Napraattopic deel 90

25-08-2017 16:37 3261 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
MoirenPhae schreef:
06-09-2017 22:56
Omdat ik het een club Hans Worsten vind.
Omdat de persoonsgegevens niet goed beschermd zijn.
Omdat het hoofdzakelijk het verzamelen van gegevens voor statistieken gaat.
Omdat ik prima in staat ben om zelf in te schatten wanneer hij naar de huisarts moet.
Omdat het geregelneef de pan uit begint te spuien. Zelf nadenken en beslissen word je bijna onmogelijk gemaakt.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
MoirenPhae schreef:
06-09-2017 22:56
Omdat ik het een club Hans Worsten vind.
Omdat de persoonsgegevens niet goed beschermd zijn.
Omdat het hoofdzakelijk het verzamelen van gegevens voor statistieken gaat.
Omdat ik prima in staat ben om zelf in te schatten wanneer hij naar de huisarts moet.
Is dit het digitale onderzoek van de GGD in de 4e klassen?
Want er is geen puber die dat serieus invult. Ze liggen helemaal dubbel van het lachen over bijvoorbeeld de hoeveelheid drugs en drank die ze invullen te gebruiken. Als de GGD daar serieuze statistieken uithaalt, dan zou ik dat heel knap vinden, maar ik betwijfel het ten zeerste.
Kwartel123 schreef:
06-09-2017 23:07
Is dit het digitale onderzoek van de GGD in de 4e klassen?
Want er is geen puber die dat serieus invult. Ze liggen helemaal dubbel van het lachen over bijvoorbeeld de hoeveelheid drugs en drank die ze invullen te gebruiken. Als de GGD daar serieuze statistieken uithaalt, dan zou ik dat heel knap vinden, maar ik betwijfel het ten zeerste.
Nee, tweede klas, met een "lichamelijk" onderzoek.
Ohja, die met gewicht en lengte. De mevrouw van de GGD die bij ons op school komt, die denkt echt dat ze het meest belangrijke werk ter wereld heeft. Gewichtig doen om een spijkertje in de muur om het meetlint op te hangen.
Wat een draak van een vrouw :lol:
MoirenPhae schreef:
06-09-2017 23:09
Nee, tweede klas, met een "lichamelijk" onderzoek.
Waarbij je als jongen 30 jaar geleden moest 'blazen op je hand' terwijl ze de indaling van de teelballen aan het checken waren? Bevestig me ajb in mijn geloof dat dat echt voorbije tijd is.
Oudblond schreef:
06-09-2017 23:14
Waarbij je als jongen 30 jaar geleden moest 'blazen op je hand' terwijl ze de indaling van de teelballen aan het checken waren? Bevestig me ajb in mijn geloof dat dat echt voorbije tijd is.
Dat is als ze jonger zijn toch?
Nu iig niet. Alleen meten en wegen. Dat kan ik zelf ook.
Kwartel123 schreef:
06-09-2017 23:13
Ohja, die met gewicht en lengte. De mevrouw van de GGD die bij ons op school komt, die denkt echt dat ze het meest belangrijke werk ter wereld heeft. Gewichtig doen om een spijkertje in de muur om het meetlint op te hangen.
Wat een draak van een vrouw :lol:
Als ze daar wat beter opgelet hadden was het verborgen gebrek van zoon wat eerder opgevallen en beter behandelbaar geweest. En toen ze bij het kleuteronderzoek ook nog eens vooral heel druk waren met het feit dat ik gescheiden was (al 3 jaar) ipv te zien dat het kind een fiks lichamelijk probleem had, was ik er wel klaar mee.
Hans Worsten zijn het.
Ginerva schreef:
06-09-2017 23:02
Dank u :biggrin:

Nee vind het niet vervelend, ik leer er alleen maar van :cheer2:
Ik maak ook vaak fouten in taal. En ben ook blij als ik daar op gewezen wordt. Kort door de bocht is 'rede' een toespraak, reden is een antwoord op 'waarom'. Maakt het wat makkelijker onthouden.
MoirenPhae schreef:
06-09-2017 23:15
Meten en wegen gaat eigenlijk ook al te ver. Ik weet niet hoe gedetailleerd de onderzoeken tegenwoordig zijn maar toen dit nog in de experimenteerfase was ging het behoorlijk ver en wilden ze echt alles van je weten.

Toen ik zelf een puber was (17/18 jaar) begonnen ze op mijn school met een dergelijk onderzoek als 'pilot' en toen ik weigerde moest ik verplicht een paar extra mentorgesprekken omdat de school vermoedde dat ik iets te verbergen had :facepalm: Dat mijn moeder aan de school bevestigd had dat ik zelf uitmaakte of ik mee wilde doen aan hun extreem gedetailleerde onderzoek zonder dat ik hen een verdere reden schuldig was maakte blijkbaar niets uit. Ik weet nog wel dat mijn klasgenoten toen in hun onderbroek gewogen moesten worden op een weegschaal in het bijzijn twee onbekende volwassenen, en dat ook hun tailleomtrek opgemeten werd en er vragen gesteld werden over zaken als menstruatie en de pil. Een meisje uit mijn klas werd zelfs onjuist bijna beschuldigd van het hebben van een eetstoornis, terwijl zij gewoon van nature een laag gewicht had. Een klasgenote die daadwerkelijk een eetstoornis bleek te hebben werd niet opgemerkt omdat haar gewicht te hoog zou zijn (die mensen wisten dus blijkbaar niet dat je ook met een gezond gewicht aan een gevaarlijke eetstoornis kan lijden). Ik was zo blij dat mijn moeder mijn wens om niet mee te hoeven doen respecteerde!

Wat mij betreft heb jij dus groot gelijk, je zoon zal dat later wel inzien.
'Cause the sweetest kiss I ever got is the one I've never tasted.
Oudblond schreef:
06-09-2017 23:20
Ik maak ook vaak fouten in taal. En ben ook blij als ik daar op gewezen wordt. Kort door de bocht is 'rede' een toespraak, reden is een antwoord op 'waarom'. Maakt het wat makkelijker onthouden.
Ja dat maakt het idd makkelijker te onthouden. Soms zijn die regeltjes ook wel erg moeilijk zoals bv als en dan, inmiddels weet ik hou ghet zit maar heeft lang geduurd :P
MoirenPhae schreef:
06-09-2017 23:15
Gelukkig! Ik ben bijna 50 en in mijn jeugd werd nergens over gepraat (behalve thuis) en was dit onderzoek echt opnieuw in het eerste middelbaar (doorsnee 12 jaar). Sterker nog ik heb op de unie een verplicht gezondheidsonderzoek gehad waar niets gecommuniceerd werd en alle 'resultaten' alleen gedeeld werden met ????? Niet deelnemen was niet slagen. Van de zotte!
Oudblond schreef:
06-09-2017 23:26
Gelukkig! Ik ben bijna 50 en in mijn jeugd werd nergens over gepraat (behalve thuis) en was dit onderzoek echt opnieuw in het eerste middelbaar (doorsnee 12 jaar). Sterker nog ik heb op de unie een verplicht gezondheidsonderzoek gehad waar niets gecommuniceerd werd en alle 'resultaten' alleen gedeeld werden met ????? Niet deelnemen was niet slagen. Van de zotte!
Dat is heel bizar.
Vroeger, toen ik nog heel jong was, was ik heel erg bang dat er alarmbellen af zouden gaan als ik zou weigeren.
Gelukkig ben ik nu oud en stevig :proud:
Ginerva schreef:
06-09-2017 23:22
Ja dat maakt het idd makkelijker te onthouden. Soms zijn die regeltjes ook wel erg moeilijk zoals bv als en dan, inmiddels weet ik hou ghet zit maar heeft lang geduurd :P
Ik zit met BE en NL. We gebruiken hetzelfde woordenboek, maar het woordgebruik en grammatica verschillen nogal in gemeengoed. Toen ik nog in BE woonde en werkte was ik eindredacteur voor een krant. Maar Viva is heel allergisch voor Vlaams terwijl het in hetzelde woordenboek staat. En mijn moedertaal is dan ook nog eens Frans. Ik pas me tot zekere hoogte aan. Maar wil wel graag correct schrijven. :) Woorden die gewoon correct zijn, maar in NL niet veel gebruikt worden, dan ben ik allergisch als ik er op aangesproken wordt.
Oudblond schreef:
06-09-2017 23:34
Ik zit met BE en NL. We gebruiken hetzelfde woordenboek, maar het woordgebruik en grammatica verschillen nogal in gemeengoed. Toen ik nog in BE woonde en werkte was ik eindredacteur voor een krant. Maar Viva is heel allergisch voor Vlaams terwijl het in hetzelde woordenboek staat. En mijn moedertaal is dan ook nog eens Frans. Ik pas me tot zekere hoogte aan. Maar wil wel graag correct schrijven. :) Woorden die gewoon correct zijn, maar in NL niet veel gebruikt worden, dan ben ik allergisch als ik er op aangesproken wordt.
Ja dat snap ik

Ik probeer ook correct te schrijven, maar ik sla de plank nog wel is volledig mis helaas
Het topic HUIDTHERAPIE: vrijwilligers camouflagetechniek? is verwijderd. Iemand die nog heeft meegekregen in welke regio dat werd aangeboden?
Ginerva schreef:
06-09-2017 23:57
Ja dat snap ik

Ik probeer ook correct te schrijven, maar ik sla de plank nog wel is volledig mis helaas
Eens, niet is.

Oudblond slaapt nog denk ik ;)
-Red- schreef:
07-09-2017 06:44
Eens, niet is.

Oudblond slaapt nog denk ik ;)
Dank u :biggrin:
Bruise schreef:
07-09-2017 00:27
Het topic HUIDTHERAPIE: vrijwilligers camouflagetechniek? is verwijderd. Iemand die nog heeft meegekregen in welke regio dat werd aangeboden?
Ik meen dat het flevoland was
Oudblond schreef:
06-09-2017 23:02
Omdat het geregelneef de pan uit begint te spuien. Zelf nadenken en beslissen word je bijna onmogelijk gemaakt.
Wordt :-D
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nouschi schreef:
07-09-2017 07:25
Wordt :-D
:lol: Dank u!
De pan uit spuien is ook Vlaams denk ik? :mrgreen:
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nog meer mensen slecht forum bereik gisteren?
Moeten we nu niet taal en correctie topic!!!! gaan schreeuwen als we elkaar hier ook nog eens gaan lopen verbeteren? Ik stem voor.
Nouschi schreef:
07-09-2017 07:46
De pan uit spuien is ook Vlaams denk ik? :mrgreen:
Het loopt de pangaten uit met die rare Belgen hier.
Tarlin schreef:
07-09-2017 08:17
Moeten we nu niet taal en correctie topic!!!! gaan schreeuwen als we elkaar hier ook nog eens gaan lopen verbeteren? Ik stem voor.
Taal- en correctietopic.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven