Napraattopic deel 90

25-08-2017 16:37 3261 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
_Marana_ schreef:
29-08-2017 13:56
En nu even tussen neus en lippen door vermelden dat ze haar zoontje van 4 alleen thuis laat slapen terwijl ze een boodschapje doet. Dit is een trol die weet waar men hier op viev op hapt.
Lijkt mij ook.
Maar zou een trol niet iets minder heftig beginnen?
Life is short. Eat dessert first.
doornroosje9 schreef:
29-08-2017 14:06
Maar zou een trol niet iets minder heftig beginnen?
Ik heb geen idee of ze wel/ geen troll is. Ik hoop van wel. Scheelt weer een hoop ellende.
Nou, nav het topic Buurman vraagt me iets aan de tuin te doen; ik ben echt pislink!! Voor degenen die het hele ontstaan van de rel willen weten en een eigen mening willen vormen; lees de laatste bladzijde van dat topic. Voor een beknopte versie vanuit mijn beleving:

Ik plaats mijn ervaring. Ik geef tevens mijn visie op de mening van Pejeka. (heeft goede punten maar is mss wat rationeler als man zijnde)

Word ik een beetje uitgemaakt als seksist door de zelfbenoemde juriste van het topic omdat zij veronderstelde dat Pejeka een vrouw is en al was het een man dan nog. Een juriste die dus van aannames uitgaat. Hij is weer fijn!
Tarlin schreef:
29-08-2017 13:49
Een normaal rationeel mens gaat eerst in gesprek met de buren en dan zijn er nog een legio tussenoplossingen mogelijk, voordat je veilig thuis op ze af hoeft te sturen.

O die tussenstap had ik er eigenlijk logischerwijs al bij bedacht. Bij de eerste de beste gil naar veilig thuis bellen doet niemand hoop ik.
kledderkadet schreef:
29-08-2017 14:17
Nou, nav het topic Buurman vraagt me iets aan de tuin te doen; ik ben echt pislink!! Voor degenen die het hele ontstaan van de rel willen weten en een eigen mening willen vormen; lees de laatste bladzijde van dat topic. Voor een beknopte versie vanuit mijn beleving:

Ik plaats mijn ervaring. Ik geef tevens mijn visie op de mening van Pejeka. (heeft goede punten maar is mss wat rationeler als man zijnde)

Word ik een beetje uitgemaakt als seksist door de zelfbenoemde juriste van het topic omdat zij veronderstelde dat Pejeka een vrouw is en al was het een man dan nog. Een juriste die dus van aannames uitgaat. Hij is weer fijn!
Mens, doe effe normaal. Gaat het verder wel goed met je? Retorische vraag hoor, bedoeld om zelf even over na te denken.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
kledderkadet schreef:

Ik denk ook het mijne van dat topic, maar ik vind jouw reacties wel erg aangebrand, Zo verschrikkelijk waren die reacties niet dat ze om pislnk van te worden zijn ;-)
Wat is er volgen jou niet seksistisch aan de opmerking die je hier ook weer maakt: "heeft goede punten maar is mss wat rationeler als man zijnde", Kledderkadet?

Daarmee zeg je toch dat mannen rationeler zijn dan vrouwen?
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
KyloRen schreef:
29-08-2017 14:19
Hamer noemde jou geen seksist, maar jouw opmerking. Die seksistisch is. Overdrijven is ook een vak, hoor. :daisy:

Precies dit. De opmerking vind ik seksistisch. Niet de mens.
Dana schreef:
Mens, doe effe normaal. Gaat het verder wel goed met je? Retorische vraag hoor, bedoeld om zelf even over na te denken.
Nou idd.
kledderkadet schreef:

Nou Nou, rel.. Ik lees vooral dat jij uit je panty schiet omdat iemand een opmerking van jou seksistisch vindt. Niet echt een rel.
kledderkadet schreef:

Ik vind dat je schromelijk overdrijft en als een malle uit je panty schiet. En dat op een niet zo heel nette manier uit. Bovendien heeft Hamer jou niet uitgemaakt voor seksist, maar vond ze jouw opmerking seksistisch(en dat was overigens inderdaad het geval), kwestie van beter lezen dus. Maar aangezien je een enorm kort lontje lijkt te hebben ga je onmiddelijk al op de man spelend in de tegenaanval. Niet zo sjiek.
is mss wat rationeler als man zijnde seksistisch?? is mss wat emotioneler als vrouw zijnde seksistisch? als je je dat afvraagt is het dan terecht dat er over je geestelijke gesteldheid getwijfeld word? Is toch algemeen erkend over het algemeen?
Denk om je bloeddruk.. pislink nog wel..
Nou ja.. dat dus..
Star² schreef:
O die tussenstap had ik er eigenlijk logischerwijs al bij bedacht. Bij de eerste de beste gil naar veilig thuis bellen doet niemand hoop ik.
Je zou ze de kost moeten geven die in het desbetreffende topic wèl om het hardst roepen dat ze veilig thuis in zouden schakelen. Ik geloof het in ieder geval niet.
Voor je zoiets doet mag je wel heel zeker van je zaak zijn. En dan lijkt mij de eerste stap zelf eens aanbellen en vragen hoe het gesteld is met iedereen. Als je dan toch zo bezorgd bent.
Tarlin schreef:
29-08-2017 14:32
Je zou ze de kost moeten geven die in het desbetreffende topic wèl om het hardst roepen dat ze veilig thuis in zouden schakelen. Ik geloof het in ieder geval niet.
Voor je zoiets doet mag je wel heel zeker van je zaak zijn. En dan lijkt mij de eerste stap zelf eens aanbellen en vragen hoe het gesteld is met iedereen. Als je dan toch zo bezorgd bent.

Eens.
kledderkadet schreef:
29-08-2017 14:30
is mss wat rationeler als man zijnde seksistisch?? is mss wat emotioneler als vrouw zijnde seksistisch? als je je dat afvraagt is het dan terecht dat er over je geestelijke gesteldheid getwijfeld word? Is toch algemeen erkend over het algemeen?
Er wordt niet aan jouw geestelijke gesteldheid getwijfeld. Je generaliseert en zegt dat mannen rationeler zijn en vrouwen emotioneler. Dat is seksistisch. Dat wil niet zeggen dat JIJ een seksist bent, maar wel dat je bepaalde generaliserende denkbeelden erop na houdt. En ik geef Hamer gelijk: dat zou bij mij ook verkeerd vallen, als iemand tegen mij zegt dat ik vanuit emotie reageer als vrouw.

Wat me wel aan jouw geestelijke gesteldheid doet twijfelen is je enorm heftige reacties daarop. Wat maak jij een drama om niks, zeg. Zeg sorry of zeg "jammer dat je er zo over denkt" en ga verder met je dag.

Gaat het wel goed met je?
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
kledderkadet schreef:
is mss wat rationeler als man zijnde seksistisch??
Ja, dat is een seksistische aanname.
kledderkadet schreef:
is mss wat emotioneler als vrouw zijnde seksistisch?
Ja, ook dat is een seksistische aanname.
kledderkadet schreef:
als je je dat afvraagt is het dan terecht dat er over je geestelijke gesteldheid getwijfeld word?
Nee, maar wel als je vervolgens zo overtrokken reageert als jij doet. Dat komt wel wat overspannen over, ja.
kledderkadet schreef:
Is toch algemeen erkend over het algemeen?
Nee, het is een seksistische aaname.
Oke. De meesten vinden mijn reactie overtrokken. Ik ga erover nadenken waarom dit me zo kwetst. Thanks!
Eens met Maechtje, dus (maar die had ik nog niet gelezen). :)
kledderkadet schreef:
29-08-2017 14:35
Oke. De meesten vinden mijn reactie overtrokken. Ik ga erover nadenken waarom dit me zo kwetst. Thanks!
Oke, verstandig! (Ik zoek een duim-omhoog-smiley, maar die hebben we hier zeker niet?)
Dana schreef:
29-08-2017 14:39
Oke! (Ik zoek een duim-omhoog-smiley, maar die hebben we hier zeker niet?)

:thumbsup:

Wel twee.
kledderkadet schreef:
Is dat erkend over het algemeen? En ja, het is seksistisch. Seksisme is het vellen van een waardeoordeel op grond van iemands sekse. Dit kan leiden tot discriminatie waarbij mensen verschillend behandeld worden, bijvoorbeeld in taalgebruik, op grond van hun geslacht/sekse, aldus de definitie .
Jij dicht Pejeka als man zijnde rationaliteit toe, die vrouwen volgens jou niet, of minder hebben. Dat doe je alleen op grond van zijn geslacht, je kent die hele Pejeka niet en gaat er van uit dat hij een man is, omdat hij dat ooit ergens hier heeft gemeld. Hij kan best een zij zijn, of genderneutraal of wat dan ook. Dit is een forum, je kunt de hele wereld bij elkaar verzinnen.
:thumbsup:

thnx Star :D
Maechtje schreef:
29-08-2017 14:34
Er wordt niet aan jouw geestelijke gesteldheid getwijfeld. Je generaliseert en zegt dat mannen rationeler zijn en vrouwen emotioneler. Dat is seksistisch. Dat wil niet zeggen dat JIJ een seksist bent, maar wel dat je bepaalde generaliserende denkbeelden erop na houdt. En ik geef Hamer gelijk: dat zou bij mij ook verkeerd vallen, als iemand tegen mij zegt dat ik vanuit emotie reageer als vrouw.

Wat me wel aan jouw geestelijke gesteldheid doet twijfelen is je enorm heftige reacties daarop. Wat maak jij een drama om niks, zeg. Zeg sorry of zeg "jammer dat je er zo over denkt" en ga verder met je dag.

Gaat het wel goed met je?
Kan altijd beter natuurlijk :mrgreen:
Maar ik ga erover nadenken! Ik zie nu ook wel in dat ik (over)emotioneel reageerde. Waarom is de vraag. Iedereen dank voor de input!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven