Napraattopic deel 97
dinsdag 20 maart 2018 om 23:11
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
zaterdag 28 april 2018 om 00:07
Nee, want als iedereen onbewust racistisch is of deel uitmaakt van institutioneel racisme, dan is het dus ook die zwarte vrouw.
En ook die blanke man. Of vrouw. Iedereen is iedereen.
Ik heb al zo vaak gevraagd wat dan die racismekaart precies is, maar daar krijg ik nooit antwoord op.Het-groepje schreef: ↑27-04-2018 23:55Maar wat me opvalt is: net zoals mensen die zichzelf 'goudeerlijk' noemen het minst te vertrouwen zijn, heb je hier op het forum het meest last van mensen die 'doodmoe/allergisch' zijn van de 'racismekaart' die volgens hen te pas en te onpas getrokken wordt.
Wat me ook altijd opvalt is dat diezelfde mensen denken dat racisme altijd heel dubbelzinnig en mysterieus is. "Ja maar als jij toevallig niet wordt aangenomen voor een baan, dan is dat toch geen racisme?".
Als er dan gewoon voorbeelden komen die volstrekt evident zijn, bv
-scheldwoorden van het soort die ik niet zal herhalen
-onderzoeken waaruit ontegenzeggelijk blijkt dat bepaalde groepen structureel gediscrimineerd worden
-excuses van agenten waarin ze toegeven etnisch te profileren
Etc.
Dan is het ineens muisstil. Dat past blijkbaar ook niet in het plaatje wat men van racisme heeft ofzo.
Goed zo, wat zegt dit over jouw semantische benadering?Solomio schreef: ↑28-04-2018 00:06Tja, racisme heeft nu eenmaal een ruimere betekenis dan wat jij omschrijft.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Racisme
zaterdag 28 april 2018 om 00:09
Ook jij hebt mijn dochter toch nog nooit gezien?
Hoe komen jij, Feow, Yasna et al er dan bij dat mijn dochter niet op prinses Charlotte lijkt? En vooral: waarom vinden jullie het nodig om mijn 2-jarige dochter in jullie strijd met mij te betrekken?
Am Yisrael Chai!
zaterdag 28 april 2018 om 00:09
zaterdag 28 april 2018 om 00:10
Wiki is natuurlijk geen bron, maar vooruit: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Reverse_racismSolomio schreef: ↑28-04-2018 00:06Tja, racisme heeft nu eenmaal een ruimere betekenis dan wat jij omschrijft.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Racisme
Maar volgens jou kunnen dus alleen witte mensen racistisch zijn?
Er is geen empirisch bewijs voor reversed racisme, witten zijn nog steeds dominant
zaterdag 28 april 2018 om 00:11
Dat ontken ik ook zeker nietAmaqanda schreef: ↑28-04-2018 00:06Zeggen dat alle buitenlanders moeten vertrekken/vrouwen met korte rokjes vragen om geneukt te worden en meer van dat soort uitspraken kan je natuurlijk nooit leuk/lief/aardig brengen. wanneer je die mening bent toegedaan dan ben je voor mij sowieso geen gesprekspartner.
En je tweede alinea heb ik dan weer niet. Fijn dat je bent voor gelijkheid/vrijheid en al wat ik belangrijk vind, maar bepaalde manieren van je boodschap overbrengen kan ik zo fout vinden dat ik daar niet mee overweg kan. Dat negeer ik grotendeels. Soms zeg ik er wat van, werkt eigenlijk nooit bij dat type mensen. Elk standpunt wordt verdedigd door klootzakken, ook goede standpunten.
Lees mijn vraag nog eens. Ik vroeg of “we” ook tot de conclusie konden komen dat witten geen slachtoffer zijn van racisme
Really?fashionvictim schreef: ↑28-04-2018 00:09Ook jij hebt mijn dochter toch nog nooit gezien?
Hoe komen jij, Feow, Yasna et al er dan bij dat mijn dochter niet op prinses Charlotte lijkt? En vooral: waarom vinden jullie het nodig om mijn 2-jarige dochter in jullie strijd met mij te betrekken?
Jij begrijpt niet dat mensen vinden dat Megan op Kate lijkt, want Megan is duidelijk niet blank.
Jouw dochter is ook duidelijk niet blank, maar kan wel ineens op een blank iemand lijken?
Als je niet ziet hoe raar dat is, ja, dan wordt het niks meer met de discussie.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
zaterdag 28 april 2018 om 00:13
Niet iedereen hoor.
Ik geloof niet in onbewust racisme namelijk, behalve wanneer je iq niet toelaat om racisme te begrijpen.
zaterdag 28 april 2018 om 00:13
Hoezo is haar dochter niet blank? Ken je dat kind?Solomio schreef: ↑28-04-2018 00:11Really?
Jij begrijpt niet dat mensen vinden dat Megan op Kate lijkt, want Megan is duidelijk niet blank.
Jouw dochter is ook duidelijk niet blank, maar kan wel ineens op een blank iemand lijken?
Als je niet ziet hoe raar dat is, ja, dan wordt het niks meer met de discussie.
Waar gaat het over?
zaterdag 28 april 2018 om 00:14
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Reverse_racism
Omdat het niet zo is
Witten worden niet achtergesteld, zij bepalen
Dat was voor mij sowieso wel duidelijk, maar niet goed overgebracht dan.MaryCrawley schreef: ↑28-04-2018 00:11Dat ontken ik ook zeker niet. Ik wou alleen aan je betoog toevoegen dat sommige standpunten je in mijn ogen per definitie een klootzak maakt.
Dan heb je het over een bepaalde vorm van racisme.S-Meds schreef: ↑28-04-2018 00:10Wiki is natuurlijk geen bron, maar vooruit: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Reverse_racism
Er is geen empirisch bewijs voor reversed racisme, witten zijn nog steeds dominant
Jij mag dat een taaldingetje vinden, maar als we het over twee verschillende dingen hebben, die we wel hetzelfde noemen, wordt het nooit wat.
David Dunning
David Dunning
zaterdag 28 april 2018 om 00:15
S-Meds schreef: ↑28-04-2018 00:14https://en.m.wikipedia.org/wiki/Reverse_racism
Omdat het niet zo is
Witten worden niet achtergesteld, zij bepalen
Dat is jouw interpretatie.
Jij komt met 'feiten'aan die geen feiten zijn.
Blanken zijn net zo goed slachtoffer van racisme als zwarten.
Dat jij dat niet ziet is stuitend.
zaterdag 28 april 2018 om 00:15
Als je dit al niet snapt
Hoezo ben je racisme bestrijder
Stap 1 is erkenning van het probleem
Door te zeggen dat witten ook slachtoffer zijn van racisme, wat aantoonbaar onzin is, is een enorme bagetallisering van het probleem. Spekkie naar het bekkie van racisten
zaterdag 28 april 2018 om 00:16
Yasna schreef: ↑27-04-2018 23:56Nee, je leest niet goed.
Ik doel op de vergelijking tussen Meghan en Kate. Dat het kan liggen aan haardracht, uitstraling, manier van bewegen dat ze op elkaar lijken. Dat dat niet met huidskleur te maken heeft. Dat jij daarvan maakt dat ik het goedkeur dat Sylvana bakken met stront over zich heen krijgt ligt dan toch aan jou.
Ik vind het te zot voor woorden dat Sylvana zo veel bakken met stront over zich heen krijgt.
In het topic dat daarover ging is dat ook al aan de orde geweest en had ik al verduidelijkt dat ik begrepen had dat de vergelijking om uiterlijkheden ging en niet om uitstraling. Er werd bijvoorbeeld expliciet over de vorm van haar lippen gesproken of over haar haar, daaruit had ik dat opgemaakt.
Overigens had ik in het topic gezegd dat ik ze qua uitstraling nog minder op elkaar vond lijken dan qua uiterlijk, maar dat terzijde. Dat ik dat vind heeft dan weer niet met etniciteit maar alles met nationaliteit en milieu te maken.
Am Yisrael Chai!
Dat heeft ze zelf geschreven.
En in het topic over Megan schreef ze ook nog over een gezin waarin het lichte kind erg op haar zwarte moeder lijkt en ondanks lichte kleur toch duidelijk biraciaal is.
David Dunning
David Dunning
Lees de link nog eens
En verdiep je eens in het thema
Dat lijkt me wel handig als je het wilt gaan bestrijden namelijk.
Een brandweerman die niet snapt dat rook dodelijk is kan de brand niet blussen
zaterdag 28 april 2018 om 00:17
Niet schrikken hoor: ik vond het juist heel lief hoe jij over je dochter schreef. De uitstraling, de sfeer. Net zo'n poppetje.fashionvictim schreef: ↑28-04-2018 00:09Ook jij hebt mijn dochter toch nog nooit gezien?
Ik heb geen beeld bij je dochter, niet meer dan het idee dat het een plaatje moet zijn. Een glimlach.
Ik heb nergens geschreven dat ik je vergelijking niet begrijp of geloof. Of vind dat je die vergelijking niet zou moeten maken.
Maar jij wil kennelijk heel graag dat ik slechts motieven heb.
Ga je goddelijke gang, maar je snapt er niks van.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.