Napraattopic deel 90
vrijdag 25 augustus 2017 om 16:37
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
woensdag 6 september 2017 om 23:02
Omdat het geregelneef de pan uit begint te spuien. Zelf nadenken en beslissen word je bijna onmogelijk gemaakt.MoirenPhae schreef: ↑06-09-2017 22:56Omdat ik het een club Hans Worsten vind.
Omdat de persoonsgegevens niet goed beschermd zijn.
Omdat het hoofdzakelijk het verzamelen van gegevens voor statistieken gaat.
Omdat ik prima in staat ben om zelf in te schatten wanneer hij naar de huisarts moet.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
woensdag 6 september 2017 om 23:07
Is dit het digitale onderzoek van de GGD in de 4e klassen?MoirenPhae schreef: ↑06-09-2017 22:56Omdat ik het een club Hans Worsten vind.
Omdat de persoonsgegevens niet goed beschermd zijn.
Omdat het hoofdzakelijk het verzamelen van gegevens voor statistieken gaat.
Omdat ik prima in staat ben om zelf in te schatten wanneer hij naar de huisarts moet.
Want er is geen puber die dat serieus invult. Ze liggen helemaal dubbel van het lachen over bijvoorbeeld de hoeveelheid drugs en drank die ze invullen te gebruiken. Als de GGD daar serieuze statistieken uithaalt, dan zou ik dat heel knap vinden, maar ik betwijfel het ten zeerste.
woensdag 6 september 2017 om 23:09
Nee, tweede klas, met een "lichamelijk" onderzoek.Kwartel123 schreef: ↑06-09-2017 23:07Is dit het digitale onderzoek van de GGD in de 4e klassen?
Want er is geen puber die dat serieus invult. Ze liggen helemaal dubbel van het lachen over bijvoorbeeld de hoeveelheid drugs en drank die ze invullen te gebruiken. Als de GGD daar serieuze statistieken uithaalt, dan zou ik dat heel knap vinden, maar ik betwijfel het ten zeerste.
woensdag 6 september 2017 om 23:14
Waarbij je als jongen 30 jaar geleden moest 'blazen op je hand' terwijl ze de indaling van de teelballen aan het checken waren? Bevestig me ajb in mijn geloof dat dat echt voorbije tijd is.
woensdag 6 september 2017 om 23:15
Dat is als ze jonger zijn toch?
Nu iig niet. Alleen meten en wegen. Dat kan ik zelf ook.
woensdag 6 september 2017 om 23:17
Als ze daar wat beter opgelet hadden was het verborgen gebrek van zoon wat eerder opgevallen en beter behandelbaar geweest. En toen ze bij het kleuteronderzoek ook nog eens vooral heel druk waren met het feit dat ik gescheiden was (al 3 jaar) ipv te zien dat het kind een fiks lichamelijk probleem had, was ik er wel klaar mee.Kwartel123 schreef: ↑06-09-2017 23:13Ohja, die met gewicht en lengte. De mevrouw van de GGD die bij ons op school komt, die denkt echt dat ze het meest belangrijke werk ter wereld heeft. Gewichtig doen om een spijkertje in de muur om het meetlint op te hangen.
Wat een draak van een vrouw![]()
Hans Worsten zijn het.
woensdag 6 september 2017 om 23:20
Ik maak ook vaak fouten in taal. En ben ook blij als ik daar op gewezen wordt. Kort door de bocht is 'rede' een toespraak, reden is een antwoord op 'waarom'. Maakt het wat makkelijker onthouden.
woensdag 6 september 2017 om 23:21
Meten en wegen gaat eigenlijk ook al te ver. Ik weet niet hoe gedetailleerd de onderzoeken tegenwoordig zijn maar toen dit nog in de experimenteerfase was ging het behoorlijk ver en wilden ze echt alles van je weten.MoirenPhae schreef: ↑06-09-2017 23:15Dat is als ze jonger zijn toch?
Toen ik zelf een puber was (17/18 jaar) begonnen ze op mijn school met een dergelijk onderzoek als 'pilot' en toen ik weigerde moest ik verplicht een paar extra mentorgesprekken omdat de school vermoedde dat ik iets te verbergen had
Wat mij betreft heb jij dus groot gelijk, je zoon zal dat later wel inzien.
'Cause the sweetest kiss I ever got is the one I've never tasted.
woensdag 6 september 2017 om 23:22
Ja dat maakt het idd makkelijker te onthouden. Soms zijn die regeltjes ook wel erg moeilijk zoals bv als en dan, inmiddels weet ik hou ghet zit maar heeft lang geduurd
woensdag 6 september 2017 om 23:26
Gelukkig! Ik ben bijna 50 en in mijn jeugd werd nergens over gepraat (behalve thuis) en was dit onderzoek echt opnieuw in het eerste middelbaar (doorsnee 12 jaar). Sterker nog ik heb op de unie een verplicht gezondheidsonderzoek gehad waar niets gecommuniceerd werd en alle 'resultaten' alleen gedeeld werden met ????? Niet deelnemen was niet slagen. Van de zotte!MoirenPhae schreef: ↑06-09-2017 23:15Dat is als ze jonger zijn toch?
woensdag 6 september 2017 om 23:30
Dat is heel bizar.Oudblond schreef: ↑06-09-2017 23:26Gelukkig! Ik ben bijna 50 en in mijn jeugd werd nergens over gepraat (behalve thuis) en was dit onderzoek echt opnieuw in het eerste middelbaar (doorsnee 12 jaar). Sterker nog ik heb op de unie een verplicht gezondheidsonderzoek gehad waar niets gecommuniceerd werd en alle 'resultaten' alleen gedeeld werden met ????? Niet deelnemen was niet slagen. Van de zotte!
Vroeger, toen ik nog heel jong was, was ik heel erg bang dat er alarmbellen af zouden gaan als ik zou weigeren.
Gelukkig ben ik nu oud en stevig
woensdag 6 september 2017 om 23:34
Ik zit met BE en NL. We gebruiken hetzelfde woordenboek, maar het woordgebruik en grammatica verschillen nogal in gemeengoed. Toen ik nog in BE woonde en werkte was ik eindredacteur voor een krant. Maar Viva is heel allergisch voor Vlaams terwijl het in hetzelde woordenboek staat. En mijn moedertaal is dan ook nog eens Frans. Ik pas me tot zekere hoogte aan. Maar wil wel graag correct schrijven.
woensdag 6 september 2017 om 23:57
Ja dat snap ikOudblond schreef: ↑06-09-2017 23:34Ik zit met BE en NL. We gebruiken hetzelfde woordenboek, maar het woordgebruik en grammatica verschillen nogal in gemeengoed. Toen ik nog in BE woonde en werkte was ik eindredacteur voor een krant. Maar Viva is heel allergisch voor Vlaams terwijl het in hetzelde woordenboek staat. En mijn moedertaal is dan ook nog eens Frans. Ik pas me tot zekere hoogte aan. Maar wil wel graag correct schrijven.Woorden die gewoon correct zijn, maar in NL niet veel gebruikt worden, dan ben ik allergisch als ik er op aangesproken wordt.
Ik probeer ook correct te schrijven, maar ik sla de plank nog wel is volledig mis helaas
donderdag 7 september 2017 om 07:25