Napraattopic deel 89
woensdag 26 juli 2017 om 15:47
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
vrijdag 28 juli 2017 om 18:40
Hvordan er hesten?S-Meds schreef: ↑28-07-2017 18:35als bedenker van de term kan ik mededelen dat het bij trollhinten gaat om dmv subtiele hints in desbetreffende topic anderen te laten weten dat het hier om een troll gaat. bekende hints zijn
- noorse teksten gebruiken
- vragen of er een nachtvlucht is geboek
- vragen naar het paard
- vragen wanneer het gedicht komt
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
vrijdag 28 juli 2017 om 18:51
En de andere kant is dat er forummers zijn die er een sport van lijken te maken om steeds maar te roepen dat iets nep is. Hopen ze op een sticker? Of zijn ze bang om als domkop weggezet te worden als ze niet als een van de eersten "trol" geroepen hebben?Lady_Voldemort schreef: ↑28-07-2017 18:15Ik heb wel eens zelf ontdekt dat ik al dagen heel naïef ervaringen zat te delen in een troltopic. Nou ben ik niet iemand die dan voor het leven getekend is of zo, maar om de een of andere reden voelde ik me toch wel een beetje in mijn hemd gezet. En ik kan me indenken dat dat gevoel sterker is als je het niet zelf ontdekt maar als anderen dat voor je doen. Vooral als ze het in dat topic zelf doen voelt het toch een beetje alsof men dan roept 'haha jij domkop, dat je dáár in bent getrapt hihihi'. Denk ik.
What doesn't kill you gives you a set of unhealthy coping mechanisms and a dark sense of humor.
vrijdag 28 juli 2017 om 18:55
Dat laatste denk ik.Solivagant schreef: ↑28-07-2017 18:51En de andere kant is dat er forummers zijn die er een sport van lijken te maken om steeds maar te roepen dat iets nep is. Hopen ze op een sticker? Of zijn ze bang om als domkop weggezet te worden als ze niet als een van de eersten "trol" geroepen hebben?
Ik kies er altijd voor om maar gewoon niet meer te reageren, als ik vermoed dat iemand zit te trollen. En als het me heel erg hoog zit blaat ik iets in de napraat. Maar ik doe het niet meer in het topic zelf, want daar ben ik één keer wel zo gruwelijk mee de mist in gegaan en ik schaam me daar nog steeds een beetje voor.
vrijdag 28 juli 2017 om 18:55
Ja, ze ruiken/zien/Solivagant schreef: ↑28-07-2017 18:51En de andere kant is dat er forummers zijn die er een sport van lijken te maken om steeds maar te roepen dat iets nep is. Hopen ze op een sticker? Of zijn ze bang om als domkop weggezet te worden als ze niet als een van de eersten "trol" geroepen hebben?
vrijdag 28 juli 2017 om 19:03
Ik hou van je, ben dol op je en alle andere witte vlaggen die je maar kunt bedenken.Lady_Voldemort schreef: ↑28-07-2017 18:55Dat laatste denk ik.
Ik kies er altijd voor om maar gewoon niet meer te reageren, als ik vermoed dat iemand zit te trollen. En als het me heel erg hoog zit blaat ik iets in de napraat. Maar ik doe het niet meer in het topic zelf, want daar ben ik één keer wel zo gruwelijk mee de mist in gegaan en ik schaam me daar nog steeds een beetje voor.
Maar je bent twee keer de mist in gegaan.
Jij hebt je poeptrauma, ik heb nog steeds splinters van het wederopbouwen van je voetstuk van de spellingspolitiehonden loslaten op de analfabetenstichting.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
vrijdag 28 juli 2017 om 19:29
Ah, dat was geen bug?Fee-de-Goede schreef: ↑28-07-2017 18:55Ja, ze ruiken/zien/ze dan al van heel ver ofzo. Al voor dat het geschreven is waarschijnlijk.
What doesn't kill you gives you a set of unhealthy coping mechanisms and a dark sense of humor.
vrijdag 28 juli 2017 om 19:48
Ik geloof het verhaal ook wel, ben niet helemaal achterlijk en in een beschermde bubbel opgegroeid ofzo. Alleen bij bepaalde TO's geloof ik niet dat het hún verhaal is.
vrijdag 28 juli 2017 om 19:49
Solivagant schreef: ↑28-07-2017 18:51En de andere kant is dat er forummers zijn die er een sport van lijken te maken om steeds maar te roepen dat iets nep is. Hopen ze op een sticker? Of zijn ze bang om als domkop weggezet te worden als ze niet als een van de eersten "trol" geroepen hebben?
Sorry, voel me geen domkop.
vrijdag 28 juli 2017 om 20:00
Ik krijg hier trollhintjeuk van.
Dus doe het maar hier...Die 1e reactie na de OP maakt voor mij dat ik denk dat het een zolderlutser is. Ofzo.
kinderen/meerdere-meisjes-over-de-vloer ... ges/387420
Dus doe het maar hier...Die 1e reactie na de OP maakt voor mij dat ik denk dat het een zolderlutser is. Ofzo.
kinderen/meerdere-meisjes-over-de-vloer ... ges/387420
vrijdag 28 juli 2017 om 20:01
Ik stoor me er best wel aan dat er zo vaak trol geroepen wordt op het topic zelf, zelf ga ik er vanuit dat alle topics echt zijn, liever naief dan onterecht iemand beschuldigen van trolSolivagant schreef: ↑28-07-2017 18:51En de andere kant is dat er forummers zijn die er een sport van lijken te maken om steeds maar te roepen dat iets nep is. Hopen ze op een sticker? Of zijn ze bang om als domkop weggezet te worden als ze niet als een van de eersten "trol" geroepen hebben?
anoniem_340621 wijzigde dit bericht op 28-07-2017 20:09
1.77% gewijzigd
vrijdag 28 juli 2017 om 20:04
Ik vind trol hinten prima. Zeker op de plek waar het mag. Hier dus. Ik heb daar niks van verder.
Net als staffen in sommige gevallen en welk ding staat er hierna op de agenda? .. Ouwenelen op napraat?
Dat vind ik ook prima. Het is maar een forum. Dat geklopt op de borst over het zo snel mogelijk herkennen van trollen snap ik dan weer niet.
Net als staffen in sommige gevallen en welk ding staat er hierna op de agenda? .. Ouwenelen op napraat?
Dat vind ik ook prima. Het is maar een forum. Dat geklopt op de borst over het zo snel mogelijk herkennen van trollen snap ik dan weer niet.
anoniem_319861 wijzigde dit bericht op 28-07-2017 20:08
32.34% gewijzigd
vrijdag 28 juli 2017 om 20:06
vrijdag 28 juli 2017 om 20:08
Hier op napraat vind ik het wel prima dat er aan trolhinting (is dat een wood?) gedaan wordt, zo kom je nog is terecht op grappige topics.Solivagant schreef: ↑28-07-2017 20:06Dat zeg ik niet
Waarom het trolroepen, of in ieder geval zo duidelijk maken dat je een verhaal niet gelooft, in het topic zelf?
Maar op het topic zelf vind ik het meestal storend.
vrijdag 28 juli 2017 om 20:14
Eens hoor, op napraat is prima, daar is het ook (deels) voor bedoeld. En voor poezenplaatjes en eettips natuurlijk.
vrijdag 28 juli 2017 om 20:16
Ja precies daar is napraat voorSolivagant schreef: ↑28-07-2017 20:14Eens hoor, op napraat is prima, daar is het ook (deels) voor bedoeld. En voor poezenplaatjes en eettips natuurlijk.
vrijdag 28 juli 2017 om 20:18
Solivagant schreef: ↑28-07-2017 20:14Eens hoor, op napraat is prima, daar is het ook (deels) voor bedoeld. En voor poezenplaatjes en eettips natuurlijk.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
vrijdag 28 juli 2017 om 20:33
Solivagant schreef: ↑28-07-2017 20:06Dat zeg ik niet
Waarom het trolroepen, of in ieder geval zo duidelijk maken dat je een verhaal niet gelooft, in het topic zelf?
Als domkop weggezet dan, ook niet bang voor
Waarom daar? Omdat ik het bijvoorbeeld in dit geval erg lullig vind als er iemand aan de andere kant van het scherm in een deuk ligt terwijl jij je hele ziel en zaligheid blootlegt. Vind ik aso.
vrijdag 28 juli 2017 om 20:36
Datzelfde geldt als TO wél de waarheid spreekt maar er rellers zijn die het leuk vinden, in een deuk liggen, om te roepen dat zij/hij trolt. Vind ik ook aso
Dat is ook aso. Ben ik volledig met je eens.
Maar je weet nooit zeker of het nep is.
En met dat dikgedrukte maakt het dat er dus meerdere mensen in dat topic gaan reageren die zich er eerder niet bewust van waren en zo wordt het topic toch nog om 'zeep' geholpen.