met zijn/haar psychische problemen, die problemen waar de buuf hoogstwaarschijnlijk geen idee van heeft wat ze daarmee aan zou moeten.
Het vivaforum heeft wel een hoop regels waar de werkelijkheid slecht in past. *Feow
quote:SuzanneSuus schreef op 18 november 2015 @ 01:12:

[...]

Er komt choco over je heg zoIk heb er een toefje slagroom overheen gespoten.

[...]

Misschien kan de buuf niet iets zeggen wat echt helpt, maar als alle buufs iemand met de nek aankijken, kan je volgens mij op je vingers uitrekenen dat eenzaamheid een heel grote negatieve factor in iemands leven wordt.Is ook wel zo.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Kia-Ora schreef op 18 november 2015 @ 01:06:

[...]

Omdat er soms tenenkrommende adviezen worden gegeven aan to's die in ernstige psychische nood zitten. Of er harde reacties komen die net de emmer doen overlopen. Is het dan niet beter om hen te beschermen en te verwijzen richting een professional? Iemand die ervoor geleerd heeft bepaalde signalen op te vangen, weet wat er wel en niet gezegd kan worden? Mods zijn natuurlijk niet opgeleid tot hulpverlener maar tot Mod .

En uiteindelijk ís het aan de forummer zelf er iets mee te doen. Een ban of speciale afspraken met een forummer worden natuurlijk niet voor niets gegeven/gemaakt. Dat komt niet zomaar uit de lucht vallen.

Dat de adviezen en reacties hier soms tenenkrommend zijn, dat ben ik helemaal met je eens.

Maar of het beleid van de mods niet uit de lucht komt vallen, vraag ik me eerlijk gezegd af.

Misschien wel juist omdat ze niet zijn opgeleid tot hulpverlener maar tot mod, heb ik het gevoel dat ze soms vrij willekeurig besluiten om de een wel en de ander niet toe te laten op dit forum.

Bente deed niemand kwaad, Leon voor zover ik weet ook niet. Er zijn forummers die ver over de schreef gegaan zijn in het verleden en die wel terug mochten komen, al dan niet met afspraken.

Nogmaals, ik begrijp niet goed waarom iemand als Bente terug zou willen komen, gezien de reacties die ze kan verwachten. Maar waarom het niet mag, begrijp ik ook niet goed.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
quote:Dana schreef op 18 november 2015 @ 01:19:

[...]

Bente deed niemand kwaad, .Misschien triggerde ze wel andere mensen om eens fijn hun vinger in hun keel te steken. Dat weet je niet.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

[...]

Dat de adviezen en reacties hier soms tenenkrommend zijn, dat ben ik helemaal met je eens.

Maar of het beleid van de mods niet uit de lucht komt vallen, vraag ik me eerlijk gezegd af.

Misschien wel juist omdat ze niet zijn opgeleid tot hulpverlener maar tot mod, heb ik het gevoel dat ze soms vrij willekeurig besluiten om de een wel en de ander niet toe te laten op dit forum.

Bente deed niemand kwaad, Leon voor zover ik weet ook niet. Er zijn forummers die ver over de schreef gegaan zijn in het verleden en die wel terug mochten komen, al dan niet met afspraken.

Nogmaals, ik begrijp niet goed waarom iemand als Bente terug zou willen komen, gezien de reacties die ze kan verwachten. Maar waarom het niet mag, begrijp ik ook niet goed.Dat zou ik ook niet weten eerlijk gezegd. Ook geen idee welke kennis de Mods hebben of welke opleiding zij genoten hebben. Ik snap sommige keuzes ook niet echt.

[...]

Misschien kan de buuf niet iets zeggen wat echt helpt, maar als alle buufs iemand met de nek aankijken, kan je volgens mij op je vingers uitrekenen dat eenzaamheid een heel grote negatieve factor in iemands leven wordt.

Een buurvrouw, een forum kan idd helpend zijn om niet in een isolement te geraken.

Ik denk alleen wel dat er een groot verschil zit in hoe iemand gebruik maakt van de contacten.

Ik denk dat er op dit forum ook mensen zitten met een psychisch probleem die hier meeschrijven zonder alleen maar aandacht te vragen voor hun probleem. Die schrijven hier voor ontspannning, afleiding, contact of gewoon interesse. Natuurlijk moet er ook ruimte kunnen zijn voor een luisterend oor.

Ik denk alleen wel als het alleen maar luisterend oor gaat worden en gaat neigen naar vastklampen/ claimen aan het contact alleen maar om je probleem te blijven ventileren dat dit geen positief effect meer heeft.

Dan ga je met zijn allen cirkeltjes draaien ( idd het voorbeeld Benthe ) zonder dat daar iets goeds uit voorkomt.

Daar help je iemand met fikse problemen niet mee, hoe graag je dat ook zou willen ( been there)

Op die maníer raakt iemand juist in een isolement, in die zin dat er dan helemaal geen stappen naar hulp gezet gaan worden.
Tja, met het internet all over komen we met zaken in aanraking die we anders niet zouden weten, niet in die essentie althans
Je bent zelf een theepot

[...]

Nogmaals, ik begrijp niet goed waarom iemand als Bente terug zou willen komen, gezien de reacties die ze kan verwachten. Maar waarom het niet mag, begrijp ik ook niet goed.

Of Bente niemand kwaad deed?

hmm...

Ik weet niet Dana, misschien niet bewust maar geen kwaad durf ik toch ook niet te beweren.
quote:Kia-Ora schreef op 18 november 2015 @ 01:15:

[...]

Maar dat zegt bgb toch ook niet. De buuf wil wel luisteren en troosten maar kan niet iets helpends zeggen. Een luisterend oor wordt vaak wel geboden maar iemand bezoekt een professional om de handvatten te krijgen om te leren omgaan met zijn/haar psychische problemen, die problemen waar de buuf hoogstwaarschijnlijk geen idee van heeft wat ze daarmee aan zou moeten.

Grotendeels ben ik het met je eens, alleen denk ik dat luisteren en troosten ook tot op zekere hoogte helpend kunnen zijn. Ik zie het denk ik meer als aanvulling, niet als of-of.

En ik weet ook serieus niet of het wel of niet beter zou zijn om iemand als Bente (of Leon) hier een plek te bieden om te praten over hun problemen op momenten dat een prof niet beschikbaar is. Gezien de negatieve reacties die beiden oproepen heb ik daar enerzijds ook wel mijn twijfels bij. Anderzijds vraag ik me af hoe doordacht het beleid van de mods in dezen is.

Ik vind het ergens gewoon zo triest dat wanneer mensen als ik denken 'nu heb ik echt even behoefte aan een luisterend oor, ik voel me rot, ik ga even kijken of er iemand op vf is', dat wel kan. Terwijl mensen die daar nog veel meer behoefte aan hebben en die niet zoals ik bijvoorbeeld er eigenlijk net zo goed hun snurkende partner een por voor zouden kunnen geven, simpelweg geweerd worden, omdat hun problematiek te ernstig gevonden wordt. 'Wacht maar tot je behandelaars weer aan het werk zijn en tijd voor je hebben' - misschien is het heel verstandig, maar toch vind ik het pijnlijk.
dana wijzigde dit bericht op 18-11-2015 01:52
Reden: Toch even mijn slordige taalgebruik corrigeren ;-)
% gewijzigd
quote:blijfgewoonbianca schreef op 18 november 2015 @ 01:20:

[...]

Misschien triggerde ze wel andere mensen om eens fijn hun vinger in hun keel te steken. Dat weet je niet.

Nee, klopt. Dat weet ik inderdaad niet. Al denk ik dat de vele topics die gaan over hoe je er zogenaamd uit zou moeten zien en hoe/waarom je af zou moeten vallen op dit forum minstens zo triggerend zijn.

Maar dat is een aanname, je hebt gelijk dat ik dat inderdaad niet weet.
Natuurlijk ís dat triest en pijnlijk Dana. Het liefste wil je alle verdriet en ellende digitaal uit iemand knuffelen.

Probleem ís wel dat wij ook niet weten wat er achter de schermen gebeurt. Het kan zijn dat er veel signalen binnen komen dat mensen ernstig getriggert worden Etc.

Daarnaast ís het natuurlijk een wisselwerking die plaats vindt.
Jullie geven me weer een hoop stof tot nadenken, Consuela, Kia en anderen.

Ik zie (teruglezend) trouwens dat mijn taalgebruik erg slordig aan het worden is: signaal voor mezelf dat ik moe ben en naar bed moet.

'k Ga er allemaal nog eens over nadenken. Bedankt voor jullie reacties en alvast een goede nachtrust gewenst.
Goodmurning...
Ach, niemand die even koffie voor je zet, corona? Goeiemurgen. Wat een storm he! Zoek dekking! Onze tuin is half weggewaaid, twee schuttingen om. Hier moest het vluchtelingen tentenkampen snel ontruimd worden en overgebracht naar sporthallen. Ik zat te denken, lijjkt me sowieso wel een idee omdat de winter eraan komt. Wie gaat er nou tenten verwarmen? Dan stook je vooral voor de buitenlucht.
Dank je chief. Lekker bakkie.

En inderdaad. Het waait lekker. Al had ik net erger verwacht vanmorgen. Kon gewoon lekker doorrijden op de snelle weg.

Jij hebt een open verbinding met de buren nu? ;)
Nee hoor, we wonen vrijstaand. Antikraak. Dus het ligt op het bedrijfsterrein en daar ligt het niemand in de weg. Zal wel flink schade zijn, hopelijk komt iedereen veilig en op tijd op het werk maar ik vrees het ergste. Alhoewel, de blaadjes zijn nu vast wel van het spoor gwaaid. Vind het altijd sneu als er weer veel bomen omgaan, helemaal als er iemand door gewond raakt. Dus wees voorzichtig.
Ha, daar was mijn konijn gebleven. Nu snap ik waarom ze altijd zo vroeg wakker zijn.
quote:Sid-returns schreef op 17 november 2015 @ 23:18:

[...]

Als iemand hier zelfmoord aankondigt, medisch advies vraagt of constant een eetstoornis etaleert wordt dat niet getolereerd. Ik zie geen reden waarom iemand zijn of haar psychotische belevingen dan wel voluit mag uitleven hier. Leon wordt daar constant voor geband en die is echt minder in de war.+1
quote:Sid-returns schreef op 17 november 2015 @ 23:18:

[...]

Als iemand hier zelfmoord aankondigt, medisch advies vraagt of constant een eetstoornis etaleert wordt dat niet getolereerd. Ik zie geen reden waarom iemand zijn of haar psychotische belevingen dan wel voluit mag uitleven hier. Leon wordt daar constant voor geband en die is echt minder in de war.+1
Ik ben het ook met Sid eens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven