Napraattopic deel 89

26-07-2017 15:47 3014 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Waarom worden die ballonnetjes nou niet grijs? Wat een gekut. Is dat de prijs voor half loepen?
Ze worden grijs als je er een keer of vier vergeefs op geklikt hebt.
Star* schreef:
05-08-2017 17:20
Heeft er weer eentje aandacht nodig op de laatste pagina. Al weken niks geschreven en dan toch weer ff komen zaniken:

geld-recht/mijn-kind-kwijt-aan-jeugbesc ... /384415/15
Ik had het gejank al gezien.

Nog even wat toegevoegd. Dat gezemel over die arme ouders.
Hommeltjes schreef:
05-08-2017 17:00
Ik ben vrouw, heb al sinds mijn geboorte een vagina en voel me vrouw. Maar ik mag blijkbaar niet meer als vrouw aangesproken worden. Dat vind ik best raar. En vervelend.
Toen ik er vandaag weer wat over las in een krant waar iemand van het COC een oproep deed ivm genderneutraliteit en taalgebruik en zich erop beriep dat mensen er moeite mee hebben dat vrouwelijke en mannelijke termen gebruikt worden, bijv. dames en heren, vroeg ik me af hoeveel mensen dat dan zijn? En in welke verhouding dat staat tot de hoeveelheid mensen die daar juist helemaal geen moeite mee heeft. Is er een kleine minderheid die ergens moeite mee heeft? En moet de grote meerderheid daarvoor aan de kant?
je overdrijft, rekening houden met een kleine groep is geen belemmering voor jouw vrouw zijn. Dat je daarmee een ander helpt, met zoiets simpels, is alleen maar mooi. Onbegrijpelijk dat mensen hier zeikerig over doen
MoirenPhae schreef:
05-08-2017 17:26
Ik had het gejank al gezien.

Nog even wat toegevoegd. Dat gezemel over die arme ouders.

Die met haar eigen foto als profielfoto is ook zo'n licht. Man, man, man, kansloos.
Star* schreef:
05-08-2017 17:30
Die met haar eigen foto als profielfoto is ook zo'n licht. Man, man, man, kansloos.
Ik moest even kijken wie je bedoelde, maar die las ik vanmorgen idd. Om te braken.
Ontzet worden en dan vinden dat de moeder geen kansen krijgt. Dan begrijp je de wereld niet zo goed.
S-Meds schreef:
05-08-2017 17:29
je overdrijft, rekening houden met een kleine groep is geen belemmering voor jouw vrouw zijn. Dat je daarmee een ander helpt, met zoiets simpels, is alleen maar mooi. Onbegrijpelijk dat mensen hier zeikerig over doen
Inderdaad belachelijk wat een weerstand dit weer op roept vrouw ben je en blijf jeals je dat wil, en anders is er gelukkig de mogelijkheid om van gender te veranderen .
Goh hoeveel forummers hebben er nu al lopen janken bij het lezen van het man zus topic ?
Pretzel66 schreef:
05-08-2017 17:46
Goh hoeveel forummers hebben er nu al lopen janken bij het lezen van het man zus topic ?
Het is om te janken.
MoirenPhae schreef:
05-08-2017 16:11
Ik snap het issue sowieso niet.
Vagina=vrouw
Penis=man

Hoe en wat ik me voel zal verder iemand boeien.
Nouja, zo eenvoudig is het dus niet altijd.
Sommige mensen worden geboren met beide geslachtskenmerken. Wat dan?
Behalve dat komt het ook voor dat mensen op DNA-niveau het één zijn (bijv. XY) maar in geslachtskenmerken het ander (bijv. XX).
Het ligt dus allemaal wat genuanceerder dan dat.
Courage-- schreef:
05-08-2017 17:58
Nouja, zo eenvoudig is het dus niet altijd.
Sommige mensen worden geboren met beide geslachtskenmerken. Wat dan?
Behalve dat komt het ook voor dat mensen op DNA-niveau het één zijn (bijv. XY) maar in geslachtskenmerken het ander (bijv. XX).
Het ligt dus allemaal wat genuanceerder dan dat.
Het gaat niet om hordes mensen.

Enw erkelijk, het zal me boeien of ik als reiziger, burger, what ever aangesproken word. Ik snap alleen die ophef niet.
Nou ja, ik snapte vooral niet zo goed waarom andere mensen dan ook in een hokje moeten. Helemaal toppiejoppie als jij gelukkig bent in je hokje, maar waarom moet iemand anders er dan ook per se bij in?

Maar goed, gelukkig hebben we nu eieren om ons druk over te maken. En mijn veganvrienden maar lachen.
vrouwjagersma schreef:
05-08-2017 18:46
Nou ja, ik snapte vooral niet zo goed waarom andere mensen dan ook in een hokje moeten. Helemaal toppiejoppie als jij gelukkig bent in je hokje, maar waarom moet iemand anders er dan ook per se bij in?

Maar goed, gelukkig hebben we nu eieren om ons druk over te maken. En mijn veganvrienden maar lachen.
Die moeten zich eens verdiepen in soja :-P
Kan jij weer lachen.
MoirenPhae schreef:
05-08-2017 17:21
Van mij mogen er wel overal gemengde toiletten komen. Ik las laatst een onderzoek en daaruit bleek dat het aanzienlijk in wachttijd scheelt.
ik vind de damesplee de hel op aarde. kan er alleen maar beter op worden, als het gemengd gaat worden.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
blijfgewoonbianca schreef:
05-08-2017 18:49
ik vind de damesplee de hel op aarde. kan er alleen maar beter op worden, als het gemengd gaat worden.
ik ga altijd naar het invalidentoilet. dat is vaak schoon en geen wachtrij
S-Meds schreef:
05-08-2017 18:52
ik ga altijd naar het invalidentoilet. dat is vaak schoon en geen wachtrij
Is toch bizar dat er niet altijd en overal een invalidentoilet is?
ja vaak wel maar niet altijd.
Star* schreef:
05-08-2017 17:30
Bedoel je mij? :blond:
MoirenPhae schreef:
05-08-2017 18:07
Het gaat niet om hordes mensen.

Enw erkelijk, het zal me boeien of ik als reiziger, burger, what ever aangesproken word. Ik snap alleen die ophef niet.

Het gaat ook niet om jou
Je bent zelf een theepot
blijfgewoonbianca schreef:
05-08-2017 18:55
Is toch bizar dat er niet altijd en overal een invalidentoilet is?
Of dat je gewoon met je rolstoeltje de trein in kan, zonder allerlei kunst en vliegwerk. Dat zou ook fijn zijn, nog fijner misschien dan dat ze nu 'beste reizigers' gaan roepen in plaats van 'dames en heren'. In die zin vind ik de hele ophef ook stom, het leidt de aandacht af van grotere problemen.

Maar aan de andere kant: laten we blij zijn dat er tenminste één minuscuul probleempje wordt opgelost nu. Het kost niks, en er zullen gerust mensen heel blij mee zijn. En men valt er niemand mee lastig, behalve dan die mensen die zich altijd lastig gevallen voelen en achtergesteld en verongelijkt.
SuzanneSuus schreef:
05-08-2017 19:28
Het gaat ook niet om jou
Zeg ik dat ergens?
Lady_Voldemort schreef:
05-08-2017 19:34
Of dat je gewoon met je rolstoeltje de trein in kan, zonder allerlei kunst en vliegwerk. Dat zou ook fijn zijn, nog fijner misschien dan dat ze nu 'beste reizigers' gaan roepen in plaats van 'dames en heren'. In die zin vind ik de hele ophef ook stom, het leidt de aandacht af van grotere problemen.

Maar aan de andere kant: laten we blij zijn dat er tenminste één minuscuul probleempje wordt opgelost nu. Het kost niks, en er zullen gerust mensen heel blij mee zijn. En men valt er niemand mee lastig, behalve dan die mensen die zich altijd lastig gevallen voelen en achtergesteld en verongelijkt.
Zo gek vind ik dat.
Sinds mensenheugenis zijn er weet-ik-veel-hoeveel dingen veranderd. Spelling, aanspreekvormen, gebruiken,.... Maar nu maken ze life iets mee en boehoehhhh wat hangen ze toch aan tradities.
MoirenPhae schreef:
05-08-2017 20:12
Zeg ik dat ergens?
Zo las ik het
Je bent zelf een theepot
SuzanneSuus schreef:
05-08-2017 20:19
Zo las ik het
Dan zal ik het voor je uitleggen.

Ik begrijp niet dat mensen moeilijk doen over beste reizigers ipv dames en heren.
Ik snap niet waarom dit zo groot uitgemeten wordt in de pers. Sommige dingen doe je gewoon, niet àlles hoeft een ding en een statement te zijn.

Ik denk zelfs dat subtiele veranderingen de meeeste verandering teweeg brengen.
Ik loop lichtjaren achter, dus dan maar een ordinaire tvp.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven