Napraattopic deel 83

22-05-2017 22:06 3023 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Maar als je het vergelijkt met keramisch? Want dat bevalt mij prima. Of hebben jullie daar geen ervaring mee, alleen met gas?
.
Ana_Isabel_ schreef:
06-06-2017 16:49
Nèt niet?
Nee; wel rete-handig en zo, maar toch net niet. Wat ook weer niet héél erg is.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
impala schreef:
06-06-2017 16:51
Maar als je het vergelijkt met keramisch? Want dat bevalt mij prima. Of hebben jullie daar geen ervaring mee, alleen met gas?
ik heb gewoon niets met die cijfertjes en die tiptoetsen; onhandig ook als je hand nat of vet is.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
impala schreef:
06-06-2017 16:51
Ik vind inductie fijner dan keramisch, ik heb op alledrie gekookt.
blijfgewoonbianca schreef:
06-06-2017 16:53
ik heb gewoon niets met die cijfertjes en die tiptoetsen; onhandig ook als je hand nat of vet is.
Ja dat schijnt bij sommige merken idd een probleem te zijn, de bediening met natte handen.
Ik heb wel een plaat gekozen met bediening per pit/zone. Niet dat je eerst een zone moet selecteren, want dat lijkt me pás echt onhandig als iets aan het aanbranden is.
.
Fee-de-Goede schreef:
06-06-2017 16:54
Ik vind inductie fijner dan keramisch, ik heb op alledrie gekookt.
Fijn !
.
impala schreef:
06-06-2017 16:39
.

Wat werkt er niet goed op dan?
Ik ga binnenkort over op inductie. Heb nu keramisch, en daar ben ik snel aan gewend geraakt.
Gas is heel fijn, maar ik haat het schoonmaken van de plaat en de pitten zó erg dat ik nooit meer terug wil.
Van keramisch naar inductie lijkt me weer een stap vooruit.
Als je echt heel heet wilt wokken, dan vind ik gas fijner. Plus dat heel gevoelige koks moeite zouden kunnen hebben met het feit dat inductie niet traploos is.
vrouwjagersma schreef:
06-06-2017 16:57
Als je echt heel heet wilt wokken, dan vind ik gas fijner. Plus dat heel gevoelige koks moeite zouden kunnen hebben met het feit dat inductie niet traploos is.
Heet wokken is op een gewone gaspit ook lastig. Ik denk dat mijn inductieplaat straks heter wordt (nou ja, de pan dan) dan een gewone gaspit, ook daar heb ik op gelet. En ik heb er ook een gekozen met veel (tussen)standen zodat je idd goed kunt doseren.
Het vergt wel een hele studie, een goede inductieplaat vinden. Heel veel verschillen. Wat dat betreft is gas óók makkelijker ;-)
.
Ik ben er verder heel blij mee, maar dat is vooral omdat ik op zonne-energie kook. Dat is een fijn gevoel.
06-06-2017 16:53
Dit! Die toetsen luisteren nooit naar mij.
Liever gas, dan zie ik ook wat ik doe.
:| ik ben gewoon een wandelende milieuramp met een print die mijn maatje 37 vér overstijgt.

maar ik rook niet. En ik rook ook...

En als ik hierboven raar schreef dan komt dat door die zwarte vivabalk in mijn reageervenster waardoor ik niks zie.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
MoirenPhae schreef:
06-06-2017 17:06
Dit! Die toetsen luisteren nooit naar mij.
Liever gas, dan zie ik ook wat ik doe.
Precies dit.
Gas! In mijn vorige huis had ik keramisch, nooit aan gewend geraakt, de soep kon niet zacht genoeg trekken en het draadjesvlees ook niet. Wat was ik blij dat we gingen verhuizen en we een nieuwe keuken kochten.
Heb een 6 pitsfornuis met een vette wokbrander en 2 ovens, een grote en een kleinere.
Ik wil nooit meer terug naar keramisch of inductie.
yasmijn schreef:
06-06-2017 17:31

Heb een 6 pitsfornuis met een vette wokbrander en 2 ovens, een grote en een kleinere.
Dat is mijn droom :love:
yasmijn schreef:
06-06-2017 17:31
Gas! In mijn vorige huis had ik keramisch, nooit aan gewend geraakt, de soep kon niet zacht genoeg trekken en het draadjesvlees ook niet. Wat was ik blij dat we gingen verhuizen en we een nieuwe keuken kochten.
Ik heb ook een gasfornuis. Ik ben niet anders gewend. Inductie of keramisch lijkt mij niks. Een wokbrander heb ik helaas niet. Wel gaat mijn fornuis automatisch aan als ik een knop van het fornuis omdraai. Reuze handig vind ik.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
charlottew88 schreef:
06-06-2017 17:46
Ik heb ook een gasfornuis. Ik ben niet anders gewend. Inductie of keramisch lijkt mij niks. Een wokbrander heb ik helaas niet. Wel gaat mijn fornuis automatisch aan als ik een knop van het fornuis omdraai. Reuze handig vind ik.
Dat heb ik ook, echt heel fijn idd.
06-06-2017 16:43
ze leest heel veel, heel vaak verkeerd anders. En blijft er vervolgens in hangen.
Ja inderdaad. Ik vraag mij af of ze irl ook zo is. Iemand zegt iets zij interpreteerd het verkeerd en blijft er vervolgens in hangen.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Keramisch is ook niet geweldig inderdaad omdat de fijn-afstemming en het verplichte anticiperen erg lastig is.

Maar inductie is dan wat mij betreft wel ideaal. Ik kan me niet voorstellen dat je daar niet heel snel aan gewend bent. Ik zal gas nooit missen wat dat betreft. Ik heb een hekel aan die stomme rekjes waar je pannen op staan te wankelen en die schoonmaakprocedure elke keer. Helemaal als je zo'n grote 5-pitter hebt met wokbrander enzo; ook als je maar 1 pit gebruikt om een iets te bakken zit toch je hele fornuis weer onder de vetspetters. Vanwege dat zou ik zelfs nog de voorkeur geven aan keramisch boven gas, maar ik zou altijd voor inductie kiezen als ik een nieuwe keuken/kookplaat zou moeten aanschaffen. Het verschil in plezier is veel groter dan het verschil in prijs.
Ik dacht ook dat overal het gas al verdwijnen zou tegenwoordig maar het nieuwbouw appartement dat we op het oog hebben krijgt gewoon nog een gas aansluiting. Raar vind ik dat.
Maar ik kook nu op gas en hiervoor op inductie en vind er niet zoveel verschil in zitten, het reageert beide erg direct.
Fee-de-Goede schreef:
06-06-2017 10:09
Nee?
Je voelt de behoefte niet om op commando die reactie in dat topic zo te lezen en dan te linken aan iets anders in een ander topic. En dat dan weer te vergelijken met een mening van vorig jaar? En dat dan weer te gaan vergelijken en linken aan een andere forummer die vandaag in de pijler kinderen wat heeft getikt over weer een ander onderwerp?

Je excelsheet wel goed bijhoudend daarnaast natuurlijk.

Dat vind iedereen toch heel normaal en leuk?
:HA:
shifty schreef:
06-06-2017 17:58
Keramisch is ook niet geweldig inderdaad omdat de fijn-afstemming en het verplichte anticiperen erg lastig is.

Maar inductie is dan wat mij betreft wel ideaal. Ik kan me niet voorstellen dat je daar niet heel snel aan gewend bent. Ik zal gas nooit missen wat dat betreft. Ik heb een hekel aan die stomme rekjes waar je pannen op staan te wankelen en die schoonmaakprocedure elke keer. Helemaal als je zo'n grote 5-pitter hebt met wokbrander enzo; ook als je maar 1 pit gebruikt om een iets te bakken zit toch je hele fornuis weer onder de vetspetters. Vanwege dat zou ik zelfs nog de voorkeur geven aan keramisch boven gas, maar ik zou altijd voor inductie kiezen als ik een nieuwe keuken/kookplaat zou moeten aanschaffen. Het verschil in plezier is veel groter dan het verschil in prijs.
Mijn werkster maakt het ding schoon ;-D
Ik heb het idee dat er weer veel neptopics zijn. Ik roep niet direct trollen maar nep. Gewoon voor reacties.
Geschreven uit dezelfde hand als jullie begrijpen wat ik bedoel. Bizar hoe erg schrijfstijlen op elkaar lijken. :A:
Lijkt erg op Mijn Geheim.
En allemaal net lid.
vrouwjagersma schreef:
06-06-2017 15:25
MissieM: ik zou graag wensen dat je me uitlegt hoe je er in vredesnaam bijkomt dat jij iets vervelends over homo's zou zeggen volgens mij.
Ik vrees dat hier sprake is van toe-eigening, want ik heb jouw naam niet genoemd, noch op enige wijze aan jou gerefereerd. Het is wellicht een vervelende constatering, maar ik heb het eigenlijk best wel vaak niet over jou. En jouw compleet uit het lucht gegrepen interpretatie van mijn post is enkel een bevestiging van deze keuze. Het lijkt me erg vervelend om je telkens onheus bejegend te voelen omdat je de dingen anders leest. Ik vind het in ieder geval erg vervelend om op deze wijze beschuldigd te worden.

Achhh dan is het een misverstand dat ik dacht dat je antwoord gaf op de reactie van Ana.Ik vond het al vreemd wat je allemaal schreef over je afhaalChinees en "nasi verketteren" terwijl...als ik me niet vergis.... je wel eens iets schreef over rode bietjes en boerenkool (wat in dat topic ook nergens op sloeg) maar 'dat' accepteer ik van je. Je wilt dat ik uitleg hoe ik dit zou kunnen denken? Oké. Het gaat hier nu toch over "culinair genot"

Ana_Isabel_ schreef:
06-06-2017 11:11
............................................. Zo is er altijd veel te doen om een dame die hier in blauw schrijft.
Ik begrijp nog steeds niet wat ze nou doet wat zo verkeerd is.
Dit is dus zo'n voorbeeld van situaties die persoonlijk worden voor mensen en eerlijk gezegd kom je niet meer zo snel van een bepaalde ( negatieve ) status af, als je die eenmaal hebt.
......................................................................
:sherlock:
vrouwjagersma schreef:
06-06-2017 11:32
Ik vind het nogal iets anders als het verschil in mening met een forummer betrekking heeft op de kwaliteit van afhaalchinees als culinair genot of op normen en waarden, .............................................
missie_m wijzigde dit bericht op 06-06-2017 19:39
19.72% gewijzigd
LOEP ME MAAR aub.
Puss hoe gaat het met de kittens? Groeien ze goed?
yasmijn schreef:
06-06-2017 19:30
Ik heb het idee dat er weer veel neptopics zijn. Ik roep niet direct trollen maar nep. Gewoon voor reacties.
Geschreven uit dezelfde hand als jullie begrijpen wat ik bedoel. Bizar hoe erg schrijfstijlen op elkaar lijken. :A:
Lijkt erg op Mijn Geheim.
En allemaal net lid.
Waar?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven