Napraattopic deel 86

24-06-2017 13:02 3296 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
_Marana_ schreef:
27-06-2017 09:25
Een poosje terug postte iemand op Viev ergens een verslagje over. Dat verslag stond letterlijk ook op een andere site. Via die site heb ik degene die dat verslag schreef wel eens ontmoet. Ik vond het eigenlijk best lastig dat ik nu weet dat wie die forummer is, terwijl die forummer dat niet van mij weet. Het voelt voor mij haast alsof ik ook moet zeggen wat mijn nick hier is. Terwijl ik dat niet wil. Herkennen jullie dat?
Stel dat je nichtje hier iets post over bijv haar ouders, en jij herkent dat verhaal omdat jij je oom en tante ook goed kent, zou jij dan ook het gevoel hebben dat je je nichtje moet vertellen dat je haar hier herkent hebt?
Ik heb een keer een juf van de school van mijn kinderen herkend, die hier informatie over gezondheidsproblemen deelde waarvan ze waarschijnlijk niet wilde dat die op het hele schoolplein bekend was. Toen heb ik een nieuwe nick aangemaakt om haar te waarschuwen dat ze niet zo anoniem was als ze dacht. Dat had ook onder mijn eigen toenmalige nick gekund,maar ik zat er zelf ook niet zo op te wachten dat zij wist wie ik was. Persoonlijk vertellen kon niet, want ze zat ziek thuis.
eze wijzigde dit bericht op 27-06-2017 10:06
2.42% gewijzigd
-bambi- schreef:
27-06-2017 09:53
Hier ook hoor - mijn heerlijke Cheers-vrouwen (we zijn met 14). Zien elkaar regelmatig en appen letterlijk iedere dag. Luf it.

Bij besloten groepen loop je overigens het risico dat alles wat je daar privé hebt gedeeld bij jouw vertrek uit die groep/forum - om watvoor reden dan ook- ook te lezen is voor nieuwe leden van die groep. En dat is enorm zuur kan ik je melden want daar kom je pas achter als het te laat is.
Daar had ik nog nooit over nagedacht. Bedenk ik me nu pas. Maar dan nog is het de vraag of iemand dat zo interessant vindt dat hij/zij dat allemaal na gaat lezen.
Kunnen jullie niet een topic over de gevaren van Facebook openen en daar verder lullen ZONDER namen vsn forummers te noemen?
Star* schreef:
27-06-2017 09:51
Het.
Gaat.
Je.
Geen.
Hol.
Aan,

Alsjeblieft. Mijn mening.
Gelukkig, je bent er weer.
orkenflow schreef:
27-06-2017 09:51
Pyromaden?
Bij deze ingevoerd in het dagelijks vocabulaire. Dank u.
Falathiel schreef:
27-06-2017 10:06
Kunnen jullie niet een topic over de gevaren van Facebook openen en daar verder lullen ZONDER namen vsn forummers te noemen?
Das wel een goeie.
MissJodiF schreef:
Daar had ik nog nooit over nagedacht. Bedenk ik me nu pas. Maar dan nog is het de vraag of iemand dat zo interessant vindt dat hij/zij dat allemaal na gaat lezen.
Soms wel, kennelijk. Ik ben een keer weggegaan uit een groep waar ik teveel berichten had om ze allemaal weg te halen. Toen heb ik hier en daar wat berichten geedit om mezelf in elk geval minder herkenbaar te maken. De grootste aanpassing was een complete zwangerschap die ik erbij verzonnen had. Later vroeg iemand met wie ik nog wel contact had hoe dat nou zat.
yasmijn schreef:
27-06-2017 10:10
Das wel een goeie.
Alleen beseffen volwassen vrouwen wel wat de gevaren zijn. En welk risico ze zelf willen lopen. Das allemaal persoonlijk. De één deelt alles en de ander alle suffe dingen.

Dus in feite is een FB gevaren topic wel wat overbodig.
Falathiel schreef:
Dit. En kunnen we dan hier weer gewoon napraten? Alsjeblieft zeg.
The owls are not what they seem
Yas?
_Marana_ schreef:
27-06-2017 09:46
Ja maar ze is dan dus niet meer anoniem. Jij hebt haar herkend, dus weg anonimiteit.

Waarom die veroordelende vraag?
Eze schreef:
27-06-2017 10:03
Ik heb een keer een juf van de school van mijn kinderen herkend, die hier informatie over gezondheidsproblemen deelde waarvan ze waarschijnlijk niet wilde dat die op het hele schoolplein bekend was. Toen heb ik een nieuwe nick aangemaakt om haar te waarschuwen dat ze niet zo anoniem was als ze dacht. Dat had ook onder mijn eigen toenmalige nick gekund,maar ik zat er zelf ook niet zo op te wachten dat zij wist wie ik was. Persoonlijk vertellen kon niet, want ze zat ziek thuis.
Ook een goed idee inderdaad, even een tijdelijke nick maken. Dit is echt een goed voorbeeld van teveel herkenbare info delen op dit openbare forum. Er zijn echt genoeg forummers die dat allemaal niet beseffen.
Geldt hier een bijzondere definitie van het woord 'napraten'? Eentje waar bepaalde onderwerpen wèl, en andere niet onder vallen?
Graag dan een richtlijn: hoe lang, waarover en met wie. Anders wordt het zo'n willekeur lijkt het te veel op het moderatiebeleid.
O en Moedertje Aarde; een mening is iets anders dan speculeren.

Dus dit: omdat ik meerdere meningen wilde horen waarom nu juist op dit moment diegene kozen voor op anoniem te gaan is gelul in de ruimte.
_Marana_ schreef:
27-06-2017 10:30
Ook een goed idee inderdaad, even een tijdelijke nick maken. Dit is echt een goed voorbeeld van teveel herkenbare info delen op dit openbare forum. Er zijn echt genoeg forummers die dat allemaal niet beseffen.
Ja juf.
Yasmijn, jouw antwoord verbaast me echt heel erg. Hoezo ga je natuurlijk niet vertellen aan iemand dat je haar herkent hebt, omdat ze het anoniem doet? Waarom is het zo raar dat ik daar over twijfel? Vind je het dan ook belachelijk wat nu al 3 anderen antwoorden, dat ze irl of met een tijdelijke nick zouden zeggen dat ze haar herkent hebben?
MarindaH schreef:
27-06-2017 08:32
Tering, 24 uur verder. Het gaat ook wel ver hoor, de feiten zijn alweer verdraaid. Hoe ridicuul ik de situatie ook vind, je kan niet zeggen dat Impala prive-info heeft opgelepeld, daar is toch echt wel meer voor nodig. "Pietje heeft FB" is echt geen prive-info.
Hoe groot de kwestie daarna is geworden, is werkelijk absurd. Ik zou een nieuw napraattopic openen.
Precies,
Juist door omstanders is het een supergroot iets geworden. Als mensen al niet nieuwsgierig waren, werden ze het vanzelf wel. Ze hebben desbetreffende forummer zelf op die manier onder een vergrootglas gelegd.
orkenflow schreef:
27-06-2017 10:32
Geldt hier een bijzondere definitie van het woord 'napraten'? Eentje waar bepaalde onderwerpen wèl, en andere niet onder vallen?
Graag dan een richtlijn: hoe lang, waarover en met wie. Anders wordt het zo'n willekeur lijkt het te veel op het moderatiebeleid.
Nee tuurlijk niet. Naar dit is nu een onderwerp geworden waar eigenlijk te lang over wordt doorgepraat dat er dingen bij worden gehaald die niet hoeven. Er zijn forummers door op anoniem gegaan en steeds wanneer het klaar lijkt te zijn begint er weer eentje waardoor het vuur weer helemaal oplaait.

Persoonlijk vind ik dit nu een afgerond onderwerp in dit topic.
Het gaat over privé info delen (forum/fb/besloten groepen), niet over de kwestie van gisteren.

Vind het wel interessant namelijk. Heb tijdje terug een topic geopend op Actueel, over FB en hoe al jouw NAW-gegevens ongevraagd en zonder jouw akkoord worden gedeeld met 3e partijen, geheel tegen NL privacywetgeving in. Was ook interessant, een aantal vond mij nogal naïef en alu-hoedje etc. Mijn melding over deze vage FB-praktijken aan Autoriteit Persoonsgegevens werd echter heel serieus genomen. Onlangs nog iets over in het nieuws geweest zelfs.
Hoe werkt dat eigenlijk in de praktijk? Vrienden met elkaar worden op Facebook via dit forum?
Is het dan zo dat men het heel goed met elkaar kan vinden op het forum en besluiten om elkaar in real life te onmoeten en zo bevriend raken? Of wordt er dan heel veel prive naar elkaar gepost waarbij je uiteindelijk elkaars echte namen gaat geven zodat je ook buiten het forum om kunt praten met elkaar?
Gaat het zo?
Tering zeg, is er ergens iets in het drinkwater gelekt ofzo?
O_O
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
-bambi- schreef:
27-06-2017 10:56
Het gaat over privé info delen (forum/fb/besloten groepen), niet over de kwestie van gisteren.

Vind het wel interessant namelijk. Heb tijdje terug een topic geopend op Actueel, over FB en hoe al jouw NAW-gegevens ongevraagd en zonder jouw akkoord worden gedeeld met 3e partijen, geheel tegen NL privacywetgeving in. Was ook interessant, een aantal vond mij nogal naïef en alu-hoedje etc. Mijn melding over deze vage FB-praktijken aan Autoriteit Persoonsgegevens werd echter heel serieus genomen. Onlangs nog iets over in het nieuws geweest zelfs.
Nav een post ergens hier op het forum heb ik ook een artikel gelezen over waar je mee akkoord gaat als je Tinder installeert, en Happn is nog erger zelfs.
https://www.consumentenbond.nl/internet ... acy-leugen
https://www.consumentenbond.nl/nieuws/2 ... gebruikers
(maar goed nu ga ik wel offtopic)
Baudolino schreef:
27-06-2017 11:00
Hoe werkt dat eigenlijk in de praktijk? Vrienden met elkaar worden op Facebook via dit forum?
Is het dan zo dat men het heel goed met elkaar kan vinden op het forum en besluiten om elkaar in real life te onmoeten en zo bevriend raken? Of wordt er dan heel veel prive naar elkaar gepost waarbij je uiteindelijk elkaars echte namen gaat geven zodat je ook buiten het forum om kunt praten met elkaar?
Gaat het zo?
Wat maakt het uit?
Baudolino schreef:
27-06-2017 11:00
Gaat het zo?
Dat kan en ik kan nog wel 1000 manieren bedenken hoe mensen uiteindelijk tot facebook contact komen.
Nee, vaak vanuit een klik ontstaat er een besloten groep, zodat je daar met elkaar toch iets meer privé kunt kletsen. En als je dan toch al wat vrijer wordt in wat je deelt is de stap naar FB zo gemaakt. Vaak gewoon omdat dat ook echt kan, je nieuwsgierig bent naar elkaar enzo. En dat is eigenlijk heel erg leuk, heb er zelf tenminste alleen maar positieve ervaringen mee. Gelukkig zijn er nog steeds meer normale mensen dan gekkies maar ja, je kunt er zomaar tegenaan lopen natuurlijk.. :-D
AeonOfWinter schreef:
27-06-2017 11:05
Tering zeg, is er ergens iets in het drinkwater gelekt ofzo?
O_O
:lightbulb: Dat moet het zijn! ;-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven