Napraattopic deel 90

25-08-2017 16:37 3261 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
ThunderassMan schreef:
03-09-2017 12:59
Ik denk dat hij het volgende bedoelt: hoe meer bier, hoe mooier de vrouwen.
Zij snapt mij gewoon niet. Nooit.
Jij wel. Man. :)
Tarlin schreef:
Bij gebrek aan beter? Heb je verder ook niemand nodig. Links in je hand een biertje en rechts je rechter tiet. Mag ook andersom natuurlijk.
Op de linkerbil een biertje en op de rechterbil de afstandsbediening?
Surrender to destiny, ... drift, ... dance like a snowflake
Siofra schreef:
03-09-2017 13:02
Op de linkerbil een biertje en op de rechterbil de afstandsbediening?
Warom niet? Als ThunderassMan aan yoga doet is het niet onhaalbaar.
Ik vind het altijd een beetje triest als iemand een topic opent en de eerste paar reacties gaan over de taalfouten. Als je je dan zo ver verheven voelt omdat je het Nederlands beter beheerst dan de TO, bewijs dat dan lekker hier. Ik zie het nut er ook niet van in, alsof de TO ineens wel foutloos weet te schrijven na dit soort reacties.
Tarlin schreef:
03-09-2017 13:04
Warom niet? Als ThunderassMan aan yoga doet is het niet onhaalbaar.
Sorry, ik zie het nu voor me. :rofl:
Life is short. Eat dessert first.
doornroosje9 schreef:
03-09-2017 13:06
Sorry, ik zie het nu voor me. :rofl:
Nee, het spijt mij. Nu staat dit voorgoed op je netvlies.
Inderdaad beau, het mag ook wel wat vriendelijker worden gebracht vind ik.

Het is vaak ook veel te verwijtend en weinig opbouwend gebracht.

Het is eigenlijk ook off-topic.
Daardoor gaat het vaak ten koste van het onderwerp en/of de hulpvraag.
Beaudelaire schreef:
03-09-2017 13:04
Ik vind het altijd een beetje triest als iemand een topic opent en de eerste paar reacties gaan over de taalfouten. Als je je dan zo ver verheven voelt omdat je het Nederlands beter beheerst dan de TO, bewijs dat dan lekker hier. Ik zie het nut er ook niet van in, alsof de TO ineens wel foutloos weet te schrijven na dit soort reacties.
Ik heb echt heel veel moeite om zo'n topic serieus te nemen dan. Dat ligt bij mij, dat weet ik. Ik ga daar zeker niet zitten trollen of stoken, maar ik kan er niet doorheen kijken. Dan laat ik zo'n topic voor wat het is en reageer meestal ook niet.

Dat klopt niet helemaal. Er zijn een paar topics geweest, waar er in de OP heel veel fouten stonden, maar het zo'n beladen onderwerp betrof dat iedereen heel serieus en meelevend reageerde.
Life is short. Eat dessert first.
doornroosje9 schreef:
03-09-2017 13:13
Ik heb echt heel veel moeite om zo'n topic serieus te nemen dan. Dat ligt bij mij, dat weet ik. Ik ga daar zeker niet zitten trollen of stoken, maar ik kan er niet doorheen kijken. Dan laat ik zo'n topic voor wat het is en reageer meestal ook niet.

Dat klopt niet helemaal. Er zijn een paar topics geweest, waar er in de OP heel veel fouten stonden, maar het zo'n beladen onderwerp betrof dat iedereen heel serieus en meelevend reageerde.
Pcies, er zijn OP's waarvan ik denk: Kom op zeg, kijk eerst even je post na, voordat je het plaatst. Die kun je gewoon niet serieus nemen.
Een -d of -t vind ik minder erg, doe ik zelf ook wel eens fout. Al let ik er wel goed op.

Maar volgens mij heeft iedereen wel zijn plasje gedaan en kunnen we weer verder.
Zeker als er al een koeienfout staat in de topictitel, dan heb ik meteen al gegeten en gedronken. Meestal ben ik verstandig en klik ik zo'n topic meteen weg, maar soms kan ik me niet inhouden. Ik ben ook maar een mens weetjewel.
Soms denk ik dat de mensen die reageren grotere problemen hebben dan TO.
Surrender to destiny, ... drift, ... dance like a snowflake
Siofra schreef:
03-09-2017 13:18
Soms denk ik dat de mensen die reageren grotere problemen hebben dan TO.
maar zonder reageerders is het wat moeilijk forummen he?
Tarlin schreef:
03-09-2017 13:00
Zij snapt mij gewoon niet. Nooit.
Jij wel. Man. :)
Ze snapt je idd niet.

Jij geeft ook gewoon nooit antwoord op mijn vragen, dat is de reden dat ik je niet snap
ThunderassMan schreef:
Ik denk dat hij het volgende bedoelt: hoe meer bier, hoe mooier de vrouwen.
Serieus? Denken mannen dit?
Lady_Voldemort schreef:
03-09-2017 13:18
Zeker als er al een koeienfout staat in de topictitel, dan heb ik meteen al gegeten en gedronken. Meestal ben ik verstandig en klik ik zo'n topic meteen weg, maar soms kan ik me niet inhouden. Ik ben ook maar een mens weetjewel.
Ik zie vaak niet dat er taalfouten gemaakt worden, ik maak ze zelf ook (helaas) nog steeds met regelmaat
Tarlin schreef:
03-09-2017 10:30
Er wordt met 2 maten gemeten. Huilen lijkt mij overdreven. Zal wel een vrouwendingetje zijn.

2 maten maar? Ik lees er soms wel 5.

Net het echte leven..
Nederlands is gewoon een lastige taal. Er zijn TO's voor wie het Nederlands niet de moedertaal is, of ze zijn laag opgeleid of gewoon niet zo slim. Dat kan en mag, we zijn niet allemaal hetzelfde. Het is niet nodig dat nog eens te benadrukken door iemand op fouten te wijzen. Daarmee zeg je dat je beter bent dan een ander en dat is geen leuke karaktertrek. Natuurlijk heb ik bij sommige topics ook zoiets van: dat moet een trol zijn, kan niet anders. En dat je daar een keer op reageert ok, maar het is niet nodig om bij elk rommelig topic je kennis van de Nederlandse taal te etaleren.
ThunderassMan schreef:
03-09-2017 12:58
Als je dat deense bier bedoelt (Carlsberg); dat is ook wel lekker.
Ja die bedoel ik, typefoutje :P

Dat is het enige lekkere bier wat mij betreft.

Maar ja ik drink inmiddels al jaren niet meer, gewoon uit principe
Beaudelaire schreef:
03-09-2017 13:34
Nederlands is gewoon een lastige taal. Er zijn TO's voor wie het Nederlands niet de moedertaal is, of ze zijn laag opgeleid of gewoon niet zo slim. Dat kan en mag, we zijn niet allemaal hetzelfde. Het is niet nodig dat nog eens te benadrukken door iemand op fouten te wijzen. Daarmee zeg je dat je beter bent dan een ander en dat is geen leuke karaktertrek. Natuurlijk heb ik bij sommige topics ook zoiets van: dat moet een trol zijn, kan niet anders. En dat je daar een keer op reageert ok, maar het is niet nodig om bij elk rommelig topic je kennis van de Nederlandse taal te etaleren.
Als iemand mij verbeterd voelt het voor mij niet alsof die gene zich verheven voelt boven mij. Ik ben er nog steeds erg blij mee dat ik verbeterd word, daar leer ik van.
Ginerva schreef:
03-09-2017 13:24
Ze snapt je idd niet.

Jij geeft ook gewoon nooit antwoord op mijn vragen, dat is de reden dat ik je niet snap
Nooit?
Jawel hoor, maar mijn laatste vraag beantwoordde je niet, dus om niet in de war te raken mbt mijn reacties op jou, wacht ik daar nog even op.Vandaar.
Tarlin schreef:
03-09-2017 13:39
Nooit?
Jawel hoor, maar mijn laatste vraag beantwoordde je niet, dus om niet in de war te raken mbt mijn reacties op jou, wacht ik daar nog even op.Vandaar.
Heb ik een vraag gemist van jou?
Nou, de stemming zit er weer goed in. Ik snap nooit zo goed waarom mensen die willen bewijzen dat bepaalde deelnemers hier blijkbaar intens slecht en gemeen zijn, dat doen door voor het gemak iedereen maar intens slecht en gemeen te vinden.
-Puss-in-Bootz- schreef:
03-09-2017 13:32
2 maten maar? Ik lees er soms wel 5.

Net het echte leven..
Dat moet je me toch eens uitleggen hoe dat in zijn werk gaat, 5 verschillende manieren van maten meten.
Het is natuurlijk de toon die de muziek maakt, reacties als 'misschien moet je een paar alinea's toevoegen want dan is het beter leesbaar' klinkt een stuk vriendelijker dan 'geen doorkomen aan, leer eerst maar eens leesbaar te schrijven, pfff!' En vervolgens krijg je dan een paar 'nou idd!' of '+1'.
Ginerva schreef:
03-09-2017 13:36
Als iemand mij verbetert voelt het voor mij niet alsof die gene zich verheven voelt boven mij. Ik ben er nog steeds erg blij mee dat ik verbeterd word, daar leer ik van.
Alstu! :-D
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven