Napraattopic Deel 93
zondag 5 november 2017 om 19:08
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
maandag 4 december 2017 om 16:55
FiddlyDiddlyDoo schreef: ↑04-12-2017 16:50Heb je een linkje? Ik kijk denk ik maar met één oog of zo, kan het niet vinden.
Inmiddels is er al een Mod overheen gegaan maar ik ontdekte haar hier: kinderen/het-grote-baby-vragen-topic/li ... start=1360
maandag 4 december 2017 om 16:55
zazamaenade schreef: ↑04-12-2017 16:46Sirius, als ik jou was zou ik me niet laten weerhouden om een topic te openen, als je dat echt wilt of nodig vindt.
Het is best mogelijk om er omheen te schrijven.
Laat je alsjeblieft niet intimideren.
Aan de geachte trol zou ik willen vragen : als je aandacht wilt, of lol wilt maken, open dan gewoon een duidelijk flauwekul-topic, dan kunnen de mensen die dat lollig vinden daar reageren, heus, die zijn er wel. Ik houd zelf ook van loltrappen, maar val geen mensen lastig die dat naar vinden. Doe jezelf en heel wat mensen hier een plezier !
Zoals dit topic, daar werd en wordt gewoon lol getrapt :eten/hoe-behandel-jij-diepvriesgroente/ ... ges/396684
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet wat de TO van dit gedoe in haar/zijn topic vindt, maar iedereen kan haar of zijn ei daar kwijt, hoe raar ook.
maandag 4 december 2017 om 17:17
Ik denk het ook niet.
Al deze aandacht is wrs erg leuk voor dit joch.
Gewoon niet meer over hebben.
En als de pb’s geen bedreigingen bevatten snap ik de paniek niet zo. Het is duidelijk dat hij reageert op degene die reactie geven.
maandag 4 december 2017 om 17:26
O, ik dacht echt dat dat niet de bedoeling was, meerdere nick's tegelijk, dat je daar een ban voor krijgt?
Dan snap ik ook waarom je met 4, 5 accounts tegelijk aan de slag kan.
Lekker jezelf groot gelijk geven haha, dat mag haast nergens!!
Maar dan nog: als ik nu een topic zie kijk ik eerst of het geen nieuw account is, of bijna niet in geschreven en pas een week oud.
If so zal het wel een trol zijn denk ik dan.. ik verwacht dan niet echt fijne reacties en het zou me echt pijn doen als iemand lollig gaat doen over 1 van de onderwerpen. Dan beter niet doen: het is voor zo'n trol grappig maar voor mij echt. En dan uitgelachen worden neuh... dat trek ik niet eerlijk is eerlijk!
Zag ook net een bericht van iemand die hier kort is die ik gisteravond zeker weten onder een trollennaam is geplaatst... die nu heel verontwaardigd mee zit te kletsen. Maar is het een oeps, verkeerde nick gebruikt of heeft trolletje de reactie gekopieerd?
Gisteren stond ook een reactie van mij met copy/paste overgenomen geplaatst als zijnde door de trol geschreven.
Met nog 1 zinnetje erbij geschreven, dat wel.
Al met al toch liever even wachten maar tot er iets aan gedaan is. Ik denk dat Sanoma hier ook niet blij van wordt.
maandag 4 december 2017 om 17:39
Je mag meerdere nicks hebben, maar niet in dezelfde topics reageren, dacht ik?
Ik snap het hoor, dat je liever wil wachten totdat dit opgelost is. Zelf denk ik niet dat iemand die pas lid is en een topic opent, altijd een trol is, maar ik weet dat anderen dat wel denken. Iedereen moet tenslotte voor de eerste keer een topic openen en als je googelt, komt vaak viva als eerste te staan. Logisch dat je dan hier een topic gaat openen. Vind ik.
Ik snap het hoor, dat je liever wil wachten totdat dit opgelost is. Zelf denk ik niet dat iemand die pas lid is en een topic opent, altijd een trol is, maar ik weet dat anderen dat wel denken. Iedereen moet tenslotte voor de eerste keer een topic openen en als je googelt, komt vaak viva als eerste te staan. Logisch dat je dan hier een topic gaat openen. Vind ik.
Life is short. Eat dessert first.
maandag 4 december 2017 om 17:47
maandag 4 december 2017 om 17:47
Dit.
Mijn allereerste topic ooit zou nu als trollen weggezet worden, terwijl on bittere realiteit was voor mij toen.
maandag 4 december 2017 om 17:48
Het heeft me echt goed gedaan. Serieusdoornroosje9 schreef: ↑04-12-2017 17:47Je had het ook echt nodig natuurlijk.![]()
Maar even serieus, ik ben het ermee eens.
Even dom zwetsen.
maandag 4 december 2017 om 17:57
maandag 4 december 2017 om 17:58
Wat Doornroosje beschrijft : wel meerdere nicks, maar niet in één topic (dubbelnicken) zo heb ik het ook begrepen.
Wanneer een nieuwe forummer met een topic met pittige inhoud als eerste post komt houd ik wel rekening met getrol. Ik kijk het als ik twijfel even aan, kijk naar de reacties van TO en soms ga ik er ook weleens gelijk hard in zoals laatst met een EMDR-topic wat ik zó raar geschreven vond. Omdat ik hierin ervaring heb, en ook uit ervaring weet dat mensen die daarmee bezig zijn per definitie kwetsbaar of snel getriggerd zijn ging ik op 'mijn water' af. Maar ook als 'mijn water' iets zegt kan ik ernaast zitten. We mogen elkaar hierin ook wel aanspreken, vind ik. Mensen met kinderen zullen misschien sneller doorhebben of een topic over kinderen fake is, of een topic over miskramen.
De meest logische route in dit forum lijkt me meelezen, aanmelden, meeschrijven en dan naar verloop van tijd een topic openen, maar dat is natuurlijk geen natuurwet.
Wanneer een nieuwe forummer met een topic met pittige inhoud als eerste post komt houd ik wel rekening met getrol. Ik kijk het als ik twijfel even aan, kijk naar de reacties van TO en soms ga ik er ook weleens gelijk hard in zoals laatst met een EMDR-topic wat ik zó raar geschreven vond. Omdat ik hierin ervaring heb, en ook uit ervaring weet dat mensen die daarmee bezig zijn per definitie kwetsbaar of snel getriggerd zijn ging ik op 'mijn water' af. Maar ook als 'mijn water' iets zegt kan ik ernaast zitten. We mogen elkaar hierin ook wel aanspreken, vind ik. Mensen met kinderen zullen misschien sneller doorhebben of een topic over kinderen fake is, of een topic over miskramen.
De meest logische route in dit forum lijkt me meelezen, aanmelden, meeschrijven en dan naar verloop van tijd een topic openen, maar dat is natuurlijk geen natuurwet.
nounou
maandag 4 december 2017 om 18:18
Waarom is dat nou logisch?
Zoveel mensen die een probleem hebben, Googlen en dan hier terecht komen (want eerste hit) en een topic openen.
Ik snap de hysterie ook niet. Ja, het is soms vervelend, maar niemand dwingt je om iets te schrijven.
Hooguit dat ik het soms sneu vind als ik mensen heel uitgebreid zie antwoorden en het voor mij al duidelijk is dat het een trol is.
Zoveel mensen die een probleem hebben, Googlen en dan hier terecht komen (want eerste hit) en een topic openen.
Ik snap de hysterie ook niet. Ja, het is soms vervelend, maar niemand dwingt je om iets te schrijven.
Hooguit dat ik het soms sneu vind als ik mensen heel uitgebreid zie antwoorden en het voor mij al duidelijk is dat het een trol is.
maandag 4 december 2017 om 18:23
Mijn route was meelezen, aanmelden en toen in een emotionele bui een topic openen. Ben toen eigenlijk ook wel bang geweest dat mensen zouden denken dat ik een trol was.
Ik ga meestal uit van het goede en dat het echt is, maar hou wel in mijn achterhoofd dat het nep kan zijn, maar dat je er misschien een meelezer mee helpt. Maar moet zeggen dat toen krishna dit weekend zo duidelijk liet merken dat ze een trol was ik me toch wel even genaaid voelde, hoewel ik de hele tijd hoopte dat het nep was.
En als we het dan toch over (mogelijke) nepperds hebben, ik ben nog steeds aan het googelen op een topic over een zwangere die op een emmer moest plassen, maar daar mag zeker geen linkje van neergezet worden?
Ik spiek trouwens vaak op dit topic als ik twijfels heb, om te kijken wat jullie er van vinden.
Ik snap dat je het creepy vind Sirius! Probeer je er niet te veel van aan te trekken (makkelijk gezegd natuurlijk).
Ik ga meestal uit van het goede en dat het echt is, maar hou wel in mijn achterhoofd dat het nep kan zijn, maar dat je er misschien een meelezer mee helpt. Maar moet zeggen dat toen krishna dit weekend zo duidelijk liet merken dat ze een trol was ik me toch wel even genaaid voelde, hoewel ik de hele tijd hoopte dat het nep was.
En als we het dan toch over (mogelijke) nepperds hebben, ik ben nog steeds aan het googelen op een topic over een zwangere die op een emmer moest plassen, maar daar mag zeker geen linkje van neergezet worden?
Ik spiek trouwens vaak op dit topic als ik twijfels heb, om te kijken wat jullie er van vinden.
Ik snap dat je het creepy vind Sirius! Probeer je er niet te veel van aan te trekken (makkelijk gezegd natuurlijk).
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
maandag 4 december 2017 om 18:36
Anna, in jouw geval had ik heel graag gewild dat je een trol was en ik geloof dat ik dat verder niet toe hoef te lichten.
Had ook jouw uitgebreide reacties gezien bij krishna en ik doelde dus op jou toen ik eerder in dit topic aangaf dat ik het een klotestreek vond van haar. Dat mensen uitgebreid hadden gereageerd op haar topic (jij dus) in de hoop haar te helpen en dat het dan nep blijkt te zijn.
Maar verder kunnen trolls ook heel vermakelijk zijn.
Had ook jouw uitgebreide reacties gezien bij krishna en ik doelde dus op jou toen ik eerder in dit topic aangaf dat ik het een klotestreek vond van haar. Dat mensen uitgebreid hadden gereageerd op haar topic (jij dus) in de hoop haar te helpen en dat het dan nep blijkt te zijn.
Maar verder kunnen trolls ook heel vermakelijk zijn.
Don't waste your time or time will waste you.