Napraattopic deel 98

28-04-2018 21:50 3123 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Nouschi schreef:
30-04-2018 19:16
Hoezo kan een persoonlijke mening niet op de man zijn?
Omdat je het daarmee niet als feit wegzet. Je bent... daarmee zet je iets weg als feit, met de rest niet. Subtiel verschil en ja dat kan ook gigantisch over de grens zijn. Echter zouden de mods dan moeten bannen met een andere reden, bijvoorbeeld "negatief forumgedrag".
En ja, ik begrijp dat op dit forum heel anders met deze dingen wordt omgegaan.
En ja, ik weet het, iets met miereneuken enseau van mijn kant. Dus ik hou er verder over op! :)
Eens met Genie.

En ik wil niet dat er voor mij gestaft wordt. Ik vind dat ik zelf kan bepalen of iets op de man is, naar mij toe. Indien nodig staf ik zelf wel.
Geen bijzonderheden
MonteCara* schreef:
30-04-2018 19:26
Ten eerste; hoe kom je aan wéér?

Ten tweede; als je een staffer bent bezorg je iemand anders na zoveel stafjes/waarschuwingen/bans een perma. Gewoon. Omdat je kunt staffen.

Jij staft blijkbaar gewoon omdat een post op iemand anders dan jijzelf jou niet aanstaat.
Jouw eigen woorden hoor.
Ik staf en de mod bepaald. en ik ben niet de enige die staft.
Maar blijkbaar zit het je nog al hoog.
yasmijn schreef:
30-04-2018 19:35
Eens met Genie.

En ik wil niet dat er voor mij gestaft wordt. Ik vind dat ik zelf kan bepalen of iets op de man is, naar mij toe. Indien nodig staf ik zelf wel.
Oh, maar uh, Majesteit, dat is verwarrend... Waar heeft U dan al dat personeel voor nodig? :proud:
Sorry Yas, ik word hier even melig van.
anoniem_331193 wijzigde dit bericht op 30-04-2018 19:39
2.68% gewijzigd
GenieInABottle schreef:
30-04-2018 19:39
Oh, maar uh, Majesteit, dat is verwarrend... Waar heeft U dan al dat personeel voor nodig? :proud:
Sorry Yas, ik word hier even melig van.
😂
Geen bijzonderheden
GenieInABottle schreef:
30-04-2018 19:26
Omdat je het daarmee niet als feit wegzet. Je bent... daarmee zet je iets weg als feit, met de rest niet. Subtiel verschil en ja dat kan ook gigantisch over de grens zijn. Echter zouden de mods dan moeten bannen met een andere reden, bijvoorbeeld "negatief forumgedrag".
En ja, ik begrijp dat op dit forum heel anders met deze dingen wordt omgegaan.
En ja, ik weet het, iets met miereneuken enseau van mijn kant. Dus ik hou er verder over op! :)
Ik vind het geen mierenneukerij, maar een heel goed punt. Precies dit soort kleine verdraaiingen zijn de reden dat iemand soms voor een vraag of redelijk onschuldige mening ineens een onbegrijpelijke ban krijgt.
yasmijn schreef:
30-04-2018 19:39
😂
Ik heb nog maar even wat accenten aangebracht voordat ik gestaft word voor het belediging van Hare Majesteit.
yasmijn schreef:
30-04-2018 19:35
Eens met Genie.

Zo werkt dat niet. Iets wat voor jou niet kwetsend is kan voor anderen wel kwetsend zijn, bijvoorbeeld door het taalgebruik. Er zijn fatsoensregels en die gelden voor het hele forum.
8102 schreef:
30-04-2018 19:37
Maar de mods hier snappen de context nooit dus de meeste bans zijn onredelijk.
GenieInABottle schreef:
30-04-2018 19:40
Ik heb nog maar even wat accenten aangebracht voordat ik gestaft word voor het belediging van Hare Majesteit.

Pas maar op inderdaad, want dat bansysteem is niet kinderachtig. Je gaat zo vier jaar de bak in. Dat is nog eens wat anders dan een paar dagen niet kunnen forummen. ;-D
RikM schreef:
30-04-2018 19:42
Zo werkt dat niet. Iets wat voor jou niet kwetsend is kan voor anderen wel kwetsend zijn, bijvoorbeeld door het taalgebruik. Er zijn fatsoensregels en die gelden voor het hele forum.
Dat begrijp ik ook nog. Ik bedoel: als iemand specifiek iets tegen mij zegt. Bv ouwe graftak of vuil serpent of wat dan ook. Ik ben dan de enige die bepaalt of IK dat op de man vind.
Geen bijzonderheden
MaryCrawley schreef:
30-04-2018 19:40
Ik vind het geen mierenneukerij, maar een heel goed punt. Precies dit soort kleine verdraaiingen zijn de reden dat iemand soms voor een vraag of redelijk onschuldige mening ineens een onbegrijpelijke ban krijgt.
Tja het is een nuance. Iedereen die een goede training 'feedback geven' heeft gehad zou dit m.i. moeten weten. Daarnaast vind ik dan nog dat er bij Moi snel overgegaan wordt tot een ban. Geef dan een waarschuwing, zeker gezien de overige opmerkingen waar geen ban aan vast hangt.

Ik zit stiekem ook te wachten op een waarschuwing hoor i.v.m. mijn opmerking over de mods, of mag dat hier weer wel?

Misschien een poll bij het staffen zetten:
Ben je van mening dat deze forummer geband dient te worden? Zo ja uitleg. En deze uitleg mag wat mij betreft in de motivatie komen te staan, inclusief de naam van de staffer.
Anders wordt de opmerking alleen gewist en eventueel een waarschuwing.
RikM schreef:
Fatsoen is subjectief en hier al helemaal.
GenieInABottle schreef:
30-04-2018 19:47

Misschien een poll bij het staffen zetten:
Ben je van mening dat deze forummer geband dient te worden? Zo ja uitleg. En deze uitleg mag wat mij betreft in de motivatie komen te staan, inclusief de naam van de staffer.
Anders wordt de opmerking alleen gewist en eventueel een waarschuwing.
:proud:
RikM schreef:
30-04-2018 19:44
Pas maar op inderdaad, want dat bansysteem is niet kinderachtig. Je gaat zo vier jaar de bak in. Dat is nog eens wat anders dan een paar dagen niet kunnen forummen. ;-D
Mwah, wonen in een caravan of in de cel... Hoef ik in ieder geval niet te koken ;-D
redbulletje schreef:
Maar de mods hier snappen de context nooit dus de meeste bans zijn onredelijk.
Als iemand voor grof taalgebruik en schelden wordt geband, dan vind ik dat niet onredelijk.
...
8102 schreef:
30-04-2018 19:37
Jij staft.
Maar waarom?

Omdat volgens jouw woorden jij niet de enige bent...
Je zit toch niet meer op de basisschool? 'Juhuf....Pietje dit en dat!'
Klikken.

Blijkbaar zit het de macht van het kunnen staffen jou nogal hoog.

GenieInABottle schreef:
30-04-2018 19:48
Eensch.
Geen bijzonderheden
MonteCara* schreef:
30-04-2018 19:56
Jij staft.
Maar waarom?

Klikken.

En weer draai je het om..
Het is de viva die dit heeft bedacht.
Dan moet je je bij de viva melden dat ze fout bezig zijn.
Zij hebben de huisregels/spelregels gemaakt.
MonteCara* schreef:
30-04-2018 19:56
Jij staft.
Maar waarom?

Klikken.

Eensch.
Geen bijzonderheden
Anárion schreef:
30-04-2018 19:50
Als iemand voor grof taalgebruik en schelden wordt geband, dan vind ik dat niet onredelijk.
Als ik schrijf dat ik me al zes jaar niet gewassen heb mag je me viespeuk noemen, als ik graag benaderd wil worden als 'minder hygiënisch figuur' dan ga ik wel naar een gezapig forum waar je op je woorden moet letten.

O, kut.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Je zou alle posts gewoon moeten kunnen beoordelen met 'n duimpje omhoog of omlaag. Dan zie je veel beter of je opmerking door 'n enkeling of door de massa afkeurend bekeken wordt. Dat werkt beter dan dat kinderachtige geklik.
yasmijn schreef:
30-04-2018 19:45
Dat begrijp ik ook nog. Ik bedoel: als iemand specifiek iets tegen mij zegt. Bv ouwe graftak of vuil serpent of wat dan ook. Ik ben dan de enige die bepaalt of IK dat op de man vind.

Maar het gaat er niet om wat jij ervan vindt, het gaat erom of de moderators het gepast vinden voor dit forum.

GenieInABottle schreef:
30-04-2018 19:48

Als het goed is niet. Het staat omschreven in de huisregels.
feow schreef:
30-04-2018 20:00
Als ik schrijf dat ik me al zes jaar niet gewassen heb mag je me viespeuk noemen, als ik graag benaderd wil worden als 'minder hygiënisch figuur' dan ga ik wel naar een gezapig forum waar je op je woorden moet letten.

O, kut.
Eensch.
Geen bijzonderheden
redbulletje schreef:
30-04-2018 20:01
Je zou alle posts gewoon moeten kunnen beoordelen met 'n duimpje omhoog of omlaag. Dan zie je veel beter of je opmerking door 'n enkeling of door de massa afkeurend bekeken wordt. Dat werkt beter dan dat kinderachtige geklik.
En dat is niet kinderachtig ? Duimpje omhoog duimpje omlaag?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven