Napraattopic deel 97
dinsdag 20 maart 2018 om 23:11
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
dinsdag 27 maart 2018 om 22:11
Maar vrijwel geen enkele leraar denkt bij een jong kind dat geen aansluiting vindt dat het mss sociaal en/of emotioneel voorloopt. Dat is het grootste probleem. Wijkt het kind af dan is dat per definitie een achterstand.Labalade schreef: ↑27-03-2018 22:07Eensch. Dat is ook de lastige twist waar je in kan komen met een bovenmatig pienter kind.
Toch denk ik dat het makkelijker is om het lesprogramma van een kind aan te passen, dan om aansluiting te vinden in een sociale groep waar je emotioneel gezien (sorry sorry!) niet tussen past. Dat vraagt zoveel van de persoonlijkheid van een kind, terwijl deze nog helemaal in ontwikkeling is. En sja, veel kinderen (en hun ouders!) kunnen het gewoon lastig verdragen als zo’n jonkie beter presteert dan zij..
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
dinsdag 27 maart 2018 om 22:11
Moiren’ schreef: ↑27-03-2018 21:38Even wat anders. Ik zit weer vrij regelmatig in wachtkamers en wachtruimtes en altijd zit er minimaal 1 iemand met ploinkjes en toetsgeluid. En altijd volwassen mensen.
Denken die mensen nou gewoon niet na, of zijn ze heel dom en hebben ze niet door dat ze zeer storend zijn of interesseert het ze gewoon geen reet dat ze zeer storend zijn?
All of the above.
dinsdag 27 maart 2018 om 22:12
Ik rudeer.
David Dunning
David Dunning
dinsdag 27 maart 2018 om 22:15
Mijn kleuter was tijdens de verkiezingen omtzttend druk met welke standpunten welke partij had, wat hij belangrijk vond en wat hij afwees. Weinig aansluiting hoor. Wel een depressieve kleuter.Labalade schreef: ↑27-03-2018 22:07Eensch. Dat is ook de lastige twist waar je in kan komen met een bovenmatig pienter kind.
Toch denk ik dat het makkelijker is om het lesprogramma van een kind aan te passen, dan om aansluiting te vinden in een sociale groep waar je emotioneel gezien (sorry sorry!) niet tussen past. Dat vraagt zoveel van de persoonlijkheid van een kind, terwijl deze nog helemaal in ontwikkeling is. En sja, veel kinderen (en hun ouders!) kunnen het gewoon lastig verdragen als zo’n jonkie beter presteert dan zij..
dinsdag 27 maart 2018 om 22:15
Instellingen-> geluiden en ja dat kan.Dana schreef: ↑27-03-2018 22:09Ik heb er ook nooit echt op gelet. Ding stond gewoon zo ingesteld toen ik 'm kocht. Maar goed, mocht ik me binnenkort eens zitten vervelen in een wachtkamer, dan zal ik heel misschien wel eens gaan proberen uit te vogelen hoe ik dat ploinkje uit moet zetten. Als het al kan.
dinsdag 27 maart 2018 om 22:17
Mijn babyboomer van een moeder ploinkt ook. Ik pak regelmatig haar telefoon om die instellingen even op stil te zetten. Ze heeft het gewoon niet door.
Ik spreek dan ook meestal even haar voicemail boodschap opnieuw in omdat ze die per ongeluk gewist heeft en zet het toetsenbord weer op NL.
Raar volk die babyboomers
Ik spreek dan ook meestal even haar voicemail boodschap opnieuw in omdat ze die per ongeluk gewist heeft en zet het toetsenbord weer op NL.
Raar volk die babyboomers
dinsdag 27 maart 2018 om 22:19
dinsdag 27 maart 2018 om 22:20
dinsdag 27 maart 2018 om 22:21
Wat onwijs zielig
Jouw kind had dan Miss een upgrade naar boven nodig qua sociale contacten?
De dochter van TO uit het topic heeft denk ik het omgekeerde nodig. Als ik het zo lees dan kan zij cognitief wel meekomen maar sociaal niet. Dan zou ik kiezen voor sociaal happy zijn en de versnelling ongedaan maken. Maar goed ik ben de enige in dat topic geloof ik
dinsdag 27 maart 2018 om 22:22
Ja gek he! Afwijken naar boven wordt zo vaak gemist. Of gezien als iets positiefs. En dat is het helemaal niet perse...
dinsdag 27 maart 2018 om 22:23
We hebben d'r 1 die sociaal-emotioneel achter loopt, 1 die student is, nu zoeken we nog een "niet nadenker/dommert/geen reet geinteresseerder. "
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
dinsdag 27 maart 2018 om 22:23
Er is 9 jaar gezegd dat hij sociaal niet mee kon komen en misschien wel ASS oid zou hebben.Labalade schreef: ↑27-03-2018 22:21Wat onwijs zielig![]()
Jouw kind had dan Miss een upgrade naar boven nodig qua sociale contacten?
De dochter van TO uit het topic heeft denk ik het omgekeerde nodig. Als ik het zo lees dan kan zij cognitief wel meekomen maar sociaal niet. Dan zou ik kiezen voor sociaal happy zijn en de versnelling ongedaan maken. Maar goed ik ben de enige in dat topic geloof ik![]()
Nu is eindelijk duidelijk dat er zo’n groot cognitief verschil zit en hij daardoor helemaal geen of nauwelijks aansluiting heeft.
dinsdag 27 maart 2018 om 22:24
dinsdag 27 maart 2018 om 22:25
Volgens mij had RikM zich daar al voor gemeld.simbalabimba schreef: ↑27-03-2018 22:23We hebben d'r 1 die sociaal-emotioneel achter loopt, 1 die student is, nu zoeken we nog een "niet nadenker/dommert/geen reet geinteresseerder. "
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
dinsdag 27 maart 2018 om 22:26
rudent.....simbalabimba schreef: ↑27-03-2018 22:23We hebben d'r 1 die sociaal-emotioneel achter loopt, 1 die student is, nu zoeken we nog een "niet nadenker/dommert/geen reet geinteresseerder. "
David Dunning
David Dunning
dinsdag 27 maart 2018 om 22:27
Mn hart breekt gewoon als ik zoiets lees... is hij intussen wel versneld?
dinsdag 27 maart 2018 om 22:33