Napraattopic deel 86

24-06-2017 13:02 3296 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
yasmijn schreef:
27-06-2017 11:34
In den beginne was het forum nog klein en dan ken je bijna iedereen. Dus dan is de stap naar mailen (ver voor hyves, FB en app) met gelijkgestemden zo gemaakt en ontstaat er een vriendschap.
Snap ik!
Star* schreef:
27-06-2017 11:34
Nou zeg, zal je nog een keer iets vragen :'(
Jij bent de uitzondering poppedop!
Ana_Isabel_ schreef:
27-06-2017 11:39
Jullie kunnen zeggen wat jullie willen, maar verhalenverteller heeft nij nu op het puntje van mijn stoel.
Wie is dat?
Baudolino schreef:
27-06-2017 11:40
Moet ook bij je passen denk ik. Ik kan me er niets bij voorstellen omdat ik daar in eerste instantie ook veel te schuchter voor ben om mij bijvoorbeeld voor een meet aan te melden. Niets voor mij.
Vandaar dat ik wel een beetje verbaasd was. Maar snap het wel hoor, dat het gebeurd.
O, ik dacht ook dat dat niets voor mij was hoor. Ik ben ontzettend graag alleen en had absoluut geen behoefte om mensen te leren kennen. Ik ben van mening veranderd. ;-D
Life is short. Eat dessert first.
Ana_Isabel_ schreef:
27-06-2017 11:39
Jullie kunnen zeggen wat jullie willen, maar verhalenverteller heeft nij nu op het puntje van mijn stoel.
Wie?
Eze schreef:
27-06-2017 11:25
Waar slaat die vergelijking nou op?

Met je laatste alinea ben ik het trouwens niet eens, maar dat zal geen verrassing zijn.

Die vergelijking is het gluren. Even kijken wat die ander doet, met wie die praat, kijken of ik wel de juiste rij heb om degene te ontwijken. Net zo'n nieuwsgierig gluurgedrag in mijn optiek.

Wat betreft de laatste alinea:
Ik denk wat dat betreft heel simpel: verwachtingen zijn de voorloper van de teleurstelling. In dit geval vind ik het al helemaal zinloos om deze verwachting te hebben. Hier schrijven 1000-en (??, geen idee hoeveel schrijvers er zijn), daarnaast zijn er nog tig-tallen meelezers. En de een ziet dit als morele plicht en de ander niet. Zoveel mensen met zo veel verschillende meningen en verwachtingen. Pfff, ik wil niet eens aan alle verwachtingen van anderen voldoen. De enige verwachtingen die ik hier in acht neem zijn de regels (al zijn de opstellers hiervan niet zo goed in het hanteren en aansturen op basis van die regels) en de regels die ik mezelf opleg.

Dus ik verwacht dat alles wat ik hier schrijf tegen me gebruikt kan worden. Toch schrijf ik hier mee. Ik weet dat als ik hier iets neerzet dat het op het www staat.
Ik en alleen ik ben verantwoordelijk voor datgene dat ik hier schrijf. Als iemand mij herkent, dan is dat zo. Deze persoon is op geen enkele manier verplicht om dat aan mij te melden. Hoeft voor mij ook niet. En als die persoon het wel prettig vindt om het te melden, dan staat het vrij om dat te doen.
-bambi- schreef:
27-06-2017 11:42
Jij bent de uitzondering poppedop!

Poppedop :rofl: Lang niet gehoord.
doornroosje9 schreef:
27-06-2017 11:43
O, ik dacht ook dat dat niets voor mij was hoor. Ik ben ontzettend graag alleen en had absoluut geen behoefte om mensen te leren kennen. Ik ben van mening veranderd. ;-D
Alsof je iets anders had durven zeggen :proud:
Elfje112 schreef:
27-06-2017 11:48
Alsof je iets anders had durven zeggen :proud:
:proud:
Elf, je hebt een PB.
doornroosje9 schreef:
27-06-2017 11:52
Elf, je hebt een PB.
Gezien en eentje terug.
GenieInABottle schreef:
27-06-2017 11:47
Die vergelijking is het gluren. Even kijken wat die ander doet, met wie die praat, kijken of ik wel de juiste rij heb om degene te ontwijken. Net zo'n nieuwsgierig gluurgedrag in mijn optiek.

Wat betreft de laatste alinea:
Ik denk wat dat betreft heel simpel: verwachtingen zijn de voorloper van de teleurstelling. In dit geval vind ik het al helemaal zinloos om deze verwachting te hebben. Hier schrijven 1000-en (??, geen idee hoeveel schrijvers er zijn), daarnaast zijn er nog tig-tallen meelezers. En de een ziet dit als morele plicht en de ander niet. Zoveel mensen met zo veel verschillende meningen en verwachtingen. Pfff, ik wil niet eens aan alle verwachtingen van anderen voldoen. De enige verwachtingen die ik hier in acht neem zijn de regels (al zijn de opstellers hiervan niet zo goed in het hanteren en aansturen op basis van die regels) en de regels die ik mezelf opleg.

Dus ik verwacht dat alles wat ik hier schrijf tegen me gebruikt kan worden. Toch schrijf ik hier mee. Ik weet dat als ik hier iets neerzet dat het op het www staat.
Ik en alleen ik ben verantwoordelijk voor datgene dat ik hier schrijf. Als iemand mij herkent, dan is dat zo. Deze persoon is op geen enkele manier verplicht om dat aan mij te melden. Hoeft voor mij ook niet. En als die persoon het wel prettig vindt om het te melden, dan staat het vrij om dat te doen.
Je gluursituaties vind ik echt onvergelijkbaar. Dan weet je met wie iemand praat. Boeiend. Zo me heel erg verbazen als de betrokkene zich er druk om maakt dat jij dat weet. Maar een schooljuf die ziek thuis zit met gênante klachten is een ander verhaal. Op zich is het inderdaad aan de juf om daar op te letten, maar ik vind het niet chic om haar er niet op te wijzen als ze daarin een inschattingsfout maakt.
En wat je opmerking over andere forummers betreft: als ik haar herken, kunnen anderen die het wel leuk vinden daar op het schoolplein een boom over op te zetten dat inderdaad ook. Reden te meer om te waarschuwen.
Renaissance_ schreef:
27-06-2017 09:38
Ik was voorheen altijd heel goed op de hoogte van nickwissels, zeker van mensen die ik graag mag hier of die ik vaak tegenkom. Nu loop ik achter, want ik weet niet wie Ginerva voorheen was en Knuffelheks en zo zijn er nog een paar die ik volgens mij wel "ken", maar nu niet herken.

Op faceboek heb ik ook verschillende mensen van hier, vind ik echt geen probleem want dat zijn voor mij allemaal ok mensen. En ik ken een stel mensen van hier prive, heb hier vrienden gemaakt. Dat vind ik echt tof.

Jammer dat er nu vaste (fijne!!) forummers op anoniem zijn gegaan, ik hoop dat ze weer terug komen. :lips:
Dit is echt mijn eerste nick ;-D
Eze schreef:
27-06-2017 12:15
Je gluursituaties vind ik echt onvergelijkbaar. Dan weet je met wie iemand praat. Boeiend. Zo me heel erg verbazen als de betrokkene zich er druk om maakt dat jij dat weet. Maar een schooljuf die ziek thuis zit met gênante klachten is een ander verhaal. Op zich is het inderdaad aan de juf om daar op te letten, maar ik vind het niet chic om haar er niet op te wijzen als ze daarin een inschattingsfout maakt.
En wat je opmerking over andere forummers betreft: als ik haar herken, kunnen anderen die het wel leuk vinden daar op het schoolplein een boom over op te zetten dat inderdaad ook. Reden te meer om te waarschuwen.
En hier zie je het al. Wij zijn het oneens, dus waarom zou je nu van mij verwachten dat ik aan jouw verwachtingen ga voldoen?
Dat jij de gluursituatie onvergelijkbaar vindt, dat kan. Het gaat erom dat iedereen andere morele waarden heeft, dat iedereen andere verwachtingen heeft en iedereen een andere invulling aan etiquette geeft. Dat jij het niet chic vindt, dat kan. Een ander vindt het niet chic om haar erop te attenderen, een ander vindt het jufs eigen verantwoordelijkheid en doet het daarom niet, en weer een ander doet het wel, om weet ik welke redenen. En dan heb ik het nog niet gehad over de minst geweldige redenen: nl. wel of niet vertellen om er zelf beter van te worden.

Dus wat jouw redenen zijn, die zijn helemaal prima. Net als een ander andere redenen heeft om het wel of niet te doen. Feit is dat er maar 1 iemand is voor de woorden en het verhaal an sich, en dat is degene die het opschrijft.

Voor mij is dit niet anders dan de kwestie "mijn beste vriendin gaat vreemd, moet ik het haar man vertellen?". Accepteren dat ikzelf verantwoordelijk ben voor mijn acties en dus ook de eventuele gevolgen maakt mijn leven een stuk makkelijker dan verwachtingen aan anderen te hebben die zich daar waarschijnlijk helemaal niets vanaan trekken. :)
Ik noem geen naam, maar wat een naaistreek lees ik weer, zeg.

En gloeiendegloeiende dat er niks met dat actuueltopic is gedaan.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
blijfgewoonbianca schreef:
27-06-2017 13:56

Gek gek bedoel je? Vreselijk idd.
Star* schreef:
27-06-2017 11:48
Poppedop :rofl: Lang niet gehoord.
Je hebt er een ster bij.

https://youtu.be/DKRM--MyBks Ein Stern

Playbackt hij nou? Ach, Ik ben toch meer voor onderstaande muziek:

https://youtu.be/YHH1jFfDXAQ
LOEP ME MAAR aub.
:rofl: God wat een fout linkje.
27-06-2017 13:56

Ik had niets anders verwacht eerlijk gezegd. Mijn verbazing zou groot zijn geweest als er wel wat gedaan was.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
charlottew88 schreef:
27-06-2017 14:04
Ik had niets anders verwacht eerlijk gezegd. Mijn verbazing zou groot zijn geweest als er wel wat gedaan was.
Maar is toch TE erg, dat we dat gewoon vinden ? Hoe lang is dat nou geleden, dat FV die ban kreeg ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
GenieInABottle schreef:
27-06-2017 12:29
En hier zie je het al. Wij zijn het oneens, dus waarom zou je nu van mij verwachten dat ik aan jouw verwachtingen ga voldoen?
Dat jij de gluursituatie onvergelijkbaar vindt, dat kan. Het gaat erom dat iedereen andere morele waarden heeft, dat iedereen andere verwachtingen heeft en iedereen een andere invulling aan etiquette geeft. Dat jij het niet chic vindt, dat kan. Een ander vindt het niet chic om haar erop te attenderen, een ander vindt het jufs eigen verantwoordelijkheid en doet het daarom niet, en weer een ander doet het wel, om weet ik welke redenen. En dan heb ik het nog niet gehad over de minst geweldige redenen: nl. wel of niet vertellen om er zelf beter van te worden.

Dus wat jouw redenen zijn, die zijn helemaal prima. Net als een ander andere redenen heeft om het wel of niet te doen. Feit is dat er maar 1 iemand is voor de woorden en het verhaal an sich, en dat is degene die het opschrijft.

Voor mij is dit niet anders dan de kwestie "mijn beste vriendin gaat vreemd, moet ik het haar man vertellen?". Accepteren dat ikzelf verantwoordelijk ben voor mijn acties en dus ook de eventuele gevolgen maakt mijn leven een stuk makkelijker dan verwachtingen aan anderen te hebben die zich daar waarschijnlijk helemaal niets vanaan trekken. :)
Jij legt een ander impliciet jouw verwachtingen op.
doornroosje9 schreef:
27-06-2017 11:43
Nou zit jij natuurlijk wel bij de crème de la crème van Viva hè, dat scheelt.
Live in the here and now, because your future doesn't look bright.
Week 8 van de Extremely Demotivational Calendar
Solomio schreef:
27-06-2017 14:15
Nou zit jij natuurlijk wel bij de crème de la crème van Viva hè, dat scheelt.
Je zelfvertrouwen heeft er niet onder geleden, zie ik. :hihi:
27-06-2017 14:09
Maar is toch TE erg, dat we dat gewoon vinden ? Hoe lang is dat nou geleden, dat FV die ban kreeg ?
Dat was denk ik begin mei, want Viva gaf toen het boek van Anouscha Nzume weg vanwege Bevrijdingsdag. Haar uitgever heeft toen namelijk nog contact met Viva gehad omdat ze enerzijds wel haar boek weggaven, maar anderzijds op hun forum racistische uitlatingen over haar publiceerden. Naar wat ik begrepen heb is destijds ook aan hen toegezegd dat ze bezig waren met maatregelen tegen racisme. Dat is ook aan mij toegezegd.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
27-06-2017 14:19
Dat was denk ik begin mei, want Viva gaf toen het boek van Anouscha Nzume weg vanwege Bevrijdingsdag. Haar uitgever heeft toen namelijk nog contact met Viva gehad omdat ze enerzijds wel haar boek weggaven, maar anderzijds op hun forum racistische uitlatingen over haar publiceerden. Naar wat ik begrepen heb is destijds ook aan hen toegezegd dat ze bezig waren met maatregelen tegen racisme. Dat is ook aan mij toegezegd.
En vervolgens is er nietsssss mee gebeurd, weet je nog?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven