Napraattopic deel 86

24-06-2017 13:02 3296 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Solomio schreef:
29-06-2017 09:38
Groepsdynamiek is een ingewikkeld proces, dat blijkt maar weer.
En niet voor 1 uitleg vatbaar.
Waar komt de missie-fanclub ineens vandaan?
Ik ben van de anti treiter club en of het nou missie is of om een ander gaat. Dit gaat veel te ver.
Solomio schreef:
Groepsdynamiek is een ingewikkeld proces, dat blijkt maar weer.
En niet voor 1 uitleg vatbaar.
Waar komt de missie-fanclub ineens vandaan?
Steeds meer mensen worden er spuugziek van.
Ik ben blij dat die ook eens hun mond open (durven te) doen.
impala wijzigde dit bericht op 29-06-2017 09:44
0.32% gewijzigd
.
alinea schreef:
29-06-2017 09:39
Ah meelopers mogge

Jaaaa daar hebben we die ook weer een keer :yes:
sjansje schreef:
29-06-2017 09:30
Dus iemand die buitengesloten en uitgekotst word heeft dat toch echt aan zichzelf te danken?
Fijn om te weten.
Maar wat als het je kind, partner of jezelf overkomt? Gewoon, omdat diegene net iets anders is dan de massa?
Praat je het dan nog steeds goed?
Allemachtig wat een gejank weer. Wat denk jij nou, dat het allemaal nergens op gebaseerd is. Dat er gedacht wordt, we gaan eens even iemand het leven zuur maken?
Heeft geen drol te maken met 'net even iets anders zijn dan de massa'. Hoe krijg je het je toetsenbord uit: stel dat het je kind of partner overkomt, really???
Als je dat denkt, heb je dus een serieus beoordelingsvermogen probleem.
Dan heb je werkelijk geen idee.
alinea schreef:
29-06-2017 09:39
Ah meelopers mogge
Is het weer zo ver?
BridgetteDubois schreef:
29-06-2017 09:40
Je hebt promotie gekregen. Van hielenlikker naar meeloper. Gefeliciteerd!
Ik zie niks geks eigenlijk. Als iemand zich asociaal gedraagt dan is het toch niet raar als die persoon niet heel hartelijk ontvangen wordt? Dan kan je wel hopen op het spontaan ontstaan van een soort algemene gemeenschappelijke vergevingsgezindheid voor die ene die niet helemaal lekker is, maar dat lijkt me best veel gevraagd. Het is maar gewoon een forum.

Van mij mag je best iemand 'adopteren' alleen vanwege de reden dat die persoon niet helemaal mee kan, maar het omdraaien en iemand die zich tegen iedereen afzet tot slachtoffer bombarderen is dan weer wat anders.
Solomio schreef:
29-06-2017 09:33
Begrijpend lezen is zo lastig.
Ik zeg niet dat uitgekotst worden je eigen schuld is. Ik zeg dat dat in missies geval haar eigen schuld is.
En het is geen gevolg van het feit dat ze anders is dan de massa, al is het natuurlijk prettiger om dat te denken, dan kun je jezelf tenminste nog een beetje verheven voelen, maar het is een gevolg van haar eigen negatieve (forum)gedrag.
Dus doordat jij vind dat het haar eigen schuld is, en omdat jij vind dat ze negatief forumt kun je het voor jezelf verantwoorden dat je precies hetzelfde doet.
Duidelijk.
De blokkeerknop. Ik kan het niet vaak genoeg zeggen. Gebruik hem. Als ik een bepaalde forummer herhaaldelijk niet prettig vind posten, en ik heb al een paar keer op m'n handen gezeten dan blokkeer ik diegene. Zóveel rustiger, en beter voor m'n bloeddruk ook nog.
The owls are not what they seem
vrouwjagersma schreef:
Dit dus.

Ik scheld niemand uit. Toch ben ik maandenlang achtervolgd door Missie. Waar waren de koene ridders van het goede fatsoen toen? Waar waren jullie toen berichten gequote werden met alleen maar een rofl-smiley eronder, of een misselijk figuurtje? En ik ben een volwassen vrouw, dus ik red me prima alleen. Maar het zou, wanneer je echt zo oprecht geïnteresseerd bent in net gedrag, wel prettig zijn als je iedereen terecht wijst.
Toch hebben de koene ridders van het goede fatsoen wel een beetje een punt. Wat jij beschrijft, is reteirritant. Dat vooropgesteld. Maar één losgeslagen forummer tegenover je hebben is anders dan wat hier gisteravond gebeurde; daar zat ook de schoolpleindynamiek 'kijk ons eens even lekker allemaal samen één gemeenschappelijke vijand hebben.' bij. Dat gaat trouwens niet speciaal over jouw posts.
Dat maakt nogal uit, een eenling tegenover je hebben of zo'n basisschoolkudde. Los van het kinderachtige gedrag van missie: sommige posts die gisteren langskwamen ware loepzuivere voorbeelden van pesten.
vrouwjagersma schreef:
Dit dus.

Ik scheld niemand uit. Toch ben ik maandenlang achtervolgd door Missie. Waar waren de koene ridders van het goede fatsoen toen? Waar waren jullie toen berichten gequote werden met alleen maar een rofl-smiley eronder, of een misselijk figuurtje? En ik ben een volwassen vrouw, dus ik red me prima alleen. Maar het zou, wanneer je echt zo oprecht geïnteresseerd bent in net gedrag, wel prettig zijn als je iedereen terecht wijst.
Klinkt ook super heftig als dat zo is naar dan nog kun je kiezen om iemand onder de negeer te zetten en zelf fatsoenlijk te blijven ipv avond aan avond iemand door het slijk halen op een forum toch?
Dat ben zijn ze toch ook moedwillig akelig bezig.
MoirenPhae een ban voor op de man? :whut:
alinea schreef:
29-06-2017 09:47
Klinkt ook super heftig als dat zo is naar dan nog kun je kiezen om iemand onder de negeer te zetten en zelf fatsoenlijk te blijven ipv avond aan avond iemand door het slijk halen op een forum toch?
Dat ben zijn ze toch ook moedwillig akelig bezig.
Ik haal niemand door het slijk. Een paar dagen geleden heb ik Missie gevraagd wat het precies is, wat ze tegen me heeft. Ik moet nog antwoord krijgen. Negeren is inderdaad de beste weg, maar ik vind het heel lastig om niet te reageren op litanieën over hoe gemeen de anderen zijn, gezien de voorgeschiedenis.
BridgetteDubois schreef:
29-06-2017 09:40
Ja niet voor niks dat je die vaker hebt gehoord :lightbulb:
vrouwjagersma schreef:
29-06-2017 09:49
Ik haal niemand door het slijk. Een paar dagen geleden heb ik Missie gevraagd wat het precies is, wat ze tegen me heeft. Ik moet nog antwoord krijgen. Negeren is inderdaad de beste weg, maar ik vind het heel lastig om niet te reageren op litanieën over hoe gemeen de anderen zijn, gezien de voorgeschiedenis.
Ik had het over degenen die dat gisteravond wel deden die je verdedigde. Met ach maar missie is ook niet leuk
LadyL0101 schreef:
29-06-2017 09:55
Ik vond jou ook zeer beleefd tegen Missie en ik snap oprecht niet wat haar probleem met jou is. Maar dat antwoord ga je niet krijgen, dat heb ik in elk geval al lang opgegeven. Dus ze staat onder de negeer bij mij. Als meer mensen dat doen, gaat ze ook niet zoveel reactie krijgen. Veel rustiger voor iedereen.
Dit advies is overigens puur eigenbelang, want ik zie nog veel teveel kwoots naar mijn zin :biggrin:
Dit!
vrouwjagersma schreef:
29-06-2017 09:49
Ik vond jou ook zeer beleefd tegen Missie en ik snap oprecht niet wat haar probleem met jou is. Maar dat antwoord ga je niet krijgen, dat heb ik in elk geval al lang opgegeven. Dus ze staat onder de negeer bij mij. Als meer mensen dat doen, gaat ze ook niet zoveel reactie krijgen. Veel rustiger voor iedereen.
Dit advies is overigens puur eigenbelang, want ik zie nog veel teveel kwoots naar mijn zin :biggrin:
The owls are not what they seem
Ana_Isabel_ schreef:
29-06-2017 08:13
Echt... sommige opmerkingen hier... omdat je een forummer niet mag. Maar wel jezelf op de borst kloppen, want je discrimineert niet.
Maak daar maar van: want ik stuur geen dreigmails vol racistische praat en grove scheldwoorden aan mensen met een andere mening (en nee, daarvoor heeft de afz echt niet bepaald sorry gezegd mocht iemand dat nog denken, integendeel). En ik geef degene die dat wel doet ook geen kushandjes en bloemetjes mee bij vertrek. Oh ja, en ik staf niet en naai anderen geen bannen aan.

Kennelijk is dat een heel bijzondere kwaliteit waar ik inderdaad enorm trots op mag zijn. Want dat andere is kennelijk tegenwoordig normaal, gezien het gemak waarmee o.a. jij het allemaal goedpraat.

Weet je, ik ben het ook spuugzat om er nog maar iets over te typen, ik ga ook echt proberen om het nu niet meer te doen. Maar de blindheid waarmee mensen als jij in die Calimero-act trappen, daar kan ik werkelijk niet over uit.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
LadyL0101 schreef:
29-06-2017 09:55
Dit, please dit! Niet meer quoten, niet meer over hebben!
Ik zal me er ook aan houden. Lezen en quoten deed ik sowieso al niet meer, maar zal het er ook niet meer over hebben.
Eze schreef:
29-06-2017 09:46
Toch hebben de koene ridders van het goede fatsoen wel een beetje een punt. Wat jij beschrijft, is reteirritant. Dat vooropgesteld. Maar één losgeslagen forummer tegenover je hebben is anders dan wat hier gisteravond gebeurde; daar zat ook de schoolpleindynamiek 'kijk ons eens even lekker allemaal samen één gemeenschappelijke vijand hebben.' bij. Dat gaat trouwens niet speciaal over jouw posts.
Dat maakt nogal uit, een eenling tegenover je hebben of zo'n basisschoolkudde. Los van het kinderachtige gedrag van missie: sommige posts die gisteren langskwamen ware loepzuivere voorbeelden van pesten.
:sherlock:

Dat is inderdaad rete-irritant omdat het gelogen is. Ik heb een paar weken geleden één nee-knik-smilie onder haar post geplaatst toen zij schreef dat ze het zelfde was als Impala (over sterrenbeeld en en dierenriem). Verder heb ik een of twee keren uitleg aan haar willen geven, maar dan begint ze uit het niets over nassie of aardappelen. En die stiekeme "mooi-verpakte" verdachtmakingen telkens weer Daarom reageer ik bewust niet op haar. Jammer dat we nog niet kunnen loepen, hopelijk komt dat gauw terug, want dan kun je zien dat ik op veel forummers bewust NIET reageer terwijl ik niemand onder de negeerknop heb. Zo reageer ik ook NOOIT op solemio die het midden in de nacht jammer vond dat ze "de sensaassie" had gemist.
LOEP ME MAAR aub.
Worden jullie dit nou nooit een keertje moe? Dat gebekvecht met elkaar?
alinea schreef:
29-06-2017 09:50
Ja niet voor niks dat je die vaker hebt gehoord :lightbulb:

Aha dus als het iets tegen bijvoorbeeld mij is, dan is het niet zo gek. Maar als er door meerderen hetzelfde commentaar is op missie is dat onterecht? Op die manier dus.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 29-06-2017 10:46
Reden: provoceren
98.68% gewijzigd
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 29-06-2017 10:48
Reden: 'quote' verwijderd en provoceren
97.92% gewijzigd
alinea schreef:
29-06-2017 10:09
[...]
Dit is ook pesterig ipv gewoon antwoord te geven op haar vraag.
het gaat bij jou ook al niet anders dus..
moderatorviva wijzigde dit bericht op 29-06-2017 10:48
Reden: 'quote' verwijderd
35.59% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven