Napraattopic deel 97

20-03-2018 23:11 3228 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
sam1968 schreef:
27-04-2018 23:26
Oh sorry ik word dan bijna altijd heel boos als ik dat gevoel krijg.
Boos niet, wel teleurgesteld. Ik vind het echt triest om te zeggen, maar ik kijk er niet echt meer van op sinds ik op viva kom.
missie_m wijzigde dit bericht op 27-04-2018 23:39
5.40% gewijzigd
LOEP ME MAAR aub.
Amaqanda schreef:
27-04-2018 23:26
Doe even gewoon zeg. De doodsbedreigingen en bakken stront die iemand over zich heen krijgt zoals bij haar gebeurt zijn achterlijk en dat vind elk weldenkend mens. Daarnaast ging die opmerking over Kate en meghan zoals ik lees dus de vergelijking met sylvana snap ik niet. Zo kan je mensen lekker woorden in de mond leggen zeg.

‘Ik snap de vergelijking tussen Kate en meghan wel’, staat bij jou dus gelijk aan ‘sylvana verdient de bakken stront die ze over zich heen krijgt vanwege haar uitstraling’?
Nou dit dus.

Sam, waar haal jij in vredesnaam vandaan dat ik het goedkeur dat er negatief over Sylvana wordt gepraat?

Wat een vreemde manier van lezen heb jij.
S-Meds schreef:
27-04-2018 23:36
Dat onderzoek heb ik niet gedaan, ik vertel slechts hoe ik mij voelde
Excusez dat het niet gevalideerd is
Vooral in de lopende discussie vind ik zo'n uitspraak verbazingwekkend.
Dan gaat het over racisme, dus mensen be- en veroordelen op basis van één kenmerk, en dan veeg jij even alle Nederlanders op een hoop.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
sam1968 schreef:
27-04-2018 23:33
Ik denk niet dat ik het tegen jou had.
Ik heb het gewoon over een fenomeen.
Ik wil hier niemand ergens van beschuldigen.
Hier blijft iedereen redelijk beschaafd. Maar daarom is het er nog wel, in afgezwakte mate.
Tsja, het is hier geen privéchat he dus wanneer je wat zegt kan het gebeuren dat anderen daar op reageren.

Gelukkig concludeer je zelf ook dat hier, nu, geen mensen zijn die dat soort achterlijkheden goedkeuren.
MaryCrawley schreef:
27-04-2018 23:37
Dat zou ook kunnen. Waarschijnlijk allebei zelfs.

Het gevolg is hoe dan ook nog steeds dat we in een land leven waar ik denk 99% van de mensen stellig zal beweren geen racist te zijn en er tóch overal institutioneel racisme bestaat. Het ontkennen van bestaan van het probleem helpt in ieder geval niet.

Dat klopt.

Maar ik zie ook niemand hier ontkennen dat racisme bestaat.
Amaqanda schreef:
27-04-2018 23:39
Tsja, het is hier geen privéchat he dus wanneer je wat zegt kan het gebeuren dat anderen daar op reageren.

Gelukkig concludeer je zelf ook dat hier, nu, geen mensen zijn die dat soort achterlijkheden goedkeuren.
Misschien even lezen op actueel
Yasna schreef:
27-04-2018 23:34
Huh?

Ik heb niks tegen Sylvana. En ik ben het er ook niet mee eens dat er zo over haar gepraat wordt.
Waar haal jij het vandaan dat ik dat goedkeur?
Ik wil hier even wel voor Yasna opkomen. Volgens mij was er sprake van een misverstand dat Yasna dacht dat het gesprek ging over het al dan niet op elkaar lijken van Meghan/Kate mbt uitstraling. Terwijl de anderen het hadden over de extreme reacties op Sylvana. Daardoor lijkt het alsof Yasna zegt dat dat door Sylvana uitstraling oid komt maar volgens mij bedoelde ze dat niet.
Solomio schreef:
27-04-2018 23:38
Vooral in de lopende discussie vind ik zo'n uitspraak verbazingwekkend.
Dan gaat het over racisme, dus mensen be- en veroordelen op basis van één kenmerk, en dan veeg jij even alle Nederlanders op een hoop.
Ik schatte je slimmer in dat dit. Lees eens
Dana schreef:
27-04-2018 23:36
Jij bent altijd zo intelligent en zo welbespraakt (dit schrijf ik oprecht zonder sprankje ironie). Ongelooflijk dat jij je toevlucht neemt tot zo'n goedkope stropop-redenering.
Ik vind jouw redenering totale onzin (ik neem tenminste aan dat stropop zoiets betekent).
En minstens zo goedkoop.

David Dunning
S-Meds schreef:
Voor-beeld
Slecht voorbeeld.
missie_m schreef:
Daar moet je heel goed voor oppassen.
:rofl: Dank dat uitgerekend jij me nu de slappe lach bezorgt. Kan ik zo toch nog met een opgewekt gemoed te bedde gaan.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Yasna schreef:
Dat klopt.

Maar ik zie ook niemand hier ontkennen dat racisme bestaat.
Dat zeg ik ook niet. Ik wil alleen benadrukken dat het hoe dan ook belangrijk is het bestaan van (institutioneel) racisme te erkennen, ook als je het (bij jezelf) niet herkent.
MaryCrawley schreef:
Dat zou ook kunnen. Waarschijnlijk allebei zelfs.

Het gevolg is hoe dan ook nog steeds dat we in een land leven waar ik denk 99% van de mensen stellig zal beweren geen racist te zijn en er tóch overal institutioneel racisme bestaat. Het ontkennen van bestaan van het probleem helpt in ieder geval niet.
Ik ontken het bestaan van racisme niet. Nooit.
Maar ik zie bijv FV juist vaak behoorlijk racistisch posten. Of mss moet ik zeggen dat ze nogal stereotyperend kan overkomen.

David Dunning
S-Meds schreef:
Misschien even lezen op actueel
Dit is napraat. Geen actueel.

Die pijler heb ik laten blokken overigens. Enorm veel gekkies ontloop je daar mee.
Amaqanda schreef:
27-04-2018 23:42
Dit is napraat. Geen actueel.

Die pijler heb ik laten blokken overigens. Enorm veel gekkies ontloop je daar mee.
Hm goede tip
Jammer dat ik er net een topic heb geopend
S-Meds schreef:
27-04-2018 23:33
ik dacht altijd dat elk weldenkend mens dat vond. Maar ik heb hier post na post gelezen dat mensen vinden dat je sylvana best mag stalken, haar kinderen mag bedreigen of de dood van haar ex er bij mag halen omdat ze een racist zou zijn of een traditievernieler of desnoods altijd boos en zuur is of kapster is of omdat haar ouders rijk zijn. ik heb zoveel shit gelezen hier dat ik ernstig ben gaan twijfelen aan het gezonde verstand van de nederlander
Nou he. Het doet echt wat met je mensbeeld. Althans wel met het mijne.
MaryCrawley schreef:
Dat zeg ik ook niet. Ik wil alleen benadrukken dat het hoe dan ook belangrijk is het bestaan van (institutioneel) racisme te erkennen, ook als je het (bij jezelf) niet herkent.

Ja, dat vind ik ook.
Ik denk ook niet dat iemand vrij is van onbewust racisme.
Blank, donker, geel, oud , jong.
Ik ben niet racistich, durf ik te zeggen.
Maar ik zal niet ontkennen dat ik,net als iedereen in deze discussie deel uitmaak van institutioneel racisme.
S-Meds schreef:
27-04-2018 23:40
Ik schatte je slimmer in dat dit. Lees eens
Wat een flauwe dooddoener.
Nu moet ik zelf gaan uitzoeken waarom jij vindt dat ik ongelijk heb?
Fijne manier van discussiëren. Not.
Ik heb gelezen en gereageerd.
Nog een keer lezen maakt dat niet anders hoor.
En ik ben nog steeds slim.

David Dunning
MaryCrawley schreef:
27-04-2018 23:40
Ik wil hier even wel voor Yasna opkomen. Volgens mij was er sprake van een misverstand dat Yasna dacht dat het gesprek ging over het al dan niet op elkaar lijken van Meghan/Kate mbt uitstraling. Terwijl de anderen het hadden over de extreme reacties op Sylvana. Daardoor lijkt het alsof Yasna zegt dat dat door Sylvana uitstraling oid komt maar volgens mij bedoelde ze dat niet.

Dat bedoelde ik inderdaad niet.

En dat iemand dat zo wel kan opvatten ligt echt aan diegene zelf.
Solomio schreef:
Maar ik zie bijv FV juist vaak behoorlijk racistisch posten. Of mss moet ik zeggen dat ze nogal stereotyperend kan overkomen.
Ik doelde er ook niet op dat jij dat doet :) Dat was in het algemeen bedoeld.

Tja, en dat tweede herken ik niet. Maar ik denk dat dat wellicht dus door de eerdere uitgelegde context komt.
Solomio schreef:
Wat een enorme twee dimensionale redenering. Reversed racisme bestaat niet. Racisme is meer dan uitspreken dat alle witten niet deugen, racisme gaat vooral over stelselmatige onderdrukking en ongelijkheid. Dan snap je toch ook wel dat als een zwarte vrouw in een wite samenleving iets zegt over de witten, het geen racisme is? Het is de witte samenleving die anderskleurigen achterstelt. Dat is een feit. Kijk maar even naar onderzoek racisme en arbeidsparticipatie. Racisme is geen tekstneukerij over theorie het is onderdrukking in praktijk
Dat geneuzel over reversed racisme is net zo lachwekkend als mannen die zeggen dat vrouwen die zeuren over seksueel geweld zelf seksistisch zijn
S-Meds schreef:
Ik snap even niet wat er speelt tussen jullie maar het lijkt mij vrij onnodig omdat jullie aan dezelfde zijde staan
Ook wanneer je aan ‘dezelfde’ zijde staat, kan je het ongelooflijk met elkaar oneens zijn (niet over inhoud, maar dat speelt op betrekkingsniveau).

Ik ben niet zo gevoelig voor inhoud (wanneer dat normaal en redelijk blijft) wel voor betrekkingsniveau. Ik kan fijner praten met iemand die politiek rechtsgeorienteerd is, dan met iemand die net als ik linksgeoriënteerd is, maar op een voor mij vervelende manier zijn/haar boodschap over wil brengen. Grote kans dat ik die rechtse leuker vind, terwijl die over bepaalde zaken
totaal anders denkt dan ik.
anoniem_210280 wijzigde dit bericht op 27-04-2018 23:56
1.13% gewijzigd
S-Meds schreef:
27-04-2018 23:49
Dat geneuzel over reversed racisme is net zo lachwekkend als mannen die zeggen dat vrouwen die zeuren over seksueel geweld zelf seksistisch zijn
"Die-en-die vrouw wil niet met mij naar bed, dat is seksistisch".

Letterlijk gehoord...

En inderdaad, goeie vergelijking.
Yasna schreef:
27-04-2018 23:38
Nou dit dus.

Sam, waar haal jij in vredesnaam vandaan dat ik het goedkeur dat er negatief over Sylvana wordt gepraat?

Wat een vreemde manier van lezen heb jij.
Nou nee.
Jij hebt een vreemde manier van reageren.
Ik heb gereageerd op mevrouwJack die weer reageert op een post van ik geloof FV. Daar ben ik gebleven en jij reageert daarop.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven