Napraattopic deel 98
zaterdag 28 april 2018 om 21:50
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

maandag 30 april 2018 om 20:04
100 duimpjes tegen 1 duimpje en dan? Doet mij denken op nu jij van vroeger.
anoniem_353805 wijzigde dit bericht op 30-04-2018 20:06
13.73% gewijzigd

maandag 30 april 2018 om 20:05
GenieInABottle schreef: ↑30-04-2018 19:47Daarnaast vind ik dan nog dat er bij Moi snel overgegaan wordt tot een ban. Geef dan een waarschuwing, zeker gezien de overige opmerkingen waar geen ban aan vast hangt.
Zo werkt het bansysteem, het is cumulatief. Moiren heeft al eerder waarschuwingen en bans gehad, die anderen wellicht niet.
– eerste overtreding: waarschuwing
– tweede overtreding: 24 uurs-ban
– derde overtreding: 48 uurs-ban
– vierde overtreding: een weekban
– vijfde overtreding: een maandban
– permaban (kan tevens direct worden gehanteerd bij ernstige misdragingen en spam)
maandag 30 april 2018 om 20:05
Dus als je er "ik vind" voor zet is het ineens niet meer kwetsend ofzo?GenieInABottle schreef: ↑30-04-2018 19:12Oké, gezellig het staffen staat weer op het programma.
Feitelijk gezien:
Je bent een slettebak is op de man spelen.
Je gedraagtje als een slettebak is het beoordelen van gedrag, niet op de man dus.
Ik vind dat jij je gedraagt als een slettebak is het uiten van een persoonlijke mening, niet op de man dus.
Dus mag niet: "hoer!"
Mag wel: "ik vind je een hoer!"
Mag ook: "je gedraagt je als een complete hoer!"
Dat onderscheid is toch onzinnig?
Alledrie de statements zijn kwetsend.
"
maandag 30 april 2018 om 20:12
Kwetsend?
Nou ja, wel als je hebt geschreven dat je na zeven jaar eenzame opsluiting wel eens zachtroze wangen hebt van het idee om weer eens de liefde te bedrijven.
Wel als je geschreven hebt dat je geniet van seks en graag met vele verschillende personen van bil gaat.
Niet als je geschreven hebt dat je de afgelopen jaren je boterham hebt kunnen verdienen met het aanbieden van je lichaam tegen een financiële vergoeding.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
maandag 30 april 2018 om 20:14
Zucht.
Nu draai ik het weer om, omdat Viva dit bedacht heeft.
Jij hebt hersenen en ik ook.
Ik laat Viva niet mijn hersenen leiden hoor.
Jij ook niet toch?!!
maandag 30 april 2018 om 20:14
Je moet het dan ook correct toepassen.GenieInABottle schreef: ↑30-04-2018 19:47Tja het is een nuance. Iedereen die een goede training 'feedback geven' heeft gehad zou dit m.i. moeten weten.
Heb ik al vaker meegemaakt :
- jij bent totaal onverantwoordelijk en lui!
(Denkt even na, oei, dat had een ik-boodschap moeten zijn)
- ik bedoel: ik vind dat jij onverantwoordelijk en lui bent!
(Leunt trots glimlachend achtetover,)

maandag 30 april 2018 om 20:16
Er zou een modus gemaakt kunnen worden waarbij een x-aantal duimpjes (25 ofzo) naar beneden automatisch leiden naar een stafje naar de mods. Dan ben je van de hetzes van enkele lange tenen types af.
maandag 30 april 2018 om 20:17
Goed dat je hierop wijst.
Dit ontbrak echt aan mijn voorbeeld en had tot gigantische misverstanden kunnen leiden met alle gevolgen van dien.
Ik zal mijn post direct aanpassen.
maandag 30 april 2018 om 20:18
feow schreef: ↑30-04-2018 20:12Kwetsend?
Nou ja, wel als je hebt geschreven dat je na zeven jaar eenzame opsluiting wel eens zachtroze wangen hebt van het idee om weer eens de liefde te bedrijven.
Wel als je geschreven hebt dat je geniet van seks en graag met vele verschillende personen van bil gaat.
Niet als je geschreven hebt dat je de afgelopen jaren je boterham hebt kunnen verdienen met het aanbieden van je lichaam tegen een financiële vergoeding.

Of er mag niks en dan moeten ze wat doen met álle scheldwoorden of er mag veel en dan moeten ze niet staffen bij van die lulligheidjes.
Kwetsend is; " ik hoop dat jou, je vent, je kinderen, je moeder .......over komt " oid. Dat is kwetsend. De rest is gewoon bot, irritant, grappig, aso, onwetendheid.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
maandag 30 april 2018 om 20:19
Joh die TD en ICT kan nou al niks. Wil je ze ook nog met zoiets opzadelen?redbulletje schreef: ↑30-04-2018 20:16Er zou een modus gemaakt kunnen worden waarbij een x-aantal duimpjes (25 ofzo) naar beneden automatisch leiden naar een stafje naar de mods. Dan ben je van de hetzes van enkele lange tenen types af.
maandag 30 april 2018 om 20:21
Ik mag alleen iemands gedrag afkeuren; jij bent lief, hoor, maar dat je de haren uit mijn hoofd staat te trekken is niet zulk fijn gedrag.aliva schreef: ↑30-04-2018 20:14Je moet het dan ook correct toepassen.
Heb ik al vaker meegemaakt :
- jij bent totaal onverantwoordelijk en lui!
(Denkt even na, oei, dat had een ik-boodschap moeten zijn)
- ik bedoel: ik vind dat jij onverantwoordelijk en lui bent!
(Leunt trots glimlachend achtetover,)
![]()

maandag 30 april 2018 om 20:23
Haha, daar heb je een goed punt iddblijfgewoonbianca schreef: ↑30-04-2018 20:19Joh die TD en ICT kan nou al niks. Wil je ze ook nog met zoiets opzadelen?

maandag 30 april 2018 om 20:30
Ik wilde het net zeggenblijfgewoonbianca schreef: ↑30-04-2018 20:19Joh die TD en ICT kan nou al niks. Wil je ze ook nog met zoiets opzadelen?

Geen bijzonderheden
maandag 30 april 2018 om 20:32
Welnee. Gewoon een permaban voor forummers die Yas en ik aanwijzen. Wat zou het forum daar van opknappen, zeg.redbulletje schreef: ↑30-04-2018 20:23Haha, daar heb je een goed punt iddmaar het zou wel dé oplossing zijn tegen overdreven bans voor futiliteiten.
maandag 30 april 2018 om 20:34
Ja, dit.blijfgewoonbianca schreef: ↑30-04-2018 20:18![]()
Of er mag niks en dan moeten ze wat doen met álle scheldwoorden of er mag veel en dan moeten ze niet staffen bij van die lulligheidjes.
Kwetsend is; " ik hoop dat jou, je vent, je kinderen, je moeder .......over komt " oid. Dat is kwetsend. De rest is gewoon bot, irritant, grappig, aso, onwetendheid.
Ik vind dat Moi steeds een ban krijgt voor lulligheidjes.
Ik heb niks tegen staffen.
Maar ik vind de regels zo enorm sufkutterig en teerzielig.
Mijn wolkenbovendeaarde, waar gaat het nou over?
Iemand schrijft zélf dat ze met hulp van een vriendin jarenlang wekelijks liegt zodat ze zich uit elkaar kan laten trekken door een jong opperwezen. Haar betrouwbare en lieve partner en jeugdige kinderen heeft beschadigd en heeeeeeeeel zielig is.
Dan vind ik dat je best wat treffende omschrijvingen mag gebruiken als reactie.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
maandag 30 april 2018 om 20:35
Niemand?AeonOfWinter schreef: ↑30-04-2018 18:23Misschien snap ik het niet helemaal, maar wat is er eigenlijk mis met het woord misbaksel?
Dat staat bij mij in het rijtje: oelewapper, flapdrol, padlarf, bladhark, weggewaaid dakraam etc.
Woorden als slettebak/hoer etc zul je me niet zien gebruiken, maar bovenstaande zeker wel.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
maandag 30 april 2018 om 20:36
Zeg dat. Binnen no time zouden we de boel hier op orde hebbenblijfgewoonbianca schreef: ↑30-04-2018 20:32Welnee. Gewoon een permaban voor forummers die Yas en ik aanwijzen. Wat zou het forum daar van opknappen, zeg.

Geen bijzonderheden
maandag 30 april 2018 om 20:37
padlarf ?????????????
maandag 30 april 2018 om 20:37
Precies. Dat zou irl ook gebeuren.feow schreef: ↑30-04-2018 20:34Ja, dit.
Ik vind dat Moi steeds een ban krijgt voor lulligheidjes.
Ik heb niks tegen staffen.
Maar ik vind de regels zo enorm sufkutterig en teerzielig.
Mijn wolkenbovendeaarde, waar gaat het nou over?
Iemand schrijft zélf dat ze met hulp van een vriendin jarenlang wekelijks liegt zodat ze zich uit elkaar kan laten trekken door een jong opperwezen. Haar betrouwbare en lieve partner en jeugdige kinderen heeft beschadigd en heeeeeeeeel zielig is.
Dan vind ik dat je best wat treffende omschrijvingen mag gebruiken als reactie.
Geen bijzonderheden
maandag 30 april 2018 om 20:38
Dit is toch ook een (gezapig) forum waar je op je woorden moet letten? Weet niet hoe het op andere fora is, want daar kom ik nooit, maar er zullen er vast genoeg zijn waar ze losser met de regels omgaan dan hier.
...
maandag 30 april 2018 om 20:48

'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.

maandag 30 april 2018 om 20:50
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het nog nooit ben tegengekomen op een ander forum, dat er bans worden aangesmeerd door middel van staffen. Ik zou bijna willen zeggen dat zoiets alleen gebeurt als je een groep vrouwen bij elkaar zet, maar dat wordt me waarschijnlijk niet in dank afgenomen.

maandag 30 april 2018 om 20:51
Ik zie nu echt de kantine van mijn werk voor me, waarin we om de beurt de reacties op dit topic geven in iemands gezicht.
Sorry, maar irl hier reageert niemand met termen als slet, misbaksel, je even uit elkaar laten trekken etc op die manier.
maandag 30 april 2018 om 20:54
In mijn beleving is dit een forum geworden waar op de rechterpagina de meest puberale en treurige ranzigheid staat en waar je op het forum op gezapig dient te schrijven.
En ik vind dat jammer.