Napraattopic deel 98

28-04-2018 21:50 3123 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Het-groepje schreef:
30-04-2018 20:51
Ik zie nu echt de kantine van mijn werk voor me, waarin we om de beurt de reacties op dit topic geven in iemands gezicht.
Sorry, maar irl hier reageert niemand met termen als slet, misbaksel, je even uit elkaar laten trekken etc op die manier.
Nee, zo natuurlijk niet maar als mij zoiets ter ore zou komen, zou ik ongezouten zeggen wat ik ervan vind.
Schelden doe ik niet aan, dat vind ik ordinair. Alleen in mezelf 😆
Geen bijzonderheden
Het-groepje schreef:
Ik zie nu echt de kantine van mijn werk voor me, waarin we om de beurt de reacties op dit topic geven in iemands gezicht.
Sorry, maar irl hier reageert niemand met termen als slet, misbaksel, je even uit elkaar laten trekken etc op die manier.
" uit laten hollen ? "
Zeggen jullie dat ook niet ? Stelletje kakkers.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
blijfgewoonbianca schreef:
30-04-2018 20:56
" uit laten hollen ? "
Zeggen jullie dat ook niet ? Stelletje kakkers.
Ik wel :A:
Geen bijzonderheden
Maar das geen schelden alleen een matter of speaking.
Geen bijzonderheden
Het-groepje schreef:
Nou, ze zitten ertussen hoor..
...
feow schreef:
30-04-2018 20:54
In mijn beleving is dit een forum geworden waar op de rechterpagina de meest puberale en treurige ranzigheid staat en waar je op het forum op gezapig dient te schrijven.

En ik vind dat jammer.
Wel op je knietjes op een volgepiste wc vloer een jetlag piemol afkluiven, maar er niet over mogen schrijven.
yasmijn schreef:
30-04-2018 20:56
Ik wel :A:
Ik ook. Vind ik zo'n lekker woord ; " uithollen " .
aliva schreef:
30-04-2018 20:05
Dus als je er "ik vind" voor zet is het ineens niet meer kwetsend ofzo?

Dus mag niet: "hoer!"
Mag wel: "ik vind je een hoer!"
Mag ook: "je gedraagt je als een complete hoer!"

Dat onderscheid is toch onzinnig?
Alledrie de statements zijn kwetsend.

Ik zeg ook niet dat ze niet kwetsend (kunnen) zijn. Feitelijk zit er een verschil in. Vandaar dat ik ook zeg dat je dan niet kunt bannen met op de man, maar dat de ban dus een andere reden moet hebben, zoals negatief forumgedrag, ongepast i.v.m. onnodig kwetsend of weet ik wat. Het klopt taaltechnisch gewoon niet. Ik heb dit niet zelf verzonnen hoor. I wish, dan was ik nu wel heel rijk geweest gezien dit in zowat elke communicatie, gedrags, management, leidinggevende, assertiviteitstraining en weet ik wat behandeld wordt.

"
aliva schreef:
30-04-2018 20:14
Je moet het dan ook correct toepassen.

Heb ik al vaker meegemaakt :
- jij bent totaal onverantwoordelijk en lui!
(Denkt even na, oei, dat had een ik-boodschap moeten zijn)
- ik bedoel: ik vind dat jij onverantwoordelijk en lui bent!
(Leunt trots glimlachend achtetover,)

;-D
:rofl: :rofl: :rofl:
Klopt. En dan nog steeds niet snappen dat ze het niet snappen. En weet je, volgens mij beheerst Moi dit tot in de puntjes. Alleen de mods zitten nog op bovenstaand level.
30-04-2018 20:19
Joh die TD en ICT kan nou al niks. Wil je ze ook nog met zoiets opzadelen?
Gisteren per ongeluk een topic van de oppermod aangeklikt waar toch echt elke twee weken braaf gemeld wordt hoe goed de dienst bezig is en hoeveel al opgelost is :worship:
30-04-2018 20:58
Ik ook. Vind ik zo'n lekker woord ; " uithollen " .
Uitwonen ook.
Geen bijzonderheden
GenieInABottle schreef:
30-04-2018 21:08
Gisteren per ongeluk een topic van de oppermod aangeklikt waar toch echt elke twee weken braaf gemeld wordt hoe goed de dienst bezig is en hoeveel al opgelost is :worship:
:rofl:

Grapjas. Ik zit nog steeds met alle ellende vanaf dag 1 van de “update”.
Geen bijzonderheden
RikM schreef:
30-04-2018 20:50
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het nog nooit ben tegengekomen op een ander forum, dat er bans worden aangesmeerd door middel van staffen. Ik zou bijna willen zeggen dat zoiets alleen gebeurt als je een groep vrouwen bij elkaar zet, maar dat wordt me waarschijnlijk niet in dank afgenomen. :$
Ik geef je helemaal gelijk. Al moet ik zeggen dat er hier minimaal een valse en vileine vent rondloopt, daar kunnen weinig vrouwen aan tippen. :P
yasmijn schreef:
30-04-2018 21:11

Grapjas. Ik zit nog steeds met alle ellende vanaf dag 1 van de “update”.
Ik wilde dat ik enige vorm van humor had.
Speciaal voor the Queen (normaal ben ik echt te lui om wat voor een link dan ook te zoeken, maar deze had ik bijna in mijn favorietenlijst gezet, ik kon mezelf met moeite tegen houden)
overig/community-manager-topic/list_messages/403603
Dus uithollen en uitwonen is oké, maar uitbaggeren gaat te ver, zoiets? :O
Anárion schreef:
30-04-2018 20:57
Nou, ze zitten ertussen hoor..
Ik voel me nu wel naief.
Een collega riep na een vakantie zonder man en met mannelijke vriend steeds dat ik er uitgehold uitzag.
Ik snap hem nu pas :rofl: :facepalm:.
Dus het kan zomaar zo zijn dat iedereen wel zo kletst maar ik in lalaland leef.
Oh wat erg.
En ik maar leuk meelachen 'haha nou zo vermoeiend was het niet hoor'.
Ik snapte hem echt niet.
Dacht aan holle ogen van vermoeidheid ofzo.
8102 schreef:
30-04-2018 19:58
En weer draai je het om..
Het is de viva die dit heeft bedacht.
Dan moet je je bij de viva melden dat ze fout bezig zijn.
Zij hebben de huisregels/spelregels gemaakt.

Nee, regels kunnen nooit normale omgangsnormen vervangen. Dat jij bijvoorbeeld staft voor het woord 'misbaksel' vind ik kleinzielig en misbruik maken van de mogelijkheden. Regels bieden altijd ruimte om op een normale manier ergens mee om te gaan. Dat wil nog niet zeggen dat alles wat je binnen de regels doet normaal is.
GenieInABottle schreef:
30-04-2018 21:14
Ik wilde dat ik enige vorm van humor had.
Speciaal voor the Queen (normaal ben ik echt te lui om wat voor een link dan ook te zoeken, maar deze had ik bijna in mijn favorietenlijst gezet, ik kon mezelf met moeite tegen houden)
overig/community-manager-topic/list_messages/403603
Het lijkt wel een robot. Heeft hij/zij geen voornaam?
Geen bijzonderheden
Het-groepje schreef:
30-04-2018 21:16
Ik voel me nu wel naief.
Een collega riep na een vakantie zonder man en met mannelijke vriend steeds dat ik er uitgehold uitzag.
Oh wat erg.
Ik snapte hem echt niet.

En IRL zou ik inderdaad niet zomaar slet gaan roepen. (Ik heb sowieso een beetje moeite met seksueel normerende woorden).
Maar ik zou wel degelijk heel onvriendelijke en duidelijk negatieve woorden gebruiken als iemand IRL zelf een verhaal op tafel zou gooien en zou vragen om reacties.
Egoïstische bedriegende leugenaar, eigen schuld dikke bult zou ik zonder moeite kunnen zeggen hoor.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
feow schreef:
30-04-2018 21:24

En IRL zou ik inderdaad niet zomaar slet gaan roepen. (Ik heb sowieso een beetje moeite met seksueel normerende woorden).
Maar ik zou wel degelijk heel onvriendelijke en duidelijk negatieve woorden gebruiken als iemand IRL zelf een verhaal op tafel zou gooien en zou vragen om reacties.
Egoïstische bedriegende leugenaar, eigen schuld dikke bult zou ik zonder moeite kunnen zeggen hoor.
Heavy! Living on the edge :devil:
Geen bijzonderheden
RikM schreef:
30-04-2018 19:42
Zo werkt dat niet. Iets wat voor jou niet kwetsend is kan voor anderen wel kwetsend zijn, bijvoorbeeld door het taalgebruik. Er zijn fatsoensregels en die gelden voor het hele forum.
Wat mij betreft is het fatsoen ver te zoeken wanneer mensen wel mogen zeggen dat ze hopen dat een boot met vluchtelingen omslaat, want dat zijn er toch weer een aantal minder, maar niet mogen zeggen dat iemand die haar gezin bedonderd zich als een slet gedraagt. Er wordt altijd met 2 maten gemeten.

Daarnaast vond ik de slotopmerking niet eens een mening, als je dat doet dan gedraag je je ook zo. Misschien moeten mensen dat niet als een vies woord zien, het is gewoon een gedraging.
aliva schreef:
30-04-2018 20:05
Dus als je er "ik vind" voor zet is het ineens niet meer kwetsend ofzo?

Dus mag niet: "hoer!"
Mag wel: "ik vind je een hoer!"
Mag ook: "je gedraagt je als een complete hoer!"

Dat onderscheid is toch onzinnig?
Alledrie de statements zijn kwetsend.

"

Tuurlijk niet. Als je seks hebt voor geld dan ben je een hoer. Wanneer iemand dat niet doet en je zegt dat, dan is het kwetsend en gewoon niet waar. Maar zeggen dat een hoer een hoer is lijkt mij prima.
GenieInABottle schreef:
Dus uithollen en uitwonen is oké, maar uitbaggeren gaat te ver, zoiets? :O
Ligt aan de context en de betekenis.
Wat zuster Wijnstekers zegt.
Geen bijzonderheden
Het-groepje schreef:
Ik voel me nu wel naief.
Oh wat erg.
Ik snapte hem echt niet.
Dacht aan holle ogen van vermoeidheid ofzo.
Da's inderdaad best erg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven