Napraattopic deel 95
maandag 8 januari 2018 om 19:19
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

dinsdag 9 januari 2018 om 19:36
Volgens mij kregen we een waarschuwing als we ná de post vd mod nog door zouden gaan. Een waarschuwing op een waarschuwing ofzo... lijkt mijn manier van opvoeden wel..
anoniem_361511 wijzigde dit bericht op 09-01-2018 19:36
0.17% gewijzigd

dinsdag 9 januari 2018 om 19:42
Ik denk zomaar dat de meeste eerst gewoon van alles leest voordat ze inloggen.vrouwjagersma schreef: ↑09-01-2018 19:40Ik vind het anders heel kwetsend, bij iemand onder de negeer zitten. Daar zit ik dan Heel Ingewikkelde Zinnen te typen, maar dat is dan blijkbaar allemaal voor de kat zijn viool.

dinsdag 9 januari 2018 om 19:43
Als het goed is heb je het dan helemaal niet door, tenzij een slimmerik de reactie quote.vrouwjagersma schreef: ↑09-01-2018 19:40Ik vind het anders heel kwetsend, bij iemand onder de negeer zitten. Daar zit ik dan Heel Ingewikkelde Zinnen te typen, maar dat is dan blijkbaar allemaal voor de kat zijn viool.
Voor wat het waar is; ik hartje jouw zinnen altijd.

dinsdag 9 januari 2018 om 19:44
oke dat was ik even vergeten, goed dat je dat even zo neer zet.Ana_Isabel2 schreef: ↑09-01-2018 19:43Als het goed is heb je het dan helemaal niet door, tenzij een slimmerik de reactie quote.

dinsdag 9 januari 2018 om 19:45
Dit verwarmt mijn hart.Ana_Isabel2 schreef: ↑09-01-2018 19:43Als het goed is heb je het dan helemaal niet door, tenzij een slimmerik de reactie quote.
Oh, jij bent Spaans, toch? Ik was vorige week in Italië en nu weet ik weer waarom ik zo van Spanje houd
dinsdag 9 januari 2018 om 19:46
Iets anders, jij bent docent Duits? Mag ik je een heel foute tekst voorleggen en dat jij dan met Heel Ingewikkelde Zinnen aan duiding doet?vrouwjagersma schreef: ↑09-01-2018 19:40Ik vind het anders heel kwetsend, bij iemand onder de negeer zitten. Daar zit ik dan Heel Ingewikkelde Zinnen te typen, maar dat is dan blijkbaar allemaal voor de kat zijn viool.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
dinsdag 9 januari 2018 om 19:50
De vraag is, hebben “ich” en “du” een open relatie, of zoek ik er teveel achter:
ch bin wie du, wir sind wie Sand und Mehr,
und darum brauch ich dich so sehr.
Ich bin wie du, wir sind wie Tag und Nacht,
für einander immer nur da, immer nur da.
Und du weisst, dennoch lass ich dir die Freiheit,
weil man sich dann leichter treu bleibt,
ich genauso wie du.
Grade das das macht unsere Liebe anders,
das macht unsere Liebe so anders,
und ich finde das gut.
Ich bin wie du, wir sind wie Sand und Meer,
Ich bin wie du, ich bin wie du, genau wie du.
Was auch kommt, wir beide werden uns nie trennen,
wir lernen uns nur besser kennen,
ich genauso wie du.
und ich finde das gut.
Solo: 5 x 8 tellen
für einander immer nur da.
ich genauso wie du.
und ich finde das gut.
ich genauso wie du.
und ich finde das gut.
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)

dinsdag 9 januari 2018 om 19:50
Altijd, maar voor eigen risico!JollyRider schreef: ↑09-01-2018 19:46Iets anders, jij bent docent Duits? Mag ik je een heel foute tekst voorleggen en dat jij dan met Heel Ingewikkelde Zinnen aan duiding doet?

dinsdag 9 januari 2018 om 19:51
Ja, Spaanse inderdaad. Ik ben ook zo gek op Italië een goede 2e keus na Spanjevrouwjagersma schreef: ↑09-01-2018 19:45Dit verwarmt mijn hart.
Oh, jij bent Spaans, toch? Ik was vorige week in Italië en nu weet ik weer waarom ik zo van Spanje houd

Vooral zuid Spanje. De mensen zijn daar toch net even anders. Warmer.. vriendelijker. Hoe ouder ik word, hoe meer heimwee.

dinsdag 9 januari 2018 om 19:52
Wat leuk, een docente! Vind ik echt bij je passen.
dinsdag 9 januari 2018 om 19:52
Zie hiervoor

(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
dinsdag 9 januari 2018 om 19:53

dinsdag 9 januari 2018 om 19:54
JollyRider schreef: ↑09-01-2018 19:53Niet druk, maar ik ven benieuwd of mijn interpretatie klopt. Sorry
Het is net zo iets van Jij en ik en samen zijn we een. ( mijn vrije vertaling hiervoor)

dinsdag 9 januari 2018 om 19:54
Zoals ik dit meesterlijke stuk lyriek lees, heeft de ik-persoon inderdaad een relatie met "du". Ik verwijs hiervoor naar de vetgedrukte stukken tekst. De vergelijking tussen zee en zand toont extra aan hoe essentieel hun relatie is en dat de schrijver nog nooit naar Kroatie geweest is, waar rotsstranden zijn. Of de relatie open is, vind ik discutabel, weliswaar stelt de ik dat ze elkaar vrijheid gunnen, maar daarna wordt er wel genoemd dat de reden daarvoor is dat de trouw dan makkelijker vol te houden is. Dit impliceert, samen met de vrij afgezaagde metaforen, een traditionele monogame relatie, maar wel een waarin beide partners een eigen leven mogen hebben.JollyRider schreef: ↑09-01-2018 19:50De vraag is, hebben “ich” en “du” een open relatie, of zoek ik er teveel achter:
ich genauso wie du.
und ich finde das gut.
ich genauso wie du.
und ich finde das gut.

dinsdag 9 januari 2018 om 19:56
Dit bedoel ik dus.vrouwjagersma schreef: ↑09-01-2018 19:54Zoals ik dit meesterlijke stuk lyriek lees, heeft de ik-persoon inderdaad een relatie met "du". Ik verwijs hiervoor naar de vetgedrukte stukken tekst. De vergelijking tussen zee en zand toont extra aan hoe essentieel hun relatie is en dat de schrijver nog nooit naar Kroatie geweest is, waar rotsstranden zijn. Of de relatie open is, vind ik discutabel, weliswaar stelt de ik dat ze elkaar vrijheid gunnen, maar daarna wordt er wel genoemd dat de reden daarvoor is dat de trouw dan makkelijker vol te houden is. Dit impliceert, samen met de vrij afgezaagde metaforen, een traditionele monogame relatie, maar wel een waarin beide partners een eigen leven mogen hebben.

Ik begrijp het helemaal. Ik ben vorig jaar voor het eerst in Andalusie geweest (was eerder al op andere plekken) en ik vond het hartverwarmend. En iedereen deed zijn best mijn lamme Spaans te begrijpen.Ana_Isabel2 schreef: ↑09-01-2018 19:51Ja, Spaanse inderdaad. Ik ben ook zo gek op Italië een goede 2e keus na Spanje![]()
Vooral zuid Spanje. De mensen zijn daar toch net even anders. Warmer.. vriendelijker. Hoe ouder ik word, hoe meer heimwee.

Ja? Ik vind het ook echt heerlijk werk.
dinsdag 9 januari 2018 om 19:58
Hmz, ok.vrouwjagersma schreef: ↑09-01-2018 19:54Zoals ik dit meesterlijke stuk lyriek lees, heeft de ik-persoon inderdaad een relatie met "du". Ik verwijs hiervoor naar de vetgedrukte stukken tekst. De vergelijking tussen zee en zand toont extra aan hoe essentieel hun relatie is en dat de schrijver nog nooit naar Kroatie geweest is, waar rotsstranden zijn. Of de relatie open is, vind ik discutabel, weliswaar stelt de ik dat ze elkaar vrijheid gunnen, maar daarna wordt er wel genoemd dat de reden daarvoor is dat de trouw dan makkelijker vol te houden is. Dit impliceert, samen met de vrij afgezaagde metaforen, een traditionele monogame relatie, maar wel een waarin beide partners een eigen leven mogen hebben.
Daal ik erg in ieders achting als ik vertel dat ik dit volgaarne mee brul in de auto? Net als “Du” van Peter MAfay trouwens. Ik hou wrl van erg foute Duitse muziek ben ik bang
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)

dinsdag 9 januari 2018 om 19:58
Daar liggen onze roots ookvrouwjagersma schreef: ↑09-01-2018 19:56Ik begrijp het helemaal. Ik ben vorig jaar voor het eerst in Andalusie geweest (was eerder al op andere plekken) en ik vond het hartverwarmend. En iedereen deed zijn best mijn lamme Spaans te begrijpen.

Ze vinden het inderdaad geweldig als iemand de moeite neemt om Spaans te praten. Mijn neef daar is docent Engels, maar mijn Spaans is beter dan zijn Engelse uitspraak.