Napraattopic deel 98
zaterdag 28 april 2018 om 21:50
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
donderdag 3 mei 2018 om 00:09
Je zal 'de ballast' zijn, dat vind ik vele malen akeliger dan die mutsen die blijkbaar onderscheid moeten maken. Heb ooit een docu gezien over kinderen van de eerste leg die zo húp in veel gevallen in twee gezinnen maar weer moesten aarden. ik werd er bij bepaalde kinderen echt verdrietig van, sommige geïnterviewden waren overigens heel tevreden hoor! Maar man man wat zaten er schrijnende gevallen bij, diepverdrietig toonden ze zich en maar sociaal wenselijke antwoorden geven. En bij deze kinderen hoorden dan setjes aan 'ouders'. Echt verschrikkelijk hoe die mensen zich opstelden en langs hun kinderen heen leefden. Ik zag bij die kinderen de max aan eenzaamheid die je kunt zien bij mensen. Ze hoorden niet eens meer bij hun ouders, echt bij geen van beiden. Nogmaals er spraken ook kinderen die wel hun plek hadden gevonden, het was niet alleen maar naar.Joostisandersgeaard2 schreef: ↑02-05-2018 23:35Ik blijf maar niet begrijpen dat mensen gaan samenwonen en zelfs aan extra kinderen beginnen, terwijl ze de thuiswonende kinderen van partner niet moeten.
(Gelukkig hebben mijn mannen een klik, dus makkelijk praten.)
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

donderdag 3 mei 2018 om 08:07
Omdat ik een hekel heb aan thuisblijven. Echt hoor, geen hond die er ook maar iets van gemerkt heeft.

donderdag 3 mei 2018 om 08:57
Ik denk, wacht, weet zeker dat jij mij niet begrijpt. En je toon tegen mij staat me ook niet aan!
Laat me dan links liggen ipv domme opmerkingen te maken.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
donderdag 3 mei 2018 om 09:24

donderdag 3 mei 2018 om 09:27
Je had een tijdje een zoetsappogw brief van een bekende persoon (ik weet niet meer wie)op Facebook, die de ex van haar man bedankte voor de mooie kinderen waar ze voor mocht zorgen.Joostisandersgeaard2 schreef: ↑02-05-2018 23:35Ik blijf maar niet begrijpen dat mensen gaan samenwonen en zelfs aan extra kinderen beginnen, terwijl ze de thuiswonende kinderen van partner niet moeten.
(Gelukkig hebben mijn mannen een klik, dus makkelijk praten.)
En iets in de trant van 'ik hou van mijn man, ik hou van zijn kinderen dus hou ik ook de rest van mijn leven van jou'.
Nu was dat erg overdreven, maar het idee spreekt me wel aan.
Je kunt toch niet zeggen dat je van iemand houdt maar niet van zijn of haar kinderen houden?

donderdag 3 mei 2018 om 12:38
Nee, precies.
Mijn ervaring is dat als je ervoor open staat, je in een stiefkind altijd wel eigenschappen terugziet van de ouder waar je mee samen bent. Nou was ik met ex juist andersom, uiteindelijk vond ik zijn dochter leuker dan hem xD Dat is ook niet goed natuurlijk, maar ik kan me echt niet voorstellen dat je voor iemand met kinderen kiest en dan ... liefdeloos of zo bent naar/over die kinderen.
Mijn ervaring is dat als je ervoor open staat, je in een stiefkind altijd wel eigenschappen terugziet van de ouder waar je mee samen bent. Nou was ik met ex juist andersom, uiteindelijk vond ik zijn dochter leuker dan hem xD Dat is ook niet goed natuurlijk, maar ik kan me echt niet voorstellen dat je voor iemand met kinderen kiest en dan ... liefdeloos of zo bent naar/over die kinderen.

donderdag 3 mei 2018 om 17:23
donderdag 3 mei 2018 om 17:34
Gelukkig deed jij het, bij mij zou er nog iets straffers uit mijn toetsenbord gekomen zijn. Arm meisje van 13. Vol in de puberteit met een stief die aanstuurt op borderline. En wat een plan om met z'n allen op vakantie te gaan als 1 kind thuis al niet lekker gaat als het toegevoegde gezin er is.Grobbekuiken_ schreef: ↑03-05-2018 17:23Dat lukt dan nog ook, in ieder geval bij mij. Heb me laten gaan daar geloof ik.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras

donderdag 3 mei 2018 om 17:52
Die stief doet me erg aan mijn stief denken. Totaal maar dan ook echt totaal geen inlevingsvermogen en vooral zichzelf als slachtoffer zien. Zo triest voor dat meisjeOudblond schreef: ↑03-05-2018 17:34Gelukkig deed jij het, bij mij zou er nog iets straffers uit mijn toetsenbord gekomen zijn. Arm meisje van 13. Vol in de puberteit met een stief die aanstuurt op borderline. En wat een plan om met z'n allen op vakantie te gaan als 1 kind thuis al niet lekker gaat als het toegevoegde gezin er is.

There is always something happening, and it's usually right now

donderdag 3 mei 2018 om 18:05
Grobbekuiken_ schreef: ↑03-05-2018 17:52Die stief doet me erg aan mijn stief denken. Totaal maar dan ook echt totaal geen inlevingsvermogen en vooral zichzelf als slachtoffer zien. Zo triest voor dat meisje![]()

donderdag 3 mei 2018 om 18:12
Oh, geloof me, formaatje flatgebouw is er niks bij, ook bij pa.Oudblond schreef: ↑03-05-2018 18:05Ik las het. En natuurlijk is de vader ook een slapjanus die zijn dochter in de steek laat. TO roept nu dat meisje zo graag wil dat vader en TO samen blijven want dat ze anders WEER iedereen kwijt is (en legt wederom geen link met hoe het kind zich echt voelt) en dat meisje zelf graag meedoet aan gezamenlijke activiteiten. Hoe groot kan het bord voor je kop zijn?
There is always something happening, and it's usually right now
donderdag 3 mei 2018 om 18:21
Blijkbaar! Maar ik moet mijn mond houden want ik heb de mazzel dat in mijn eigen gezin en vriendenkring niemand gescheiden is en er geen samengestelde gezinnen zijn. Buurman is wel gescheiden en heeft 2 dochters en een 'nieuwe' vriendin. Zij heeft geen kinderen en ze hebben het contact langzaam opgebouwd. De kinderen zijn nu 14 en 16 en gisteren stonden ze met hun stief te knuffelen in de lift. De 'stief' is ook een hele leuke vrouw die - zover ik kan zien - in het begin van hun samenwonen in de week dat de kinderen bij hen waren een stapje terug deed. Als ik ze nu met z'n viertjes zie is het een gezellig gezin dat veel samen onderneemt. Ik durf te twijfelen of dat ook zo goed had uitgepakt als stief zelf ook kinderen had.Grobbekuiken_ schreef: ↑03-05-2018 18:12Oh, geloof me, formaatje flatgebouw is er niks bij, ook bij pa.
oudblond wijzigde dit bericht op 03-05-2018 18:38
0.74% gewijzigd

donderdag 3 mei 2018 om 18:32
Met zulke topics ben ik altijd zo blij dat ik me nooit aan een nieuwe vent gewaagd heb tot ze nu goed en wel uit huis zijn, hoe kut het soms ook was om het alleen te moeten doen. Zoals dat topic, dan verliest toch elke partij? Zal vast goed kunnen gaan hoor... maar als het niet lukt heeft het wel weer een flinke impact op die kinderen

donderdag 3 mei 2018 om 21:00
Ik heb dat topic helemaal niet gelezen en alleen gereageerd op wat er hier op Napraat over geschreven werd.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning

donderdag 3 mei 2018 om 21:18
Waarschijnlijk zal ik nooit begrijpen hoe een moeder zich zo kan opstellen naar een weerloos kind. En al helemaal niet sommige figuren uit die docu waar Enn het over had. Dat er eentje het ‘zich pas realiseerde’ nadat stiefdochter in duizend stukjes viel na scheiding nummer twee. Dat haar kinderen ook de broertjes waren van haar ex-stiefdochterJoostisandersgeaard2 schreef: ↑02-05-2018 23:05Ik blijf schrikken van vrouwen hoe ze praten over de eerste leg van hun vent. Dat ze dat amper zien als broer of zus van tweede leg en dus eigenlijk niet zien als familie. En man lijkt mee te doen. Zo sneu.

donderdag 3 mei 2018 om 21:57
Ik zal het ook nooit begrijpen. Ik word er verdrietig en boos van.lemoos2 schreef: ↑03-05-2018 21:18Waarschijnlijk zal ik nooit begrijpen hoe een moeder zich zo kan opstellen naar een weerloos kind. En al helemaal niet sommige figuren uit die docu waar Enn het over had. Dat er eentje het ‘zich pas realiseerde’ nadat stiefdochter in duizend stukjes viel na scheiding nummer twee. Dat haar kinderen ook de broertjes waren van haar ex-stiefdochter. Dat je gewoon tijdens het kijken last krijgt van plaatsvervangende schaamte.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.

donderdag 3 mei 2018 om 21:59
Ik weet ook wel dat we niet hetzelfde tegen de dingen aan kijken, maar daarom sla ik die toon niet aan.
Ik sla die toon aan omdat ik je hoog inschat.
Ik denk dat je intelligent bent en bewust een beetje om mijn punt heen draait.
Ik denk dat je een sterke eigen mening hebt die je niet laat bepalen door een ander persoon omdat ie dan toevallig eigenaar van de toko is.
Maar ik kan het ook mis hebben natuurlijk. Dan heb ik de verkeerde toon gezet.
donderdag 3 mei 2018 om 22:06
Welnee, dan heb je het niet over 'snoes' etc.shifty schreef: ↑03-05-2018 21:59Ik weet ook wel dat we niet hetzelfde tegen de dingen aan kijken, maar daarom sla ik die toon niet aan.
Ik sla die toon aan omdat ik je hoog inschat.
Ik denk dat je intelligent bent en bewust een beetje om mijn punt heen draait.
Ik denk dat je een sterke eigen mening hebt die je niet laat bepalen door een ander persoon omdat ie dan toevallig eigenaar van de toko is.
Maar ik kan het ook mis hebben natuurlijk. Dan heb ik de verkeerde toon gezet.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!