Napraattopic deel 98
zaterdag 28 april 2018 om 21:50
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

maandag 30 april 2018 om 21:47
Een prostituee heeft seks voor geld. Het woord hoer kan slaan op een betaalde sekswerker, maar kan ook gebruikt worden om 'n slet aan te duiden.
Bron WikiSlet is een scheldwoord voor een vrouw die als seksueel losbandig wordt beschouwd. Synoniemen zijn snol, del, sloerie, banga, of hoer, hoewel dat laatste woord eerder naar professionele sekswerkers verwijst.

maandag 30 april 2018 om 22:15
Dat mag ook bijna iedereen. Behalve Moi. Het gaat helemaal niet om wat er daar is gezegd, maar door wie het is gezegd. Als ik het had gezegd of een willekeurig ander -minder in het oog springend- forummer, had het er nog gewoon gestaan en was er waarschijnlijk niet eens gestaft.feow schreef: ↑30-04-2018 20:34Ja, dit.
Ik vind dat Moi steeds een ban krijgt voor lulligheidjes.
Ik heb niks tegen staffen.
Maar ik vind de regels zo enorm sufkutterig en teerzielig.
Mijn wolkenbovendeaarde, waar gaat het nou over?
Iemand schrijft zélf dat ze met hulp van een vriendin jarenlang wekelijks liegt zodat ze zich uit elkaar kan laten trekken door een jong opperwezen. Haar betrouwbare en lieve partner en jeugdige kinderen heeft beschadigd en heeeeeeeeel zielig is.
Dan vind ik dat je best wat treffende omschrijvingen mag gebruiken als reactie.
maandag 30 april 2018 om 22:24
Een paar anderen hebben ook waarschuwingen gekregen. Zij hebben nog geen ban omdat het misschien pas de eerste keer is dat ze zijn gestaft.Wilhetnietweten schreef: ↑30-04-2018 22:15Dat mag ook bijna iedereen. Behalve Moi. Het gaat helemaal niet om wat er daar is gezegd, maar door wie het is gezegd. Als ik het had gezegd of een willekeurig ander -minder in het oog springend- forummer, had het er nog gewoon gestaan en was er waarschijnlijk niet eens gestaft.
...
maandag 30 april 2018 om 22:25
Dat zag je al aan het feit dat misbaksel en vooral loopse teef zo lang ongestaft bleven staan. Moi wel staffen om slet maar die ander niet om loopse teef? Dan ben je gewoon aan het kutjanussen. (Dat mag ook niet zeker?)Wilhetnietweten schreef: ↑30-04-2018 22:15Dat mag ook bijna iedereen. Behalve Moi. Het gaat helemaal niet om wat er daar is gezegd, maar door wie het is gezegd. Als ik het had gezegd of een willekeurig ander -minder in het oog springend- forummer, had het er nog gewoon gestaan en was er waarschijnlijk niet eens gestaft.

maandag 30 april 2018 om 22:26
Precies. En we kunnen er wel lang en kort over mekkeren maar we weten allemaal dat de context voor iedereen anders is en dat een betekenis afhankelijk is van de context. En we weten ook dat het ondoenlijk is om consequent te modereren op basis van context. En we weten ook dat staffers bepalen of een opmerking in aanmerking komt om (subjectief) beoordeeld te worden. En staffers weten ook dat een staf beoordeeld moet worden en dat de mods daarbij trigger happy zijn.
Dan kunnen mensen wel boos naar mods kijken maar een stafje is dus naar mijn mening 95% het aannaaien van strafwerk omdat je weet dat de juffrouw in de schoolregelementen heeft staan dat je niet mag vloeken op het schoolplein.
Ik vind het overigens bemoedigend dat moiren geen permaban heeft ondanks veelvuldig gestaf. Het lijkt alsof er toch in elk geval een onderscheid gezien wordt tussen iemand die soms kort door de bocht forumt en een volslagen idioot of negatief zuigend kreng.
maandag 30 april 2018 om 22:28
Je weet niet of ze pas veel later gestaft zijn. De mod heeft er pas later wat mee gedaan, maar het staffen kan goed meteen erna zijn gebeurd.
...
maandag 30 april 2018 om 22:30
Die anderen zijn gestaft OMDAT het anders niet eerlijk zou zijn, Moi wel en zij niet.
Terwijl elkaar op het topic aanspreken (en daar weer op aanspreken, en tegenspreken) genoeg was.
Maar de mods vinden vieze woorden verbieden beter.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
maandag 30 april 2018 om 22:32
Vast. Maar alles wat Moi schrijft, gaat onder een vergrootglas. Hetzij door staffers, hetzij door moderatoren. Ik weet nog heel goed dat Moi en ik in hetzelfde topic, dezelfde dingen zeiden en zij een ban kreeg en ik nog niet eens een waarschuwing.

maandag 30 april 2018 om 22:34
Klopt.
En als je maar kinderachtig genoeg iemand blijft volgen en blijft staffen is er bij iedereen wel iets te vinden wat technisch gezien als 'over de grens' geïnterpreteerd kan worden.
maandag 30 april 2018 om 22:35

maandag 30 april 2018 om 22:37
En dit vind ik eerlijk gezegd dan weer irritant. Het lijkt erop als mods gewoon maar íets doen om de stafferts tevreden te houden maar dan zonder 'échte' straf.
Als het dan toch eigenlijk niet zo erg is, doe dan niks of zeg dat die zuigers een keer moeten kappen.

maandag 30 april 2018 om 22:42
Enige tijd geleden was er een post heel vals en echt op de man naar mij toe. Was al de derde keer, terwijl ik zelden met die forummer van doen heb. De eerste 2 keer heb ik niet gereageerd, de derde keer was ik het zat. En gewoon om het uit te proberen: gestaft. Blijkbaar vonden zij tijdens de beoordeling "nee niets aan de hand". 5 min. later dezelfde post nog eens gestaft. Nop. De derde keer nog steeds niets. De vierde keer heb ik aangegeven dat ik echt geen maatregelen verwacht alleen die post weg. Tja, toen kon het wel. Zucht...shifty schreef: ↑30-04-2018 22:26Precies. En we kunnen er wel lang en kort over mekkeren maar we weten allemaal dat de context voor iedereen anders is en dat een betekenis afhankelijk is van de context. En we weten ook dat het ondoenlijk is om consequent te modereren op basis van context. En we weten ook dat staffers bepalen of een opmerking in aanmerking komt om (subjectief) beoordeeld te worden. En staffers weten ook dat een staf beoordeeld moet worden en dat de mods daarbij trigger happy zijn.
Dan kunnen mensen wel boos naar mods kijken maar een stafje is dus naar mijn mening 95% het aannaaien van strafwerk omdat je weet dat de juffrouw in de schoolregelementen heeft staan dat je niet mag vloeken op het schoolplein.
Ik vind het overigens bemoedigend dat moiren geen permaban heeft ondanks veelvuldig gestaf. Het lijkt alsof er toch in elk geval een onderscheid gezien wordt tussen iemand die soms kort door de bocht forumt en een volslagen idioot of negatief zuigend kreng.
Nou ja, het is wel duidelijk dat ze hier meelezen gezien het feit dat de mod aangeeft op de hoogte te zijn van de discussie.
maandag 30 april 2018 om 22:43

maandag 30 april 2018 om 22:49
MaryCrawley schreef: ↑30-04-2018 22:37En dit vind ik eerlijk gezegd dan weer irritant. Het lijkt erop als mods gewoon maar íets doen om de stafferts tevreden te houden maar dan zonder 'échte' straf.
Als het dan toch eigenlijk niet zo erg is, doe dan niks of zeg dat die zuigers een keer moeten kappen.
Ik denk dat dit inderdaad zo is (iets moeten doen om stafferts tevreden moeten houden) maar dat ze niet zo snel overgaan tot een permaban tenzij er dus een veel zwaardere aanleiding voor is dan alleen stafjes. Een inhoudelijk beoordeling van iemands gedrag dus.
Behalve dat er wat mij betreft veel te snel gereageerd wordt op een stafje vind ik dit uitgangspunt in algemene zin niet zo verkeerd aangezien je er enerzijds niet aan ontkomt om stafferts tevreden te stellen en anderzijds met een zwaardere maatregel het functioneren van het forum onderhoud. Van degene die ik ken die een permaban hebben gekregen vond ik de maatregel een verbetering van het forum in elk geval.
maandag 30 april 2018 om 22:49
Precies. Het is gewoon duidelijk dat Moi een paar ‘fans’ heeft die haar overal volgen en bij het minste of geringste haar staffen. En de mods kijken het aan en bannen haar bij 10 stafjes, om weer even van het gestaf af te zijn. Althans, zo komt het op mij over dan toch.

maandag 30 april 2018 om 22:58
Op mij ook.Wilhetnietweten schreef: ↑30-04-2018 22:49Precies. Het is gewoon duidelijk dat Moi een paar ‘fans’ heeft die haar overal volgen en bij het minste of geringste haar staffen. En de mods kijken het aan en bannen haar bij 10 stafjes, om weer even van het gestaf af te zijn. Althans, zo komt het op mij over dan toch.
En ik vind dat gedrag veel forumverpestender en permaban-waardig dan een scherpe opmerking of onaardig woord.

maandag 30 april 2018 om 22:58
GenieInABottle schreef: ↑30-04-2018 22:42Enige tijd geleden was er een post heel vals en echt op de man naar mij toe. Was al de derde keer, terwijl ik zelden met die forummer van doen heb. De eerste 2 keer heb ik niet gereageerd, de derde keer was ik het zat. En gewoon om het uit te proberen: gestaft. Blijkbaar vonden zij tijdens de beoordeling "nee niets aan de hand". 5 min. later dezelfde post nog eens gestaft. Nop. De derde keer nog steeds niets. De vierde keer heb ik aangegeven dat ik echt geen maatregelen verwacht alleen die post weg. Tja, toen kon het wel. Zucht...
Nou ja, het is wel duidelijk dat ze hier meelezen gezien het feit dat de mod aangeeft op de hoogte te zijn van de discussie.
Ik ben het volledig met je eens dat het volledig willekeurig lijkt hoe/of er op gereageerd wordt. Of ze dit mee lezen maakt dan ook geen flikker uit want morgen zit er een andere stagiaire die weer een andere mening heeft over het woord slettebak. Het lijkt me niet voor de hand liggend dat ze op basis van onze discussie er nou eens even voor gaan zitten om hun beleid te evalueren.
Dat ze 'op de hoogte zijn' betekent volgens mij vooral dat ze 'even niks doen' totdat we genoeg hebben kunnen sputteren over een situatie die toch niet veranderd.
Ik ben me er volledig van bewust dat we aan het donquichotten zijn, maar het lucht zo lekker op.

anoniem_216133 wijzigde dit bericht op 30-04-2018 23:00
0.07% gewijzigd

maandag 30 april 2018 om 22:59
En met ruim 8000 berichten in 5 maanden, waarvan (met een hele voorzichtige schatting) de helft de grenzen van wat acceptabel is, opzoekt, is het niet zo raar dat deze 'fans' regelmatig iets stafwaardig vinden.Wilhetnietweten schreef: ↑30-04-2018 22:49Precies. Het is gewoon duidelijk dat Moi een paar ‘fans’ heeft die haar overal volgen en bij het minste of geringste haar staffen. En de mods kijken het aan en bannen haar bij 10 stafjes, om weer even van het gestaf af te zijn. Althans, zo komt het op mij over dan toch.

maandag 30 april 2018 om 23:03
Ik vind het irritant omdat precies de verkeerde mensen tevreden gehouden worden en daardoor versterkt worden in hun gedrag.shifty schreef: ↑30-04-2018 22:49Ik denk dat dit inderdaad zo is (iets moeten doen om stafferts tevreden moeten houden) maar dat ze niet zo snel overgaan tot een permaban tenzij er dus een veel zwaardere aanleiding voor is dan alleen stafjes. Een inhoudelijk beoordeling van iemands gedrag dus.
Behalve dat er wat mij betreft veel te snel gereageerd wordt op een stafje vind ik dit uitgangspunt in algemene zin niet zo verkeerd aangezien je er enerzijds niet aan ontkomt om stafferts tevreden te stellen en anderzijds met een zwaardere maatregel het functioneren van het forum onderhoud. Van degene die ik ken die een permaban hebben gekregen vond ik de maatregel een verbetering van het forum in elk geval.
Wat mij betreft mogen de stalk-staffers die elkaar lekker oproepen en opruien allemaal meteen geband worden. Wordt het voor iedereen leuker op en kunnen we ook weer eens scherp discussiëren zonder kinderachtig gedoe.
Hebben de mods meteen ook meer tijd om naar de écht belangrijk zaken te kijken en daarop te modereren.
Het is overigens niet eens te onthouden hoe vaak bannen van moi teruggedraaid zijn omdat ze na verdere beoordeling helemaal niet zo vervelend bleken te zijn. Het is echt staf/reactie/ban en dan achteraf na aangesproken worden kijken ze. Kost alleen maar tijd, als ze nu gewoon van tevoren kijken, bespaar je uiteindelijk tijd.
Daarnaast vind ik het trouwens ook onzin dat mods de forumdynamiek niet zouden kunnen kennen. Het is je baan en je wordt er voor betaald. Als ik 3 maanden niet kom of lees begrijp ik de dynamiek ook na 10 minuten lezen. Zo ingewikkeld is dit forum niet.
Daarnaast vind ik het trouwens ook onzin dat mods de forumdynamiek niet zouden kunnen kennen. Het is je baan en je wordt er voor betaald. Als ik 3 maanden niet kom of lees begrijp ik de dynamiek ook na 10 minuten lezen. Zo ingewikkeld is dit forum niet.
Er wordt gedaan alsof een groep forummers haar volgt, maar je komt haar toch bijna in elk topic tegen? Volgen is niet nodig hoor.Kwartel123 schreef: ↑30-04-2018 22:59En met ruim 8000 berichten in 5 maanden, waarvan (met een hele voorzichtige schatting) de helft de grenzen van wat acceptabel is, opzoekt, is het niet zo raar dat deze 'fans' regelmatig iets stafwaardig vinden.
...

maandag 30 april 2018 om 23:05