Napraattopic deel 96
zaterdag 3 februari 2018 om 21:46
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

zondag 4 februari 2018 om 19:30
Oh dat vorkpatroon doe ik ook altijd, in de stamppot. Dat ziet er zo gezellig uitvrouwjagersma schreef: ↑04-02-2018 18:48Witlofschotel. Met ham, kaassaus en zo'n laag zelfgemaakte aardappelpuree met creme fraiche en geraspte kaas er boven op, zelfs nog met een schitterend vorkpatroon.
Wel 's middags al, want zo doen de boeren dat.

's Middags warm eten doe ik nooit, maar af en toe betrap ik me er wel op dat ik op vrijdag ineens vis wil eten. Toch nog een raar overblijfseltje van mijn verder nogal mislukte katholieke opvoeding denk ik.
zondag 4 februari 2018 om 19:31
O, is dat het? Dat verklaart een en ander.Joostisandersgeaard2 schreef: ↑04-02-2018 19:27Nee niet boeren. Jij had toch een religieuze hobby? Daar komt het eerder vandaan.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zondag 4 februari 2018 om 19:32
Ik ben gisteren zelfs een kwartier blijven hangen bij " Nederland zingt " of zoiets.Lady*Voldemort schreef: ↑04-02-2018 19:30Toch nog een raar overblijfseltje van mijn verder nogal mislukte katholieke opvoeding denk ik.

Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

zondag 4 februari 2018 om 19:43
Mijn man wil dat graag, des middags warm eten. En hij is van een heel andere religieuze hobbyclub dan ik. Maar wel een boerenzoon.Joostisandersgeaard2 schreef: ↑04-02-2018 19:27Nee niet boeren. Jij had toch een religieuze hobby? Daar komt het eerder vandaan.
Maar je hebt gelijk, mijn refofamilie eet altijd lekker warm tussen twee kerkdiensten door. Dan kun je mooi over de preek praten.
zondag 4 februari 2018 om 19:45
vrouwjagersma schreef: ↑04-02-2018 19:43Mijn man wil dat graag, des middags warm eten. En hij is van een heel andere religieuze hobbyclub dan ik. Maar wel een boerenzoon.
Maar je hebt gelijk, mijn refofamilie eet altijd lekker warm tussen twee kerkdiensten door. Dan kun je mooi over de preek praten.
Geen bijzonderheden
zondag 4 februari 2018 om 19:49
Ik kan mij herinneren dat toen ik kind was wij ook smiddags warm aten. Mijn broertje en ik kwamen om 1200 uur uit school en dan hoefde je er om 13.30 pas weer te zijn. Mijn vader kwam dan ook van de zaak thuis eten.
Volgens mij is dat veel beter voor de mens. Ik wilde dat ik het nog kon.
Geen bijzonderheden
zondag 4 februari 2018 om 21:29
JollyRider schreef: ↑04-02-2018 19:26Ja, mijn vrouw kookt zoals mijn moeder. Schijnt de droom van iedere man te zijn

Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
zondag 4 februari 2018 om 21:33
Zo ging dat bij ons ook. Was door de weeks trouwens het enige moment van de dag dat we vader zagen. Die was 's ochtends voor dag en dauw aan het werk en kwam 's avonds rond een uurtje of 8 thuis. En tot mijn 12de behoorde ik dan in bed te liggen. (waar ik stiekem met een zaklamp onder de dekens nog las tot een uurtje of 10).yasmijn schreef: ↑04-02-2018 19:49Ik kan mij herinneren dat toen ik kind was wij ook smiddags warm aten. Mijn broertje en ik kwamen om 1200 uur uit school en dan hoefde je er om 13.30 pas weer te zijn. Mijn vader kwam dan ook van de zaak thuis eten.
zondag 4 februari 2018 om 21:36
Bij ons was dat ook zo.Oudblond schreef: ↑04-02-2018 21:33Zo ging dat bij ons ook. Was door de weeks trouwens het enige moment van de dag dat we vader zagen. Die was 's ochtends voor dag en dauw aan het werk en kwam 's avonds rond een uurtje of 8 thuis. En tot mijn 12de behoorde ik dan in bed te liggen. (waar ik stiekem met een zaklamp onder de dekens nog las tot een uurtje of 10).
Geen bijzonderheden

zondag 4 februari 2018 om 21:50
Hier was het ook zo. En hij werkte ook nog op zaterdag.Oudblond schreef: ↑04-02-2018 21:33Zo ging dat bij ons ook. Was door de weeks trouwens het enige moment van de dag dat we vader zagen. Die was 's ochtends voor dag en dauw aan het werk en kwam 's avonds rond een uurtje of 8 thuis. En tot mijn 12de behoorde ik dan in bed te liggen. (waar ik stiekem met een zaklamp onder de dekens nog las tot een uurtje of 10).

zondag 4 februari 2018 om 21:58
Yep. En op zondag stond zowat heel de buurt aan de deur om hulp te vragen bij administratie, bouwvergunningen, ontslagprocedures... Mijn moeder werd er wel eens gallisch gek van. Tijdens zijn uitvaart stond er iemand te speechen over hoeveel vader voor hun organisatie betekend had. Hij dankte de familie omdat vader zoveel tijd voor de sociale gemeenschap vrij gemaakt had. Mijn moeder fluisterde me in mijn oor : 'En daar hebben we ruzie genoeg over gehad'. Slappe lach in een kerkdienst voor mijn vader

oudblond wijzigde dit bericht op 04-02-2018 22:00
0.16% gewijzigd

maandag 5 februari 2018 om 06:33
Thx.
Blijft irritant: iemand schrijft dat er een rare wending is in het borderline-topic. Dus ga ik zoeken, naar een borderline-topic.
Maar vrijwel elke topictitel kan hier verwijzen naar borderline, dus na verloop van tijd geef ik het op.
Linkjes mensen, linkjes.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
maandag 5 februari 2018 om 08:16