Napraattopic deel 84
vrijdag 9 juni 2017 om 23:45
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
vrijdag 16 juni 2017 om 10:10
vrijdag 16 juni 2017 om 10:14
Eerlijk is eerlijk, als je zo'n naam kiest dan moet je er denk ik ook een beetje begrip voor hebben dat andere mensen over hun eerste walgneigingen heen moeten stappen om je vervolgens met open vizier en neutrale blik tegemoet te treden.
Je bent vast heel aardig; ik heb je tenminste nog niks onaardigs zien zeggen (maar dat zegt dan ook weer niet zo veel want ik zie heel veel dingen niet). En voel je volledig vrij om van alles van mijn naam en beoordelingsvermogen van namen te vinden.
vrijdag 16 juni 2017 om 10:25
Ik ook. En heb de dames en heren (leeftijd) vergeleken met mijn kinderen.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
vrijdag 16 juni 2017 om 10:27
vrijdag 16 juni 2017 om 10:33
Ik vind dat niet eigenlijk. Ik heb best pareltje van covers van iconische nummers voorbij horen komen.
Natuurlijk hebben sommige nummers in een bepaalde uitvoering een soort iconische status waar je zorgvuldig bij moet bedenken of je er goed aan doet om een Justin Bieber uitvoering van Mister blue sky moet maken. Maar anderzijds wordt ik soms echt verrast hoe knap iemand een nummer zich eigen heeft gemaakt juist als het in een andere versie al iconisch was. Dat afdoen als nutteloos omdat er al een iconische versie van is zou ik erg jammer vinden.
Een voorbeeld is het queen-nummer wat George Michael live gezongen heeft (op een queen/Freddy-tribute).
Of het nummer van Elvis door Junky XL.
vrijdag 16 juni 2017 om 10:39
shifty schreef: ↑16-06-2017 10:33Ik vind dat niet eigenlijk. Ik heb best pareltje van covers van iconische nummers voorbij horen komen.
Natuurlijk hebben sommige nummers in een bepaalde uitvoering een soort iconische status waar je zorgvuldig bij moet bedenken of je er goed aan doet om een Justin Bieber uitvoering van Mister blue sky moet maken. Maar anderzijds wordt ik soms echt verrast hoe knap iemand een nummer zich eigen heeft gemaakt juist als het in een andere versie al iconisch was. Dat afdoen als nutteloos omdat er al een iconische versie van is zou ik erg jammer vinden.
Een voorbeeld is het queen-nummer wat George Michael live gezongen heeft (op een queen/Freddy-tribute).
Beast of burden door Bette Midler.
vrijdag 16 juni 2017 om 10:56
Ik vind alle covers van Bob Dylan nummers beter dan het origineel. Die man kan schrijven, maar niet zingen. Heel goed voorbeeld: Just like a woman door Stevie Nicks. Alsof het voor haar geschreven is.shifty schreef: ↑16-06-2017 10:33Ik vind dat niet eigenlijk. Ik heb best pareltje van covers van iconische nummers voorbij horen komen.
.
vrijdag 16 juni 2017 om 10:59
Over Dylan gesproken, hij is alweer beschuldigd van plagiaat. En heeft zijn Nobelprijs weer ingeleverd.
https://www.nrc.nl/nieuws/2017/06/14/bo ... r-a1562943
https://www.nrc.nl/nieuws/2017/06/14/bo ... r-a1562943
.
vrijdag 16 juni 2017 om 10:59
Maar daar noem je ook wat, dat is ook een hele mooie cover, maar het werd geen geheel andere stijl. En George had een dijk van een stem en charisma, net als Freddie. Maar deze versie van SoS (niet van ABBAshifty schreef: ↑16-06-2017 10:33Ik vind dat niet eigenlijk. Ik heb best pareltje van covers van iconische nummers voorbij horen komen.
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
vrijdag 16 juni 2017 om 11:06
Ik vind The Sound of Silence een pedant liedje. "Hear my words that I might teach you" Ik las ooit eens dat als Frasier Crane (dit is een oude verwijzing, maar goed bejaarden alom hier) een liedje geschreven zou hebben, dan dit liedje.
Er zitten wel briljante zinnen in.
Maar het gaat alweer over iets anders. Ik ben traag vandaag.
vrijdag 16 juni 2017 om 11:11
Vind de tekst zo op fragmenten uit de Bijbel lijken...vrouwjagersma schreef: ↑16-06-2017 11:06Ik vind The Sound of Silence een pedant liedje. "Hear my words that I might teach you" Ik las ooit eens dat als Frasier Crane (dit is een oude verwijzing, maar goed bejaarden alom hier) een liedje geschreven zou hebben, dan dit liedje.
vrijdag 16 juni 2017 om 11:12
Ik ben het hier eigenlijk wel mee eens .. ik vind 'm heerlijk als songwriter maar een kraai van een zanger.
In sommige liedjes komt dat dan weer wel tot z'n recht (subterranean homesick blues).
En van sommige nummers is het gewoon wachten op een goeie cover denk ik.
Enkele pareltjes van ome Bob : Wallflower en Bear Mountain Picnic
vrijdag 16 juni 2017 om 11:15
S&G zijn ook pedante, elitaire mannetjes.vrouwjagersma schreef: ↑16-06-2017 11:06Ik vind The Sound of Silence een pedant liedje. "Hear my words that I might teach you" Ik las ooit eens dat als Frasier Crane (dit is een oude verwijzing, maar goed bejaarden alom hier) een liedje geschreven zou hebben, dan dit liedje.
In al hun nummers.
Dus dat klopt.
Toch vind ik dat ze prachtige dingen maakten.
vrijdag 16 juni 2017 om 11:25
En weer eentje van Prince in een betere uitvoering (sorry IC 
https://www.youtube.com/watch?v=OZOrIHeEN3s
https://www.youtube.com/watch?v=OZOrIHeEN3s
vrijdag 16 juni 2017 om 11:26
Verschil he?simbalabimba schreef: ↑16-06-2017 10:25Ik ook. En heb de dames en heren (leeftijd) vergeleken met mijn kinderen.![]()
Tijdsbestek van pak 'em beet 100 jaar