Napraattopic deel 45

29-11-2015 23:00 3035 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Huh? Zijn toch leuke beesten! Waarom moet jij rekening houden met dat een ander een teckel prettiger vindt?
quote:Grobbekuiken schreef op 02 december 2015 @ 14:31:

Star, dank je.

Ging mij vooral om dat ieder dit soort ellende weer op een andere manier benadert, maar dat er ook veel fout kan gaan, omdat anderen het wel even denken te moeten bepalen.

Rosé, helemáál niks hè, nog geen foto op mijn eigen kamer, bijna ontkennen dat ze ooit bestaan heeft. Dat kun je wat mij betreft niet maken als andere ouder.Dat gaat idd veel en veel te ver..
quote:Solomio schreef op 02 december 2015 @ 14:32:

[...]

Uitgestrooid op het strooiveld bij het crematorium.Da's best definitief Solo en past bjj je, zover ik dat kan beoordelen
Je bent zelf een theepot
Dat vond iemand net in het topic van welke beesten je bang bent.

Ik ben er nog wel even op in gegaan maar tis vergeefse moeite merk ik.
quote:Solomio schreef op 02 december 2015 @ 14:33:

[...]

Wat vreselijk.

Vroeger werden overleden kinderen ook doodgezwegen. Men dacht dat dat beter was, dan vergat je het sneller. Doodgeboren kinderen die niet op het kerkhof mochten worden begraven omdat ze niet gedoopt waren, laast nog wat over gezien
Je bent zelf een theepot
quote:pomona-struik schreef op 02 december 2015 @ 14:44:

Nou, ik moet mezelf schamen omdat ik geen rekening houd met wat anderen vinden met betrekking tot de keuze van mijn hond.

Dus misschien ben ik toch een tokkie met mijn American Bulldog..Laat gaan. D'r touwtje zit scheef.
quote:SuzanneSuus schreef op 02 december 2015 @ 14:52:

[...]

Doodgeboren kinderen die niet op het kerkhof mochten worden begraven omdat ze niet gedoopt waren, laast nog wat over gezienKlopt, mijn kind werd niet in het geboorteregister opgenomen. Belachelijk want ze is wel geboren!
Jezus Pomona, wat een ontkenning, echt onbegrijpelijk
Als ze ook maar een minuut geleefd had wel. Maar ze is levenloos geboren

Maar dat zou het officiële bewijs zijn dat ze heeft bestaan. Dat is ook de reden dat ik haar heb begraven, anders zou ze iets worden uit een ver verleden. En dat mocht niet vond ik.
quote:pomona-struik schreef op 02 december 2015 @ 14:55:

[...]

Klopt, mijn kind werd niet in het geboorteregister opgenomen. Belachelijk want ze is wel geboren!

Blijkbaar gaat het om levendgeborenen?

Dat dingetje is er ook op een grens van 24 (?)weken bij geboorte, dan mag het niet begraven worden
Je bent zelf een theepot
Nooit bij stilgestaan dat het voor de wet zo werkt

Voor jou is er nu nog iets tastbaars voor je dochter, ik kan me voorstellen dat dat prettig is.
Zoiets zal het zijn maar ik vond het belachelijk! Ik heb haar in mijn buik voelen bewegen. En ik moest gewoon bevallen. Maar dat telt niet zeiden ze.
Bizar eigenlijk!

Heb er al meer over gehoord.
Mijn kinderen werden tegelijk geboren (tweeling): het ene kindje leefde, het andere kindje niet.

Officieel heb ik dus maar 1 kind verloren.
If something didn't work the first time, start getting used to that feeling.
Week 10 van de Extremely Demotivational Calendar
Nu ik dit lees, snap ik mijn moeder ineens een stuk beter.
Mijn ouders zijn ook nooit meer dezelfde geworden. Nu zal het wel schelen dat zij al ouder waren toen ze hun eerste kind verloren (halverwege de 60 en 70) en als je ouder wordt ben je minder veerkrachtig. Na hun 3e waren ze gewoon lamgeslagen.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Yay, ik vond een ei!
quote:pomona-struik schreef op 02 december 2015 @ 15:15:

Zoiets zal het zijn maar ik vond het belachelijk! Ik heb haar in mijn buik voelen bewegen. En ik moest gewoon bevallen. Maar dat telt niet zeiden ze.Dat begrijp ik ook nooit. Dat je gewoon moet bevallen. Als je dat zelf wil ok. Maar dat we in 2015 nog niks hebben uitgevonden om zoveel pijn te moeten lijden terwijl het al zo verdrietig is snap ik echt niet.
mijn kind was al helemaal af, ze woog 2800 gram.

Ik kreeg gewoon wee-en opwekkers en pijnstilling. De bevalling duurde 3 uur.

Ik denk dat er geen andere manier was.

Ik heb nog heel lang gewacht of ik gehuil hoorde.
Wat een verdriet hier allemaal
I like being a mess. It's who I am.
quote:pomona-struik schreef op 02 december 2015 @ 16:52:

mijn kind was al helemaal af, ze woog 2800 gram.

Ik kreeg gewoon wee-en opwekkers en pijnstilling. De bevalling duurde 3 uur.

Ik denk dat er geen andere manier was.

Ik heb nog heel lang gewacht of ik gehuil hoorde.Hartverscheurend.
Dot haar ban is omgezet in een weekban.
quote:Moiren_ schreef op 02 december 2015 @ 16:56:

Dot haar ban is omgezet in een weekban.terecht denk ik.
quote:pomona-struik schreef op 02 december 2015 @ 14:55:

[...]

Klopt, mijn kind werd niet in het geboorteregister opgenomen. Belachelijk want ze is wel geboren!

Het oudste kind van mijn ouders leefde bij de geboorte en heeft daarna nog een paar uur geleefd. Het is gelijk bij de geboorte weggehaald. Mijn ouders hebben het nooit gezien, er is niet eens gevraagd of ze het zelf wilden begraven. Dus ook dat is niet gebeurd.

Mijn vader heeft wel aangifte moeten doen. Heel bizar, een kind als geboren en gestorven aangeven, maar het nooit gezien hebben.
quote:pomona-struik schreef op 02 december 2015 @ 16:59:

[...]

terecht denk ik.Zeker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven