Napraattopic deel 84

09-06-2017 23:45 3073 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Ginerva schreef:
16-06-2017 09:53
Nou ik vind het echt ranzig :sick:
Ik ook en ben zelf niet zo smetvrezerig aangelegd.
Please please ander onderwerp!!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
tbl1966 schreef:
16-06-2017 09:40
Oh, die is leuk. Heb ik pas nog gelezen, voor de tigste keer :lol: Pit, Lenie, Mia, Dot (Kaka) en nuffige Ella.
Ella is een spook. Krijg elke keer zin om haar te slaan.
Ja enig boek idd.

Nouschi, volgende keer gewoon de boeken met handschoenen lezen.
Nouschi schreef:
16-06-2017 10:05
Please please ander onderwerp!!

Booooooring.
Mamavaneenwondertje97 schreef:
15-06-2017 21:34
Ik niet.

Eerlijk is eerlijk, als je zo'n naam kiest dan moet je er denk ik ook een beetje begrip voor hebben dat andere mensen over hun eerste walgneigingen heen moeten stappen om je vervolgens met open vizier en neutrale blik tegemoet te treden.

Je bent vast heel aardig; ik heb je tenminste nog niks onaardigs zien zeggen (maar dat zegt dan ook weer niet zo veel want ik zie heel veel dingen niet). En voel je volledig vrij om van alles van mijn naam en beoordelingsvermogen van namen te vinden.
Nu ben ik nieuwsgierig geworden naar het boek waar jullie het over hebben. Ga eens googlen.
Leekje schreef:
16-06-2017 09:35
Een zomerzotheid.
Dat boek hoort gewoon in iedere boekenkast te staan.
You're not the same person you were a year ago. Now you're even worse.
Week 14 van de Extremely Demotivational Calendar
tbl1966 schreef:
16-06-2017 09:40
Oh, die is leuk. Heb ik pas nog gelezen, voor de tigste keer :lol: Pit, Lenie, Mia, Dot (Kaka) en nuffige Ella.
Ik ook. En heb de dames en heren (leeftijd) vergeleken met mijn kinderen. :-o
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Solomio schreef:
16-06-2017 10:16
Inderdaad, net als de andere boeken van Cissy van Marxveldt :cheer:
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
tbl1966 schreef:
16-06-2017 09:04
Ik vind gewoon dat je van sommige nummers af moet blijven, 'The Sound of Silence' is zo'n nummer.

Ik vind dat niet eigenlijk. Ik heb best pareltje van covers van iconische nummers voorbij horen komen.
Natuurlijk hebben sommige nummers in een bepaalde uitvoering een soort iconische status waar je zorgvuldig bij moet bedenken of je er goed aan doet om een Justin Bieber uitvoering van Mister blue sky moet maken. Maar anderzijds wordt ik soms echt verrast hoe knap iemand een nummer zich eigen heeft gemaakt juist als het in een andere versie al iconisch was. Dat afdoen als nutteloos omdat er al een iconische versie van is zou ik erg jammer vinden.

Een voorbeeld is het queen-nummer wat George Michael live gezongen heeft (op een queen/Freddy-tribute).
Of het nummer van Elvis door Junky XL.
shifty schreef:
16-06-2017 10:33
Ik vind dat niet eigenlijk. Ik heb best pareltje van covers van iconische nummers voorbij horen komen.
Natuurlijk hebben sommige nummers in een bepaalde uitvoering een soort iconische status waar je zorgvuldig bij moet bedenken of je er goed aan doet om een Justin Bieber uitvoering van Mister blue sky moet maken. Maar anderzijds wordt ik soms echt verrast hoe knap iemand een nummer zich eigen heeft gemaakt juist als het in een andere versie al iconisch was. Dat afdoen als nutteloos omdat er al een iconische versie van is zou ik erg jammer vinden.

Een voorbeeld is het queen-nummer wat George Michael live gezongen heeft (op een queen/Freddy-tribute).

Beast of burden door Bette Midler.
Dinges van Adèle.
Wat van hoeheetie was.
Bob Dylan.
Adèle deed het beter.

Maar goed, ik hield erg van S&G en hun geluid.
shifty schreef:

Ik vind alle covers van Bob Dylan nummers beter dan het origineel. Die man kan schrijven, maar niet zingen. Heel goed voorbeeld: Just like a woman door Stevie Nicks. Alsof het voor haar geschreven is.
.
Over Dylan gesproken, hij is alweer beschuldigd van plagiaat. En heeft zijn Nobelprijs weer ingeleverd.
https://www.nrc.nl/nieuws/2017/06/14/bo ... r-a1562943
.
shifty schreef:

Maar daar noem je ook wat, dat is ook een hele mooie cover, maar het werd geen geheel andere stijl. En George had een dijk van een stem en charisma, net als Freddie. Maar deze versie van SoS (niet van ABBA ;) ) doet, in mijn ogen, geen recht aan dat mooie liedje.
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
Star schreef:
16-06-2017 10:39
Beast of burden door Bette Midler.

Uhuh!

Nothing compares 2u - Sinead/prince
Knocking on heavens door - Bob Dylan/Guns&Rozes
Ik vind The Sound of Silence een pedant liedje. "Hear my words that I might teach you" Ik las ooit eens dat als Frasier Crane (dit is een oude verwijzing, maar goed bejaarden alom hier) een liedje geschreven zou hebben, dan dit liedje.
Er zitten wel briljante zinnen in.

Maar het gaat alweer over iets anders. Ik ben traag vandaag.
vrouwjagersma schreef:
16-06-2017 11:06
Ik vind The Sound of Silence een pedant liedje. "Hear my words that I might teach you" Ik las ooit eens dat als Frasier Crane (dit is een oude verwijzing, maar goed bejaarden alom hier) een liedje geschreven zou hebben, dan dit liedje.

Vind de tekst zo op fragmenten uit de Bijbel lijken...
impala schreef:
16-06-2017 10:56
Ik vind alle covers van Bob Dylan nummers beter dan het origineel. Die man kan schrijven, maar niet zingen. Heel goed voorbeeld: Just like a woman door Stevie Nicks. Alsof het voor haar geschreven is.

Ik ben het hier eigenlijk wel mee eens .. ik vind 'm heerlijk als songwriter maar een kraai van een zanger.
In sommige liedjes komt dat dan weer wel tot z'n recht (subterranean homesick blues).
En van sommige nummers is het gewoon wachten op een goeie cover denk ik.
Enkele pareltjes van ome Bob : Wallflower en Bear Mountain Picnic :applause:
vrouwjagersma schreef:
16-06-2017 11:06

S&G zijn ook pedante, elitaire mannetjes.
In al hun nummers.
Dus dat klopt.
Toch vind ik dat ze prachtige dingen maakten.
Vooral G volgens mij. S valt wel mee, zeker de laatste jaren. Dat nummer met Rhianna en Kanye :heart:
.
impala schreef:
16-06-2017 11:19
Vooral G volgens mij. S valt wel mee, zeker de laatste jaren. Dat nummer met Rhianna en Kanye :heart:
Is een leuk liedje. Maar Paul Simon kon ik er niet in ontdekken.
En weer eentje van Prince in een betere uitvoering (sorry IC ;-))

https://www.youtube.com/watch?v=OZOrIHeEN3s
Solomio schreef:
16-06-2017 10:16
Heb net 'Joop ter Heul' besteld.
Deze had ik nog niet gelezen.
Ben benieuwd.
simbalabimba schreef:
16-06-2017 10:25
Ik ook. En heb de dames en heren (leeftijd) vergeleken met mijn kinderen. :-o
Verschil he?
Tijdsbestek van pak 'em beet 100 jaar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven