Napraattopic Deel 92
dinsdag 26 september 2017 om 12:43
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
woensdag 27 september 2017 om 20:06
Ik heb je gestaft wegens het verbasteren van de functie van de CM.feow schreef: ↑27-09-2017 20:03Niet zo negatief.
De GA is tóch even aanwezig omdat er iets te mélden valt.
Best een lekker streven hoor, dat je mensen gewoon bij hun naam/functie wilt laten noemen in plaats van allemaal suggestieve koosnaampjes toe te staan. Maar weer een stapje naar de stafcultuur met verboden lettertjes waar je op kunt staffen in plaats van dat ene waar je niet over mag schrijven of duidelijkheid over wenst te geven: beleid.
Dit is 'beleid' van niet-meelezende en onbetrokken Grote Afwezigen.
woensdag 27 september 2017 om 20:09
Ik vind Merkel "Mutti Merkel" noemen heel stom, omdat Merkel bewust kindvrij is. Maar het is natuurlijk gewoon een grappigbedoelde term, zoals de Blonde Roerganger of de Goddelijke Kale ofzo.
Het is natuurlijk heel makkelijk om op losse woorden te modereren. Je kunt er bij wijze van spreken zo een programmaatje op loslaten en dan kun je volautomatisch mensen gaan bannen als ze de gemarkeerde woorden posten. Maar soms wordt er in heel gewone zinnen heel naar gepost. Daar is het beoordelingsvermogen nodig van iemand die de tijd heeft en de moeite kan en wil nemen de context ook te begrijpen.
Maar dat is maar lastig, begrijp ik.
(niet vreemd ook, van een forum dat hoort bij een tijdschrift dat iemand nomineert voor de Viva400, maar niet erin slaagt de naam van deze persoon correct te spellen)
edit; wat Feow zei, maar zij zei het wat bondiger, dan. Ik heb veel Reve gelezen, zeg ik mijn verdediging.
Het is natuurlijk heel makkelijk om op losse woorden te modereren. Je kunt er bij wijze van spreken zo een programmaatje op loslaten en dan kun je volautomatisch mensen gaan bannen als ze de gemarkeerde woorden posten. Maar soms wordt er in heel gewone zinnen heel naar gepost. Daar is het beoordelingsvermogen nodig van iemand die de tijd heeft en de moeite kan en wil nemen de context ook te begrijpen.
Maar dat is maar lastig, begrijp ik.
(niet vreemd ook, van een forum dat hoort bij een tijdschrift dat iemand nomineert voor de Viva400, maar niet erin slaagt de naam van deze persoon correct te spellen)
edit; wat Feow zei, maar zij zei het wat bondiger, dan. Ik heb veel Reve gelezen, zeg ik mijn verdediging.
woensdag 27 september 2017 om 20:33
fashionvictim schreef: ↑27-09-2017 20:22Ik heb oprecht het idee dat ze gewoon geen idee hebben hoe ze op racisme moeten modereren.
woensdag 27 september 2017 om 20:33
Dan moeten ze maar een andere baan gaan zoeken.fashionvictim schreef: ↑27-09-2017 20:22Ik heb oprecht het idee dat ze gewoon geen idee hebben hoe ze op racisme moeten modereren.
woensdag 27 september 2017 om 20:45
Haha, zou zomaar eens kunnen ; dat het zo gegaan is.Lady*Voldemort schreef: ↑27-09-2017 20:08Maar goed, niemand heeft hier dus een ruk aan. De CM heeft gewoon tegen iemand geroepen 'zeg die BGB begint nou wel heel erg te zeiken, draai jij even een racismebeleid in elkaar'.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
woensdag 27 september 2017 om 20:55
Ik ben reuze nieuwsgierig of ze de verborgen lading achter de afkorting van de concrete invulling van de functie ook zal begrijpen.Lady*Voldemort schreef: ↑27-09-2017 20:06Ik heb je gestaft wegens het verbasteren van de functie van de CM.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
woensdag 27 september 2017 om 20:58
Een aafje wijntjes drinken met je dinnies. Hoe leuk is dat ?MoirenPhae schreef: ↑27-09-2017 20:55Waarom drinken vrouwen tegenwoordig wijntjes? Is dat dan formaat kleuter ofzo?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
woensdag 27 september 2017 om 20:59
Wijntjes , theetjes zo gezellie !MoirenPhae schreef: ↑27-09-2017 20:55Waarom drinken vrouwen tegenwoordig wijntjes? Is dat dan formaat kleuter ofzo?
woensdag 27 september 2017 om 21:00
En theetjes. En technofeestjes zijn gezellige feestjes (sinds wanneer?)blijfgewoonbianca schreef: ↑27-09-2017 20:58Een aafje wijntjes drinken met je dinnies. Hoe leuk is dat ?
God, wat ben ik oud.
woensdag 27 september 2017 om 21:01
Dat is een gevalletje diminutivum bagatellicum.MoirenPhae schreef: ↑27-09-2017 20:55Waarom drinken vrouwen tegenwoordig wijntjes? Is dat dan formaat kleuter ofzo?
Je kunt ook zeggen dat je de hele avond wijn gaat slempen maar dat staat meteen zo liederlijk.
woensdag 27 september 2017 om 21:02
Is er een nick BGB? Lijkt me schijtvervelend.blijfgewoonbianca schreef: ↑27-09-2017 21:01Slaat natuurlijk nergens op, maar ik erger me kapot aan de nick BGB , net zoals ik me ook wild ergerde aan blijfgewoondametje. Verzin lekker zelf iets.
woensdag 27 september 2017 om 21:03
Ja, die zag ik ook voorbij komen! Ik was er ook effe van in de war.blijfgewoonbianca schreef: ↑27-09-2017 21:01Slaat natuurlijk nergens op, maar ik erger me kapot aan de nick BGB , net zoals ik me ook wild ergerde aan blijfgewoondametje. Verzin lekker zelf iets.
Am Yisrael Chai!
Wij vullen gewoon de glas tot de rand. Heb je nog maar 3 glazen op als de fles leeg is.Lady*Voldemort schreef: ↑27-09-2017 21:01Dat is een gevalletje diminutivum bagatellicum.
Je kunt ook zeggen dat je de hele avond wijn gaat slempen maar dat staat meteen zo liederlijk.
Ghegheghe.
Je valt me positief op. Wilde ik toch even gezegd hebben. Gelukkig kan dat hier.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
woensdag 27 september 2017 om 21:04
Ja ik zag het. Heel irritant inderdaad. Laatst was er even een voldemort en dat vond ik ook zo stom.blijfgewoonbianca schreef: ↑27-09-2017 21:01Slaat natuurlijk nergens op, maar ik erger me kapot aan de nick BGB , net zoals ik me ook wild ergerde aan blijfgewoondametje. Verzin lekker zelf iets.
woensdag 27 september 2017 om 21:04
ILady*Voldemort schreef: ↑27-09-2017 21:01Dat is een gevalletje diminutivum bagatellicum.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
woensdag 27 september 2017 om 21:05
Ik ook!! Er is hier maar 1 BGB!!blijfgewoonbianca schreef: ↑27-09-2017 21:01Slaat natuurlijk nergens op, maar ik erger me kapot aan de nick BGB , net zoals ik me ook wild ergerde aan blijfgewoondametje. Verzin lekker zelf iets.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
woensdag 27 september 2017 om 21:06
Ja, Jagersma kwam er laatst mee en ik vond hem zo mooi dat ik hem er nu te pas en te onpas in gooi, in de hoop dat het weer wat vaker gebruikt gaat worden.
woensdag 27 september 2017 om 21:07